Aangemaakte reacties
-
Gisteren op pad met Belgian Allcooled Grouppe, hun jaarlijkse tunnelrit op een tolvrije dag van de westerscheldetunnel, werd last minute afgezegd, maar met 3 man hebben we hem dan vrij gereden gezien er een gpx beschikbaar was. Hier wat fragmentjes.
in antwoord op: Online Porsche filmpjesIk wil altijd wel eens proberen, als ik mijn best doe trek ik geen lelijke foto’s. :)
Je bent van Sint-Niklaas las ik ergens, dus dat is ook niet echt ver.in antwoord op: Hellraiser’s 996 GT2Van de meeste rondritten die ik meedoe maak ik vaak een kort filmpje met wat POV-fragmentjes.
Zo ook van de recentste rit van Porsche Club Tielt.
Flandiënrit – Vlaamse ArdennenBeelden worden uiteraard door de copiloot opgenomen, zelf de handjes aan het stuur of de versnellingspook.
in antwoord op: Online Porsche filmpjesNormaalgezien moet je bij het hervullen van de koelvloeistof van een 996/986 en denk dat het ook voor 997 en 987 opgaat met de dop open vullen terwijl de motor draait. Vanaf een gegeven moment gaat de thermostaat open richting de radiatoren vooraan en dan blijven vullen tot je tussen min en max zit. Vervolgens dop erop (wel goed erop doen).
in antwoord op: Volledig oppoetsen van de Boxster na aankoopEervol jobke, eigenlijk hetgene je standaard moet doen met een wagen die je koopt, zeker als die lang heeft stil gestaan.
Zou wel een nieuwe multiriem leggen (alsook evt enkele meelooprollen vernieuwen), zie daar redelijk wat scheurtjes.Â
in antwoord op: Volledig oppoetsen van de Boxster na aankoopDie specifieke filmpjes zijn gewoon met mijn oude iPhone 5S opgenomen, helpt ook wel dat de uitlaat op de wagen niet standaard is.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=z6Xs-b6qWN0]
in antwoord op: Olivier’s 996.1 C2Vorig weekend met de 996 in Herbeumont gaan Kamperen en stappen, het is eens wat anders.
Wel op de camping het geinigste compliment ooit gekregen: “Dat is pas kamperen!”Heerlijk genoten van de baantjes aldaar, amai raket.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=z6Xs-b6qWN0]https://www.youtube.com/watch?v=z6Xs-b6qWN0Â
in antwoord op: Olivier’s 996.1 C2
Dit is de hoogte … gemeten langs de sideskirts is het net iets meer dan 9cm.in antwoord op: Ervaringen keuringsstationsGeen spek voor mijn bek, maar wel fan van deze, net zoals de GT3 Touring met handbak. :)
in antwoord op: 992 carrera S/TIk had onlangs ook de zomersproetjesrit hierop een deel gereden en voor m’n weg naar een startpunt ook de app gebruikt.
Enige nadeel is wel dat het batterij vreet en je 4g moet blijven aanstaan. (mijn powerbank was ook juist leeg, dus daarna maar op gevoel mijn weg gezocht en op ‘t gemak maar plezant naar huis gereden).[url=https://ibb.co/dgsLHB1]
[url=https://ibb.co/g4TMfdT]
[url=https://ibb.co/5KM7zjh]
in antwoord op: The ROADS appIk zou inderdaad (de wagen is nu 15 jaar oud) eens een rondje bobines en bougies vervangen, normaal ben je voor een kleine 300 euro in onderdelen wel rond. Bij cayman ook niet zo moeilijk te vervangen, wagen opkrikken, achterwielen eraf, de plastic berscherming in de wielkappen eruit, wat vijzen, en klaar. Misschien ook ineens de moment om de boringen van het blok even na te zien met een endoscoopcamera?
Heb er voor m’n 996 ook 6 klaarliggen omdat er nu 3 soorten bobines op zitten, samen met de bougies en ook de bougiebuisjes (die durven hier nogal eens gaan lekken wat ze ook doen).
in antwoord op: 987 cylinder misfire op cilinder 1 en 2 – mogelijke oorzaken?Nog even ook hier de update plaatsen nu het forum weer werkt.
Afgelopen maandag is het grootste deel van de bestelling binnengekomen. Het belangrijkste voor nu waren vooral de plaatjes achter de remschijven.
Schijven en blokken werden wel al gekocht voor de achteras maar de blokken waren er nog niet en ga ze pas vervangen met mijn onderhoud in februari/maartDe oude zagen er echt als frikandellen uit.
[url=https://ibb.co/4S7fLpD]Geplaatst, ook nieuwe boutjes voorzien, boutjes voor vastzetten in een wit vet gedopt, toekomstige Olivier binnen een jaar of 10 kan mij hier misschien dankbaar om zijn.
Wel nog een dik half uur zitten worstelen in allerlei vreemde posities om een losgesprongen veer van de handrem aan bestuurderskant terug te monteren. Kalmte heeft mij gered.
