Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
    • Bedankt voor het duidelijke antwoord !

        De 944 S werd pas in 1987 geïntroduceerd. Het eerste productiejaar werden er 5.862 stuks (waarvan 3.127 voor Amerika) geproduceerd. Het tweede, en laatste productiejaar werden er 7.074 stuks (waarvan 5.562 voor Amerika) geproduceerd. In het totaal dus 8.688 voor de Amerikaanse markt en 4.040 voor alle overige landen.
        Het model dat ik aanbied is een TARGA versie die veruit de meest zeldzame 944 S versie is.

          Ik vrees dat de opkomende LEZ zones de prijsevolutie van old timers niet ten goede zal komen.
          Je zult maar in een stad wonen waar je uw auto niet thuis kunt stallen …

            Tegen zo veel gefundeerde tegenargumenten (op slechts één van mijn opmerkingen) kan ik niet op.
            En voor ik er “repeated stress injury” aan overhoud, I rest my case …

              Eén zaak is duidelijk, diegenen die het “probleem” niet snappen hebben alvast niet met beide systemen gereden. Bovendien hebben zij mijn kritiek niet goed gelezen.
              Uiteraard moet je tijdens het rijden de stand niet voelen op de pook en beide systemen hebben ook een indicatie op het dashboard.
              Het is voornamelijk tijdens b.v. parkeren of soortgelijke handeling waar je enkele malen van vooruit naar achteruit gaat dat het oudere systeem handiger is. Ook hier is de trage responstijd van het nieuwe systeem storend. (Ik maak hier graag uitzondering voor de “parkeerkunstenaars” die steeds, onder iedere omstandigheid hun wagen er in één enkele beweging in mikken).
              Wanneer je van automatisch naar manueel gaat voelt het ook veel natuurlijker aan om met de “oude” pook simpel een tikje naar links te geven evenals ik bij stilstand (rood licht) graag met een simpel tikje vooruit in neutraal zet.
              Dan was ik nog de laatste opmerking van DeePee vergeten (het automatisch activeren van de handrem)
              Hoe dan ook de PDK bak van Porsche is een technisch juweeltje waar geen enkele handbak tegen op kan (hoe graag ik ook met mijn “oudje” Carrera 3.2 uit 1986 rijd).
              Maar geef mij maar de “oude” pook.

                Ik spreek uit ervaring, heb met BEIDE systemen gereden.
                Uiteraard is er een indicatie op het dashboard waaruit je de stand kan aflezen en wel bij beide systemen.
                Met wat jij de grote “faux versnellingspook” noemt hoef je zelf niet naar die indicatie te kijken en “voel” je onmiddelijk in welke stand de versnellingsbak staat.
                Mijn tweede argument betreft de responstijd waneer je bv snel van vooruit naar achteruit (meerdere malen) bij een parkeren wil schakelen.
                Voor mij liever de pook van mijn 991 dan de opvolger.

                  Ik ben 65 en uitstappen uit een (lage) Porsche is een kwestie van “techniek”
                  Rechterhand op het stuur, linkerhand op de dwarsbalk, beide benen buiten en afduwen met linkerhand. Veel plezier met jouw 911 !

                    Blijkbaar is het daar ieder jaar prijs

                      Proficiat, je bent de eerste met een commentaar dat ik wel had verwacht.
                      (Dat was ook wel een beetje de bedoeling)
                      Wanneer een Duitse bank dergelijk advies geeft is dit zeker niet in het voordeel van de banksector die veel liever heeft dat in “bankproducten” wordt geïnvesteerd.
                      Op een Porsche forum verwacht je eerder (terecht of onterecht) enthousiasme voor dergelijke uitspraken.
                      Al ben ik helemaal niet van plan om mijn 911 te verkopen, vind ik het wel leuk dat het onderwerp van onze hobby het ook financieel goed doet. Mij hoor je mij hierover niet klagen.

                        Ik veronderstel dat dit exclusief de miniatuur autotjes die op het dashbord staan is ?

                          Ja, de advertentie liegt er niet om: “Uniek” is hij zeker, en gelukkig maar.
                          En met de “turbo” sticker erop komt ie wel op 247 PK …

                            Toch niet, al woon ik dichtbij Oostende. En een ambachtelijk dakje ???

                              Die rit heb ik niet meegereden.

                                Neen, ik heb wel een 911 Targa (3,2 van 1986).
                                En mijn dagelijkse auto is een 991 coupe.

                                  :D

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)