Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Dank voor de uitleg !!! Cabrio Wim
      De veer ligt er inderdaad uit.

      Hoe krijg ik dat dan weer in elkaar met die veer?
      Het zit daar allemaal uit het zicht en ik heb geen idee hoe het eruit zou moeten zien.
      Krijg ik dat zelf voor mekaar? of moet ik best hulp zoeken.

        Ik heb een 2.7 van 1975 en ik zou voor geen geld een 3.0 erin steken.

        Die 2.7 klimt veel vlotter in de toeren.
        Bovendien zijn matching numbers ook wat waard…

          beste Bertroex,

          Het spijt me, maar het is niet gelukt.
          Ik ben er simpelweg niet toe in staat om een volledige tank eco te rijden.
          Om eerlijk te zijn, ben ik zelfs niet in staat om één enkel ritje eco te rijden.
          Het lukt gewoon niet.

          Het is niet dat ik niet geprobeerd heb, hoor. Maar wanneer die temperatuurmeter zo rond de 80-90°C komt, hoor ik van ergens diep achter mij dat gesmeek.
          “Laat me eens huilen, pleeeeeeaaaaaaaaaassssseeeee”.
          En wie ben ik dan om zo’n oude zilveren dame (?!) haar pleziertje niet te gunnen.
          En dan wil ze op een simpele tweevaksbaan tussen de velden even een Kia ‘tje voorbij steken dat 50 per uur rijdt.
          Ik hoef nauwelijks iets te doen. Telepatisch schakelt de auto terug naar tweede en dan even brullen in het oor van de Kia tijdens het passeren een halve seconde later.

          Helaas, ik zal het nooit weten of deze zilveren vogel in staat is tot een verbruik van 8 liter…
          Ach, ik leer er wel mee leven ;-) )

            Heb het eens gecheckt welke schoenen erop zitten:

            Uniroyal Rallye 440 – 195/65R 15 91V

              Wow bertroux,

              Interessant !! Dank je wel voor de uitleg. ik probeer er rekening mee te houden.
              Straks krijg ik nog een fiscale korting voor een eco-car.

                Amai, dat zijn indrukwekkende cijfers. 8l/100km.

                By the way: Ik heb geen hinder van een O-plaat, want ik heb een Y-plaat ;-) )

                bedankt voor de reactie. Zal toch nog eens extreme-eco proberen…

                  Beste sympathisanten,

                  Ik wou vandaag toch alle supporters nog eens op de hoogte brengen.
                  Ik rij met deze wagen quasi alle dagen. (Behalve in de sneeuw-maanden, omdat de onderkant op deze modellen nog niet verzinkt is en deze dus niet tegen het zout kunnen.)

                  En dan nog ‘s avonds ook af en toe een toerke, niet gehinderd door enige O-plaat beperkingen.
                  Er lekt wel wat olie uit en een revisie zal er dus ooit wel van moeten komen, maar voorlopig is het best te controleren.

                  Het fenomenale aan dat machien is dus dat ALLES, maar dan ook ALLES werkt. En die auto is 34 jaar !! Ik ben ook ergens van die leeftijd en mijn rug is gebroken, mijn enkel is kapot en mijn ogen zijn gelaserd.

                  En het verbruik is nog zoiets komisch. Elke keer als ik het bereken, is dat krak hetzelfde. Of ik nu snel rijd of heel “eco” probeer te doen. Het is altijd 13,8 l / 100km. Elke keer opnieuw.

                  In het begin had Luc van RSR Motors me gezegd om de eerste 300 km niet boven 3000 toeren te gaan. Ik heb dat braaf opgevolgd, maar nu gaat hij wel eens daarboven als hij warm staat.
                  En het is pas rond 4000 toeren dat de duivels ontketend worden. OLALA Iemand die 50 rijdt, voorbijsteken op een boerewegel gaat zo: Terugschakelen naar 2de (ong. 3000 toeren), pinken en naar links gaan. en dan planche. De eerste seconde verslikt hij zich precies altijd even, maar dan wordt het beest wakker. Mijn F16 vlamt naar voor en 2 seconden later rij ik 100 aan 5000 toeren.
                  Ik heb nog nooit een auto gehad die zo snel in de toeren wou klimmen. Wat een plezier.