[url=https://ibb.co/LRyD3Sm]Zelfde voor de vijsjes van de remschijven.
[url=https://ibb.co/Tv81x2J]Oude vuile luchtfilter er ook uit.
[url=https://ibb.co/b1gFBTL]Ingeruild voor een mooie K&N die in de standaard luchtbox past, deze is afwasbaar, dus eigenlijk ook lekker duurzaam.
[url=https://ibb.co/fnMWyb5]Ook geleerd dat er op de achterbanken met gemak een 4 persoons quechua smijttent past. Gezien ik graag ga stappen (langere dagtochten in mooie landschappen), graag kampeer en graag met deze auto rij brengt dat wel wat mogelijkheden.
[url=https://ibb.co/Mf3Qr2r]Hoe langer en hoe meer ik hieraan werk hoe meer ik ondervind dat die eigenlijk wel goed in mekaar zit, over alles is nagedacht.
Verder weer wat gereden, een nieuwe oldtimerrit (bolleke pijl) voor alle soorten wagens dwars door vlaanderen van 150km succesvol mee uitgereden. (was in de buurt en netjes waar voor je geld, reeds ook nog een 912 mee, maar na de eerste stop hebben we die nooit meer teruggezien).
Voor het gerammel aan hydraulische klepstoters is Wynns hydraulic lifter additive toegevoegd, dat helpt enorm, (nog niet helemaal weg, maar het scheelt enorm).
0W40 olie van Mobil 1 gaat er ook nooit meer in, deze olie verliest z’n viscositeit als de olie/motor wat warmer wordt op hete dagen (watertemp van 93-97°C). Voorlopig opgelost met Wynns super charge (verhoogt de viscositeit van de olie), ik ben zelf niet helemaal dol op olie-additieven, maar dit moet volstaan tot het volgende onderhoud, dan gaat er 5w50 in, nog niet zeker of het mobil1 of motul 300 raceolie, of Liqui Molly zal worden.
Ik wil ook nog kijken voor een manuele ventilator-modificatie zodat ik op warme dagen de fans gewoon zelf al tijdig op 100% laat draaien, samen met de nieuwe waterpomp en lage temperatuurthermostaat moet dat zeker gaan helpen.
Nog een andere dringende todo is de rechter motorsteun terug met 2 boutjes vastzetten, bij het wisselen was er eentje afgebroken, natuurlijk kan je der van geen kanten bij om het uit te boren. Ofwel de halve uitlaat afbreken (volgende onderhodu doen we dat sowieso), ofwel een haakse boormachine, dat laatste moet ik maar eens van iemand zien te lenen en dan goed uitkijken want er liggen heel wat slangen in de weg.
Verder heb ik hem ook al aangemeld voor z’n keuring (19 oktober) kort nadat we terug zijn van reis.
Â
in antwoord op: Olivier’s 996.1 C2Deze avond de 2 achterste wielen gereedgemaakt voor vervanging van de defecte onderdelen.
Gelukkig geen afgebroken boutjes, alsook bij het losmaken en demonteren van alles niks afgebroken, kleine overwinning![url=https://ibb.co/6nj6T8S]
Zoals te zien is, zijn het gelukkig maar de beschermplaatjes achter de remschijven die uit hun boutje gebroken zijn.. Al gaf dat wel in eerste instantie een heel verontrustend gerammel. Ik heb nieuwe beschermplaatjes besteld, kosten zo’n €18/stuk, dan is het ook ineens deftig gerepareerd. Wederom een rammeltje minder.[url=https://ibb.co/YP846Td]
Hopelijk komt alles snel binnen.AFgelopen tijd wel voldoende genoten van de 996 en redelijk wat links en rechts heen geweest.
[url=https://ibb.co/QPqG4V4]
CaRSC & Coffee bij RSC Automobile in Menen. Bedrijf dat zich specialiseert in restauraties van klassieke Porsches.[url=https://ibb.co/HCKH8XN]
Ciaociao.
in antwoord op: Olivier’s 996.1 C2Hallo allen,
Ik ben vorige week met mijn Superb van het werk naar de keuring geweest, die is er netjes door, maar ik moet voor 1 november met mijn 996.
Nu dat eerste toestel waar ze de remmen testen (met die rollen in dat putje). Als ik dat zo bekijk wanneer men daar met mijn achterwielen gaat in staan, dan ligt volgens mij mijn motor tegen de vloer (996 op M030 spec ophanging)
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?Verder wel wat onkunde, die mens stapt in en valt al stil nog voor hij mijn superb in 1e versnelling kon zetten, ‘t is nu niet dat dat zo’n moeilijke versnellingsbak is…
Dank.
in antwoord op: Ervaringen keuringsstationsWeet dat er in Berlare nog een goed Porsche-adres is in de Hoogstraat.
Ik heb tot nu toe zo goed als alles zelf aan mijn auto gedaan maar heb daar altijd ook advies gekregen als er iets doms defect was zoals recentelijke mijn klokveer van mijn stuur.in antwoord op: Yellow Submarine – it’s a Spyder