
Aangemaakte reacties
-
Stefaan het is toch niet toevallig je benzinepomp die je hoort draaien ?
Kijk anders eens even naar het relais dat de brandstofpomp aanstuurt.
Dat relais heeft inmiddels ook zijn ouderdom en kan wel eens de neiging krijgen om te blijven hangen terwijl je het contact uit zet.
Niets nieuw bij een SC.-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
porsche.
in antwoord op: Motor van luchtmeter blijft draaienIk vermoed een massa probleem.
Om zeker te zijn zou je dit moeten uitmeten of laten uitmeten.in antwoord op: Motor van luchtmeter blijft draaienDag Patrick
Het was inderdaad een nieuwe 992.
Mvg
in antwoord op: BIV nieuwe wagensJe hebt gelijk Patrick, ik ben te snel geweest en dacht dat het voor een 911 mogelijk was. Het was inderdaad voor een Macan en Cayenne.
Misschien dat de tip van Marc986 je verder kan helpen.
De vraag blijft natuurlijk, is het allemaal de moeite en kosten wel waard.in antwoord op: Fietsendrager achteraan op 991 of 992in antwoord op: Fietsendrager achteraan op 991 of 992Patrick
Ik zag gisteren een kennis van me die zijn nieuwe Porsche begin deze maand geleverd is.
Het betreft een 911 Carrera Coupé.
Ik vroeg hem wat hij juist moest betalen, want hij woont in Halle bij Brussel.VAA per maand: 1554,59 €
BIV: 4957 €
Jaarlijkse Taks: 931,66 €Moest hij in Vlaanderen gew0ond hebben dan waren de bedragen:
VAA per maand: 1554,59 €
BIV: 4900,46
Jaarlijkse Taks: 1026,54 €Zoals je ziet zijn de verschillen bij een nieuwe wagen toch niet zo groot meer tussen de gewesten t.o.v. de aankoop van een tweedehandswagen waar er nog steeds een groot verschil is.
Dit maar ter info.
in antwoord op: BIV nieuwe wagensDe gegevens van uw dealer kloppen hoor.
Alles is wel afhankelijk van waar je woont. Lees “Kafka in Belgie”
Dit betekent dat de regels met betrekking tot de belasting per inverkeerstelling per gewest bepaald worden. Niet overal worden dezelfde criteria gehanteerd voor de BIV. Hierdoor kan het voorkomen dat dezelfde auto in het ene gewest veel duurder is dan in het andere gewest. Dit verschil kan duizenden euro’s zijn.
Autofiscaliteit is namelijk een gewestelijke bevoegdheid en niet overal worden dezelfde criteria gehanteerd voor het berekenen van die BIV. In Vlaanderen zijn een aantal milieukenmerken doorslaggevend, zoals de CO2-uitstoot, de uitstoot van fijnstof, het brandstoftype, de euronorm.
Maar in het Brussels en Waals Gewest wordt de BIV nog steeds bepaald aan de hand van het vermogen van de motor, uitgedrukt in fiscale pk’s.
In Vlaanderen (typisch) wil men vooral de vervuilende wagens doen betalen. In Brussel en Wallonië zijn het nog steeds de wagens met een groot motorvermogen die het moeten ontgelden.
Dit is trouwens ook voor de taks van uw wagen van toepassing.
in antwoord op: BIV nieuwe wagensBart ik heb juist hetzelfde probleem gehad met mijn Cayenne, is geen Coupé maar verder is het systeem hetzelfde.
Porsche Antwerpen is geen optie want daar zijn wachttijden van maanden, onbegrijpelijk.Zelf gebruik ik mijn trekhaak nooit dus ik vermoede ergens vastzitten door het niet te gebruiken.
Ik heb de wagen op een brug gezet en alles goed ingespoten met W40. Eén en ander was gecorrodeerd door de weersinvloeden. Nadien alles goed proper gemaakt en gesmeerd daar waar nodig en alles werkte weer netjes.
Vermoedelijk is het bij jou dezelfde oorzaak. Probeer de haak ook even te helpen bij in en uitklappen.in antwoord op: Problemen met trekhaak cayenne coupe 2024Ik las net de post ivm met de garantie verlenging, doen of niet doen.
Het is een beetje zoals David al aanhaalde, is het een stuk ‘peace of mind’ zekerheid ?
Op bijkomende verlenging van garantie op een wagen ben ikzelf geen fan omdat er teveel beperkingen op zitten. Als je het Porsche contract leest zal je zien dat er veel addertjes onder het gras zitten. Ook alle onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage komen niet in aanmerking en dat zijn er veel. Plots komt er ook de km beperking om de hoek kijken.
De enige die eraan verdient is Porsche, éénmaal voor de verlenging en bijkomend aan je normaal verplicht onderhoud.
Hou ook in je achterhoofd dat je destijds een nieuwe Porsche hebt gekocht, als je 3 jaar tevreden hebt rondgereden gaat die je niet plots in de steek laten. Tracht misschien ook even te bedenken wat er kan stukgaan aan een onderdeel waar geen slijtage opzit en dat je 3000 euro of meer zou kunnen kosten.
