Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
    • Fille schrijft:

      24 maanden garantie :shock:

      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=174288069

      Die staat idd al enkele jaren te koop.
      Afgelopen zaterdag reden wij naar dat adres, en noppens. Wij kwamen in Zele aan een boerderij terecht, raar.
      Dan maar opgegeven.
      Het feit dat die al jaren te koop staat beloofd al niet veel goeds.
      Zaterdag nog een andere gezien in Bassevelde (staat op Kapaza).
      Amaai wat ne rommel, teveel om op te noemen.
      Die durven daar nog 35000€ voor te vragen.

      Merci alvast voor de reacties.
      Ik heb het nodige al doorgestuurd naar mijn kameraad.

        Heb dat probleem ook ooit gehad. Warme lucht langs rechts.
        Systeem werkt voor de bediening van de kleppen met onderdruk.
        1st voel eens aan de rechter deurdrempel = warm
        rechts vooraan +/- waar de diagnose stekker zit, de bekleding wegnemen => daar zit een flexibele leiding, diameter +/- 8cm, als daar een fit in zit, probleem met onderdruk => stuurt die een klep open aan de warmtewisselaar van je motor met als gevolg dat je warme lucht binnenkrijgt.
        Heb dat laten vervangen in Geel bij Porsche Center kost niet veel

        Misschien is dit een oplossing. Komt blijkbaar veel voor bij 964 want toen ik daar mee reed lag dat zelfs op stock.

        Mvg
        Porchitis

          [quote=”egra”:czr5uvz2][quote=”RSR”:czr5uvz2]Er zitten lampjes achter dat zal je opmerken als je deze open doet. En anders is het opsturen naar nederland om het te laten testen en herstellen.

          Luc[/quote]

          ik denk dat het bij mij ook de lampjes zijn want ik kan de gegevens nog lezen als het klaar is.
          Moet je dan de toerenteller openen via de zwarte felsrand vooraan en kan je hem dan nog wel deftig sluiten zonder de rand te vervangen?[/quote]

          Misschien idd de lampjes.
          Nee de volledige toerenteller moet eruit en jammer genoeg zit je stuur in de weg, iets voor specialisten je airbag stuur wegnemen.
          Die zwarte felsrand vooraan dient enkel om te zorgen dat als je de klokken plaatst in het dashbord dat je ze er niet doorduwt. Gewoon om op zijn plaats te houden. Lampjes kan je langs achter vervangen op de toerenteller.

          Mvg

            hoi bedankt alvast voor de info
            met deze info kan ik al beginnen aan de voorbereiding
            als je die info hebt van dat museum zie ik dat nog wel verschijnen

            groeten
            Porchitis

              [quote=”Pascal911″:1bh9auyg]hallo ronvos,denk dat de mijne gene variocam is,en heb een 993 4S,heb namelijk gezien dat ‘variocam’ gegraveerd is in de motorblok ergens,klopt dit?
              Grtz,
              pascal911.[/quote]

              Op de eerste reeks “variocams” is dit niet aangeduid. Eind 95 tot juni 96 dacht ik.
              Dit zijn degene met de kortere overbrengingen in de versnellingsbak.

              Mvg
              Porchitis

                Als de compressor niet meer draait is dat een teken dat er te weinig koelvloeistof nog in zit. Dank zij een beveiliging draait de compressor niet zodat hij niet kapot gaat.
                Waarschijnlijk heb je een lek, kan aan een ventiel zijn ofwel een lek aan de borage in de pomp.
                Ik vulde vroeger ook elk jaar bij.
                Jammer verliezen bijna alle airco’s in 964 na verloop van tijd hun gas, gewoon slijtage.
                Helaas kan ik je geen goed adres geven om dit op te lossen.
                Hopelijk krijg je goede info hier om je probleem op te lossen.

                Mvg
                Johan

                  [quote=”porsche914orange”:3d86u2so]bedankt, zal het eens proberen,
                  btw hoe is het met je uitlaat, mn pa vertelde me dat je de rsr’s er trg af gehaald hebt?? :?: [/quote]

                  Hoi, alles goed met jullie ?
                  Hier alles ok en ja zoals je hierboven ziet hangen de rsr’s er nog onder.

                  groeten

                    Ha ha Sebastiaan,

                    nee nee de uitlaten zijn er toch nog niet onderuit.
                    Had een potentiele koper, mits ruil met zijn uitlaten en 200€ opleg.
                    Maar hij vond 200€ blijkbaar te duur.

