Aangemaakte reacties
-
Ik ben geen nieuw lid hoor, wel een rustig lid,…dat moet ik toegeven….ik post niet veel
Prijs vergeten te vermelden idd,
45.000 euro BTW inclusiefsnorry!
in antwoord op: 1968 Porsche 912 te koopVanaf hoe laat tot hoe laat??? Ook wel zeer geïnteresseerd!
Vanaf hoe laat tot hoe laat??? Ook wel zeer geïnteresseerd!
Nog even dit topicske aanvullen, want ik heb er de laatste weken geen zin meer in gehad.
Ik zet de feiten nog even op een rijtje die gebeurd zijn na de posts van enkele weken geleden.Net voor die bewuste maandag toen de motor crashte, die vrijdag er voor haalden we de 912 op in de befaamde garage.
Hij was daar binnen geweest omdat ie af en toe gewoonweg niet startte.
Lastig als je ergens arriveert met een redelijk opzichtige wagen en dan niet kunt starten.Dus binnengebracht en vrijdags gaan ophalen. Garage had er een nieuwe starter ingestoken en het probleem zou opgelost zijn…….
Tijdens het weekend rijden we een paar keer ergens naar toe en de 912 laat het binnen de kortste keren weer opnieuw afweten en start weer niet.
Maandagochtend valt factuur in de brievenbus, net geen 1000 euro.
Ik bel de garage en zeg dat de starter het even goed niet doet en dat ik het factuur bijgevolg protesteer. Ik stuur het aangetekend terug en vraag om te wachten tot de motor hersteld is om dan verder te bekijken wat we met dat start probleem gaan aanvangen.Valt niet in goed aarde bij garage en hij protesteert heftig. Ik zeg dat ik geen 1000 euro betaal voor een probleem dat niet opgelost is.
Enkele weken later, na 3 expertises van beide partijen, van de garage en van mijn verzekering, krijg ik toestemming om de wagen op te halen
Maandag daarop contacteer ik garage dat ik de wagen vrijdag laat ophalen met een autotransporteur.Die woensdag erop, vallen er 2 aangetekende brieven in mijn bus.
Eén terug van de starter, 1000 euro en
één van de gemaakte onkosten na de crash van de motor, ook nog eens goed voor 1200 euro, en als ik die niet onmiddellijk betaal, ik kan fluiten om mijn 912 op te halen.
Ik bel hem nog om mijn gedacht effe te zeggen maar hij vindt dat dat de juiste manier is van doen.
Dus schrijven we asap 2200 euro over.
Ik ben er een hele tijd ziek van geweest en nu moest het er toch even uit.
Voor het ophalen van mijn 912 op de E313 heeft ie mij 75 euro per uur aangerekend.
Voor het demonteren van de motor om de experts hun werk te kunnen laten doen, heeft ie me 8.5uren aangerekend, enz enz steeds zonder BTW, dus alles goed 2200 euroKwam dus nog eens extra op de kosten die ik nu al heb bovenop de revisie die ik nu ga kunnen betalen, ook geschat op 12.000 euro.
Dus een kleine 15.000 euro lichter.
Ik kan je verzekeren, das ne ‘zure’ zoals ze zeggen.
En garage X heeft er nog mooi gebruik van gemaakt om mij nog eens 2200 euro lichter te maken.Als ik hem zeg dat 1000 euro toch wel veel is voor een starter die niet werkt, repliceert hij dat dit zijn tarieven zijn en dat ie naast de starter vervangen nog ander werk gedaan heeft. Ja inderdaad, hij heeft de voetmat vast geplakt en mijn buitenspiegel vastgezet. Maar om daar 1000 euro voor te betalen en een wagen te hebben die nog altijd niet start…..
Uurlonen als 75 en 55 euro per uur exclusief BTW vindt hij allemaal normaal.Dat het probleem dan nog niet opgelost is, is maar een detail. Zorg maar dat je factuur betaald is of je krijgt je auto niet mee.
Straffe toeren en zoals ik al zei, ik ben er effe niet goed van geweest.
