Aangemaakte reacties
-
[quote=”ken”:2bggfnyo]
@Porsche
op welke basis is dat toestel dan in beslag genomen?
[/quote]Het probleem werd ondertussen opgelost.
Op diverse sites zoals: http://www.gpsshop.be – http://www.marktnet.nl en nog een tiental anderen wordt overal gesproken over radarverklikkers.
Dit week-end stond in krantje van Brico een gelijkaardig toestelletje, veel kleiner, 99 euro en gratis onbeperkt up-dates maar heb nu even mijn buik vol van die rommel. :wink:
in antwoord op: Radardetector Coyote[quote=”domibal”:po16tikm]
Staan die deze week toch wel in de folder van auto 5 zeker, eveneens aan 199€ en de mop is dat het toestel wordt aangekondigd als radarverklikker :!: :)
[/quote]Inderdaad, dat is heel slim van Auto 5 om te schrijven dat het een radarverklikker is, dat krijgt zeker nog een staartje :D
in antwoord op: Radardetector Coyote[quote=”Oliver”:3gje9kys]Hier de info van Coyote over de hoeveelheid in Belgie:
In drie week tijd wij hebben 1.500 Mini Coyote verkocht.
Met vriendelijke groeten,
Christiane ROELANDT
[/quote]
In Frankrijk, waar het toestel vorig jaar werd gelanceerd, maken er +- 150.000 chauffeurs gebruik van. Niet echt rendabel zegt de fabrikant en daarom zijn ze in onderhandeling met fabrikanten van GPS systemen om het eventueel te laten integreren.
Weinig interesse voor de Fransen blijkt want Pioneer en Garmin komen waarschijnlijk dit jaar nog met een gelijkaardig systeem dat wel in hun GPS zit.
Volgens de invoerder van Coyote moeten er 30.000 tot 50.000 toestellen worden verkocht in België om doeltreffend te kunnen werken en het Belgische wegennet volledig te kunnen bestrijken.in antwoord op: Radardetector Coyote[quote=”912″:10mk28a0]Hallo allemaal,
Een van de zaken welke ik op korte termijn wil laten repareren is het uurwerk in het dashboard ….
Heeft ook iemand ervaring met het opnieuw verchromen of oppoetsen van de ringen rondom de dashboard klokken?Mvg
912[/quote]Proficiat met je aankoop van de 912.
Er zijn diverse bedrijven die chromeren, het hangt ook er een beetje vanaf vanwaar je bent, maar voor kwaliteit bestaat geen afstand zeg ik altijd.
Ikzelf ben van Antwerpen en heb eens chroomwerk (bumper van Aston Martin) uitbesteed aan Chromenia via een referentie uit de Old Timer Rally’s.
Deze mensen leveren mooi werk. Ik wou geen oppervlakkig chroomwerk voor een tijdje, maar een degelijke chromering voor jaren die niet oxideerd na verloop van tijd.Chromenia
Kapittelstraat 10
Industriezone “ De Spelver “
3740 Bilzen – België
Tel.: 0032 – (0) 89 41 30 97
http://www.chroomenia.beDichterbij Antwerpen heb je:
Brabantchrom CV – (Heb ik geen persoonlijk ervaring mee)
Lakenmakersstraat 126
2800 Mechelen
015 55 62 83of
CROMAGE VOORSPOELS – (Zij zijn meer gespecialiseerd in chromeren van retro spullen)
Moerbroek 22
2270 Herenthout
tel. 32 14 233 633 • fax 32 14 233 653
info@cromagevoorspoels.beWat betreft je uurwerk daar kan je mee terecht bij Bercu in Antwerpen.
Bercu nv
Noordschippersdok 13
B-2060 Antwerpen
+32 (0)3 225 32 73
http://www.bercu.be/AutoElectrNL.htmZij zijn gespecialiseerd in de herstelling van dashboard meters, electronisch en mechanisch van zowel auto’s, boten en vliegtuigen.
Je moet wel zelf de module verwijderen want ze hebben geen garage waar je even met de wagen binnenrijdt.Uiteraard kan je ook informeren bij Joma Parts wat een gereviseerde kost.