                  Alleen bij regenweer is het opletten. Ontdamping van de ruit is niet altijd fenomenaal en de ruitenwissers hebben hun beste tijd gehad. Al heb ik wel variabel interval !!
                  Maar het gevaarlijkste bij regenweer is slipgevaar. Ik mag dus bijna niet aan het gas komen. Op een recht stuk in derde versnelling aan 50km/u breekt de achterkant nog uit. Als je erin slaagt om mooi rechtdoor te sturen, dan begint de achterkant gigantisch op en neer te dansen bij het doorspinnen van de wielen. En dat is dan nog als je erin slaagt om hem rechtuit te houden …. Dat is een beetje oppassen…
                  Als het ‘s morgens echt regent, dan durf ik dus wel eens de oude SAAB (ook oerdegelijk) te nemen…

                  Voila, tot zover deze update.
                  Groetjes aan alle Porsche-fans en tot op de baan ergens.

                    Beste sympathisanten,

                    Het is eindelijk in orde gekomen. Mede door de inspanningen van het keuringsstation dat het uiteindelijk zelf een beetje genant begon te vinden.

                    Na de eigenlijke keuring onmiddellijk naar Gent-Zwijnaarde D.I.V. punt gegaan om een nummerplaat. Maar helaas … dit bleek niet mogelijk. Ik moest de volgende morgen terugkomen en dan zou ik de nummerplaten meekrijgen. De bevoegde ambtenaar was namelijk niet aanwezig.

                    Wellicht een laatste stuiptrekking van het ministerie.

                    En nu rijden we dus rond met nummerplaat YSL…

                    Dank voor alle enthousiaste reacties en zwaai maar even als je me passeert hé.

                      [quote=”3.6rs”:cunjxm6c]Waarom hebt u eigenlijk de moeilijkste weg gekozen om de wagen in te schrijven ?
                      Indien u de in het buitenland gekochte wagen aanbiedt bij een douanekantoor naar keuze krijgt u een 705 vignet (in Leuven voor 0.03 euro !), daarna gaat u naar de keuring om hem in te schrijven als oldtimer, verzekering, DIV en u hebt oldtimerplaten EN U KAN DEZELFDE DAG RIJDEN in afwachting dat alles in orde komt voor het gelijkvormigheidsattest en hem dan keuren en inschrijven als voertuig voor gewoon gebruik.[/quote]

                      Tsja, ik wou hem laten keuren als gewone wagen en niet als oldtimer om niet gehinderd te zijn door de voorwaarden waaraan oldtimers moeten voldoen.

                      Achteraf bekeken was dit inderdaad een goede tussenstap geweest. We gingen ervan uit dat de homologatie maar een tweetal weken gingen duren.

                        Dankjewel Bertroex e.a. voor de reacties en de info. Interessant !

                        Ondertussen hebben jullie recht op een nieuwe aflevering van de SOAP.
                        Zoals u al aanvoelt aan uw kleine teen, kunnen we nog steeds niet met de auto rijden.

                        Moest je dit als scenario gebruiken voor De Collega’s, critici zouden het ongeloofwaardig vinden!

                        Een overzicht van de gebeurtenissen:

                        Met een truukje geraak ik nu telefonisch wel bij kevin S. van het ministerie. Zijn collega’s die in de buurt zitten hebben namelijk aansluitende telefoonnummers ;-) )

                        Telefoon op maandag 11/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                        “Neen meneer, we hebben nog geen nieuws voor u. ik kan zien in de computer dat de papieren hier ergens op het ministerie zijn, maar ze liggen nog niet op mijn bureau.”

                        Telefoon op woensdag 13/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                        “Dag meneer, ik zie hier in de computer dat ikzelf dit vorige vrijdag heb goedgekeurd. Het is reeds drie dagen onderweg naar uw keuringsstation in Mollem.”
                        En maandag wist hij nog van niets ?!?

