Aangemaakte reacties
-
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2
Ik zie dat je van Blankenberge bent. Probeer eens wrap bedrijven in je buurt. Hier in Antwerpen zijn diverse wrap bedrijven die ook Plasti Dip spuiten.
in antwoord op: Velgen zwart maken met plastidip of Foliatec[quote=”de_koen” post=148856]mss als tijdelijke oplossing [/quote]
Ik heb vorig jaar 2 zonnekleppen besteld bij Sierra Madre en ben gestraft door de extra kosten die er bijkwamen omdat het van de USA kwam.De website vermeld dat ze dezelfde dag versturen maar ik heb wel 8 weken op mijn pakje moeten wachten.Het bijgevoegd document van de afzender vermeld altijd de waarde en hierop wordt je extra belast.
Buiten de shipping kost heb ik douane kosten moeten betalen + admi.fee + btw. Gouden klepjes. :?In het huidig geval zou het stuurtje weleens heel duur kunnen worden. Dit maar ter info :D
De goedkoopste manier als overbrugging zijn vlgs. mij de houten stuurtjes die men gebruikt voor de replica Speedsters.
In Nederland zit iemand die daar +- 150 euro voor vraagt.in antwoord op: Houten ‘vlinderstuurtje’ 911S 1966Ik kan alleen maar spreken over Foliatec, dat is van rubber niet te verwijderen, staat trouwens ook duidelijk vermeld in de handleiding.
Bij zwart overspuit je ook de soupape maar als je de velgen bv. een rood of geel kleurtje geeft is dat natuurlijk een ander verhaal.Op het promo filmpje van PlastiDip zie je ook dat men de schijven en remblokken wat heeft afgeplakt. Hoe lang ben je daar mee bezig.
Wil je netjes werken, haal dan de velg van de wagen en moet je de binnenzijde van de velg netjes aftapen anders hangt de binnenzijde vol van de verstuiving.
Ik spreek uit praktijk ervaring ;) en bij promo filmpjes zijn er nooit problemen.Onderstaand filmpje is van Foliatec maar beantwoord zeer goed aan de praktijk die ik heb toegepast.
Zij laten de lucht in de band en de soupape wordt behouden omdat de soupape de velg niet raakt. Zie ook hoe ze de binnenkant van de velg afschermen.Onderstaand is een praktijkfilmpje van PlastiDip dat al meer realistischer is.
En als je een paar dagen tijd hebt begin je aan deze :D
http://www.youtube.com/watch?v=TviJMlzrglM&feature=player_detailpage
in antwoord op: Velgen zwart maken met plastidip of FoliatecOnderstaande plaatjes en alle stickers zijn te vinden bij klik hier
in antwoord op: identificatieplaatje ontbreekt -waar nieuw vinden?Veel reacties, de enige die niet meer reageerd is ERI zelf ;)
Vermoedelijk geschrokken door de prijzen die hier vermeld worden.
Onder de 20.000 euro vindt je inderdaad geen deftige 3.2 meer.in antwoord op: Gezocht 3.2[quote=”youyou” post=148812]http://www.autorola.be/nl/dealer/bid.do?cameFrom=SEARCH&zz=1&aid=237428&eid=10290924
iets voor liefhebbers[/quote]
Je moet hem dan wel gaan halen in Tsjechië. Begin het daar maar uit te leggen :Din antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Ik heb vorige week 4 velgen gedaan met Foliatec en eerlijk gezegd had ik gedacht dat het eenvoudiger was.
De velgen die ik heb gedaan waren ATS Porsche velgen, dus eenvoudige velgen.De voorbereiding is zeer belangrijk, ik las hier ergens dat men 125 euro vraagt, als je voor dat bedrag een mooi resultaat hebt, laten doen zou ik zeggen :D . Zelf heb ik er enkele uren mee bezig geweest.
Vermits er op de velgen die ik heb gedaan nog banden zaten was de voorbereiding als volgt, lucht uit de banden, de band laten wegdrukken aan de buitenzijde zodat de velgranden vrijliggen en de soupapes verwijderen.
Ik las hier ook ergens dat overspray geen probleem is. Dat is wel degelijk een probleem want dat krijg je niet van de rubber verwijderd.
De soupape afplakken was geen optie want bij het verwijderen trek je de folie los aan de velg rond de soupape. Cuttermesje gaf ook geen bevredigend resultaat, vandaar de voorbereiding zoals omschreven.Vermits de velgrand mooi vrij ligt en de soupape is verwijderd kan je overal mooi bij. Ontvetten van de velg is zeer belangrijk.
