Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
    • Prachtige kleur wel, past bij de tijdsgeest van de wagen.

      0

        onnodige quote gewist

        Hoi Foost, sorry maar een Macan heeft helemaal niet de beleving en de wegligging van een E46 M3, totaal ander zwaartepunt en gewicht ook. Een M3 is een ATMO straight six. Is dus ook appelen en peren. ik heb het niet op al dat moderne turbo gedoe als hobbywagen (wel dik ok als daily). Een Macan, Cayenne en varianten, zoals bvb een BMW X3, X5 of X6 zijn (imo als petrolhead) zinloze concepten, in het Duits mooie verwoord : “Zum Kotzen” :happydance:
        Wat jij zegt dat ik nodig heb, heb ik in een betere versie als daily, een F10 535i ;)

        0

          onnodige quote gewist

          Ik zal eens een andere vergelijking maken, want dit is appelen met peren vergelijken, de diesel alleen al :bounce: . Ik ben enkele maanden geleden met een P 997 Carrera4 gaan rijden, omdat ik de overstap overwoog van mijn E46 M3 nu 5j in bezit. Bottom line : niet dus. De 911 was in geen enkel opzicht beter. Niet in wegligging, niet in looks (persoonlijk natuurlijk), niet in afwerking, en zeker niet sneller. Een even tijdloos design, op zijn minst. Samen met de eigenaar een proefrit gemaakt van een uur. Mijn vrouw wou even mee, die kwam daar gebroken uit achteraan, lol! De E46 heeft een zee van ruimte ivm de P. De instap is ook geen vergelijk. En dan de beleving. De P was veel docieler en braver dan de BMW, ook zeker qua geluid. Jammer genoeg geen enkel voordeel voor de P. De waarde van mijn M3 is op die 5j met 10K gestegen, dus ook mooi meegenomen. Want voor een wagen die mij minder kon bekoren dan mijn huidige zou ik nog 20K moeten opleggen hebben. Absurd dus.
          Ik hoop ooit nog een P tegen te komen die mij wel kan bekoren, ik zet mijn hoop op een 991 GTS ;) Het blijft een iconische wagen en merk, begrijp mij niet verkeerd!

          0

            [quote=”mark986″ post=246341]ik hoop alleen dat ze hier in spanje, zoals met alles bijna, vele jaren achterlopen…… dan kan ik in 2017 terug beginnen genieten en nog vele jaren van onbezonnen rijplezier op de zonnige bochtige banen aan de kusten…. :first: :drink:[/quote]

            Ik hoop met je mee Mark! ;) Veel (rij)plezier daar! Ik heb reeds 5j een E46 M3. Die blijft. Ik ben onlangs met een 997 carrera 4 gaan rijden, maar kon de aankoop niet verantwoorden tov de M3, duurder, veel meer tax ,minder praktisch, geen meerwaarde mbt rijplezier, zelfs net iets minder snel. Ik wacht nog enkele jaren, om dan mijn laatste sportieveling te kopen, 991 mk2. Als ik de M3 kan wegdoen, tenminste. Mijn daily (nu F10 535i) wordt binnen enkele jaren wss een Tesla.

            0

              [quote=”mark986″ post=246334]oldtimers zullen idd minder inzetbaar zijn in de steden, daarbuiten daarentegen, waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn (b-roads) zullen ze nog steeds fijn gereden worden. Bij de classic car club hier worden deze ook steeds meer gereden, laatste meeting reed er iemand gemiddeld een 500km per maand met zijn e-type cabrio…. ie heeft dan maar een classic xk cabrio van 97 bijgekocht om die als echte daily te gebruiken. zo zijn er ook een paar met porsches, engelsman heeft een 993 turbo s en is zijn dagelijkse wagen, was het beu om er enkel naar te kijken in de garage en heeft besloten er gewoon dagelijks nu mee te gaan rijden…..[/quote]

              Wat je hier zegt klopt, maar je mag je statement reeds in het heden plaatsen. Wagens in het algemeen zijn nu reeds niet meer inzetbaar in steden, oude, meer vervuillende wagens al helemaal niet meer. Kijk naar bvb Antwerpen, we hoeven niet eens over de grenzen te kijken. Steden zoals Gent ontmoedigen al helemaal auto’s in het algemeen. Nu een auto kopen als belegging zou ik afraden. Die Engelsman heeft overschot van gelijk om die 993 van stal te halen. Het is hem nu nog om doen. De ontploffingsmotor is met uitsterven bedreigd op middellange termijn. Snellere wagens worden nu reeds geviseerd, kijk naar de taxen, de VAA en alle geplande (traject)controles. Het wordt de autoliefhebber niet gemakkelijk gemaakt.

