Aangemaakte reacties
-
Uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel Gette
enne mijn excuses dit onderwerp een beetje te bevlekken…in antwoord op: te koop porsche 964 carrera 2Eigenlijk sta ik nog steeds versteld van de naïviteit van sommige mensen. Iedere oldtimer die wordt aangeboden begon zijn leven als dagelijkse wagen. Laten we aannemen dat iemand gemiddeld 15.000 km per jaar rijdt, na 10jaar geeft dat al 150.000 km. Doe er dan 15, 20, 25 jaar bij met minder km/jaar en je ziet waar je uitkomt. Niemand koopt een auto om er weinig kms mee te rijden en later te verkopen als oldtimer.
Ik kocht een 2.7 van 1977 met 300.000 miles! op de teller, alle miles gedocumenteerd, geen poespas of mooie verhalen, wel de realiteit.
Als ik zie wat er aangeboden wordt met welke lage km-standen dan stel ik me hardop vragen over de echtheid. Ofwel komen ze uit Duitsland of USA of Japan met een flinke zwiep terug aan de kmteller.
Het lijkt wel of sommigen de verhaaltjes “willen” geloven om aan de passie en hartstocht om een mooie goede laag geprijsde P. te vinden te voldoen.
Wakker worden… dat bestaat gewoon niet, de markt wordt afgeschuimd door pro’s die hun kanalen hebben en vinden de echte zaakjes altijd vòòr ons.
Een goede wagen zal altijd een navenante prijs kosten. Tel maar je aankoopprijs en de gemaakte verbeteringskosten en je begrijpt waarom.
En zonder Boma te willen imiteren zeg ik “mijn gedacht”!in antwoord op: te koop porsche 964 carrera 2Ik zie dat je een motersteun gebruikt hebt zonder adaptiestuk speciaal voor Porsche.
ging dat goed zonder iets te beschadigen? Ik twijfel nl al lang om dat specifiek stuk te kopen maar de prijs houd me wat tegen.in antwoord op: Motorrevisie 911 SC model 1982Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Mijn Targa is bij CCR gerestaureerd i.o.v. de vorige eigenaar. Ik had graag kennis gemaakt, maar de professionele verplichtingen wilden het anders. Het komt er nog wel van… :salut:
in antwoord op: forum treffen bij CCR in HulstZeer jammer maar 18 en 19 moet ik werken…
in antwoord op: forum treffen bij CCR in HulstIk ben ook wel geïnteresseerd; dan kan ik de man die mijn Targa heeft gerestoreerd eens irl ontmoeten
Gr. Paul
in antwoord op: forum treffen bij CCR in HulstMijn Targadak is destijds gedaan door Rovako wanneer mijn P nog in Nederland vertoefde (ghostrider).
Ik moet zeggen puik werk gedaan daar.Gette wat bedoel je met S-bend. Is dat ook een Dansk uitlaat? En past die op een 2.7 van ’77?
Grts Paul.
in antwoord op: Dansk uitlaatIk kan de foto’s niet openen…. :?
in antwoord op: Hij ligt er uitvandaag mijn stuur gaan ophalen, alles terug gemonteerd en terug geplaatst.
In afwachting had ik alle klokken uit het dashboard gehaald, gedemonteerd en de ringen terug mooi zwart gespoten. Ze hadden na 35 jaar wat last van pitting.Glas opgekuist, wijzerplaat van miles naar km verwisseld en alles terug geplaatst. In de nabije toekomst ga ik alle lampjes vervangen met leds.
Nu enkele vragen:1- ik heb een lelijk gat in het dashboard waar vroeger een aftermarket knop heeft gezeten. Hoe kan ik dat best oplossen?
2- mijn sigarettenaansteker (da’s een lang woord) is niet origineel, heeft er mss iemand nog 1 op overschot die hij wil verkopen?
3- ik denk dat mijn lichtschakelaar ook zijn beste tijd heeft gehad; als ik de weerstandfunctie van de dashverlichting draai dan vallen de kruislichten uit tot ik weer het juist punt raak dan gaan ze weer aan?? Verder kan ik de knop zelf in alle richtingen bewegen dus niet draaien maar op en neer, links en rechts. Nieuwe plaatsen denk ik?Groetjes,
Paul.Attachments:in antwoord op: stuurwiel opnieuw bekledenBedankt allemaal voor het warme onthaal.
Je voelt de aantrekkingskracht tussen gelijkgestemde zielen direct aan. Het zit ons onder het vel, je begrijpt dat of je begrijpt dat niet, liefde voor een wagen, de mechaniek de geur van olie en benzine…oei ga ik nu iets te ver :oops:
Hoe dan ook, ik ben besmet!in antwoord op: Nieuw hier