Daarna de band afdekken, is eenvoudig nu vermits de rubber naar binnen werd geduwd en de rand vrij ligt.Foliatec spuit als zeer dunne vloeistof dus bij het minste dat je teveel spuit heb je druipdruppels. Het is dus echt met zeer dunne laagjes dat je spuit.
Reken toch op 4 Ã 5 lagen om een mooie dekking en resultaat te krijgen krijgen. Ik denk als je met lichte kleuren werkt dat je nog meer lagen nodig hebt.
Door het vrijliggen van de rand en de soupappe die werdt verwijderd krijg je een mooi resultaat. Op 30 Ã 40 minuten is alles mooi droog.Nieuwe souppape steken, band terug opblazen en je hebt een set nieuwe velgen. Volgens de handleiding Carwash bestendig.
in antwoord op: Velgen zwart maken met plastidip of FoliatecHet aanbod Boxsters is momenteel zeer groot en dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijk.
in antwoord op: Porsche Boxster 2.7 228pk 04/2003De zwarte heeft door zijn tweedeurs look een eleganter uiterlijk.
De oranje lijk me handiger als familiewagen :D
in antwoord op: Online Porsche pics[quote=”python” post=148488]Knap machine :coolness:
Maar wat die 550 Spyder ermee te maken heeft daar is men verbeelding te klein voor :think:[/quote]
Porsche wil graag verwijzen naar de retro modellen zeker zoals ze ook gedaan hebben met de laatste jubileum versie die verwees naar de jaren ’60.
Hierdoor proberen ze de exclusiviteit te onderstrepen door er een beperkte reeks van te maken.Misschien kan er eens iemand een lijstje maken van alle verwijzingen en variaties die Porsche al heeft gemaakt.
Ik kan ze niet meer bijhouden :)
in antwoord op: 991 speedster komt begin 2015[quote=”Jochen” post=148447][quote=”porsche” post=148387]Voor DIV heb je inderdaad geen C.O.C. nodig.
Ik weet niet vanwaar die geruchten weer komen :roll:[/quote]Ben naar DIV geweest en je hebt WEL COC nodig! Zou gescand worden en adhv COC wordt de inschrijving gedaan![/quote]
Zeer vreemd, laatste tijd wel wat auto’s ingeschreven en nog nooit nodig gehad.
in antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?[quote=”deepee” post=148443]er zijn hier enkele forummers die een CD-rom aangekocht hebben en met de installatie problemen hadden.
zoek hier eens in het “ranting” topic en je zal vinden …[/quote]
Als het een originele CD is heeft het altijd te maken met zoals ik hoger al vermelde, PC compatibiliteit en licentie.Porsche schermt zijn producten redelijk goed af.
Zo heb je bv. bij aankoop op twijfelachtige sites van een Porsche Piwis tester 2 clone een ingebouwde 90 dagen locktimer waarna je software dood wordt gemaakt.
Weinigen weten dat, na aankoop en betalen van veel geld denk je dat alles mooi werkt tot het moment er is. Feedback moet je dan niet meer verwachten.Daarom dat op de genaamde crack sites in gratis Poses software hacks worden gestoken die een hoop miserie op je PC kunnen veroorzaken.
t’Is maar ter info en iedereen doet ermee wat hij wil hé :D
in antwoord op: Workshopmanual Porsche 996 Turbo[quote=”T-911″ post=148414]Heeft er iemand zo’n Poses of PIWIS via een link waar geen virussen opzitten… :think:[/quote]
Even Googelen en je haalt de betalende er zo uit.in antwoord op: Workshopmanual Porsche 996 Turbo[quote=”Igordiver” post=148426]Maat van mij heeft pas een Toyota Celica uit Nederland ingeschreven in België. Langs de douane voor de A705 en naar de controle. Met platen van zijn daily driver naar de controle. (gedaan met Z platen) Wagen was goedgekeurd en meteen plaat aangevraagd. Zo simpel is het tegenwoordig dus.[/quote]
Volledigheidshalve moet je er wel aan toevoegen:
– Met je eigen platen gaat alleen als je de wagen als oldtimer en, op eigen naam inschrijft.
– Bij het opsturen van het roos inschrijvingsdocument naar DIV moet Deel I en Deel II van de RDW uit NL met een kopij van
aankoop factuur bijgevoegd zijn dat je van de verkoper uit NL hebt gekregen.Ontbreekt 1 van deze 3 documenten dan krijg je alles mooi retour van DIV.
in antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?