                        Telefoon op donderdag 14/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                        “Tsja, ik kan daar niet aan doen als de post traag werkt. Maar wacht, ik geef u de namen door van de twee mensen die het eigenlijke verzenden doen, want ikzelf steek dat niet in enveloppes hé.”
                        Die mensen bleken vanzelfsprekend onbereikbaar via telefoon.

                        Telefoon op maandag 18/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                        “Jaja, het is hier echt wel vertrokken hoor.”

                        Telefoon op maandag 18/8 naar het keuringsstation van Mollem:
                        “Neen meneer, wij hebben hier nog niets ontvangen. Ik zal eens naar het ministerie mailen, want ze beantwoorden toch hun telefoon niet.”

                        Op dinsdag 19/8:
                        Na uren telefoneren en zoekwerk van het keuringsstation, mezelf en Luc van L.E. Cars ontdekt Luc dat de homologatiepapieren opgestuurd zijn naar een keuringsstation in ALKEN (Limburg) in plaats van naar Mollem.

                        Telefoon op dinsdag 19/8 naar het keuringsstation van ALKEN:
                        “Neen, wij hebben hier geen enkel papier ontvangen hoor. Het staat wel aangeduid dat het naar hier verzonden is.”

                        Voila, dit is de voorlopige stand van zaken. Niemand weet wanneer en of we ooit nog met deze wagen zullen rijden. Lang leve de competentie van het federale ministerie.

                        Volgende dinsdag vier ik in mineur de tweemaandelijkse verjaardag van mijn aankoop.

                        Suggesties, molotov-cocktails, raketlanceerinstallaties en advies welkom.

                          De DIV wil een papiertje op briefpapier van Porsche Belgium waarop staat dat de chassisnummer en de motornummer echt wel van een Porsche zijn die aan die beschrijving voldoet. En hoeveel cc en KW hij was op moment toen hij gemaakt is.

                          Pas op, dat soort informatie is overal te vinden op het internet als je het chassisnummer intikt en zo. En bovendien is alles ook mooi in orde. Hij is compleet origineel, matching numbers en alles… En toch moeten we geduld oefenen.

                          Gisteren is het document van Porsche eindelijk doorgespeeld aan het keuringsstation, die het nu gaat doorspelen aan die kerel van DIV, die dan hopelijk zijn stempeltje terug vindt…

                          Ik hou jullie op de hoogte.

                            Ondertussen is de auto reeds anderhalve maand in mijn bezit. In totaal heb ik er welgeteld al 100 meter mee gereden.

                            Dat komt omdat er geen gelijkvormigheidsattest voor de wagen bestaat. En de administratieve molen draait ondertussen al anderhalve maand.
                            Zolang dat attest niet geleverd is, kunnen er geen nummerplaten verkregen worden en kan er dus niet mee gereden worden.

                            Vermoedelijk is de bevoegde ambtenaar, Kevin S., één van zijn stempels kwijtgespeeld. Telefoneren naar de man helpt niet, want ofwel wordt er niet opgenomen ofwel is het bezet (inderdaad, reeds anderhalve maand).

                            Ik stuurde ook een mailtje met de vraag of hij een vermoedelijke einddatum kon opgeven wanneer dat attest in orde zou zijn. Het antwoord luidt letterlijk: “Geachte, Hier kunnen wij geen einddatum opzetten.”

                            Ik doe ondertussen mijn best om geduldig te leren zijn…

                              Even snel gecheckt adhv. het chassisnummer

                              Het is inderdaad een modeljaar 1976. Maar eerste keer ingeschreven in 1975.

                              Het hele plaatje:

                              Modeljaar 76
                              911 S
                              Coupé model
                              Motortype 911/81
                              165 PK

                                Dank Dank, voor de enthousiaste reacties.

                                Nu is het nog even heel erg op de tanden bijten tot LE Cars klaar is met gordels inbouwen achteraan, groot onderhoud. En ook nog een nummerplaat aanvragen (een gewone ;-) ) geen oldtimer – Deutsche Grundligheit hé), een verzekering regelen, …

                                Hierbij een paar foto’s.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)