Aangemaakte reacties
-
Vandaag heb ik de versnellingsbak op de motor gemonteerd. De bediening van het ontkoppelsysteem is wel vreemd, dat werkt andersom. Normaal trekt men aan de vork, maar hier wordt deze geduwd. Ik ben benieuwd of dat gaat werken:roll: .
Ik hoop morgen de motor er in te bouwen:think:.in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Hallo,
Een tijd geleden al ben ik gestart met een nieuw project, de restauratie van een 911 E uit 1971, een 2.2 dus met mechanische injectie. Als de vorige er slecht uitzag, dan was het met deze nog erger gesteld. Onder de dorpels was zowat alles rot. Ik heb de ganse bodem eruit gehaald, de dorpels, de balk voor de tank, etc… .
Na alle slechte stukken vervangen te hebben, heb ik hem in de epoxyprimer gezet.
Een aantal stukken heb ik dan zelf in de grondverf en lak gezet. Dat was ‘s morgens in de voorbije warme zomer goed te doen in de buiten.
De laatste laklaag heb ik gespoten in een spuitcabine.
De motor is ook al ver gevorderd.
En de onderkant.
De koffer.
De binnenkant.in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Hey DeePee
Wat moet ik doen om de alternator niet te vernielen, wanneer ik de motor in mijn testopstelling heb hangen?
Thx,
Peter.in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Bedankt, Deepee. Dit is inderdaad de man die ik zocht.
grtz,
peter m.in antwoord op: Herstelling toerentellerDat klopt: die mannen komen daar op af als vliegen op ne str… .
Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad: Porschke geparkeerd op parking van de golf in Houthalen. Na een gezellige zondagnamiddag was hij verdwenen. Maar de Ipad lag onder de zetel en door de terugzoekfunctie kwamen ze te weten dat hij op de Meulenberg stond (mensen van hier weten dan genoeg, ik wil niet polariseren :mrgreen: ). De politie is dan in grote getale ter plaatse de auto gaan ophalen, hij stond in een garagebox, maar de eigenaar van die box wist van niks :engeltje: . Uiteraard is er niks van gekomen, maar mijn broer had zijn autoke wel terug.
Hij heeft nu in elke auto een stroomonderbreker laten inbouwen. Dat is niet moellijk: in elke Porsche gaat een stroomdrager naar achter om de starter te bedienen. Gewoon onderbreken als je uitstapt, en die kerels kunnen kortsluiten zoveel ze willen, aan de praat krijgen ze hem niet :loser: . Wel de onderbreker verbergen :sarcastisch .
@ Kevin: heb je alle Porscheforums in de ons omringende landen gecontacteerd?
Grtz, Peter.in antwoord op: GESTOLEN: Porsche 911 930 turboDrie maal is scheepsrecht… :loser: .
in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Foto 2 is achterwege gebleven… :D .
in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Grijs metallic en de rest in het zwart, zoals die van Drip. Een zeer klassieke kleurencombinatie, maar het blijft. Er zijn kleuren die uit de mode geraken, maar dit rijdt al 50 jaar rond zonder dat ge het moe wordt.
Ondertussen heb ik nog wat aan de mijne gewerkt. De bumpers staan er op, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Want alle lijnen moeten vloeiend doorlopen. Ik heb mijne schoonzoon erbij moeten roepen, die is nog jong en sterk :wink:.
Ook hebben de mensen van Benelux Autoglas de Targa ruit er deze week in gezet. En daar komt ook wat overredingskracht bij kijken. Met drie man hebben we heel ons gewicht in de schaal moeten werpen ( ik mijn 65 kg). Het is vrij goed gelukt, maar in het midden aan de achterkant is het precies of de ruit en de rubber zit wat te diep. En ook de alu trim is een beetje gebogen op die plaats. Kan men de trim er uit halen en een nieuwe zetten, zonder de ganse ruit er uit te moeten halen :think: ?
De auto begint nu vorm te krijgen. Het einde is in zicht:de voorruit nog monteren, de motor inbouwen, het remsysteem er op zetten, en het targa dak nog restaureren.
Ik had de remklauwen er al op zitten, maar de zuigers gingen veel te stroef. Men had mij verteld dat ze soepel in en uit moeten komen, en dat was niet het geval. Dus heb ik de hele mikmak er terug af gehaald, want ook de flexibele remleidingen moeten van rubber zijn voor de keuring. Ik heb dan nieuwe besteld in zwart rubber, ipv de metalen originele.
In bijlage twee foto’s zoals hij er nu bij staat. Bij mijn volgende bericht hoop ik hem rijklaar te hebben :? .in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Dat doen we. Thx, Dippie.
Zo is ‘m hier toegekomen… . :oin antwoord op: Restauratie 911 T 1973Bedankt Dirk. Waardering geeft een mens vleugels. Want op het eind gaat het soms lang duren.
IRL, bedoel je daar mee ‘in real live’? Dat kunnen we afspreken, laat maar iets weten.
:salut: en nu ga ik :sleep: .
Een detail van de bekleding, maar dat moet ik nog tegoei leren ;) .in antwoord op: Restauratie 911 T 1973‘Beter dan nieuw’, dat zal wel niet. Ik weet dat er nog veel fouten in zitten, maar daar leer je van; tenzij je hardleers bent natuurlijk.
Alleszins dank voor je appreciatie, Flopke. :salut:in antwoord op: Restauratie 911 T 1973In bijlage de stand van zaken. Ik hoop binnen enkele weken te :driver: .
in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Het is alweer enige tijd geleden. Bij deze enkele foto’s.
De bekleding doe ik zelf, daar ben ik momenteel lessen voor aan het volgen. De instrumenten heeft Jan Van Gorp gerestaureerd.
in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Ondertussen zit de kabelboom er terug in en zijn alle kabels, die ik er af had geknipt om hem er uit te krijgen, er terug aan gesoldeerd en met krimpkous overtrokken. De pedalen staan ook al terug op hun plaats en de twee achterlichten ook. Enkele foto’s in bijlage.
Omdat ik de kabelboom eerst wil testen, vooraleer de auto verder af te bouwen, wordt eerst alle elektriciteit en componenten er op gezet; Daarom heb ik de klokken eergisteren bij Jan Van Gorp in Geel binnen gebracht voor restauratie. In twee weken zijn ze klaar.
Grtz,
Peter.
Attachments:in antwoord op: Restauratie 911 T 1973