Op beurzen kan je soms ook koopjes doen.in antwoord op: Reparatie klok dashboard[quote=”stefx911″:23prxfst]Heb net nieuwe reflectorbalk en achterlichten gestoken.
Is er een manier om die beter te beschermen tegen het afschijnen (verkleuren) en barsten?
Gekende kwaal bij de 964…[/quote]Het feit dat jij een nieuwe reflectorbalk hebt gestoken ben je voor jaren gerust hoor.
Zo een reflectorbalk verkleurd nu ook niet op 1,2,3.Een gekende kwaal zeg je maar de meeste 964 modellen hebben dan ook al een lang leven achter de rug.
Het uiteindelijk verkleuren kwam doordat de reflectorplaat van de 964 geinclineerd gemonteerd staat en daardoor veel meer zonlicht trotseerd t.o.v. bv. een 3,2 reflectorplaat.
De oorzaak van de barsten zijn veelal te wijten aan het te vast geschroefd zitten van de reflectorplaat. Idem voor de achterlicht en zijpinker kunststofplaatjes. Door de plaatjes te vast te draaien kunnen ze gaan barsten. Op termijn kan kunststof ook verharden en door de trillingen beginnen te barsten. Steek eventueel tussen de schroeven en klein dun rubber rondelletje en schroef ze niet te vast. Zorg er ook voor dat je de juiste schroeven gebruikt zodat deze soepel door de kunststof bewegen. Te spannende schroeven kunnen deze kunsthars geleiding ook al laten barsten bij het aandraaien.
in antwoord op: Bescherming achterlichten + reflectorbalk[quote=”Kustom creations”:3u10cpm5][quote=”porsche”:3u10cpm5]
Als ik als klant een uurprijs betaal van bv. 30 euro (wat weinig is) kom ik op 32151 euro voor mijn restauratie en dat is een prijs die je voor deze wagen natuurlijk nooit zal terug krijgen als je hem verkoopt.[/quote]259.000 euro excl.btw voor een 2.7 rs uit 1973 krijg je wel terug?[/quote]
Dat is appelen met peren vergelijken hé, dat is namelijk de huidige waarde van dergelijke wagen.
Die kan je moeilijk gaan vergelijken met een 3,2 dacht ik zo.En zoals MRD-Porsche zegt de race versie van dit model gaat nog hoger.
Vorig jaar in December is bij Freisinger een race versie voor 285.000 euro verkocht (excl.btw).Een 356 – 2000 GS Cabriolet van 10.1962 niet gerestoreerd, originele staat betaal je 270.000 euro excl.btw.
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.[quote=”cabrio wim”:3ni6cknu]
Onderdelen voor de gehele Porsche, daarin zit dus alles van plaatwerk en nieuwe onderdelen die ik nodig had. 10611.90 euro
Bekleden interieur en nieuw matten set. 2580.00 euro
Epoxy, grondlak, lak, vernis en werk producten. 960.50 euro
Dit is dus zonder werkuren =/- 600 [/quote]Prachtig werk in ieder geval Wim!
Realistisch gezien zijn deze kosten te verantwoorden als je zoals in jouw geval de wagen behoud.
De uren die je erin hebt gestoken zijn in jouw geval dan ook hobbymatig en met plezier gebeurd als ik de topic zo lees.Als ik als klant een uurprijs betaal van bv. 30 euro (wat weinig is) kom ik op 32151 euro voor mijn restauratie en dat is een prijs die je voor deze wagen natuurlijk nooit zal terug krijgen als je hem verkoopt.
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.[quote=”porschky”:1cde3iym]want zoals ik eerder al schreef zeggen andere toplui zoals Freisinger dat de restauratie van een 2.7 RS ook ongeveer de ‘nieuwprijs van een GT3 kost’…[/quote]
De prijzen van Freisinger zijn inderdaad stevig maar ze hebben dan ook een wereldwijde reputatie. Hun wagens zijn exclusief en de gerestaureerde modellen zijn in absolute nieuwstaat.
Ik kom geregeld bij Freisinger omdat mijn zoon daar werkt en om hun exclusieve modellen te bewonderen.Zij hadden juist een Porsche Carrera 2,7 RS uit 1973 voltooid voor een klant, de volledige restauratie is ook op hun website te zien.