              0

                Ik maak mij eerder zorgen op iets langere termijn, en dat voor alle auto’s die zgz enige verzamelwaarde hebben. Eens de ontploffingsmotor minder aanvaard wordt, zoals nu reeds in verschillende grootsteden in de wereld, zal de waarde verder dalen. Diegenen die er niet meer kunnen mee rijden door hun leef/woonomstandigheden zullen er ook vanaf willen, en dan komt er heel wat op de markt. Als het is voor in de living te zetten, ok, maar dat is de minderheid vrees ik. Neen, ik zet mijn geld wel elders in. Oldtimers hebben weinig toekomst imo. Just my 2c of course ;-)

                0

                  Is het chassis van een targa niet wat stijver dan bij een cabrio?

                  0

                    Dat is idd erg mooi, al zou ik het vlechtmotief graag vervangen door geperforeerd leder ;-)

                    0

                      De prijs van de “barn find” hier op het forum is een realistische prijs van wat zo’n oude wagen zou mogen kosten. Als ik soms zie wat een 964 of 993 gaat met 200-300K, dan moet ik toch lachen, zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet. Het is maar wat de zot er aan geeft. Natuurlijk doet het merk, samen met de nostalgie van luchtkoeling veel aan de prijs. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een recenter model, met een dieptepunt aan waarde, en een iets of wat exclusieve uitvoering. Dat is een betere en zekerdere investering. Koop nu bvb een 996 turbo, of een 997 GTS, doe je binnen 10j een goede zaak. Al wat je nu koopt aan ballonprijzen is een risico. Het is allemaal persoonlijk natuurlijk :-)

                      0

                        De grens is ook bereikt imo. Niet iedereen is bereid veel geld op te hoesten voor een oude wagen met meestal veel kilometers. Dan kijken velen naar een recentere P met minder kilometers, meer comfort en recentere techniek. Daar zijn er ook veel meer van gemaakt, de prijzen aldus sowieso beter.

                        0

                          Ik weet het, voor mijn F10 535ix ook. Maar dat is voor mij geen standaard, eerder de helft :roll:

                          0

                            Vrees dat je gelijk hebt. Misschien is de enige manier om iets of wat te weten hoe die wagen behandelen is om rechtstreeks van eerste eigenaar te kopen. Zo kan je min of meer inschatten aan de persoon hoe die wagen gereden is. De wagen hierboven is al zeker niet van eerste eigenaar (3de onderhoud bij AECars) en staat nu ook te koop bij een handelaar. Ik ga nog lang zoeken naar de ware denk ik. Ik heb tijd, het moet gewoon allemaal goed zitten. Ik heb een perfecte M3, ik ga niet voor minder.

                            0

                              Heb ik gezien idd, eerste onderhoud was na 5k. 30K met dezelfde olie lijkt me veel. Jaja, P schrijft het voor, BMW ook. I could not care less…

                              0

                                [quote=”DST” post=236390]Pdk, zeker met sport chrono en sportuitlaat, zou ik durven aanraden
                                Heb je met de wagen gereden? En de knopjes uitgeprobeerd, dan weet je dat het goed is. :up:

                                Qua onderhoud?
                                Tja, in principe moet ie om de twee jaar.
                                Volgens mijne wiskunde is 4x op 90k niet echt om de 30k kms, maar afhankelijk vd laatste beurt eerder tss de 18-23k kms.
                                [/quote]

                                Sorry, ging ervan uit dat iedereen wel wist dat het eerste onderhoud erg dicht op de aankoop ligt, dus eigenlijk moet je dus wel degelijk die 90K ongeveer door 3 doen. Dat vind ik echt veel. Kan zijn dat Porsche dat voorschrijft, net zoals BMW en vele andere merken. Maar voor vrij hoogtoerige motoren vind ik dat echt te veel. Mss ligt het wel aan mij, paranoia lol maar om de 10-15K zou echt mijn max zijn, toch zeker de basics zoals olie-oliefilter.

                                0

                                  Met ups en down aan het rondkijken voor een P. Het zou liefst een 4S worden, ik hoef geen cabrio meer. Manueel of PDK ben ik nog niet helemaal uit.

                                  Vandaag deze eens gaan zien :

                                  http://garagevandenberghe.be/nl/exclusive-cars/997-carrera-4s-pdk-belgian-car

                                  Vriendelijke verkoopster, nam echt haar tijd. Mooie Belgische wagen ook. Onderhoudsboekje opgevraagd : 4 services, 2 bij Porsche, 1 AE cars, en 1 onbekend. Om de 30K een onderhoud. Dat schrikt mij danig af, ik heb de M3 ongeveer tussen de 4-7K een onderhoud gegeven. Dame wist mij te zeggen dat ik mijn eisen moest bijstellen, want dat ik nooit een 997 ging vinden die bvb om de 10K werk onderhouden. Wat is jullie ervaring, bestaat het, of ben ik een dromer?
                                  Meningen over de wagen hierboven welkom!

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)