Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • onnodige quote gewist

      Vermits de motor (100.000Km) zo soepel draait, denk ik inderdaad ook dat er ergens een vacuum lek moet zijn. Zaak is, vind het maar…. :salut:

      0

        Dank voor het antwoord, maar ik zag ergens dat die 930.107.289.00 een ander model zou zijn. Het kost geen fortuin, maar vermits hij ook stilvalt met de slang dichtgeknepen twijfel ik of het wel aan die restrictor ligt.

        0

          Dank je wel DEEPEE, die had ik bij het verder zoeken ook gevonden. Nu nog een middel vinden om hem op te slaan of uit te printen…

          0

            Ok, ik weet, een oud ‘draadje’, maar daar (of naar zo’n boekje, mag in het Duits, Engels, Frans of zelfs in het Nederlands zijn ;) zoek ik ook naar

            0

              Dank jullie wel…De profielfoto geeft al een idee. De platen zijn er nog niet, dus de auto staat nog niet thuis… Die foto’s komen er zeker nog aan.

              0

                In tegenstelling tot de oorspronkelijke titel is het dus een bouwjaar ’86 geworden, dus met de 915 bak.
                964-look (ik weet dat de puristen dat zullen afkeuren, maar ik zie dat nu eenmaal graag), wel ‘matching numbers’.
                Na drie 911’s in een (te ver) verleden, en een 914 (ex-rallycross, die ik kocht voor de 6 cil. motor) en een 944 blij opnieuw in een 911 te zitten.

                0

                  Aan alle reageerders, dank voor de informatie. Hier heb ik wat aan!

                  0

                      onnodige quote gewist. Dus bij rechtstreeks antwoord gelieve niet te quoten.

                      Op bepaalde fora lees ik dat, als de auto 6 maand op je naam staat, je in Spanje geen invoerrechten betaalt. Je voert hem dan ook in als ‘huisraad’.
                      Ik heb ook nog een BMW Touring met veel km die ik graag als ‘daily’ zou gebruiken. Als ik daar invoerrechten moet op betalen, zal dat allicht minder zijn.
                      Dus, bladerunner, volgens u is Frankrijk en een groot deel van Spanje doorkruisen met die ‘O-platen’ geen probleem? Daar wil ik wel zeker van zijn.

                      0

                        Audiotronics schrijft:

                        Ik weet niet of het hier juist staat maar bij deze heb ik een coyote V2 te koop staan. De testperiode van 4 maanden is juist voorbij (of vervalt toch eerstdaags), het gaat om een toestel dat mijn vrouw heeft gebruikt. Verkoopprijs : 100 euro rond.

                        Is ie er nog?

                        0

                          cabrio wim schrijft:

                          @polowonder, antwoord was ook bedoeld voor gebruikte auto’s, is al BPM op betaald, dus mag hij helemaal niet doen voor de 2de keer BPM vragen.

                          Nu, als je in Vlaanderen woont kan nog weinig je verbazen op taks- en belastingsgebied, maar ik vond daar toch een reukje aan.
                          Voor ik de 944 uit Duitsland haalde had ik contact met een particulier die een 944 te koop had (uit Friesland). Die man vroeg na, en blijkbaar moesten we samen naar zo’n BPM-bureau (of hoe heet dat?), waar ik moest verklaren de auto te zullen uitvoeren.
                          Die koop ging dan toch niet door, maar dat verhaal leek me aannemelijker.
                          Uiteraard kunnen wetten steeds veranderen (en meestal niet ten goede)

                          0

                            cabrio wim schrijft:

                            Dat mag die VW dealer helemaal niet, BPM doorrekenen aan een buitenlander.
                            :idea:

                            Nu, het betrof geen nieuwe VW, maar een BMW 318D Touring van 3 jaar oud.
                            Ik vond dat verhaal van die halve BPM al eigenaardig, en de auto was heel erg standaard, terwijl we voor mijn zus uiteindelijk in Düsseldorf een heel fraaie, full option (op alu-velgen na), op de kop tikten.

                            0

                              Ik heb zelf al twee keer een auto (en mijn motor) ingevoerd uit Duitsland, en een auto uit Engeland.

                              De eerste was een Porsche 944 II (moet zoiets als bouwjaar 1986 geweest zijn). Afspraak gemaakt bij de homologatiedienst van D’Ieteren (duurde een maand voor ze me konden inplannen), € 100 betaald, en een goed uurtje later de baan op met een gelijkvormigheidsattest en het klevertje onder de motorkap. er ging wel iemand (op de parking) naar de auto kijken of hij origineel was.

                              Voor twee jaar een BMW Z3 uit Duitsland gehaald. Beetje hetzelfde verhaal, alleen bij BMW gaat de auto op de brug (en mag je niet mee in de werkplaats, maar de koffie is er wel lekker:). En naar huis met het COC (de auto was bouwjaar 2000). Zelfde verhaal voor de Engelse auto. Alleen heb ik die hier niet ingeschreven, maar doorverkocht aan een Australier (Lotus Esprit Turbo RHD)

                              Ook, zoals iemand al aanhaalde, kan je naar de automobielinspectie, maar ik denk dat die weg een stuk langer duurt.

                              Motorfiets is nog eenvoudiger, je kan het COC document via de post aanvragen, kost maar € 60 als ik mij goed herinner, en… zeer snel, 1 week.

                              Maar, Nederland… ander verhaal. Een maand of twee geleden ga ik voor mijn zus naar een auto zien. De verkoper (een VW-dealer) beweerde dat we de helft van de BPM dienden te betalen alvorens de auto mee te krijgen. Als we dan het bewijs op stuurden dat de auto in Belgie geregistreerd was, zouden we dat terugkrijgen…
                              Gevolg, we kochten voor haar een auto in Duitsland. Ze had haar verzekering ingelicht, en de auto stond ‘s avonds al thuis. COC document was er al bij, dus nog enkel naar het douanekantoor hier in Gent, keuring met handelaarsplaten, en klaar was Kees

                              0

                                begrijp ik, hij kan best even rondneuzen op mobile.de en autoscoot24.de, daar is de keuze voor nette wagens het grootst

                                0

                                  Neen, een 2.8, full option, airco, erweitertes Leder, met LPI-installatie erin.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)