
Aangemaakte reacties
-
Het electrisch mechanisme van de Porsche zetels zit vrij complex in elkaar naargelang het model. Over welk model gaat het bij jou?
Soms zijn tandjes in het mechanisme stuk, versleten of afgebroken en moet er veel gedemonteerd worden alvorens je eraan kan.
Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte schakelaar zijn of een slecht contact.
Allemaal moeilijk op afstand te beoordelen.Je haalt indien nodig de zetel eruit door de slede los te maken. Nadien kan je overal goed aan om te demonteren.
In antwoord op: electrische zetelsFunny hier vlakbij waar ik woon is een restaurant en de eigenaar heeft er ook eentje gekocht, zelfde kleur zoals gepost wat hoger. Eerste keer dat ik hem eens van dichtbij heb kunnen bewonderen. Mooi, mooi.
Hij wordt binnenkort wel gewrapt in Gumball style. Al zijn wagens zijn speciaal gewrapt dus deze moet er ook aan. Ja smaken kunnen verschillen hé ;)
In antwoord op: 50 jaar Porsche 911[quote=”Hendrik914″ post=146041]Ken er niets van, maar een 911S uit 1974, in oorspronkelijke staat, VSA en dus LHD, is dat geen koopje aan 17k?
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/911-pre-89/porsche-911–lhd–1974/1716916#
Verkoper wil geen testpiloten … :lol:
“Have fitted a Wevo short shift and Momo proto tip steering wheel.” Wat bedoelt ie daarmee?[/quote]
Hier heb je de ganse uitleg over de Wevo Shift: Klik hier
Een Momo stuurwiel ken je toch ?In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2@ Campi
Zo ontstaan er dus indianenverhalen.
In je eerste verhaal maakt Porsche op afstand een prognose van hetgeen jij verteld.
Het zou rond de 400 euro kunnen kosten met een veronderstelling van 3 uren werk, sensor, koelvloeistof enz.
Altijd moeilijk aan telefoon iets in te schatten hé als je iets niet gezien hebt.
Stel dat men zegt, het kost 100 euro en later blijkt het meer te zijn dan zal je ook commentaar krijgen als garage.Nu maak je van het verhaal er al tss. de 400 en 500 euro van :think:
Stel dat Porsche er een uur werk aan zou hebben gehad hebben dan had je 1 werkuur betaald + 1 sensor.
Ik heb geen aandelen in Porsche Antwerpen hoor ;) maar nu worden ze weer afgeknald door een verhaal dat straks een eigen leven begint te leiden. Kan ook gebeuren in omgekeerde richting bij de onafhankelijke garages en dat vind ik spijtig want zo zet je de mensen op een verkeerd been.
In antwoord op: Lampje Koeling knippert weer (987)@ Stefx911 en @ Porsche914orange
Gaat over dezelfde wagen.
Is niet spotgoedkoop maar een restauratieproject.
Voor 19.750 euro begint het dus pas, in mijn ogen niet zo goedkoop.Staat er trouwens bij op de ene site vermeld “Porsche 911 targa 2.2 t à restaurer“
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”bccars” post=145964]
Twijfel tussen ofwel geen luchtvat (klein, gemakkelijk, portabel, in de koffer zelfs):
[/quote]
Als het voor thuisgebruik is niet twijfelen, neem dan eentje met een luchtvat.
Is het voor in de wagen dan is zo een kleintje altijd het handiger natuurlijk.En wat Coolbleu betreft, niets mis mee, perfecte service, goede prijzen (verkopen alles), wordt de dag erna geleverd. Heb er zelf destijds mijn Samsung Galaxy 4S gekocht voor 100 euro minder dan in de handel.
In antwoord op: manometer pomp combinatie[quote=”deepee” post=145836]mijn schoonbroer is van hetzelfde gedacht en kocht er ook zo één van bij van craenenbroek. na dik een half jaar was de elektrische drukregelaar al naar de filistijnen …
filistijnen met die 95 euro ga ik tanken en :driver:
[/quote]
Dan is je schoonbroer niet goed op de hoogte hé want ze geven 2 jaar garantie :D
Als hij dan naar de filistijnen is zoals je het zo mooi zegt, dan doe je die toch binnen voor herstelling. ;)En daarna ga je :driver:
In antwoord op: manometer pomp combinatie[quote=”porsche914orange” post=145838][quote=”porsche” post=145804]
Ben 2 weken geleden een verzameling gaan bekijken van 85 Porsches, jawel in Belgie, allemaal oudjes in gerestaureerde staat.
Naast al die Porsche liefde stonden nog 7 Italiaanse volbloeden en 4 Engelse schoonheden. Dat is pas indrukwekkend als prive collectie.[/quote]Toevallig in Boechout ?[/quote]
Neen toch niet ;), ik ken de mensen en een groot deel van de collectie is verkocht nadat de vader is overleden vorig jaar.
