Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
    • [quote=”AutosDekens”:3f55c4ib][quote=”Porchitis”:3f55c4ib]van een C4 -> aan de achterkant zijn die plexieglazen een beetje breder dan deze van een C2.
      [/quote]

      Misschien heeft het te maken met het feit dat het weekend is en dat ik de laatste weken tegen de klok aan het werken ben maar ik snap niet wat je bedoelt met die plexiglazen… Bij mijn weten is de volledige verlichting achteraan van een C2 en C4 gelijk, behalve dat de C2 standaard oranje pinkers heeft en de C4 volledig rode lichtblokken… middenbalk is volgens mij altijd hetzelfde… Heb zelfs de PET erop nagekeken… maken ze geen verschil tussen C2/C4/2S/4S/turbo of wat dan ook… alleen code M576, geen achtermistlicht…[/quote]

      Johan,

      je hebt gelijk. Ik dacht dat ik dat ooit eens op een Engelse website had gelezen, maar heb die vandaag nog eens nagelezen en idd buiten de kleurverschillen zijn ze toch even breed.

        Johan,

        van een C4 -> aan de achterkant zijn die plexieglazen een beetje breder dan deze van een C2.
        oa de remklauwen moeten ook in het zilverkleur gespoten zijn van een C4 en er zijn nog een paar kleine verschillen met een C2.

        993 C4 cabrio kon men enkel krijgen handgeschakeld bvb

          Kap: eerste 993’s hebben een probleem met de kap, (bij veel cabrio rijden) pinnen veroorzaken idd een gat in het dak (links en rechts), bij latere jaarmodellen is dat opgelost. Kostprijs nieuwe kap origineel geplaatst bij Porsche dealer +/- 4300€ als ik me niet vergis. Dus goedkope aankoop kan wel eens uitdraaien op dure aankoop.
          Nog iets bijkomend dat je moet weten ofdat de vergrendelingen vervangen zijn onder garantie. Daar is ook een probleem mee geweest.

          groeten

            Beste,

            heb dit reeds 2 maal gedaan bij D’Ieteren zelf in Brussel en vond dit absoluut de moeite. Nu wordt dit bij Jesco in Boom gegeven, daar heb ik geen ervaring mee. In ieder geval je leert er vooral doen wat je moet doen in het geval dat je begint te slippen. Een Porsche rijdt helemaal anders (andere gewichtsverdeling, achterwiel aandrijving etc), vandaar dat je anders moet reageren. Best denk ik eerst deze cursus volgen en daarna een cursus gaan volgen voor het rijden op circuit.

            Mvg

              Hey, heb net de foto’s ff uitvergroot.
              Idd de achterlichten dat klopt niet, de richtingaanwijzers moeten bij een C4 vanachter in het rood zijn ipv orange en die verlichtingsband is van een C4 ook breder.

                Met raar geluid bedoel eigenlijk dat die pomp soms best wel veel lawaai maakt voordat ik start. Maar is blijkbaar niet abnormaal, zeker als het heel warm is zoals in juli. Geen probleem dus. Voor de rest bolt ie zoals een Zwitserse klok. Bangelijk goed.

                  Hey,

                  idd ik zal deze week de optielijst inscannen. Die wagen staat al zeer lang op het internet te koop. Heb er zelf ook aangedacht voordat ik de mijne kocht om eens gaan te zien. Maar is er niet van gekomen. Het feit dat ie al lang te koop staat is eigenlijk wel raar want zoveel 993’s cabrio rijden er niet rond in België. In ieder geval chassisnr opvragen en als ie in een officiële dealer in onderhoud is geweest kan je alles opvragen en anders moet je vragen om een diagnose te laten doen bij een dealer, kost je wel +/- 150€ maar dat kan je een hoop ellende besparen.
                  In ieder geval, ik heb een 993 cabrio 4 = superwagen. Heb al verschillende 991’s gehad maar den deze is tot nu toe de max, rijdt echt super. Echt een groot verschil met mijne vorige 911 type 964.

                  Mvg
                  Johan

                    [quote=”targaboy”:15fypfpk]ik zoek 993 4S wie kan helpen[/quote]

                    Beste RS Motors heeft er eentje staan.

                    http://www.rsmotors.be/

                    succes met je zoektocht

                      [quote=”Tabak”:1729psd0]Hey, ik ben hier nieuw.
                      En weet nog niet goed hoe dit forum werkt. Maar ik heb nu een boxster maar wil een 993 cabrio kopen van 1996. Hoeveel mag dat kosten? En op wat moet ik zoal letten? groetjes, Tabak[/quote]

                      Hey, heb pas ook een 993 cabrio aangekocht. Net 1500 km mee gereden, super wagen !!!
                      Prijs hangt af van de staat en het aantal km’s, heb via een Porsche dealer adres gehad van een klant die zijn wagen verkocht, in perfecte staat. Misschien moet je eens ergens horen of die geen klant hebben die zijn wagen verkoopt.

