Aangemaakte reacties
-
Gewoon een mailtje sturen naar Marc Noac van Porsche Classic department. Het is de vriendelijke man zijn job. Dan weet je ook ineens alle andere info van de wagen. Ergens op het forum staat zijn email.
in antwoord op: WTL of nietGewoon een mailtje sturen naar Marc Noac van Porsche Classic department. Het is de vriendelijke man zijn job. Dan weet je ook ineens alle andere info van de wagen. Ergens op het forum staat zijn email.
in antwoord op: WTL of niet@Johan991: Borgstelling is geen optie. Zonder al te veel in detail te willen treden, om een aantal redenen heb ik beslist om de samenwerking met mijn zakelijk partner stop te zetten, met een inkomensverlies als gevolg.
Prioriteiten liggen momenteel dus elders dan de 911. Beslissing voor mezelf gemaakt. Walk en don’t look back.Dat stalen stuuromhulsel wat is dat juist en waar vind ik dit? Is dit zo’n Disclok?
in antwoord op: Met de (classic) Porsche op reis! Maar hoe?US/EU/ROW maakt niet uit denk ik hoor. Ze komen allemaal van Porsche dus Marc Noack zal je wel kunnen antwoorden.
in antwoord op: 911 S vipergruen project997 Turbo Mk1. Slate grey / Cocoa / 100 000 km / 55.000 €
Cocoa, vind ik persoonlijk de mooiste kleur die op de 997 geleverd werd.
http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911—3-6-turbo—full-porsche-history—b-90996815.htm
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Ik weet niet hoeveel er van zijn gemaakt, maar zoals je zelf al aangaf bij de meeste wagens geldt hoe kleiner de oplage hoe meer kans dat ze ooit in de toekomst gaan stijgen.
Maar staat dit vast? Uiteraard niet. Een glazen bol hiervoor heeft niemand.Niet onbelangrijk, maar de boxster of cayman zijn de kleinere broertjes van de 911. Meestal zijn het de grote broertjes die qua investering het interessantste blijken over de jaren heen.
Maar weeral ook niet een vaststaand feit. Zie naar de waardestijging van de 912 de laatste 5 jaar.Je kan ook nog verder gaan, maar hoe over 20-30 jaar de huidige wagens gaan evolueren? Met de evolutie omtrent milieuvriendelijkheid, is het misschien niet meer mogelijk om met dergelijke wagens rond te mogen rijden. Dat zal ook een invloed hebben.
In conclusie, je kan er een mening over hebben maar diegene die gelijk blijkt te hebben gehad zal eerder liggen aan geluk dan aan iets anders. Only time will tell.
in antwoord op: Porsche Cayman R / Spyder : Future classics?De mijne gaat bij porsche rescue op onderhoud. Op vlak van onderhoud heel tevreden van. Hij doet eigenlijk alleen maar luchtgekoelde, waterkokers heeft hij niet heel graag. Bij een 991 lijkt me dit ook wel wat meer demontagewerk dan bij een lufti. Misschien daarom iets duurder?
in antwoord op: porsche rescue in Kontich[quote=”Goof” post=197928][quote=”Lely” post=197924]Wat scheelt er eigenlijk met deze. Dit is toch nie te zot veel geld voor een motor die gereviseerd is?
Of mis ik mij. Ik ben hier een beginneling maar wil wel een 911 bezitten binnen een goed jaar of vroeger :Phttp://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-3-2-225100720.html
Greetz[/quote]
26.000 euro voor een 911 met 300k km’s op de teller vind ik nu precies toch niet echt een koopje. Laat je trouwens niet verblinden door die ‘revisie’, want dat kan vanalles inhouden..[/quote]
Van die revisie, klopt. Kan vanalles inhouden. De motorruimte ziet er inderdaad niet bepaald fris uit.
Die 300k lijkt me dan wel aannemelijk, ca. 10k /jaar. Realistischer dan al die klassieke 911’s met maar 100-150k kms die als paddenstoelen uit de grond komen de laatste tijd :think:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Kan interessant zijn. Turbo spoiler, uitlaat en velgen lijken me niet origineel. Foto’s zijn wel niet van de beste kwaliteit, kan er wat beter uit zien dan in het echt mar misschien ook niet. Moest je er eentje zoeken, zou ik zeker eens gaan kijken!