Het waren trouwens bijna allemaal modellen die nog moesten gerestaureerd worden, ben zelfs gaan kijken vorig jaar maar teveel werk aan. De beste modellen stonden in Autoworld. De vader had in zijn leven een hoop 356 modellen bij elkaar verzameld uit de US toen je deze nog kon kopen voor een paar duizend Bef, waaronder enkele zeldzame (knick windows). Ze waren ook in het bezit van een 550 Spyder, (die heeft lang bij Porsche Antwerpen gestaan) en een GT Carerra maar ik dacht dat de 550 vorig jaar is verkocht.In antwoord op: Zoute Grandprix 2013[quote=”bccars” post=145562]Toch nog wat hedendaagse wagens gevonden, oef.
Meest indrukwekkende auto: Mclaren P1[/quote]
Wat velen misschien niet weten is dat één van de makers van het populaire BBC-autoprogramma Top Gear aanwezig was op de Zoute Grandprix 2013 met bovenstaande wagen nl. de McLaren P1.
Jeremy Clarkson was aanwezig omdat hij met opnames van Top Gear bezig was in Brugge voor het nieuwe Top Gear seizoen.Diegene die de moeite hebben gedaan om tot in Knokke te komen om al dat moois te bewonderen schrijven ook niets over enkele legendes die ook aanwezig waren en hebben deelgenomen aan de Classic Rally.
De Brit Derek Bell, die vijf keer de 24 uur van Le Mans won in Frankrijk reed met een mooie Bentley.
F1-veteraan Jochen Mass reed in een prachtige Mercedes-Benz SSK uit 1931.
Na zijn F1-carrière reed hij rijkgevuld palmares bijeen voor Sauber-Mercedes vandaar de keuze
Ook hij won Le Mans 1989 en is nog steeds team manager bij Mercedes-Benz.De CEO van State of Art Albert Westerman had zijn voltallige collectie Porsche’s 550 meegebracht.
Al deze personen waren vlot bereikbaar en aangenaam om mee te praten, daarom vreemd dat niemand van het forum die aanwezig was ze heeft opgemerkt.
In antwoord op: Zoute Grandprix 2013[quote=”Hellraiser” post=145820]Hebben ze in de gamma ofzo niet van die kleine draagbare compressorkes?[/quote]
Ik heb thuis een compressor voor allerlei klussen (zonder olie).
Die doet wat hij moet doen, kan er zelfs mijn banden mee oppompen ;)
Gekocht vorig jaar in de Hubo en kost 95 euro. Voor dat geld ga ik me geen compressor van een diepfriezer in elkaar knutselen.En heb je nog zoiets liggen zoals onderstaande foto, die doen hun werk ook goed om banden op te pompen. Zaten standaard in de 3.2 maar zijn nog gemakkelijk te vinden op internet.
In antwoord op: manometer pomp combinatieBij Beerens staan er 2:
Porsche 997 GT3 Clubsport / 2007 / 28.900 km – 56.000 euro
Porsche 997 GT3 RS PCCB / 2007 / 30.750 km – 82.500 euroIn antwoord op: Bekend met deze 997 GT3?[quote=”vankerchove” post=145787]mmm, die persoon heeft precies een leuke collectie staan dan *luv[/quote]
Inderdaad, een mooie collectie van 8 oudjes.
Ben 2 weken geleden een verzameling gaan bekijken van 85 Porsches, jawel in Belgie, allemaal oudjes in gerestaureerde staat.
Naast al die Porsche liefde stonden nog 7 Italiaanse volbloeden en 4 Engelse schoonheden. Dat is pas indrukwekkend als prive collectie.In antwoord op: Zoute Grandprix 2013[quote=”raychem” post=145794]Ik dacht dat er mij ooit iemand verteld heeft dat het verboden is met een blauw zwaailicht op de openbare weg te rijden?
Mag een gewone burger met een ex-rijkswacht dienstwagen zo maar op de openbare weg komen?[/quote]
Klopt, maar de wagen wordt dan ook uitsluitend gebruikt voor events en werd met transport ter plaatse gebracht.In antwoord op: Zoute Grandprix 2013[quote=”Funny” post=145784]De rijkswacht Porsche is van een echte PORSCHIST . :applaus: In hart en nieren . :up:[/quote]
Klopt helemaal. hij heeft trouwens een mooie verzameling.
Een van z’n Porsches staat tijdelijk in het Museum te Stuttgart naar aanleiding van het 50 jarig bestaan. Betreft een 911R uit ’67. Was de back-up wagen tijdens de Monza Run in ’67.In antwoord op: Zoute Grandprix 2013[quote=”porsche” post=145780][quote=”raychem” post=145583]Kijk eens wie ik vanmiddag heb gespot!!!!!!
Zou dit echt eentje van de belgische flieken geweest zijn?[/quote].[/quote]
Dat is inderdaad een gerestaureerde Rijkswacht Porsche. Eigenaar is van Kontich.
Waarom men steeds restaureerd met een midden streep in een verkeerde kleur blijft voor mij een raadsel. De gerestaureerde die ik al heb gezien worden steeds met dergelijk oranje streep gespoten terwijl de originele streep rood was.
Ook kleeft men bij een restauratie de stickers op de deur zoals op de foto te zien is.
Bij de oorspronkelijke Rijkswacht Porsches waren die niet aanwezig en werd dit ook nooit gedaanIn antwoord op: Zoute Grandprix 2013