
Aangemaakte reacties
-
[quote=”cabrio wim” post=147475]Sommige mensen noemen een grote beurt al een motorrevisie, is het zelfde als ze hun auto laten spuiten hebben,dan noemen sommige mensen dan ook gerestaureerd. ;)
Maar voor dat geld kun je geen motorrevisie laten uitvoeren, hooguit een kop revisie, of je moet al het werk zelf gedaan hebben, dan zou het kunnen.[/quote]
Klopt volledig wat je zegt Wim.
Bij navraag naar fotos van de motorrevisie voor 5000 euro van de omgebouwde 911 naar 964 krijg je een foto van 2 verwijderde klepdeksels :D
Kop revisie gedaan zegt men maar hij lekt nog wel, is normaal bij dergelijke oude wagens zegt men :roll:Als ik dan wat verder in een van de posts lees dat je voor 3500 euro een full motor revisie hebt, ja dat moet wel heel speciaal zijn.
Voor een perfecte volledige motorrevisie ben je toch +-70 uur bezig. Gelukkig is er nog veel liefdadigheid in deze wereld zo te lezen. ;)in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”stefx911″ post=147619]Zullen ze wel van smullen op de technische keuring in Belgie[/quote]
Inderdaad, krijg je nooit gekeurd in België.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”Mushroom” post=147391]?? Op die link staat hij nochtans aan 29.996 :? [/quote]
Klopt, maar mijn kennis is ter plaatse geweest en hij mocht weg voor 26.996 euro.
Op hun eigen website staat hij nog 32.996 euro. (Misschien denkt hij dat Nederlanders meer geld hebben :P )Prachtige wagen tot de deur openging zei mijn kennis.
Wat men hier ook allemaal zegt over de kleur, niemand moet hem blijkbaar hebben.Een make-over is ook geen oplossing want dat zou een duur kostenplaatje worden.
in antwoord op: Wat vinden jullie van deze 996 ??[quote=”youyou” post=147386] Ik heb net een nieuw raampje [/quote]
[quote=”patrickvb” post=147400]
Nieuw raam in bestaande kap? Kan je daar wat meer info over geven? Een mens weet nooit genoeg nietwaar. ;)[/quote]Bij mijn 996 heeft men destijds ook een nieuw achterraampje gestoken. Deze zijn namelijk gelast en met een speciaal toestel worden deze eruit gerist.
Een nieuw erin en terug dichtgelast. Ik veronderstel dat dit bij de Boxster ook zo is.De Porsche 4S bij Van Leuken staat al lang te koop hoor. Had een kennis die ook al een tijdje op zoek is naar een 4S en speciaal naar Vucht was gereden.
De kleur blijk inderdaad de dooddoener te zijn waarom de wagen nog steeds te koop staat.De staat van de wagen was top, weinig km, volledige historiek, mits 500 euro extra een vol jaar garantie.
Hij is ondertussen al gezakt van 29.996 euro naar 26.996 euro. Op hun website staat hij nog steeds voor 32.996 euro.in antwoord op: Wat vinden jullie van deze 996 ??[quote=”youyou” post=147386]De warmte die de motor afgeeft samen met de stofdeeltjes en de trillingen. Raampje plakt misschien samen na langere rit door hitte en dat laat sporen na. Kan dit?[/quote]
Neen daar moet je geen schrik voor hebben dat je raam aan elkaar gaat plakken :D
Tegen de hitte is die kunststof wel bestand hoor. Tegen vrieskou wat minder.
Als je wagen bv. in de winter een nachtje heeft buitengestaan en je wilt het dak openen zou de achterruit kunnen barsten.
Twee keer meegemaakt, één keer met mijn eigen wagen en één keer met een 356 roadster.[quote=”porsche4ever” post=147286]excuseeer, foutje van mezelf, is blijkbaar niet dezelfde. Andere staat een paar meter verder bij vandenberge. Enig puntje, ze spreken allebei van “badge nr 1 van de 1963” :roll:
http://www.garagevandenberghe.be/nl/brands/car/porsche/32Prijs vdb: 147.400, prijs carrera motors: 134.310[/quote]
Zijn 2 verschillende wagens, die van CM is een 911 50th Anniversary en bij Vandenberghe is het een full option 991 4S Cabrio.in antwoord op: 991 50 th anniversaryToen ikzelf een 996 cabrio had stak ik een een zachte doek tussen de kunststof achterruit van ongeveer dezelfde grote bij het openen alvorens mijn hardtop te plaatsen.