                      In ieder geval oppassen voor roest van voor aan de rubbers van de vooruit, dikwijls door beschadigen bij vervangen van de vooruit.
                      Eerste 993 hebben meestal nieuwe elektrische bekabeling, DME etc.
                      Hier op de site ga je zeker en vast nuttige info vinden. In ieder geval neem je tijd, heb ik ook gedaan. Kijk altijd chassisnr na, onderhoudsboek, bel ff naar de dealer, vraag om een diagnose, proefrit etc.
                      Veel succes.

                        [quote=”Setakira”:iga8o7eo]Handvat heb ik inderdaad gelukkig niet maar smaken… :wink:

                        Wat wel vreemd is dat hij witte en rode pinkers heeft maar de zijpinkers zijn nog steeds oranje, best ook niet vervangen Johan?[/quote]

                        Sebastiaan, dit is een Carrera 4 en die heeft van voor witte pinkers en vanachter rode dus. Remklauwen zijn in het zilver, nog een kenmerk van een Carrera 4.
                        De zijpinkers die ga ik dit weekend vervangen, witte gaan erin.
                        Voor de rest ga ik niet veel aan mijn wagen doen.
                        Misschien nog een teflon lakbehandeling laten doen, niet goedkoop maar de moeite wel.

                        In ieder geval, allemaal bedankt voor jullie toffe reacties.

                          [quote=”Porchitis”:2aix1idp]Eerste indrukken na 300 km te hebben gereden, gewoon super !!!!!
                          Fenomenale wagen om mee te rijden.
                          Foto’s volgen later.

                          greets[/quote]

                          Voilà eerste foto’s. Gewoon op de foto klikken en dan wordt de foto uitvergroot.

                          [url=http://img86.imageshack.us/my.php?image=img00864gu.jpg:2aix1idp]

                          [url=http://img92.imageshack.us/my.php?image=img008512nj.jpg:2aix1idp]

                            Eerste indrukken na 300 km te hebben gereden, gewoon super !!!!!
                            Fenomenale wagen om mee te rijden.
                            Foto’s volgen later.

                            greets

                              [quote=”Setakira”:2sbaxugd]Gisteren na de Porschen met Pasen rit is er een opmerking van stefx911 gekomen ivm de tankinhoud van mijn 993.

                              Ik tank als reservoir bijna leeg is zo tussen de 60 a 65liters, 2 weken geleden was hij echt leeg (nog maar net aan naftpomp geraakt) en een dikke 65liter kunnen tanken.

                              Nu is de vraag daar Stefan een 80liter tank heeft in zijn “oudje”: wat is de inhoud van de brandstoftank van een 993?

                              In mijn handleiding staat:

                              Brandstoftank:
                              ca. 72 liter, waarvan ca. 10 liter reserve
                              of ca. 92liter, waarvan ca. 15liter reserve

                              Waarom dit verschil en blijkbaar heb ik een kleine en ik zie niet in waarom :P

                              Heeft het te maken met:
                              A. Dat ik een TipTronic heb?
                              B. Dat ik een cabrio heb?
                              C. Dat ik geen grote nodig heb want het is de kwaliteit dat telt 8) [/quote]
                              Sebastian welke soort brandstof tank je ? 95 of 98 ron ?

                                [quote=”fdeville”:vxykoi5k]

                                zal wel ff wennen worden want dat rijdt toch anders dan een 964.

                                Wat bedoel je juist ? (ben zelf zo wat aan het uitkijken naar een 964 of 993 coupé, nu de 944 weg is)[/quote]
                                Heb al ff met een paar keer met een 993 gereden.
                                Dat bolt gewoon soepelder, koppeling is niet zo zwaar.
                                Veer comfort is stukker beter.
                                Heb eerst een Carrera 3.2 van 1988 gehad, superwagen 7 jaar lang, vervolgens een 964 Carrera 2 Cabrio ook een bangelijk goede wagen (6 jaar gehad) en een 964 rijdt een stuk beter dan een 3.2L en een 993 is nog beter. Maar een 964 is echt een goede keuze, toffe wagen om mee te rijden. Had je net iets rapper iets laten weten dan was de mijne misschien iets geweest voor jouw. De eerste die kwam kijken heeft hem direct gekocht, was de beste die hij al had gezien (en het waren er veel) zei hij.
                                Succes met je zoektocht.

                                  [quote=”stefx911″:3ss6ti53]Proficiat met je aankoop !

                                  Van waar in Antwerpen ben je ? Centrum ?[/quote]
                                  Ben zelf van Wilrijk.
                                  Volgende dinsdag of maandag ga ik hem afhalen.
                                  Vandaag zijn ze mijne 964 komen halen, ppff verdomme mijne mooie 911 weg en dat met het mooie weer.
                                  Maarja vanaf volgende week zijn we aan het vlammen met ne 993 jihaa.
                                  Kan haast niet wachten om eerlijk te zijn, zal wel ff wennen worden want dat rijdt toch anders dan een 964.

                                  groeten

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)