Mijn vertrouwen in garages is ver zoek.
Ik weet dat het erg gesteld is, maar zo erg…..Soit de expertises zijn gebeurd, mijn expert liet zich naar mijn mening nogal gemakkelijk doen terwijl de expert van de verzekering van garage X een degoutantje was zoals je er niet dikwijls één tegen komt.
Besluit van het verhaal, ik zal er zelf mogen voor opdraaien ondanks dat geroutineerde mensen als een leo de rijck en dergelijke formeel zijn en het motorfalen wijten aan gebrek aan olie.
Verzekeringen hebben getrainde bloedhonden voor hun belangen te verdedigen rondlopen, en zelf mag je de premies mooi betalen en zwijgen.En garages, je kan er wat met beleven, de gangsters zijn de wereld nog niet uit,………en met een meest uitgestreken gezicht rippen ze je dat het geen naam meer heeft.
Ik hoop dat ik binnen enkele maanden mijn gelijk toch nog ga halen, maar de hoop is klein.
Ondertussen sparen om die 15 K op te hoesten. :puke:in antwoord op: na 400 km motor totaal om zeepNog even dit topicske aanvullen, want ik heb er de laatste weken geen zin meer in gehad.
Ik zet de feiten nog even op een rijtje die gebeurd zijn na de posts van enkele weken geleden.Net voor die bewuste maandag toen de motor crashte, die vrijdag er voor haalden we de 912 op in de befaamde garage.
Hij was daar binnen geweest omdat ie af en toe gewoonweg niet startte.
Lastig als je ergens arriveert met een redelijk opzichtige wagen en dan niet kunt starten.Dus binnengebracht en vrijdags gaan ophalen. Garage had er een nieuwe starter ingestoken en het probleem zou opgelost zijn…….
Tijdens het weekend rijden we een paar keer ergens naar toe en de 912 laat het binnen de kortste keren weer opnieuw afweten en start weer niet.
Maandagochtend valt factuur in de brievenbus, net geen 1000 euro.
Ik bel de garage en zeg dat de starter het even goed niet doet en dat ik het factuur bijgevolg protesteer. Ik stuur het aangetekend terug en vraag om te wachten tot de motor hersteld is om dan verder te bekijken wat we met dat start probleem gaan aanvangen.Valt niet in goed aarde bij garage en hij protesteert heftig. Ik zeg dat ik geen 1000 euro betaal voor een probleem dat niet opgelost is.
Enkele weken later, na 3 expertises van beide partijen, van de garage en van mijn verzekering, krijg ik toestemming om de wagen op te halen
Maandag daarop contacteer ik garage dat ik de wagen vrijdag laat ophalen met een autotransporteur.Die woensdag erop, vallen er 2 aangetekende brieven in mijn bus.
Eén terug van de starter, 1000 euro en
één van de gemaakte onkosten na de crash van de motor, ook nog eens goed voor 1200 euro, en als ik die niet onmiddellijk betaal, ik kan fluiten om mijn 912 op te halen.
Ik bel hem nog om mijn gedacht effe te zeggen maar hij vindt dat dat de juiste manier is van doen.
Dus schrijven we asap 2200 euro over.
Ik ben er een hele tijd ziek van geweest en nu moest het er toch even uit.
Voor het ophalen van mijn 912 op de E313 heeft ie mij 75 euro per uur aangerekend.
Voor het demonteren van de motor om de experts hun werk te kunnen laten doen, heeft ie me 8.5uren aangerekend, enz enz steeds zonder BTW, dus alles goed 2200 euroKwam dus nog eens extra op de kosten die ik nu al heb bovenop de revisie die ik nu ga kunnen betalen, ook geschat op 12.000 euro.
Dus een kleine 15.000 euro lichter.
Ik kan je verzekeren, das ne ‘zure’ zoals ze zeggen.
