Aangemaakte reacties

13 reacties aan het bekijken - 61 tot 73 (van in totaal 73)
    • Gisteren een mooi ritje van 150 km gedaan. (930 3.3) Nu merkte ik na 140 km op dat het oliemetertje net boven rood aangaf. De wagen gestopt op vlakke ondegrond en olie gepeild met warme motor (niet draaiend). Olie zat net op miniumum.

      Getwijfeld om door te rijden, kwartiertje later toch gedaan en nu schommelde het oliemetertje ineens tussen rood en een kwartje hoger. Om dan terug naar tegen het rode aan te lopen.

      Ik dacht dat als de olie warm was uitzette en hoger zou uitkomen? Durf er nu niet meer mee te rijden. Ik wil eerst de olie bijvullen, maar weet niet welke erin zit. maandag even bellen naar luc de vos om te horen wat ze er het laatste onderhoud hebben ingegooid.

      Zit er veel verschil op tussen olie meten bij draaiende en niet-draaiende motor?

        Op pelican parts een antwoord gevonden. Blijkbaar werden er heel veel wagens zonder radio optie besteld, en werd er bij de dealer een radio ingebouwd. Dus (bijna) niet te achterhalen wat er bij levering in zat van radio.

          Terug een beetje tijd. Dus de laatste puntjes nog in orde brengen.
          Nu ging ik er vanuit dat de standaard radio de Blaupunkt SQr23 Koln was. Omdat op turbosition bij die radio geen meerprijs staat.

          Als ik de optielijst voor 1985 bekijk, was echter voor elke radio een meerprijs. De Koln was zelfs een van de duurdere.
          In de optielijst van mijn wagen is er niets terug te vinden over een radio. Werden er dan ook wagens zonder radio afgeleverd? Of was er wel degelijk een standaard model?

            Die had ik ook al gezien. Maar zijn zonder zetelverwarming. Is er eigenlijk een verschil tussen die van de 964 en 3.2/3.3?

              Contact in de deur was inderdaad het probleem. Handig zon forum!

              Enig idee waar ik dat veertje voor de wissermotor kan kopen? Op rosepassion niet beschikbaar.. Veertje van een balpen zal wat. Te sterk zijn vermoed ik.

                [quote=”deepee” post=174700][quote=”bladerunner” post=174681]… En hoe ik hem naar hier rij? :engeltje:[/quote]

                als de bereidheid en mogelijkheid er is, dan zou ik de huidige eigenaar vragen om met zijn platen er op tot aan de grens te rijden en daar er dan handelaars/proefritplaten ophangen.
                met de platen van je eigen DD eraan rijden kan je een flinke boete opleveren. vroeger had je alleen ruzie als je staande gehouden werd en die kans was klein. nu staat heel belgie vol, en rijden ook al heel wat politiewagens, met nummerplaatherkennigscamera’s.[/quote]

                Lijkt me vreemd. Als het al voor de verzekering in orde is.
                Niet gewoon erop hangen he. Eerst vragen aanvragen bij de makelaar! :)

                  Documenten weet ik niet exact. Maar ik denk de normale en waarschijnlijk ook het gelijkvormigheidsattest.
                  Voor hem naar hier te rijden kan je best je verzekeraar/makelaar contacteren. Ik geef dan het serienummer door en dan mag ik de platen van mijn DD gebruiken. Wel even dubbelchecken of het ook voor in het buitenland in orde is.

                    Foto:
                    IMG_3998.jpg

                      Dit weekend begonnen met de ‘puntjes’ in orde te brengen. Nu zijn er op elektrisch vlak een aantal zaken die niet in orde blijken.

                      – Achterruitwisser werkt niet. Heb het motorje opengedaan en er lijkt me iets te ontbreken. Als ik die 2 horizonatle hefbomen (op de foto) naar elkaar brenge, werkt de wisser wel. Op de hefbomen zitten 2 haakjes, zit er hier normaal een veertje op ofzo?
                      – Als de lampjes (in de dakhemel) op de middelste stand staan, zou normaal wanneer er een deur geopend wordt, de lampjes moeten aangaan. Soms gebeurt dit wel/soms niet. Heel bizar. Lampje aanzetten gewoon lukt wel. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
                      – Motorcompartiment lichtje werkt niet (lampje is nog goed) ?

                        Merci iedereen!

                        In bijlage de foto’s. Een van de volgende weken eens aan de slag gaan om hem terug mooi in orde te zetten.

                        Attachments:
                        • DSCF7086.jpg
                        • DSCF7087.jpg
                        • DSCF7091.jpg
                        • DSCF7094.jpg
                        • DSCF7098.jpg

                          De kogel is door de kerk. Gisteren gaan ophalen en al een mooi ritje van ca. 100 km erop zitten!
                          Ik heb hem ter plaatste op de brug nog gecontroleerd. Zag er allemaal goed uit. Hij lekt geen druppeltje olie.

                          Enkel wat ik vorige keer niet opmerkte, het lederen dashbord, hoedeplank en de linkerwang van bestuurderszetel zijn hersteld geweest (nieuw geplaatst leder). Het is wel professioneel gedaan, maar als je erop let zie je het wel. Het is iets klein, maar ik stoor me er een beetje aan de bestuurderszetel. Dus op zoek naar een nieuwe oude!

                          Volgende zaken moet/wil ik nog in orde brengen op korte en lange termijn:
                          – nieuwe originele bestuurderszetel zoeken/plaatsen
                          – interieur wat liefde geven
                          – wisser achteraan werkt niet
                          – afdruipsysteem zit verstopt aan de tankdop
                          – motorklep en kofferklep nieuwe gasveren plaatsen
                          – originele radio zoeken en installeren
                          – originele Turbo handleiding zoeken
                          – luchtcompressor was niet aanwezig, dus ook zoeken
                          – dorpelstrip opnieuw polijsten
                          – dakhemel is aan het opendak een klein beetje beschadigd

                          Man, wat een gevoel als die turbo inslaagt :o

                          Oja, weet er iemand waar ik een werkplaatshandboek kan vinden? (Digitaal, engels of nederlands)

                          Fotos volgen nog ;)

                            [quote=”AnthonyS” post=170162]Philip,

                            Moest je hier in het West-Vlaamse een goede raadgever nodig hebben, zeker eens contact opnemen met Luc Devos, Ieper.
                            Is een garage die veel Porschekennis heeft en Luc zal je zeker willen helpen.
                            Als je hem belt mag je zeker zeggen dat je via mij gestuurd bent. (Anthony met 964 turbo)
                            Zo koop je zeker geen kat in een zak :salut:[/quote]

                            Merci. Hij is herspoten geweest bij Luc Devos begin dit jaar. Kan ik ervan uitgaan dat dit daar gebeurd zoals het hoort dan?

                              Dit is ze.

                              Attachments:
                              • IMG_3325.jpg
                              • IMG_3324.jpg
                            13 reacties aan het bekijken - 61 tot 73 (van in totaal 73)