Aangemaakte reacties

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Als je toch de ophanging wil vervangen kan ik je aanbevelen om de Bilstein B6 schokdempers te installeren (zijn quasi komfort en demping identiek aan de originele standaard versie) en ook de H&R stabilisatoren voor- en achteraan te installeren. (indien de gele kleur van de Bilstein schokdempers je niet bevalt kan je deze voor de installatie in het zwart spuiten zodat er ‘optisch’ geen verschil is met de originele uitvoering).
      De originele stabilisatoren zijn ‘holle’ buizen maar de H&R stabilisatoren zijn massieve onderdelen. Het rijgedrag verbetert aanzienlijk en de auto ligt veel stabieler ook in bochten aan lage snelheid reeds duidelijk merkbaar.
      Voor beide onderdelen voldoende ‘Googlen’ , ook op duitse internetsites want er zit nogal wat prijsverschil bij de diverse leveranciers.
      De originele veren vind je allicht op het internet bij iemand die de omgekeerde transformatie heeft uitgevoerd of wil uitvoeren.
      Succes !

      0

        Als je toch de ophanging wil vervangen kan ik je aanbevelen om de Bilstein B6 schokdempers te installeren (zijn quasi komfort en demping identiek aan de originele standaard versie) en ook de H&R stabilisatoren voor- en achteraan te installeren. (indien de gele kleur van de Bilstein schokdempers je niet bevalt kan je deze voor de installatie in het zwart spuiten zodat er ‘optisch’ geen verschil is met de originele uitvoering).
        De originele stabilisatoren zijn ‘holle’ buizen maar de H&R stabilisatoren zijn massieve onderdelen. Het rijgedrag verbetert aanzienlijk en de auto ligt veel stabieler ook in bochten aan lage snelheid reeds duidelijk merkbaar.
        Voor beide onderdelen voldoende ‘Googlen’ , ook op duitse internetsites want er zit nogal wat prijsverschil bij de diverse leveranciers.
        De originele veren vind je allicht op het internet bij iemand die de omgekeerde transformatie heeft uitgevoerd of wil uitvoeren.
        Succes !

        0

          Hallo,

          Er bestaat een EEG-richtlijn (75/443/EWG) die een [size=150:11qbns6z]positieve[/size] afwijking voor snelheidsmeters beschrijft en toestaat. De autoconstructeurs houden zich hieraan.

          De regelgeving is al volgt :

          aangegeven snelheid mag maximaal zijn : [size=150:11qbns6z]werkelijke snelheid + 10% + 4km/h[/size]
          Dit betekent dat wanneer je exact 100km/h rijdt de snelheidsmeter een snelheid mag aangeven tussen 100km/h en 114km/h.

          Logisch dat er ‘tolerantie’ door de wetgever voorzien wordt, de snelheidsmeter is uiteraard een mechanisch of electrisch aggregaat met een technische tolerantie (en geen geijkt precisie-instrument!) en zoals iedereen weet bestaan er geen 2 identieke dingen op de wereld…

          De snelheidsmeter mag nooit een snelheid aangeven die lager ligt dan de werkelijk gereden snelheid.

          Hopelijk schept dit wat duidelijkheid. Een snelheidsmeter die een hogere snelheid aangeeft die binnen de door de wetgever gestelde toleranties blijft is dus niet defect !

          Ik ben er me van bewust dat heel wat autohandelaars, zelfs merkendealers van deze regelgeving niet op de hoogte zijn.

          0

            De ‘download’ versies van de officiële instructies zijn me bekend maar dit vereist een constant heen- en weer geloop van de werkplaats/hobbygarage naar je PC-kantoor.
            Voor praktisch gebruik in de werkplaats is de boekvorm aangevuld met praktische tips zeer waardevol.
            Het is maar wat je zelf verkiest natuurlijk.

            Grt

            0

              Ik heb momenteel nog een echt werkplaatshandboek in de aanbieding, weliswaar in het engels maar met zeer vele foto’s, tekeningen en schema’s.
              Zie de advertentie. Zeer interessant daar het boek aangevuld is met tips van liefhebbers die dagelijks aan Boxsters knutselen, werken…

              http://auto.2dehands.be/markt/auto_onde … tshandboek

              0

                De firma Cabrio Direct biedt ook buitenste dakbekledingen aan in originele Sonnenland stof met een glazen (verwarmde ?) achterruit, ook voor de modellen 1997-2002. Alhoewel ze op hun site een duurdere prijs aangeven, bieden ze deze op eBay aan voor 599,00 Euro zonder montage (zie momenteel ebay item 8053448318). Ik heb er geen ervaring mee maar misschien horen we er nog wel van via dit forum.

                Kontaktgegevens :
                cabrio-direct weinbergstr. 26 D – 69488 Birkenau Germany
                Tel. 0049 /0/ 6201/32613 Fax 0049 /0/ 6201390124
                cabrio-direct@t-online.de
                http://www.cabrio-direct.de

                Grt

                Fred

                0

                  J-P,
                  Bedankt voor dit tot nu toe enige ‘to the point’ antwoord op mijn oorspronkelijke vraag.
                  Het lijstje van onderdelen lijkt me vrij compleet. De steering column switch heb ik al maar er is ook nog een bedrading nodig van de steering column switch naar de cruise control unit (volgens het electrisch schema). Enig idee of deze bekabeling (apart) verkrijgbaar is of is deze al ergens aanwezig in de bekabeling van het instrumentenbord? Ik heb m’n hoofd er al eens onder gestoken maar ik heb eigenlijk geen beschikbare stekkers met kabel aangetroffen…

                  Groeten,
                  pboxster

                  0

                    Hallo,

                    Ik gebruik de BoxsterCD (deze van 20 Euro) en die is niet slecht, alleen mis je de revisies die via de Service Bulletins door Porsche verdeeld worden. Deze vind je dan weer op de site van RennTech.org
                    ‘Binnenkort ‘(eerst was het november 2005 maar nu is het weer december 2005) komt er dan eindelijk een echte ‘compacte’ (670 blz) shopmanual op de markt.

                    Groeten,

                    pboxster

                    0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)