En garage X heeft er nog mooi gebruik van gemaakt om mij nog eens 2200 euro lichter te maken.Als ik hem zeg dat 1000 euro toch wel veel is voor een starter die niet werkt, repliceert hij dat dit zijn tarieven zijn en dat ie naast de starter vervangen nog ander werk gedaan heeft. Ja inderdaad, hij heeft de voetmat vast geplakt en mijn buitenspiegel vastgezet. Maar om daar 1000 euro voor te betalen en een wagen te hebben die nog altijd niet start…..
Uurlonen als 75 en 55 euro per uur exclusief BTW vindt hij allemaal normaal.Dat het probleem dan nog niet opgelost is, is maar een detail. Zorg maar dat je factuur betaald is of je krijgt je auto niet mee.
Straffe toeren en zoals ik al zei, ik ben er effe niet goed van geweest.
Mijn vertrouwen in garages is ver zoek.
Ik weet dat het erg gesteld is, maar zo erg…..Soit de expertises zijn gebeurd, mijn expert liet zich naar mijn mening nogal gemakkelijk doen terwijl de expert van de verzekering van garage X een degoutantje was zoals je er niet dikwijls één tegen komt.
Besluit van het verhaal, ik zal er zelf mogen voor opdraaien ondanks dat geroutineerde mensen als een leo de rijck en dergelijke formeel zijn en het motorfalen wijten aan gebrek aan olie.
Verzekeringen hebben getrainde bloedhonden voor hun belangen te verdedigen rondlopen, en zelf mag je de premies mooi betalen en zwijgen.En garages, je kan er wat met beleven, de gangsters zijn de wereld nog niet uit,………en met een meest uitgestreken gezicht rippen ze je dat het geen naam meer heeft.
Ik hoop dat ik binnen enkele maanden mijn gelijk toch nog ga halen, maar de hoop is klein.
Ondertussen sparen om die 15 K op te hoesten. :puke:in antwoord op: na 400 km motor totaal om zeepIk heb een Bonus Malus 0 voor t leven, dus ikdenk dat ze aan mij nog genen lastige klant hebben gehad.
Dit is het verdere relaas :
en ik citeer :Het vastlopen van de motor blijkt geen gevolg te zijn van zonder olie te rijden.
Er blijkt slechts 1 drijfstang vastgelopen.
De lagerschalen van de andere drijfstangen vertonen geen schade.
Ook blijkt er geen schade aan de krukas ter hoogte van de andere drijfstangen.
Er werd in het carter een bevestigingsmoer van de afgebroken drijfstang teruggevonden
waavan de schroefdraad nog volledig intact is.M.i. is het dan ook duidelijk dat deze moer is losgekomen en dat dit waarschijnlijk de
oorzaak van het motorfalen is.Ik vernam dat de motor recentelijk werd gereviseerd.
Vermoedelijk werd de moer toen niet correct vastgezet.
Alleszins treft garage X in deze zaak geen schuld.
Het feit dat er na het vastlopen van de motor geen (of nauwelijks) olie in de motor zat,
is het gevolg van het fet dat de afgebroken drijfstang een gat in het motorblok heeft
geslagen,langs waar de olie uit het blok is gelopen.Het motorcompartiment hing vol met olie ( geen druppel volgens mij !!!!!!!) en er zou volgens de garagist nog +-1,5l olie
in het blok hebben gezeten.Er werd gemeld dat er voor de problemen een lichtje op het dashboard even (niet even hé, het bleef voortdurend branden!!!!!!!!!!!!!)was gaan
branden.Dit betrof een wit lichtje dat naar de handrem verwijst.
In dit type van voertuigen gaat er een groen lampje branden wanneer er een probleem
met de oliedruk isTot dusver hun uitleg.
Nog even mijn vraag ; als er nog 1.5 olie in het blok zat, is het dan normaal dat de peilstok aangeeft dat er niks of te niks inzit
Waarom wordt dit straal genegeerd !!!!!!!!!!!!?????????
De peilstok was kurkdroog, net als het motorcompartiment,
en als garage X dat loochent, dan weet ik genoegin antwoord op: na 400 km motor totaal om zeepexperts zijn beiden al eens langs geweest.
Motor is deels gedemonteerd.
Expert 1 is op vakantie vertrokken en is terug 22/6, wachten dus.
