Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
    • Tientallen jaren geleden toen Rudolf Moortgat (zaliger) (Moortgat-Andy) rally’s reed met een 911, waren de gebroeders Willems zijn mechanieker. Den ‘Dolf’ was dan ook steeds vooraan te vinden, en als ik mij niet vergis zelfs kampioen van België.

      Toen ik later zelf competitie reed, hebben ze ooit eens mijn onderstel afgesteld, en nadien was het alsof ik een andere (betere) auto gekocht had.

      Dit alles is meerdere tientallen jaren geleden, en vermits ze nog steeds ‘in de Porsche’s doen’ zullen wel goed zijn denk ik zo.
      (my 2ct)

      0

        BC911 schrijft:

        Verder blijven zoeken naar een 3.2L zou ik zeggen. Voor die prijs gaan je geen super exemplaar vinden, maar met wat geduld kom je zeker een goed basis tegen. Of gewoon nog even doorsparen ;-).

        Ben niet gehaast, maar kijk wel regelmatig op mobile, en Autoscoot, kwestie van de marktwaarde goed te kunnen inschatten.
        Moet eerst de BMW Z3 Coupe nog zien te verkopen.

        0

          rjf schrijft:

          +2

          + ik zou toch afraden een Porsche te kopen bij een niet Porsche specialist. Die verkopers hebben soms zelf niet door wat ze nu juist verkopen. Vaak wordt een P. die geweigerd wordt bij Porsche specialisten aangeboden aan een gewone handelaar. Die denkt een goede zaak gedaan te hebben (door gebrek aan expertise) en verkoopt die auto dan voort, vaak ter goeder trouw maar als eindkoper ben je wel de klos.

          Koop er één bij een particulier met AKK of bij een specialist (liefst ook met AKK tenzij je heel goed weet waar je met bezig bent)

          Nooit zonder garantie/export kopen (bij een prof. verkoper)

          Just my 2 cents 8)

          Ben ik ook achter gekomen. Toen ik de man vroeg of er roest te merken was op de ‘gewone’ plaatsen, antwoordde hij: “hier en daar beginned roest.in de onderbouw wel te verstaan.”
          Dus er is aan die auto nog een paar duizend euro aan kosten. (nog maar enkel aan de carosserie)
          Maar ik vind het turbo-interieur wel mooi. Ik denk dat het dezelfde auto is die door een particulier te koop werd aangeboden een paar weken geleden.

          Ik was te laat voor een Carrera 3.2 bij Beerens in Antwerpen. Dat was wat ik echt wou hebben, en… aan een prijs binnen mijn budget (beperkt op het ogenblik wegens nieuwbouw, maar, het ‘Porsche beestje’ kriebelt steeds harder)

          0

            Ok, hier gaat ie dan, DotKomcars in Lebbeke. Op zijn site op het ogenblik enkel budgetwagens, maar toch een SC (naar 993 omgebouwd, met ‘polyester’ delen).

            0

              Ik kocht zelf mijn motor in Duitsland (BMW K1200RS, heb ik nog steeds)
              voorheen een BMW Z3 Roadster, en nog vroeger een 944 II.
              Heel recent gingen we naar Düsseldorf om een jonge BMW 318D Touring voor mijn zus.

              Wel telkens een grondige inspectie gedaan naar ongeval-herstel. Nergens een probleem ondervonden. Wel gingen we telkens zelf naar ginder, de winst van die ‘handelaren’ steken we liever zelf op zak.

              0

                rjf schrijft:

                (Duitse import: laten staan)

                En ik die altijd dacht dat je in Duitsland ‘zaken’ kon doen. Waarom laten staan eigenlijk?

                0

                  havermanst schrijft:

                  vandaag heeft het management van Porsche de beslissing genomen om de Porsche 918 die in Geneve op het autosalon voorgesteld werd, in produktie te laten gaan.

                  Je kan het persbericht hier lezenhier[/url]

                  of, wie het liever in het Nederlands leest: hier

                  0

                    vawilliam2003 schrijft:

                    Klopt Eddy.
                    Zal eens gaan kijken bij auto5, is kortbij.

                    Let wel even op de prijzen… die van Mapodo staat hier boven: EUR 38,90 voor 5 Liter

                    PS: ik koop daar enkel mijn olie, heb daar geen aandelen :roll:

                    0

                      plumber schrijft:

                      Voor één keer moet ik de Walen toch gelijk geven; laat alle technische apparatuur maar afgesteld worden op geel/zwart en laat de Belgische maar slecht leesbaar zijn voor de camera’s :lol: :lol: :lol:

                      Hoe minder leesbaar hoe beter :lol: :lol:

                      Plumber

                      Misschien wel juist, maar wees er maar zeker van dat ze die van je motor (ook zwart op geel) WEL goed kunnen lezen, ook al zijn die nummerplaten heel wat kleiner :roll:

                      0

                        Mapodo heeft nu terug Mobil1 te koop: [ebay]130412896379[/ebay]
                        EUR 38,90 voor 5 Liter

                        0

                          924carreragt schrijft:

                          Bij de 2,2E opletten dat er geen problemen zijn met de injectiepomp. Kan een dure grap worden als die niet goed werkt, 2e hands bijna niet te vinden en laten herstellen (in Duitsland) kan zeer duur worden…
                          Ook het afstellen is niet eenvoudig.
                          De T heeft carburators, eenvoudiger…
                          :)

                          Ik had vroeger een 2.4 met de 165PK ‘E’-motor. Die ging als gek (ook de ‘toen-nog-betaalbare’ benzine), dus die zal wel niet zo onjuist hebben afgesteld gestaan.

                          Wat ik mij wel nog levendig herinner is dat ik elk jaar voor de keuring bij een specialist, die dagdagelijks aan Porsche’s werkte, moest gaan om de injectie ‘arm’ af te stellen, zodat de auto door de toen nog niet zo strenge keuring geraakte (de CO-waarden waren altijd te hoog).

                          de 188PK 3.0 die ik later had gaf mij altijd het gevoel ‘geknepen’ te zijn, maw. had niet dezelfde ‘bijt’ als de 2.4.

                          0

                            cabrio wim schrijft:

                            Optie uitzetten, zoals ik dit nu volgende week met de vakantie ga doen als ik door die landen ga.

                            Uitzetten inderdaad, maar in sommige landen is het gewoon bij je hebben (zelfs in de koffer) al strafbaar.

                            en, nog een vraagje, waar koop je ze nu het best? Nederland (wegens lagere BTW)? Of komt er toch een groepsaankoop?

                            0

                              wat moet je dan doen als in je auto een vast ingebouwde GPS toch flitspalen aangeeft?

                              0

                                wat wil hij in de plaats aanschaffen?

                                0

                                  Kan ook een truuk zijn om met een auto waar van alles mis mee is toch te rijden.

                                  Ik zelf zou het niet moeten weten. een ‘gewone’ inschrijving kost je hier enkel de meerprijs van de keuring, taks en verzekering blijven hetzelfde

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)