Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • Zoals Jorge al zei…heeft amper 1h35 geduurd en kost net onder de 500 euro. Hij is zijn guesthouse aan het opfrissen dus in zijn “showroom” gewacht en gastvrijheid is er niet minder door hoor…koffie en koekjes en veel P lectuur en gezelschap van kater Lars. Zopas een proefritje gemaakt met de buurman ( heeft een P 964 C2) en staat eveneens versteld van het fantastische resultaat. Heeft er iemand op dit forum de cat modificatie (200 cells) al laten doen bij Gert Carnewal eventueel bij een P 996 ? :salut:

        Gisteren bij Carnewal langsgeweest voor de uitlaat mod…echt tevreden met de nieuwe sound…bedankt voor de tip folks ! :happydance:

          k’heb het vast…sorry…hopelijk lukt het met deze wel ?
          Porsche9119963.4vs3.6RSMagazine1.jpg

          Porsche9119963.4vs3.6RSMagazine2.jpg

            blijkbaar zijn mijn pdf attachments niet gelukt ??? kan iemand mij zeggen war ik moet doen ?

              zoals beloofd hier zijn de samenvatting pagina’s van een vergelijkende test 996 3.4 vs 3.6…niet echt veel verschil zoals jullie zelf kunnen zien

                Ik kan je ook PASSIONAUTO.com aanbevelen :salut:

                  neen gewone 3.6 C2 996

                    welkom Rudy en prettige feestdagen :drink:

                      Welke 996 heb jij ? Bij een 3.6 zit er zeker een pijlstok

                        Een ding is zeker, bij een 996 wordt het oliepeil gemeten met stilstaande motor, hetzij via het dashboard display, ofwel met de meetstok. Altijd genoeg tijd tussen laten als de motor gedraaid heeft zodat alle olie terug in het carter kan teruglopen. Zowel te weining maar ook teveel olie in een 996 ( in alle motoeren trouwens) is ten zeerste te vermijden.
                        Nu is de vraag, hoelang heb je met te weining olie in je motor gereden ? Er kan namelijk reeds schade zijn opgetreden tijdens deze phase en dan terug volgieten maakt niet zoveel uit.
                        Ik vrees dat mijn uitleg je niet veel verder zal brengen en ik hoop het beste voor je motor – veel geluk.

                          Misschien was dat met een nieuwe koppeling inbegrepen want de meesten vervangen die tergelijkertijds maar in mijn geval was de koppeling reeds vervangen aan 80K

                            OscarTango
                            IMS lager werd vervangen bij een Porsche specialist hier in de buurt van Parijs. Is een ceramische lager en was een totaal pakket prijs – 1.500 Euro
                            Ceramische lager + SPI dichting ( waar veel 996 olielekken vertonen) + olie en filter vervangen

                              Proficiat ! Veel plezier en geluk met nieuwe Porsche en ben ervan overtuigd dat je de microbe snel zult vasthebben.

                                Werkt perfect in Frankrijk hoor…alleen geeft ie zones aan in plaats van de exacte locatie…ik ga niet meer de baan op zonder…beste investering ooit. Alleen nog schrik voor de nieuwste generatie volledig onherkenbare voertuigen met camera’s voor en achter die zelf niet flitsen. Maar Coyote werkt aan een oplossing om ook voor die te kunnen waarschuwen…

                                  Ik heb lang met het zelfde dilemma rond gelopen 996 3.4 of 3.6. Na vele tijdschriften en navragen bij mensen die iets van Porsche techniek weten heb ik mij toch een 3.6 aangeschaft maar zoals gezegd , 3.6 zijn niet onfeilbaar. Ik heb er meteen een ander IMS roulement laten insteken. Moet eerlijk toegeven dat het oude er niet zo goed uitzag. Ik heb nog een frans Flat6 tijdschrift liggen waar ze tot in de kleinste details de verschillen aangeven. Zal zien of ik het kan scannen en op het forum plaatsen. In elk geval de voorkeur ging naar de 3.6.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)