Expert van de tegenpartij doet moeilijk.
blijkbaar zit er nu wel ineens 2 liter olie in het motorblok.
Op het moment dat mijn dochter reeds een uur stil stond naast de E313 en ik naar haar toe reed en de peilstok er uit trok, was er geen druppel olie te zien aan de peilstok.
” kan zijn ” zegt expert. de motor was warm en de olie zat dus in de motor en niks meer in de plaats waar de peilstok zitNou breekt me de klomp, dus peilstok geeft aan –> geen druppel olie, maar geen probleem volgens hen.
De olie zit in het motorblokOp het feit dat het lichtje eerst aan en uit ging en hoe langer voortdurend bleef branden, geven ze een uitleg dat die lichtjes voor van alles diende.
Volgens mij simpelweg de oliedruk die aangaf dat er wat loos was.
kortom, ik wordt er moedeloos van,
we zijn bijna 2 maand verder en we staan nog nergens.
Ineens zit er olie in het blok, ook raar, of klopt dan toch die theorie dat wanneer de peilstok aangeeft ‘NADA olie’ er toch wel 2 liter inzit.Ik vind het al bij al jammer.
We zijn allemaal mensen en maken fouten
Er zat geen olie in die motor en dat is de oorzaak.
Als je vraagt aan GARAGE X om de wagen volledig na te kijken, dan hoort olie nakijken daar bij, zeker als de klant talloze keren aangeeft dat er een waarschuwingslampje blijft branden.Ik vind het spijtig, maar zo geraken die mannen er toch maar mooi mee weg, als de verzekering maar niet moet betalen.
Maar betaalt gij uw verzekering maar eens niet …..ho maarZielige verzekering, maar zo ken ik ze wel
Zielige garage als je je verantwoordelijkheid niet neemt, zo kende ik ze nog niet, maar nu welAmen
in antwoord op: na 400 km motor totaal om zeepHey allemaal, bedankt voor jullie reacties en vooral Wim voor de input
Volgende week donderdag gebeurt er een tegensprekelijke expertise door de 2 experts, de motor zal gedemonteerd worden en er zal dan een diagnose gesteld wordenIk heb zo’n klein vermoeden dat ik aan het kortste eind zal trekken en heb voor mezelf al uitgemaakt dat het ‘een tegenslaggeske’ is….
Er zijn nog altijd ergere dingen denk ik dan en best binnen steken bij ne goeie vakman en dan zijn we daarna effectief vertrokken voor jaaaaaaaren rijplezier
Hoop ik toch :-)in antwoord op: na 400 km motor totaal om zeepSorry dat ik mij wat moei, maar Liz is mijn dochter :engeltje:
We kochten haar 912 in Hongarije
De mens die hem gerestaureerd heeft is er 5 jaar aan bezig geweest
Hier vind je de volledige restauratie terug :https://plus.google.com/photos/116647397990946248375/albums/5340932398072261489?banner=pwa
en dit is Liz bij mijn 356
in antwoord op: Op zoek naar garagist!Als ik effe wil komen kijken deze nm, waar moet ik dan ergens naar toe??
In Kasterlee veronderstel ik?? Maar waar en om hoe laat??in antwoord op: Iedereen welkom: fotoshoot 21 sep 2014 – Kasterleemijn 356 is ook voorzien van een satelietsysteem,
is perfect te doen zenne.
En is permanent beveiligd.in antwoord op: beveiliging 356Had ook wel graag mee gedaan, maar is niet echt goedkoop hoor….
Ik overweeg om mss op vrijdag te vertrekken en voor enkele dagen eens te gaan kijken samen met een kameraad 356rijder.
Los van de organisatie, eens kijken, ritje doen, slaapke zoeken en eens goed eten 8)in antwoord op: Internationale Porsche 356 Meeting 2009Heb het ook gevolgd, en onmiddellijk 25 euro gestort,
al was het maar om MIJN geweten te sussen.in antwoord op: Red SandraGeweldig, dat kwamen we nog tekort :wink:
in antwoord op: nieuw forum voor 356