Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
    • :think: Er waren wel 2 boekjes (het rode en het groene) de autohandelaar gebruikte het ene voor de onderhandelingen bij aankoop en het andere voor onderhandelingen bij de verkoop.

        Man, man … ik dacht dat dit forum er was voor (gelijkgezinde) Porsche liefhebbers.
        Voor sommigen hoort negativisme en kritiek spuien daar ook bij.
        Voor old-timers bestaat er niets als een “catalogusprijs” louter gebaseerd op jaar en type zoals bij jonge tweedehandse wagens.
        In het “Onschatbare Klassieke” Jaarboek van 2017 worden de waarden geklasseerd in 5 categorieën gaande van E (wrak) tot A (showroom conditie) Op pagina 513 vind je de Porsche 944 van 1985 tot 1987 met de volgende quoteringen :
        A: 40.000 / B: 25.000 / C: 15.000 / D: 5.000 en E: 2.000.
        Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen het nodig vinden om de vraagprijs van forum collega’s in de grond te boren zonder ook nog maar de wagen in de verste verte te hebben gezien.
        Wat is het nut hiervan? Tenzij je als zelf-verklaarde expert de waarde van een bepaalde wagen (en daarbij ook de waarde van alle andere wagens van dat type) naar beneden wil halen.

          In dit geval: “Go for it !” en geniet ervan.

            “EXTRA” kortingen zijn bij Porsche helaas ver te zoeken. Zelf op het einde van de levenscyclus van een “oud” model. Ik had 2 maanden geleden nog deze ervaring toen ik een nieuwe 991 ging bestellen. Hoe dan ook bedenk dat Porsche sowieso een levertijd van ca. 5-6 maanden hanteert naargelang het model. Belangrijker argument om niet of wel te wachten op het nieuwe model is of je de wijzigingen belangrijk en/of beter vindt. Het blijft een persoonlijke keuze maar ik vond de wijzigingen niet altijd een “vooruitgang”. Bovendien loop je met een nieuw model uiteraard meer risico op “kinderziekten”

              Wees nu een beetje realistisch, zelf een officiële Porsche dealer vraagt geen 100 € per uur.

                Uiteraard is de wagen in absolute topconditie, anders zou 20K ook niet verantwoord zijn. (Je vind reeds “rijdende” exemplaren voor een derde van die prijs). Het is echter zeer moeilijk, zelf onmogelijk om een (prijs)oordeel te maken zonder de wagen (en bijhorende documenten/historiek) in kwestie te hebben gezien.

                  Is mijne (en te bezichtigen in De Haan) :salut:
                  fullsizeoutput_e12.jpeg

                    911 CARRERA (1986-2017)

                    Attachments:
                    • fullsizeoutput_ddd-2.jpeg
                    • fullsizeoutput_dde.jpeg

                      Ik gebruik al jaren tot grote tevredenheid de Coyote applicatie op mijn iPhone. Overzichtelijk en handig.
                      Ik heb een magneethouder op de middenconsole en een USB kabeltje uit mijn midden armsteun.
                      Een belangrijk voordeel van de Coyote App op de iPhone is dat je hem steeds bij hebt is ieder (ander) voertuig.
                      fullsizeoutput_e57.jpeg

                        911 Carrera’s en Carrera by night
                        30713589_1864140256930359_7749374926276001792_o-2-3.jpg

                        fullsizeoutput_ddd.jpeg

                          Welkom, TA’s zijn leuke rijdeursauto’s. Veel plezier ermee

                            En dan hebt ge die van de Colruyt nog niet gezien. ALTIJD de goedkoopste !

                              Zeer mooie wagen. Trans axels zijn totaal niet te vergelijken met de elfers, is gewoon een andere wagen op alle vlak. En toch, de 944 is helemaal geen Aldi bak. 100% Porsche (en wel nog betaalbaar). Veel plezier ermee ! :driver:

                                … en niet te vergeten ongevalvrij

                                  De prijzen voor (goede) klassiekers hebben de laatste jaren wel een duw gekregen. Spaarcentjes brengen niets meer op en beleggers weten ook niet goed meer in wat ze nu nog moeten beleggen. Daardoor komen ook oldtimers in het vizier, ook van mensen die op dat vlak niet onderlegd zijn.
                                  Een klassieker louter als belegging kopen is, net zoals bij kunst, een slecht idee.
                                  De echte liefhebber geniet van zijn wagen(s), rijdt er mee en houdt ze in prima staat.
                                  Bij verkoop is een eventuele meerwaarde meegenomen. Wanneer je mikt op het behoud van de waarde, vermeerderd met (restauratie)kosten mag je tevreden zijn met een leuke en betaalbare hobby.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)