Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
    • ‘O’-platen hebben als voordeel dat bij de jaarlijkse controle er enkel naar een aantal veiligheidsaspecten gekeken wordt.
      In België wordt er vrij streng gecontroleerd. Ook niet altijd logisch, het monteren van grotere remmen, of metaalgevlochten remslangen kan al een rode kaart voor gevolg hebben. Een dikkere stabi heeft hetzelfde effect.
      Inderdaad dus, zaken die de veiligheid alleen maar kunnen vergroten.

      Met een ‘O’-plaat kunnen dergelijke wijzigingen (ook een andere motor) wel passeren

      0

        X2

        0

          ralf996 schrijft:

          en de 964 heeft een 5 bak(tiptronic is 4 bak zelfs)

          :oops: Oh, ik dacht dat die ook al een zesbak hadden. Dan is die enkel vanaf de 993?

          De ‘O’-plaat komt niet echt in aanmerking, ik wil een auto die ik kan gebruiken wanneer ik het wil.

          past dan die zesbak in een G-50chassis?

          Uiteindelijk zal het wellicht wel een 3.2 in originele staat worden vermoed ik, ik heb er ooit eens een week mee gereden, en in vergelijking met de SC 188 PK die ik toen had (in een 2.7 kas), was dat een ware bom.

          0

            Dit is dan de auto waarover hier sprake: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lrzprtkolhql

            0

              [quote=”911-lover”:3oxrsg42]
              Deze wet hebben we niet aan Landuyt te danken maar aan Bert(je) “Bleit” Anciaux :!: :idea: :wink: [/quote]
              Even nagecheckt… juist.
              Maar het was Landuyt (tenminste zijn entourage) die het verwarde ‘bleiter-idee’ in een aantal regels goot .

              Zo zijn bvb dikkere stabilisatoren, grotere remmen, stalen remleidingen enz. gewoon verboden, terwijl dat toch zaken zijn die de veiligheid verbeteren.
              Ook dient een uitlaat EG-gekeurd te zijn. Zo kreeg ik ooit een tijdelijke keuring van drie maanden omdat de Remus uitlaat onder de BMW die ik toen had zo geen document had. De Remus zat er al enkele jaren onder, en er was nooit naar gekeken, tot na de ‘Landuyt-omzendbrief’.

              0

                [quote=”tvanbroekhoven”:3f47ihiz]Ge weet dat ge int begin van de thread nog in de markt waart voor een (ex-) 2.7 ? :mrgreen:
                Wanneer werd die geleverd met een G50 boite ? :roll: :wink:
                (sorry, wil niet klieren) :wink:
                Of hebben ze de torsion-tube achteraan aangepast om de G50 te kunnen installeren, want dat wil zeggen dat het onderstel niet ZO origineel meer is :wink: [/quote]
                Ik was NIET ECHT in de markt voor die auto, maar vroeg me alleen af of die in België legaal op de baan kan.
                Uiteraard past de G50 niet zomaar in de 2.7-(of SC)-modellen (alhoewel het toch al gedaan is, maar niet in die auto).

                Ook ik heb weer klakkeloos op “quote” geklikt ipv van “Post Reply” !!!

                0

                  [quote=”BC911″:1nk01xyi]Nee absoluut niks mis mee met een 915-bak :!: Schakelt lekker zoals een wagen uit die tijd moet schakelen. We willen toch niet allemaal zo’n hedendaags bakje dat je met 1 vingertje kan roeren :wink: . Alert zijn en correct schakelen, dat hoort nu éénmaal bij de beleving van zo’n wagen ….[/quote]
                  Gelijk heb je.. ik had er drie met 915(waarvan 1 waar ik competitie mee reed), en na het vernieuwen van het kruiskoppelingske (onder de achterbank), en even goed instellen werken ze (hoewel traag) heel goed.
                  Maar een G50 is dan toch weer een klasse anders hoor. Ik heb een aantal weekends met zo’n 3.2 G50 gereden, en het werkt verslavend.

                  Ook ik heb weer klakkeloos op “quote” geklikt ipv van “Post Reply” !!!

                  0

                    Inderdaad, ik kijk beter uit naar een ‘echte’ 3.2. Bovendien zijn binnenkort ook die met de G50 25 jaar oud…

                    0

                      Dank, MRD.