Een andere mogelijkheid is een Porsche onderhoudspakket aankopen, maar ook in dit geval zie ik hier het voordeel niet van in. Zo maakte ik voor mezelf de berekening wat mijn wagen na 3 jaar aan onderhoud heeft gekost en ik kwam bij het Porsche voorstel bijna aan het dubbele. Je kan misschien denken, als ik nu veel km’s doe kan ik misschien wel besparen op onderhoud maar ook hier geeft Porsche geen cadeau’s want bij een onderhoudspakket worden je km’s gelimiteerd. En een onderhoudspakket is ook niet allround want je leest het goed, “onderhoud” wat wil zeggen de reguliere zaken als je wagen binnen moet op de vaste kilometers, geen remmen, geen schijven, geen ophanging om maar enkele banale zaken op te noemen die niet in het onderhoud zitten.
De Porsche Assistentie waar Boxter over spreekt moet je niet verlengen want die krijg je gratis bij alle Porsche dealers zolang je bij hen in onderhoud gaat. Dat spaart je ook een paar 100 euro’s. De meeste grote auto dealers bieden trouwens deze service al langer aan.
in antwoord op: porsche garantie verlengen na 3 jaar?Af en toe wat vooruit en achteruit lijkt me allemaal vrij omslachtig, post-its had ik nog nooit gehoord :)
Ik heb al jaren wiel shoes onder mijn wagens en je probleem van flat spots is opgelost.
Je heb diverse leveranciers. Zelf heb ik ze ooit online gekocht bij Matthijs.Ik heb de Knokke Grand Prix van in het begin meegemaakt en de eerste 3 jaar deelgenomen.
Hetgeen een prachtig event was voor de autoliefhebber, zelfs indien je niet meedeed is het de moeite om naar te kijken werd dit event elk jaar duurder en exclusiever. De eerste 2 jaar van deelname werd betaald door het GT Merk waar ik mee reed. Het derde jaar is men daar mee gestopt. Ik heb toen alleen de GT Tour meegedaan en was vlot € 1500 kwijt om van St Martens Laethem naar Knokke te rijden onder begeleiding. Wij vroegen ons af dit kon bliven duren want de prijzen bleven alsmaar stijgen en de Sky leek de limit.
Het 4de jaar wou ik meedoen aan de Rally met een Porsche 911 van ’72 maar die bleek plots niet exclusief genoeg te zijn. Het moest liefst een 356 of ander exclusief merk zijn. Dat was voor mij de reden om ermee te stoppen. De echte liefhebber werd een beetje opzij geschoven voor de meer exclusieve wagens. Het kon niet blijven duren.
Financiële problemen doken op en de overal tegenwoordige Marc Coucke heeft dan maar de Zoute Grand Prix overgenomen zodat de jubileumeditie dit jaar toch van start kon gaan.
Het concept is hetzelfde maar nog duurder en exclusiever. Wil je toch een kijkje van nabij dan kost je dat een hoop geld. Blijkbaar zijn er toch nog vele mensen die graag betalen voor al deze exclusiviteit.
Vroeger parkeerde je vlakbij maar wil je nu een plaats in de buurt dichtbij het evenement betaal je gemakkelijk € 70. Met wat pech betaal je zelfs meer.
Wil je goedkoper parkeren dan kan je op een 30 min. van Knokke plaats vinden aan 3 en 4 euro per uur.De wagens die geveild worden zijn wel de moeite om te bekijken maar wil je dat vanop de eerste rij meemaken dan betaal je weer een fortuin. Er is ook een keuring van de mooiste wagens maar wederom betalen om het te kunnen bekijken. Een pintje in de VIP village kost ook wel wat maar je moet natuurlijk weer eerst betalen om binnen te geraken.
Men wil er een beetje een Pebble Beach van maken maar dan in Knokke. Het blijft een knap event maar als echte liefhebber moet je wel zéér diep in de buidel tasten. Voor mij hoeft het voorlopig niet meer.
in antwoord op: project jap 3.2 naar RSR singer look replicaZe verkopen niet aan partikulieren dat klopt ;)
in antwoord op: project jap 3.2 naar RSR singer look replica[quote=”python” post=149275]Alle respect voor het craftsmanship maar niet echt mijn ding ,lijkt wat op een mismaakte kever met een body van een speedster er over gehangen :engeltje:
Ze hadden er even goed Tatra op kunnen plakken ![/quote]
Niet akkoord Python, je moet deze wagen in zijn tijdsgeest zien en dat was behoorlijk indrukwekkend destijds vermoed ik. :)
Vergeet niet dat dit een ontwerp is van de jaren ’30 en als je dan naar die stroomlijn vorm ziet was dat toch vooruitstrevend voor die periode.in antwoord op: Porsche 64K10 replica projectEn dan de TV (is wel geen film) reeks Californication waar een seksverslaafde Hank Moody gespeeld door de acteur David Duchovny elke week met zijn 964 door het beeld scheurde.
in antwoord op: welke Porsche in welke film -
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door