Hierdoor voorkom je dat de dichtgeplooide achterruit tegen elkaar ging schuiven bij trillingen doordat ze lange tijd opgeplooid was.
Zelfs in de zomer zorgde ik er altijd voor dat de achterruit stofvrij was alvorens te openen. Het is stof, zand en andere onreinheden die krassen veroorzaken.
Hierdoor heb ik jaren een mooie transparante achterruit gehad.[quote=”Marc356″ post=147140]http://patina.skynetblogs.be/archive/2007/02/22/special-bodies-ii-beutler-and-porsche.html
Gr. Marc[/quote]
Bedankt voor de link.Diegene die ik dan gezien heb is die van de foto gans onderaan van de middenstrook.
Blijkbaar een 2+2 niche product dat niet afkomstig was van Porsche, vandaar dat ik er praktisch niets van terug vindt in Porsche boeken.in antwoord op: Vreemde eend in de bijt.Correcte wagens vinden snel hun weg naar een nieuwe eigenaar.
Ze worden alsmaar zeldzamer en vooral duurder.in antwoord op: 356 BT5 1600 Super 75 CabrioletGraag detail foto’s aub.
in antwoord op: Porsche 914-6 beschermhoes in Gulf Kleuren[quote=”Gunn” post=147109]Waarschijnlijk weten de meesten onder ons dit wel maar vandaag in de krant :
http://jobs.gva.be/vacature/27611/sales-advisor-porsche-%5B/quote%5D
Staat al weken in de krant. Job geraakt moeilijk ingevuld blijkbaar.
Velen voelen zich geroepen vernam ik maar weinigen voldoen aan de belangrijkste criteria.in antwoord op: Nieuwe verkoper gezocht bij Porsche Antwerpen[quote=”@carnewal” post=146888]De OBD2 connector zit onder het dashboard.
Als je echt settings wil gaan wijzigen, dan gebruik je best een kabel en software van bvb Durametric.
http://www.durametric.com/%5B/quote%5D
Durametric beloofd veel maar doet niet zo veel, toch niet voor Porsche.
Dit is hier al uitgebreid in het verleden aan bod gekomen in één van de topics.We hebben de Durametric Pro uitgebreid getest.
Bij de vraag aan een vertegenwoordiger van Durametric om de “Check Engine” te resetten bleek dit niet te lukken.
Uitlezen geen probleem maar daar ben je niet veel mee. Programmeren sleutel, neen.
Check en testen van de stuur module 964 voor, airco, verwarming, blazers e.a., neen.
Ik kan zo nog even doorgaan.Ja, dat is vreemd kregen we als reactie. Allemaal zaken die je kan met het Durametric vlgs. de beschrijving.
Ook bij de vraag of er referenties in het Porsche milieu zijn die die het Durametric systeem gebruiken bleef hij het antwoord schuldig.
In mijn ogen is de PIWIS het enige degelijke diagnose systeem. Ok, daar betaal je voor.
Een doehetzelfver heeft dit uiteraard niet nodig.Als je tevreden bent of interesse hebt om alleen bepaalde zaken uit te lezen van je wagen, koop dan geen Durametric maar dan zijn er veel goedkoper systemen.
Ik wil hier zeker geen polemiek starten of discuties aangaan maar geef gewoon het resultaat van praktijk ervaring.Iedereen doet ermee wat hij wil. ;)
En, wil je toch Durametric, vraag dan eens een demonstratie bij je thuis of bedrijf.
Laat me gerust weten wat ze je op deze vraag geantwoord hebben :Din antwoord op: Diagnose stekker Boxster 986 1997[quote=”Christophe P” post=146611]Kijk hier eens
http://www.design911.co.uk/%5B/quote%5DEen vriend van me heeft daar vorig jaar “17 Fuchsen gekocht.
Correcte levering en mooie afwerking. Hij rijdt er nu toch al meer dan een jaar mee rond zonder problemen.
Prijs was 238 euro/p stuk.Ze hebben diverse soorten en maten, hierdoor kan de prijs natuurlijk afwijken.
Op Kapaza staan er 4 nieuwe replica’s te koop voor 500 euro “15 :
Ja, die Chinezen zijn straffe mannen :lol:
in antwoord op: YSM Fuchs Replica’sWim is er bij dergelijke ingrepen gevaar voor het lakwerk door spanningen of moet dat zowiezo herdaan worden.
Ik begrijp wel dat je op het chassis aan het trekken bent en misschien heeft dat toch invloed op de carrosserie, of ben ik mis.in antwoord op: RE-restauratie van een Concu-colega.