                      Eén commentaar: vakwerk

                      0

                        [quote=”horacesilver”:35wv15g9]Hallo,

                        Ik vrees ervoor als je de wagen wilt gebruiken zonder O-plaat met alle beperkingen van dien.
                        Heb ooit een ingevoerde originele 911 laten homologeren bij de invoerder D’Ieteren in Brussel. Dat ging redelijk vlot…. geen geld terug echter als hij om één of andere reden niet kan gehomologeerd worden….vroeger wel…..wachttijd….enkele weken.
                        Of naar de keuring voor homologatie…..vergeet het ……. sorry dat ik zo cru ben…. :| |
                        Mvg Horace[/quote]
                        Neen, je bent niet cru… ik heb dit liever dan ‘rond de pot gedraaide antwoorden’.
                        Ik denk steeds terug aan een vriend-garagist (die normaal Renault Alpine’s en race wagens verhandelt), die ooit een Carrera 3.2 had. Ingevoerd uit Duitsland. Die auto had in DE een ‘Totalschaden’, en was opnieuw opgebouwd met een ‘Rohkarosse’ (nieuwe kas) van een 930. Onderstel, remmen enz. van de 930, maar met de 3.2 mechaniek. Alles in Duitsland TÜV-gekeurd en ‘eingetragen’ in de autopapieren.
                        Dan, op de keuring:
                        -“meneer, spoorverbreders, dat mag niet”
                        -“jamaar zie op de papieren, de Duitsers hebben alles gehomologeerd”
                        “Die spoorverbreders moeten er af.

                        Ok, spoorverbreders er vantussen, opnieuw naar de keuring.
                        “jamaar, die ‘goujons’ (keurders-taal voor wielbouten) zijn te lang, daar kan een voetganger zich aan kwetsen”
                        (ik wil die voetganger wel eens zien die in zo’n brede velg kan terechtkomen)
                        Dan moest mijn maat de wielbouten eraf halen (al eens gedaan?), korte er in, opnieuw naar de keuring. Dan was het goed.

                        en dat was lang voor Renaat Landuyt’s ‘tuningwet’!!!

                        Moraal van het verhaal, hier mag eigenlijk niks, dus ‘bezint eer ge begint’ (en dat ben ik dus nu aan het doen)

                        Ook ik heb weer klakkeloos op “quote” geklikt ipv van “Post Reply” !!!

                        0

                          Hallo, dit soort ‘draadjes’ interesseert mij sterk.

                          Maar, wat jammer’ alle foto’s zijn weg :cry:

                          Geen middel om die ergens zichtbaar te maken, of ergens in een album te zien?

                          0

                            [quote=”cab ’88”:vdatlmnp]Als je de auto als oldtimer inschrijft moet dat lukken maar dagelijks voertuig zal niks worden vrees ik.
                            Best eens naar de keuring gaan en navragen.[/quote]
                            Neen, ik wil er een ‘normale’ nummerplaat op. Maar, goede tip, eens navragen bij de keuring. Bij D’Ieteren zal ik niet veel wijzer worden vrees ik

                            0

                              [quote=”horacesilver”:heqg1dvn]Waar zijn de foto’s ? Ik heb mijn bril niet op :wink:
                              Mvg Horace[/quote]

                              De vraag is of ik die auto hier kan legaal inschrijven. Het is maar een denkpiste, dus voorlopig geen foto’s :roll:

                              0

                                Altijd beginnen met de verst van de hoofdremcilinder verwijderde nippel (rechtsachter).

                                Beter is: persoon achter het stuur laten enkele malen ‘pompen’, en dan op uw bevel langzaam indrukken). Jij opent dan de nippel, en sluit hem vóór het pedaal op de bodem is. Steek een slangetje over de nippel, en hang dat in een glazen potje met verse remvloeistof. Ga door (meerdere malen per nippel) tot de remvloeistof uit het slangetje komt zonder blaasjes

                                0

                                  [quote=”flitser01″:1ygt7mcv]is het niet te proberen met nagellak verwijderaar , daar haal ik ook steeds stiker resten mee weg[/quote]
                                  Is ook aceton, op glas ok, maar op gelakte of geverniste oppervlakken? Niet doen

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)