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Ik denk dat je je roze bril nog op hebt. Wat begrijpelijk is als je een porsche wilt kopen. Hebben de meeste hier wel gehad inclusief mezelf :engeltje:
Ik kan verkeerd zijn maar zelfs een nieuwe porsche moet toch jaarlijks eens binnen voor een kleine checkup up en olie bij te vullen? Dan zit je aan 2x onderhoud op 4-5 jaar. Dat is nog geen volledige historie.Moest je hem kunnen kopen voor een goed prijsje en de AKK is positief. Dan kan je het wagen.
Maar is toch een beetje vaag allemaal, persoonlijk zou ik toch nog even rondkijken. Wie heeft er zijn OHB nu niet in de wagen liggen?in antwoord op: Carrera GTSMet AKK weet je zoieso (veel) meer. Maar als ik in jou plaats was, zou ik rustig verder zoeken naar een exemplaar zonder losse kantjes. Het is tenslotte heel wat geld. Naar herverkoopbaarheid speelt dit ook mee hoor. Elke week/maand komt er wel een nieuwe te koop te staan. Haast in het kopen van een porsche is een slechte raadgever.
Persoonlijk zou ik een belgische, nederlandse of duitse wagen zoeken. Geen geïmporteerde, zeker niet zonder/half OHB. Meer kans op een eerlijke wagen en deze landen hebben een betere reputatie in het onderhouden van hun wagen dan de zuiderse.
Een 911 van 2011 moet in mijn ogen dealer onderhouden zijn met volledige historie beschikbaar.Ik heb geen glazen bol, maar als je de productienummers ziet van de GTS kan deze later mogelijk wel nog een van de meest waardevolle 997’s worden naast de GTx’en. Zou dan wel ook de manuele met alcantara zetels en centerlocks nemen :mrgreen:
in antwoord op: Carrera GTSEen oldtimer 911 zonder onderhoudsboekje begrijp ik.
Heb geen ervaring met recente porsches. Maar een 911 van 3-4 jaar oud met 80k en enkel 1 stempel in het onderhoudsboekje lijkt me toch wat vreemd. AKK zou ik toch overwegen hoor, ook bij een recente. Is de kost nu niet he.in antwoord op: Carrera GTSDat er zoveel te koop staan denk ik dat toeval is. Een paar maanden geleden ook het aanbod zitten opzoeken in BE en NL, en was op 1 hand te tellen. Op mobile.de staan momenteel 59 gts van de +1000 997’s
Ben Zelf ook grote fan! Wil er over enkele jaren ook eentje hebben staan om ook wat circuit mee te doen.
Omtrent de centerlocks lopen de meningen wel uiteen. Er zijn blijkbaar wel een paar issues mee geweest de laatste jaren. Porsche heeft in 2013 de service intervals ook sterk verhoogd voor track use. Als je deze volgt wordt het wel prijzig. Ik heb allesinds geen ervaring mee, iemand hier wel?Oja, en uiteraard een manuele :mrgreen:
in antwoord op: Carrera GTSMooi exemplaar. Er staan daar er nog een aantal toppers, zoals die 964 schieffergrijs. Maar die prijzen.. :shock:
in antwoord op: Porsche 964 TargaProficiat! De 997 is ook mijn favoriete watergekoelde 911. :up:
Wil niet de partypooper uithangen en wil je zeker geen schrik aanjagen maar een gekend problem bij vooral 996’en en (sommige) 997’en van de eerste reeks, is dat de koeling niet helemaal correct werkt met de (kleine) kans op een gebroken cilinderwand. In Nederland is er een garage die zich er in heeft verdiept en de oorzaak van het probleem oplost. Ik zeg het de kans is niet groot, maar moest ik een 996/997 mk1 kopen zou ik zeker de investering doen. Kosten <1000 €, maar heb je wel een gerust geweten. Blijkbaar komt de wagen dan ook veel sneller op temperatuur.
Meer info op het Nederlandse forum:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=40763in antwoord op: Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?