Aangemaakte reacties
-
Onder het moto NEVER GIVE UP:
En de andere kan van de bodem volledig tot op bloot metaal, dan zinkverf erop:
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]And the front:
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]Ondertussen staat de bodem volledig in de zwarte steenslag.
Nieuwe lagerschalen & oil bypass
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]Carrera oil pump
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]Short block:
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]New rings …. needed
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]Met Cylinders
[url=http://imageshack.us:wyjqfca4]MMM ben wel jaloers op het uitzicht van de 3,0 Liter motor die hier ook op het forum een fotoreportage heeft! :roll:
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTHallo,
De drijfstangen met 904 erop , de stangen zijn kaarsrecht, daar dat die van een 2200T motor een welving hebben als ze van de beg end caps komen, zie foto’s. Ook is waar dat de big end caps samenkomen een verschil, bij de ene zit het dikke stuk langs de bovenkant van de drijfstang en bij de andere drijfstang langs de onderkant (de cap)…[url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
Shot at 2007-07-27[url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
Shot at 2007-07-27[url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
Shot at 2007-07-27[url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
Shot at 2007-07-27[url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
Shot at 2007-07-27Hopen dat je het nu weet :D
in antwoord op: Drijfstangen, welk type?Hallo,
Op de foto zitten in de drijfstangen met 904 erop nog lagerschalen, daarmee dat hij wat kleiner lijkt van diameter.
Voor zover ik kan meten is de opening, de diameter waarin de krukas past 61 mm zonder lagerschalen en de diameter waarin het asje van de zuiger komt is een 22 mm, kan het niet goed opmeten met een schuifpasser.
Als ik de drijfstang van die van een 2200 T motor opmeet geeft hij exact dezelfde dimensies, alsook de slag van de drijfstang is evenlang, dus het zullen hoogstwaarschijnlijk wel drjfstangen van een porsche 6 cylindermotor zijn.
Op wikipedia staat ook dat er een handvol 904 ‘s uitgerust waren met 6 cylindermotoren, gebaseerd op de 911 motoren.
Of stond er misschien op de drijfstangen van de 2 litermotoren nog geen 911 nummers?
Het blijft voorlopig een vraagteken voor mij.
:?: Grtn,in antwoord op: Drijfstangen, welk type?De bovenste drijfstang is diegene met 904 …nummers erop, zoals je kan zien is hij veel lichter gemaakt, de rod bolts steken er ook niet zover uit op de end cap. Is er nu niemand met een 904 6-cylinder op het forum die fotokes heeft van zen drijfstangen :lol: zou wel even handig zijn om te weten welke het nu effectief zijn….
[url=http://imageshack.us:2gw7g83o]
Shot at 2007-07-27in antwoord op: Drijfstangen, welk type?Ik heb een 911 2200 T motor en op deze drijfstangen staan toch ook de 911.xxx nummers gecodeerd. Ook in “How to modify 911 engines staan codenummers van 911 drijfstangen, maar geen enkele die beginnen met 904????
in antwoord op: Drijfstangen, welk type?[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image=photo0444vr0.jpg:3gznpw2k]
Twee volledig gerestaureerde stoelen, alles nieuw (veren,….) en terug verchroomd.
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0450xf2.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image=photo0452ly9.jpg:3gznpw2k]
En terug dichtgemaakt
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0503gj8.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0504kt8.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0505ly2.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0506yp4.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img329.imageshack.us/my.php?image=photo0508xc7.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img501.imageshack.us/my.php?image=photo0509ma7.jpg:3gznpw2k]
[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image=photo0512yc9.jpg:3gznpw2k]
Dorpel RH staat er volledig op, bodem RH is dicht, ….en nen lumbago…
:(in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTHallo,
Wagen staat gekanteld op de linkerzij en RH-outer sill en jacking point zijn erin gelast. Deur staat er ook in om te kijken of de panel gap 4 mm is. Hoop de komende week de vloer dicht te maken, onder de RH outer sill. Als ik wat verder ben zal ik nog eens wat fotokes posten.
Heb ondertussen een setje voorste zetels zonder hoofdsteun gevonden. Volledig gerestaureerd nieuwe veren/chroom/and on…..
LH and RH rear wing for SWB en nog veel onderdelen…..
Grtings,in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTMERCIKES, Op de Engelse 911 van 1971 zijn de gaten ook voorzien maar zijn ze afgedekt met een plaatje……een vriend van me vertelde dat bepaalde kevers dit ook hebben…..
in antwoord op: Porsche 911 van 1968 Voorste stang?Een beetje GEK zijn helpt!
De wagen (carrosserie) die jullie zien is de Belgische kas van 911 van 1968. Deze zal eerst gerestaureerd worden. Als er later nog tijd/budget is komt de Engelse (zwarte 911 van 1971) zijn beurt.
Die hoop andere roest Engelse (de zwarte 911) heb ik trouwens zelf naar hier gebracht, een tocht van 23 uur onderweg, de wagen stond boven Manchester en 25 uur wakker geweest, ne mens moet er iets voor over hebben natuurlijk!
Je kan natuurlijk zo een type 911 coupe al kopen voor een +/- 12000 €, maar dan weet je toch niet echt wat je koopt.
VB: Als je ziet aan de linkerbalk wat voor een roest dat hier in zat en langs de buitenkant leek alles ok te zijn…..er staan er veel te koop met een verse verflaag en zichtbaar (1e zicht) alles OK.
Ik begin letterlijk van nul, de carrosserie wordt nog volledig gezandstraald, vervolgens volledig gelast en dan terug gestraald en vervolgens gemetalliseerd (met zink), niet in een bad maar erop gespoten. Ik probeer alle verborgen ruimtes zo goe mogelijk vrij te maken en dan hopsa alle (hopelijk) roest weg.
Op het einde van de rit zal de meerwaarde wel duidelijk zijn, alleszins voor mij daar ik weet dat ik een “echt” roestvrije 911 heb.
Daar die “zogezegde” roestvrije die aangeboden worden dit niet echt zijn, VB: De plaat die voor de heater duct zit kan je nooit behandelen als de balken erop blijven zitten….and so on
Alleszins BEDANKT aan iedereen die het project steunt, het helpt als je in het slijpstof zit en geen hand meer voor de ogen ziet 8)
Greetzin antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTRH-SIDE WITHOUT REAR WING
DORPEL LINKS
DORPEL LINKS EN HEATER DUCT
AND a VERY RUSTY jacking point
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTEindelijk gelukt seg :) D o
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTStripped roof, going topless ssssshaking, heeft er nog iemand een open dakje liggen 75,5 cm op 38 cm???
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTWil de foto’s wel doorsturen naar je, dan beheer jij de topic? M.a.w. als je zin hebt mag je ze er gerust erop zetten…zal ze doorsturen naar je E-mail.
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTYEP, THKS staat ondertussen in mijn garage en heb reeds een voorzichtige start gemaakt……… :-)
in antwoord op: Porsche CARROSSERIE GEZOCHTDa zou wel is kunnen kloppen, ik heb als onderste laag een soort bordeaux-rood gevonden, Thks… Dus gewoon ingetikt bij google? mm very impressive….THKS zo slim was ik dus niette…
in antwoord op: Kleurcode voor 1968 911?