Aangemaakte reacties
-
[quote=”jaguar”:1ifc4wfx]Hallo,
Soms, enkel bij het starten van 2.9 boxster, blauwe rook gedurende ongeveer 15 seconden !
Volgens Porsche garage is dit niet abnormaal.
Wat denken jullie hiervan ?[/quote]2,9 Boxter, dan moet de wagen vrij recent zijn vermoed ik. Hoe oud is je wagen ?
De uitstoot van witte rook is normaal maar Blauwe rook is olie, dus dat is nooit goed, zeker niet bij een recente wagen.
De vraag is echter waar komt de olie vandaan? Bij een nieuwe wagen kan je een meerverbruik hebben van olie in het begin maar geen blauwe rookontwikkeling zoals je aangeeft.Waar ik aan denk is eventueel via de klepzittingen, er blijft dan een beetje olie achter die bij starten dan uit de uitlaat verdwijnt.
AIs je zegt dat de Porsche garage dit normaal vindt heb je het dan over een officiële Porsche dealer, mag ik dan weten welke garage dit is ?in antwoord op: blauwe rook[quote=”erwin”:cp4690k8]kan me iemand helpen hoe ik van een 911 van 1977,
de sproeiers voor de raam er uit kan halen.groeten erwin[/quote]
Kofferdeksel open
Binnenbekleding eruit t.h.v. raam
Daar zit de ruitenwisser motor en water darmpjesIndien gewenst kan ik je wel een schema bezorgen als je me je e-mail doorgeeft.
in antwoord op: ruiten sproeier 911Als ik je probleem zo lees dan is me dit bekend omdat ik destijds juist hetzelfde probleem heb gehad met mijn 911 – 3,2.
Zeer vervelend omdat telkens ik naar de Porsche garage in Antwerpen ging men niets vond.
Uiteindelijk ben ik met het probleem naar Carrera Motors gereden en daar werd de wagen degelijk getest en proefgereden en bleek de debietregelaar het probleem te zijn. Na vervanging was het probleem opgelost en reed de wagen terug perfect.
Heb mijn factuur van destijds er nog eens bijgehaald en was toch een kostprijs van 16.000 Bef oude Belgische frankskens.Ik vermoed dus dat jij met hetzelfde probleem zit. Laat zeker iets weten als je diagnose is gesteld.
Succ6
in antwoord op: 911 3,2l sputtert aan 5500 toeren[quote=”911targafreak”:2pdc0y85]Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met deze restauratie kit.
Gezien op Kapaza.be
Ik had gezien op jullie toffe forum dat er 3 verschillende targa dakken bestaan.
Graag reactie a.u.b.Mvg
Eddy[/quote]Enkele jaren terug hebben we een dergelijke set bij een kennis geplaatst op zijn 964 Targa.
Volgens de handleiding was het “a piece of cake” maar in de praktijk bleek het toch niet zo simpel te zijn. Het uiteindelijk resultaat was niet naar onze verwachtingen. Vermits er ook gekleefd moest worden kan je het nadien niet zomaar terug uit elkaar halen.
Het probleem zat hem in de strakheid van het dak en na enige tijd van gebruik begon er ook teveel speling op te zitten zodat je een onaangenaam geluid kreeg bij rijden.Er zijn inderdaad verschillende versies omdat er ook verschillende targakaders zijn vlgs. jaartal. Het zijn minimale verschillen maar toch belangrijk om rekening mee te houden.
Moest ik van jou zijn zou ik de restauratie bij Lakewell laten doen, als het dan niet naar je zin is moeten zij het terug oplossen.
Vermits de handleiding vermeld dat het nog geen uurtje werk is betaal je dus maar 1 werkuur in het slechtste geval en heb je nog garantie.Succ6
in antwoord op: Targa Top Restauratie Kit Porsche 911[quote=”dixie”:1dg9vkzu]Inderdaad,de Murcielago en de 997TT waren van Rami,maar ze zijn indertussen alle twee verkocht en de Murcielago is al vervangen door een Gallardo 560 spyder
de 997TT moet nog vervangen worden maar das momenteel nog een vraagteken door welke supercar…[/quote]Door de nieuwe 911 GT3 RS natuurlijk
in antwoord op: Porsche 997 en 996 turbo fotoshootPrachtige foto’s.
De Lambo spider blijft toch wel een klasse apart, de prijs ook. :wink:
Als ik me niet vergis is deze van dezelfde eigenaar als de Rami 01.in antwoord op: Porsche 997 en 996 turbo fotoshoot[quote=”floere”:3v9e8bx9]hallo dixie en porsche, heb inderdaad een kleine omnium met glasbraak op de porsche.
wat is de reden van je vraag? wens anderzijds enkel de 2 achterste zijruiten te verdonkeren, doen ze daar op tc moeilijk over? ga mijn licht eens opsteken bij europipe.
mijn bestaande uitlaatpotten zijn onderaan gewoon aan het oproesten.
groeten floere.[/quote]Floere, ik heb ook geen enkel idee waarom Dixie vraagt of je een verzekering hebt op glasbraak.
Heeft uiteindelijk niets te maken met het verdonkeren van je ramen, als je verzekerd bent voor glasbraak heeft het raam type geen enkel belang.Wat dus wel belang heeft en ik reeds eerder vermelde is de keuring. Ramen mogen in België maar verdonkerd worden als je wagen een bepaalde lengte heeft. Ik heb ook een Cayenne S en de ramen achteraan zijn verdonkerd (fabriek af) dat mag dus wel.
Vreemd dat de uitlaatpotten opgeroest zijn, is normaal roestvrije inox.
in antwoord op: sportieve uitlaat 996Vreemd dat je uitlaat aan vervanging toe is, normaal gaan die een leven lang mee.
