Aangemaakte reacties
-
Vandaag een paar ritten gemaakt, en ook een paar dingen ontdekt.
Om te beginnen heb ik gevonden wat er mis is met de stuurbekrachtiging: die is er namelijk niet (bloos).
Maar toen ik de bandenspanning nakeek bleek die maar 0,8 bar te zijn op de voorwielen! Nadat ik die op 2 bar gezet heb, stuurde hij al een pak lichter.
Tijdens het rijden merk ik ook dat het stuur soms wat shimmy begint te vertonen van zodra het wegdek wat oneffen is. Aangezien het niet bij een bepaalde snelheid gebeurt, verdenk ik de voorste vering ervan om dit te veroorzaken.
De motor is een ander verhaal. Bij de eerste ritten draaide die echt niet goed, niet echt soepel, soms alsof hij op 3 poten draait, twijfelend. Ik weet dat aan het feit dat hij zo lang heeft stilgestaan, en vandaag begon hij steeds beter te draaien.
Volgens wat ik hier en daar lees zou het wel eens kunnen zijn dat de injectoren stevig vervuild zijn, of dat de luchtmassameter eens een reinigingsbeurt moet krijgen (of vervangen).
Qua ontsteking ziet alles er relatief nieuw uit, maar ik moet de bougies nog controleren alvorens ik daar iets zinvols kan over zeggen.Een ander probleempje dat ik ontdekte is de kachel: die geeft namelijk constant volle bak warmte af, en dat werd zelfs bij deze buitentemperaturen vandaag echt wel teveel van het goede. Ik ga die zo snel mogelijk zien af te koppelen tot ik het euvel kan vinden (als die al af te koppelen valt).
Ik had er vannacht slecht van geslapen, maar na de testritten van vandaag voel ik me al iets geruster dat ik wel oplossingen zal weten te vinden voor deze problemen. Na decennialang met moderne dieselwagens gereden te hebben was ik vergeten hoe het voelt om met een oudere benzinewagen te rijden. En het geeft wel een bepaalde kick moet ik toegeven, om zo uit mijn comfort-zone te treden :-)
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Jep, net geleverd!
het eerste probleem dat aandacht vergt is de stuurbekrachtiging. Het stuur draait zeer zwaar nu als je wat korter wil draaien, en ik vermoed dat een en ander een beetje vast is komen te zitten.
Remmen zijn zeer goed, voelen ook zeer goed aan.
Voorste dempers zijn ook aan vervanging toe. Ik twijfelde al toen ik ze gewoon met de hand wat indrukte, maar als je aan het rijden bent voel je wel dat de voorkant van de wagen niet echt stabiel zit in de bocht.Ik denk dat we gaan beginnen met alle vloeistoffen te vervangen, en de nokkenas ketting nakijken, alvorens we echte langere ritten gaan beginnen maken.
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Ok, bedankt iedereen voor de antwoorden.
Morgen staat hij hier eindelijk voor de deur, dan ga ik eens beginnen met te checken of er uberhaupt een sticker aanwezig is.
Indien niet, lijkt het er toch sterk op dat hij 98 gaat aankunnen en ga ik dat minstens toch eens proberen. Voor zover mijn kennis over motoren reikt is het grootste gevaar pingelen, maar deze sensoren zouden dat inderdaad moeten kunnen verhinderen.in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Misschien een domme vraag, maar welke brandstof zou ik best tanken met deze wagen?
Je zou denken loodvrij 98, maar als die motor daar niet voor is afgesteld is dat ook weer niet goed. Dan kan ik beter de 95 gebruiken.
Gebruiken jullie bepaalde additieven voor jullie wagens?in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Late roeping hier….om dan toch op ons 50ste nog te leren duiken in Curaçao in 2012.
Intussen meer dan 50 duiken in Curaçao, Sulawesi en Turkije.
Luxe-duikers dus…..in antwoord op: Duikende Porschisten?Hallo,
ik wist van die ketting, maar het is inderdaad een zeer goed idee om de staat van die geleiders toch eens te controleren; bedankt voor de tip!
Ik heb intussen, na grondige navraag “links en rechts”, besloten om hem toch te laten afleveren thuis. Het is allemaal aal kwestie van risico, en in het beste geval spaar ik 200 Euro uit (ik moet hem nog voltanken ook he om die rit te maken), in het slechtste geval kost het me een veelvoud hiervan om hem thuis te krijgen….
Volgende vrijdag staat hij hier voor de deur :-)Nu, waarom dit model?
Eerlijk gezegd reken ik op een meerwaarde vanwege de combinatie 16V motor en het schuifdak. En het iets meer vermogen kan het rijplezier alleen maar verhogen.Bedankt voor je reactie!
Phaedra
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Even ter info….ik weet dat de info wel ergens op dit forum staat, maar ik weet ze gewoonweg niet goed te vinden.
En dus heb ik daarnet met het douanekantoor gebeld, en zij hebben mij verzekerd dat een origineel inschrijvingsbewijs voldoende is, ik heb geen bewijs van uitschrijving of van export nodig.
Dat is de geruststelling die ik nodig had.. :music:in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.[quote=”kleinekastenteufel” post=200256]944 S – 2500 cc, één van de leukste 944, 16 ventiler
Tankklepje ontbreekt.[/quote]
:D Dat klepje lag binnen in de auto, en ze zullen dat er opnieuw opschroeven bij levering…..