                    In ieder geval erg vind ik het niet, als je met gesloten kap rijdt dan geeft dat niet. Enkel open en traag rijden dan hoor je het wel goed.
                    Maar voor die 5000 km per jaar dat gaat nog wel.
                    Misschien deze zomer er wel onderuit. We zullen wel zien.

                      Hoi,

                      heb dat ook aan de hand gehad. Is waarschijnlijk een slecht contact langs de achterkant. Je kan er aan via de klok waar de snelheid wordt weergegeven. Die ff eruit klikken en dan met je hand achteraan de toerentellerklok tegen een stecker duwen. Onderaan de klok. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

                      ALs je die klok met boordcomp echt wil verwijderen moet je airbag stuur eraf en dat iets waar ik liever niet zelf aan begin.

                      Veel succes ermee.

                      Mvg
                      Johan

                        [quote=”Luke”:irplegdk][quote=”MRD-Porsche”:irplegdk]Je moet eens opletten daar in Engeland, de linksgestuurde gaan er soms aan spotprijzen weg :!: [/quote]

                        op welke sites vind je die dan?[/quote]

                        Linkje met Porsche dealers uit de UK.

                        http://911uk.com/template.php?page=28

                          [quote=”Pascal”:l4ue2qu8]Verdoodt … Heeft die niets te maken met de garage langs de A12 in Londerzeel? Zoon van of vergis ik me?[/quote]

                          Is de zoon “Verdoodt” die dat nu doet geloof ik, of ie te vertrouwen is? Ik zou het niet weten. Ben er vroeger eens gaan zien, maar toch niks gekocht.

                          Mvg
                          Johan

                            Nog een knappe wagen.
                            Nieuw verkocht daar, 1ste eigenaar.

                            http://www.carreramotors.be/public/stoc … trQuery=VO

                            Mvg

                              [quote=”terrum”:37ww3dp6]Ja, em was niet echt goedkoop(voor mijn budged) maar is toch iets wat ik graag wou hebben dus zijn we iets overeen gekomen 8)

                              grtz Geert :wink: [/quote]

                              Nieuwprijs in België in 1996 was 11279€ incl btw voor een 993 hardtop.
                              Dus ik hoop dat je een koopje gedaan hebt.

                              Mvg
                              Johan

                                jokken[quote]Ben vorige vrijdag naar deze zwarte beauty van 1997 -84000 km-gaan zien in Oostrozebeke.Staat al een tijdje te koop-1 jaar garantie.Hij is visueel echt prachtig,het enige wat mij al 3 maanden doet twijfelen is dat ellendiggroen interieur.
                                Mijn madame vindt dat groen ook maar niks,dat is dus ook al geen stimulans voor aankoop.

                                Hoi,

                                heb net hetzelfde interieur kleur = “cedargrün”.
                                Dit is zoals ze bij Porsche zeggen “Sonderleder”, speciaal lederen interieur. Om je ff een idee te geven wat deze optie kost op een gewone 993 cabrio : 3471 € incl btw, coupé 4338 € incl btw.
                                Ik vermoed op een Turbo aangezien die standaard is uitgerust met een volledig lederen int (mag wel voor de nieuwprijs), extra 434 € incl btw.
                                Je stuur in dezelfde kleur leer : 1053 € incl btw, dit stuur zal nog meer gekost hebben met die carbon inleg.

                                Soit, ik wil maar zeggen dat misschien 80% van de 993’s die in België rond rijden een zwart, blauw of grijs int hebben, de rest beige en misschien enkele “cedargrün”. Dus is vrij exclusief.
                                Heb zelf ook getwijfeld bij mijn aankoop, maar heb er nog geen seconde spijt van. Persoonlijk vind ik het mooi, maar smaken verschillen hè.

                                In ieder geval met die opties is het een bangelijke 993 turbo.
                                Diagnose bij specialist laten doen en kopen zou ik zeggen als hij in orde is.
                                Veel succes !!!

                                Mvg
                                Johan

                                  Hoi,

                                  persoonlijk zou ik hem gewoon origineel houden.
                                  Hij ziet er prachtig uit in deze combinatie.
                                  Heb trouwens dezelfde velgen. Idd Sport Classic II, 18 duims en die zie je niet echt veel.
                                  De mijne is “adventura grünmetallic”
                                  porsche914orange heeft hem gezien tijdens de meeting Porsche meets Waregem
                                  In ieder geval met de hardtop erbij, is echt wel knap. Je moet wel je cabrio dak demonteren als je je hardtop wil gebruiken. Wel wat werk aan.
                                  In ieder geval dikke proficiat met je aankoop.

                                  Mvg
                                  Johan

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)