Aangemaakte reacties
-
Yes dit is hem. Hartelijk dank voor de link :up:
Was al lang op zoek. Ik ga hem direct bestellen.
Ze zijn namelijk moeilijk te vinden omdat ze zo zeldzaam zijn.
De echte ook trouwens ;)in antwoord op: Porsche prullaria[quote=”Gette” post=147712]Als je wat handig bent, ik begin er binnenkort aan :arrow: click
Succes met de uitvoering maar maak je geen illusies.
Je krijgt een stuk leder, naald en garen. Het opspannen rond het stuur is een speciale techniek.In dergelijke zaken bedriegt de gierigheid de wijsheid en ben je nadien aangewezen op een specialist en dan,
ja, dan heb je een duur stuur. ;)Vergelijk het met bekleden van een Targa dak, velen voelen zich geroepen maar weinigen brengen de taak tot een goed einde.
in antwoord op: Stuurwiel gezocht 3.2 ’84 (of restoreren ervan)Wie beheerd eigenlijk de fondsen van het forum ?
Zijn hiervoor afspraken gemaakt want daar vindt je nergens iets van terug.Donaties zoals hier vermeld vallen onder Crowdfunding in Belgie en zijn gebonden aan juridische regels.
Het is dus niet zo dat je even een donatie knop op een forum plaatst en wacht op een betaling van een liefhebber.Ik vermeld dit maar ter info.
in antwoord op: Als je Porsche forum lid wordt, is het zoals ??…[quote=”bladerunner” post=147709]
Idd., +/- 70 u heeft het geduurd om mijn motor uit te bouwen, volledig te ontmantelen, alles te vernieuwen wat nodig was, terug samen te bouwen en terug in te bouwen. Uitgevoerd door specialisten en gelukkig niet aan “specialistentarieven” van 150 euro per uur en “specialisten” die maar ineens alles vervangen wat er vervangen kan worden zoals Gette schrijft. :coolness: :coolness:
[/quote]3500 euro voor een volledige revisie of alles te vernieuwen wat nodig was, laat ons er even vanuit gaan dat men aan jou 30 euro p/uur heeft gevraagt, dan wil dit zeggen dat je 1400 euro aan stukken hebt betaald.
Wetende dat er geen enkele pro voor 30 euro werkt en wetende dat de kopbouten bij een revisie moeten vervangen worden en deze +-500 euro kosten stel ik me bij dit verhaal toch vragen hoor.
Ik heb al veel gehoord en gelezen maar 150 euro p/uur voor een motorrevisie ben ik nog nergens tegen gekomen.
Lijkt me weer een sterk overdreven verhaal tenzij je dit kan staven natuurlijk.Hetgeen ik wel weet zijn de tarieven van de Porsche Classic afdeling in Stuttgart voor een revisie en die liggen lager dan het hierboven vermelde bedrag.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Moest iemand een Porsche 718 RSK Spyder tegenkomen in schaal 1/43 of 1/18 mag je het mij altijd laten weten.
Ben al een tijdje op zoek maar meestal zijn het de types 718 RS60 die je vindt of later.in antwoord op: Porsche prullaria[quote=”cabrio wim” post=147475]Sommige mensen noemen een grote beurt al een motorrevisie, is het zelfde als ze hun auto laten spuiten hebben,dan noemen sommige mensen dan ook gerestaureerd. ;)
Maar voor dat geld kun je geen motorrevisie laten uitvoeren, hooguit een kop revisie, of je moet al het werk zelf gedaan hebben, dan zou het kunnen.[/quote]
Klopt volledig wat je zegt Wim.
Bij navraag naar fotos van de motorrevisie voor 5000 euro van de omgebouwde 911 naar 964 krijg je een foto van 2 verwijderde klepdeksels :D
Kop revisie gedaan zegt men maar hij lekt nog wel, is normaal bij dergelijke oude wagens zegt men :roll:Als ik dan wat verder in een van de posts lees dat je voor 3500 euro een full motor revisie hebt, ja dat moet wel heel speciaal zijn.
Voor een perfecte volledige motorrevisie ben je toch +-70 uur bezig. Gelukkig is er nog veel liefdadigheid in deze wereld zo te lezen. ;)in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”stefx911″ post=147619]Zullen ze wel van smullen op de technische keuring in Belgie[/quote]
Inderdaad, krijg je nooit gekeurd in België.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”Mushroom” post=147391]?? Op die link staat hij nochtans aan 29.996 :? [/quote]
Klopt, maar mijn kennis is ter plaatse geweest en hij mocht weg voor 26.996 euro.