Voor het sportieve geluid heb ik destijds ook bij Europipe sportuitlaten laten zetten.
Inderdaad de beste op hun gebied, gekend wereldwijd voor Porsche.Zij zitten in Aartselaar bij Antwerpen.
Op hun site staan ook filmpjes.
Prijs valt ook goed mee.Let op bij het verdonkeren van je ramen. Geeft gegarandeerd problemen bij de TC, tenzij je voor verwijderbare folie kiest maar dat vind ik persoonlijk rommel.
in antwoord op: sportieve uitlaat 996[quote=”Marjan De Coster”:47h6uwki]Vanaf eind deze maand gaan we eveneens een technische verbetering doorvoeren. Wie vaak op de Antwerpse ring komt, zal daar zeker blij mee zijn.
[/quote]Dat zou inderdaad een enorme verbetering zijn want nu blijft het toestelletje onophoudelijk piepen en flikkeren op de hele Antwerpse ring.
Niet omdat er zoveel flitscamera’s staan op de Antwerpse Ring maar door alle vaste en roodlicht camera’s in de buurt van de Antwerpse Ring en omliggende en dat werkt uiteraard erg storend en op de zenuwen. Blijkbaar maakt het toestel momenteel geen onderscheid tussen een rijrichting maar geeft een signaal met alles wat in een bepaalde zone ligt in en rond Antwerpen stad, dus erg verwarrend.Vorige week was ik in Duitsland maar daar werkt de Coyotte niet, alle vaste flitsplaatsen op de autobaan werden genegeerd en in de steden werkte het ook niet. Dus ik vermoed dat Duitsland niet werd opgenomen in de database.
in antwoord op: Radardetector Coyote[quote=”fdeville”:37xq96mz]ik had al prijzen gehoord van 13,000 euro voor een nieuwe motor, 3.4, niet geplaatst. Ik dacht dat de motoren van de 996 niet (kunnen) gereviseerd worden. Of anders gesteld: het zou goedkoper zijn om te vervangen door een nieuwe dan te reviseren.[/quote]
Gelijk heb je, een motor van een 996 3,4 kan inderdaad niet gereviseerd worden.
Een nieuwe fabrieksmotor niet geplaatst kost 14.000 euro.
(Prijs Porsche dealer en ze rekenen 2 werkdagen, dus een 1200 euro extra)in antwoord op: kostprijs revisie/nieuwe motor 996Ik rijdt mee al Co-Piloot, wel niet met een Porsche maar met een Gallardo. :oops:
Sorry Porsche Forum maar die wagen rijdt bangelijk :wink:De prijs van 1950 euro is voor 3 dagen, voor 2 personen, hotel, organisatie en alles inbegrepen.
Lees even wat je daarvoor krijgt en dan is deze prijs zeer aanvaardbaar. 325 euro per dag p/p.Je inschrijven voor een slipcursus of racen op circuit kost ook veel geld en is meestal maar voor enkele uurtjes.
Het is natuurlijk ook een uniek gebeuren.in antwoord op: 1000 viragesDeze mensen doen niets anders:
Antwerpen
Cabrio Centrum Antwerpen BVBA
Bisschoppenhoflaan 287
2100 Deurne
België / BelgiumGent
Cabriokappen
Louis Delebecquelaan 24
9051 Gent [Sint-Denijs-Westrem]Opglabbeek
BS
Stef Bijnens
Weg naar Opoeteren 248
B-3660 Opglabbeekin antwoord op: nieuwe plexi voor cabrio kap 964 goed adresTegen een advokaat waar je een meningsverschil mee hebt of waarvan je vermoed dat het ereloon buiten proporties is daar kan je altijd een klacht tegen indienen bij de stafhouder van de regio waaronder deze advokaat behoord.
Alles hangt natuurlijk af hoe afspraken gemaakt worden natuurlijk, mondelinge afspraken zijn altijd gevaarlijk.
Ik zorg bij een rechtzaak altijd voor bewijsmateriaal en voer de meeste communicatie via e-mail, zowel gemaakte afspraken als kosten en/of toekomstige erelonen. Heb je later een meningsverschil dan is alles bewijsbaar. En ja, e-mail is juridisch aanvaardbaar.
Een advokaat kan je ook niet zelf dagvaarden voor een onbetaald ereloon, hiervoor moet hijzelf een confrator raadplegen.
Het winnen of verliezen van een rechtzaak kan een advokaat je nooit garanderen, ook al zegt hij, ik citeer je “niet van wakker liggen. Dat winnen ze NOOIT van hun leven”.
Dat had je natuurlijk wel moeten weten dat zo een uitspraak niet slim is van een advokaat. Bij een rechtzaak bepalen diverse factoren je zaak en uiteindelijk zal de rechter beslissen.in antwoord op: overdreven ereloon van een advocaat = oplichter![quote=”sunshine”:5qqs9fk5]wie heeft er een goed adres voor een plexi vervanging op een 964 cabrio???
alle info welkom
al zeker bedankt voor jullie antwoorden :wink: [/quote]Van waar ben je eigenlijk want dat is natuurlijk ook belangrijk veronderstel ik.
Als je van Antwerpen bent is er een bedrijfje “The Housing” die resaturatie en vervanging doen van autodaken en autozetels.Een vriend heeft er destijds zijn cabrio dak van een 993 laten vernieuwen dus ik veronderstel dat het plexi raampje wel geen probleem zal zijn.
Vermoedelijk zal de kap wel gedemonteerd moeten worden denk ik.Succ6
in antwoord op: nieuwe plexi voor cabrio kap 964 goed adres