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.[quote=”Hendrik914″ post=200218]Welkom.
Gedistingeerd knapkersrood. :relaxman:
:think: Als de wagen nooit in het verkeer gebracht is in Duitsland, is het m.i. nog steeds een Nederlandse wagen voor onze administratie. Als hij in 1987 eerst in Duitsland ingeschreven is en nadien uitgevoerd, weet ik niet of de autokeuring enkel voor de Duitse Fahrzeugbrief belangstelling zou hebben.:popcorn:
Als de wagen nog NL is, heb je deze3 documenten nodig voor de douane:- -Nederlands inschrijvingsbewijs luik Ia, Ib en II, volledig, 4flappen die een A4 vormen, al dan niet nog aan mekaar en 4x afgestempeld voor uitvoer (heeft hij die nog, maar dan zou die uit 1987 moeten zijn?)
- -factuur, desnoods handgeschreven
- -uitvoerverklaring RDW, het witte exemplaar aangever, dat heeft die handelaar normaal teruggekregen bij invoer (en allicht geeft hij je een Duits ook)
en daarmee haal je
een douaneformulier met zelfklever
en kan je naar de keuring en begint de keuze voor O-plaat of gewone met gelijkvormigheidsattest.Is al wel beschreven.[/quote]
Bedankt voor je input!
Ik heb alleen het originele inschrijvingsbewijs, niet afgestempeld voor uitvoer, en een tijdelijk kentekenbewijs waarmee de wagen naar Duitsland is gereden.
Maar volgens deze website:
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voertuigen/een_voertuig_kopen_of_verkopen/in_het_buitenland/
zijn alleen de volgende documenten nodig:n het douanekantoor moet u de volgende documenten voorleggen:
[i]een aankoopfactuur of eventuele andere handelsdocumenten.
een origineel buitenlands inschrijvingsbewijs als u dit gekregen heeft.
de aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubriek T is ingevuld.
[/i]Ik denk dat ik best eens een lokaal douane-kantoor aanspreek om zeker te zijn of dit gaat lukken. Indien ik niet de juiste documenten heb, kan ik nog altijd afzien van de koop.
Erg bedankt voor je input!
Phaedra
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Het kofferdeksel was gewoon los, dat was ook mijn eerste vraag toen ik ging kijken. Ik heb alle voegen en spleten gecontroleerd rond koffer en deuren en spoilers, en overal waren die netjes egaal rond de 6 Ã 7 mm.
in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Aangezien ik vermoed dat jullie foto’s van de auto bedoelen, heb ik er een paar opgediept uit de advertentie :wink:
Het interieur is, zoals je mag verwachten voor deze leeftijd en die prijs, aan opsmuk toe:
Het dashboard is gekraakt, zetels zijn relatief nieuw maar op het eerste zicht niet echt origineel, en stuur is ook niet origineel.Ik heb vandaag mijn verzekering gecontacteerd, en zij willen mij wel een verzekering voor een dag geven zonder meerkost (BA van mijn auto omschakelen naar de Porsche), maar zij raden het af, omdat als ik mijn eigen nummerplaten er op schroef en controle krijg, de wagen in beslag kan genomen worden. Daar bovenop hou ik ook rekening met de opmerking omtrent in panne vallen onderweg, wat ook voor een groot praktisch probleem en een meerkost zou zorgen.
Dat stemt zeker tot nadenken, en dan rest alleen nog de optie om de auto op een aanhangwagen naar huis te brengen. Ik ga nog even links en rechts polsen bij kennissen om te horen of er iemand mij hiermee kan helpen, en als dat niet lukt zal ik de verkoper hem laten brengen.in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Bedankt voor de antwoorden iedereen!
Ik ga deze wagen inderdaad als oldtimer inschrijven, en het enige probleem dat nu nog rest is de transit-platen.
De enige garage-platen die ik zou kunnen gebruiken zijn alleen geldig in België, en dus niet bruikbaar.
Aangezien het een Nederlandse wagen is, weet ik niet of de Duitse handelaar mij aan transit-platen kan helpen, ik weet momenteel nog wat te weinig hierover.
Hij wil de wagen wel thuis afleveren, maar aan 1 Euro/km, wat me ongeveer dan op 250 Euro zou komen. Dat heb ik nog altijd achter de hand als ik geen andere oplossing vind.
Ik weet dat er mensen van hun verzekering de toelating kunnen krijgen om de nummerplaat van hun andere wagen te gebruiken, maar ik vrees dat dat wettelijk gezien niet allemaal heel koosjer is…..voor een rit van 250km vanuit het buitenland wil ik niet teveel risico’s nemen.in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.Net als ik deze vraag gesteld heb, vind ik toch wel een antwoord zeker…het komt er blijkbaar wel echt op aan om de juiste zoekopdracht te gaan gebruiken, en soms maakt 1 woord een groot verschil.
In deze brochure van ECC België
http://www.eccbelgie.be/images/downloads/auto_brochure_nl(1).pdf
vond ik dat je bij de importeur van het merk moet zijn.
En dus heb ik bij D’Ieteren België net de vraag gesteld om mij een gelijkvormigheidsattest te bezorgen.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.in antwoord op: Nieuw lid en vraagje over invoer 944.