Op hun eigen website staat hij nog 32.996 euro. (Misschien denkt hij dat Nederlanders meer geld hebben :P )Prachtige wagen tot de deur openging zei mijn kennis.
Wat men hier ook allemaal zegt over de kleur, niemand moet hem blijkbaar hebben.Een make-over is ook geen oplossing want dat zou een duur kostenplaatje worden.
in antwoord op: Wat vinden jullie van deze 996 ??[quote=”youyou” post=147386] Ik heb net een nieuw raampje [/quote]
[quote=”patrickvb” post=147400]
Nieuw raam in bestaande kap? Kan je daar wat meer info over geven? Een mens weet nooit genoeg nietwaar. ;)[/quote]Bij mijn 996 heeft men destijds ook een nieuw achterraampje gestoken. Deze zijn namelijk gelast en met een speciaal toestel worden deze eruit gerist.
Een nieuw erin en terug dichtgelast. Ik veronderstel dat dit bij de Boxster ook zo is.De Porsche 4S bij Van Leuken staat al lang te koop hoor. Had een kennis die ook al een tijdje op zoek is naar een 4S en speciaal naar Vucht was gereden.
De kleur blijk inderdaad de dooddoener te zijn waarom de wagen nog steeds te koop staat.De staat van de wagen was top, weinig km, volledige historiek, mits 500 euro extra een vol jaar garantie.
Hij is ondertussen al gezakt van 29.996 euro naar 26.996 euro. Op hun website staat hij nog steeds voor 32.996 euro.in antwoord op: Wat vinden jullie van deze 996 ??[quote=”youyou” post=147386]De warmte die de motor afgeeft samen met de stofdeeltjes en de trillingen. Raampje plakt misschien samen na langere rit door hitte en dat laat sporen na. Kan dit?[/quote]
Neen daar moet je geen schrik voor hebben dat je raam aan elkaar gaat plakken :D
Tegen de hitte is die kunststof wel bestand hoor. Tegen vrieskou wat minder.
Als je wagen bv. in de winter een nachtje heeft buitengestaan en je wilt het dak openen zou de achterruit kunnen barsten.
Twee keer meegemaakt, één keer met mijn eigen wagen en één keer met een 356 roadster.[quote=”porsche4ever” post=147286]excuseeer, foutje van mezelf, is blijkbaar niet dezelfde. Andere staat een paar meter verder bij vandenberge. Enig puntje, ze spreken allebei van “badge nr 1 van de 1963” :roll:
http://www.garagevandenberghe.be/nl/brands/car/porsche/32Prijs vdb: 147.400, prijs carrera motors: 134.310[/quote]
Zijn 2 verschillende wagens, die van CM is een 911 50th Anniversary en bij Vandenberghe is het een full option 991 4S Cabrio.in antwoord op: 991 50 th anniversaryToen ikzelf een 996 cabrio had stak ik een een zachte doek tussen de kunststof achterruit van ongeveer dezelfde grote bij het openen alvorens mijn hardtop te plaatsen.
Hierdoor voorkom je dat de dichtgeplooide achterruit tegen elkaar ging schuiven bij trillingen doordat ze lange tijd opgeplooid was.
Zelfs in de zomer zorgde ik er altijd voor dat de achterruit stofvrij was alvorens te openen. Het is stof, zand en andere onreinheden die krassen veroorzaken.
Hierdoor heb ik jaren een mooie transparante achterruit gehad.[quote=”Marc356″ post=147140]http://patina.skynetblogs.be/archive/2007/02/22/special-bodies-ii-beutler-and-porsche.html
Gr. Marc[/quote]
Bedankt voor de link.Diegene die ik dan gezien heb is die van de foto gans onderaan van de middenstrook.
Blijkbaar een 2+2 niche product dat niet afkomstig was van Porsche, vandaar dat ik er praktisch niets van terug vindt in Porsche boeken.in antwoord op: Vreemde eend in de bijt.Correcte wagens vinden snel hun weg naar een nieuwe eigenaar.
Ze worden alsmaar zeldzamer en vooral duurder.in antwoord op: 356 BT5 1600 Super 75 Cabriolet