
Aangemaakte reacties
-
Thx, Foost, voor je positieve comment! Het wordt erg geappreciëerd.
Het is zoals je opmerkte, netheid is een conditio sine qua non bij de opbouw van een Porsche-motor. Wayne Dempsey kan het maar niet genoeg benadrukken in zijn boek (mijn leidraad).
Het vraagt inderdaad veel inzet, en met die smak geld valt het nogal mee, want er moesten geen vitale (lees: dure) onderdelen worden vervangen. Geen krukkenas, nokkenas, oliepomp, zuigers of cylinders, die waren allemaal nog in prima staat. Althans zo heeft een goede vriend mij verzekerd. Hij prepareert al Porsche-motoren voor de racerij, toen wij nog in de wieg lagen.
In bijlage enkele foto’s.
Grtz en nogmaals bedankt.
Peter.Attachments:in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Gezien het commentaar dat ik hier op het forum gekregen heb i.v.m. het risico op kromtrekken van de carrosserie, heb ik besloten om de werken eraan even on hold te zetten. Misschien moet ik maar de verdere afwerking uitbesteden aan mensen die daar ervaring in hebben. Tijd brengt raad.
Ondertussen kan ik verder gaan met de motor. Deze is ook tot de laatste schroef uit elkaar gehaald, want er kwam veel blauwe rook uit. En ja, de drijfstang van nummer 5 was heet gelopen. Gelukkig was de krukkenas niet beschadigd. Een nieuwe gebruikte drijfstang heb ik gevonden bij Jacques Janssen in Hamont, voor 25 € ! Verder was er enkel slijtage op de verwachte plaatsen: lagerschalen, segmentringen, distributieketting, klepzittingen en geleidingen, klepveren en dichtingen uiteraard. Zoals ik reeds eerder schreef, ik heb nul ervaring. Maar een klein beetje handige Harry kan met het boek van W. Dempsey van Pelican Motors deze klus klaren, vooropgesteld dat men zorgvuldig te werk gaat. In bijlage enkele foto’s. Welterusten :sleep: .
Grtz,
Peter.Attachments:in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Dan is het kwaad reeds geschied, Wim :oops: :oops: . Aan de rechterkant zijn volgende stukken ingelast: binnen- en buitendorpel, verstevigingsstuk (banaan), slotplaat en een stuk van de achtervleugel.
Aan de linkerkant steun onder de targabeugel, binnendorpel en het onderste stuk van de a-zuil. Buitendorpel,slotplaat en een stuk van de achtervleugel liggen klaar om ingelast te worden. Spijtig dat die grote kniestukken er niet meer in kunnen. Nu zal hij zeker op de richtbank moeten?
Grtz,
Peter.Attachments:in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Dank voor je aanbod, Wim.
Maar ik heb zero ervaring, zoals reeds gemeld. Ik kom uit de betonsector, en daar zijn de toleranties even anders. Die pijp had ik er inderdaad tussen gelast om vervormingen tegen te gaan. Daarom sta ik ten zeerste open voor nuttige tips.
Grtz,
Peter.in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Dat hopen we natuurlijk, maar we houden je op de hoogte. :D :D
in antwoord op: Restauratie 911 T 1973Respect voor je keuze, Wim.
in antwoord op: Einde van Moderatorschap