Kostprijs 259.000 euro excl.btw. Daar is er nog niet veel van crisis te bemerken.Zeker een aanrader om eens een kijkje te gaan nemen als je in de buurt bent van Karlsruhe.
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.Mag ik even melden dat het ook eenvoudig kan. Je weet ondertussen toch als je modificaties aanbrengt die niet conform zijn je om problemen vraagt.
Er zijn nu eenmaal regels en die zijn anders dan in Duitsland, dus TUV heeft geen enkele waarde bij onze TC.Voor een 964 die ik had laten verlagen heb ik gewoon conformiteitspapieren aangevraagd bij GOCA.
Mooi ingevuld en, met deze papieren naar een hoofstation samen met de Duitse TUV documenten voor een keuring, in mijn geval was dat Brasschaat.Het enige dat men heeft nagekeken waren deze documenten met de specificaties en het GOCA document. Daarna wagen even op de brug en hoogte gemeten dat die niet onder de 11 cm zat.
Daarna mijn documenten afgestempeld voor goedkeuring meegekregen waarmee ik mij aangeboden heb bij de TC in mijn buurt zonder problemen.Het was op enkele dagen in orde. Nadien heb ik de wagen nog wel wat verlaagd met een nieuwe uitlijning tot gevolg en bij elke nieuwe TC was het even terug verhogen om nadien alles terug te zetten. Voor de rest nooit problemen gehad en het is nog altijd dezelfde procedure.
in antwoord op: afgekeurd met/door Eibach vering……….Hier een foto van een 4S met achter 7 mm spacers en voor 3 mm spacers.
Zo heb je een beter idee van het visuele.in antwoord op: 997S Spacer breedte[quote=”regal”:307c8ih8]Ja inderdaad van de eerste maand 1991, lekte vrij veel. Heb nu zopas 2 kleine half ronde stukjes (koper) in uitlaat gevonden. Een idee vanwaar deze zouden komen?. Zat al een tikkend geluid in bij stationair draaien. Ja dat zal motor opendoen worden :( en reviseren.
Bedankt voor de info dat er pakkingen voor bestaan, had hoort dat het meeste aan die motor met pasta afgedicht werd
mvg regal[/quote]Het lekken van de olie wordt opgelost nadat de pakking is aangebracht. Als je deze ingreep laat uitvoeren laat dan tevens de bourage ring vervangen want die zorgt ook voor olie lekken. Kostprijs van dergelijke bourage ring is te verwaarlozen, motor is er dan toch uit en dan kan dat in één moeite.
Hetgeen me verontrust is dat je schrijft dat er stukjes (koper) in de uitlaat zijn gevonden. Om hierover meer info te hebben zou je best de olie eens volledig moeten aflaten en kijken of er metaal restanten in de olie zitten.
Het afdichten met pasta is niet de juiste manier, ik weet dat het wordt gedaan maar dat zijn lapmiddelen. Ben je van plan om met de wagen te blijven rijden laat het dan degelijk herstellen.
Succ6
in antwoord op: pakkingset 3.6l[quote=”reys”:bciulpwu]Beste Marc-911,
voldoende aan 7 cm achteraan
.
heb je kans op raak/snijpunten. Vooraan zou ik persoonlijk niets wijzigen maar je kan eventueel gaan naar 3 cm.
Met die spacers wel ja, type foutje :wink:
Op de 4S heb ik zowel voor als achter 5mm.[/quote]
Ja Reys inderdaad, serieuze type fout van mij, 7 cm zou wel indrukwekkend zijn hé :D
in antwoord op: 997S Spacer breedte[quote=”Marc-911″:inycud8u]
Dank zover. In antwoord op je vragen:
– Wagen is een 997S
– Standaard Carrera S velgen
– Voor en achter wil ik hem breder zetten![/quote]Beste Marc-911,
Als je een S hebt met standaard velgen dan heb je voldoende aan 7 cm achteraan. Hij zal dan optisch mooi gelijk komen.
Ik heb er al gezien met meer maar dat is esthetisch niet meer mooi vind ik. Je hebt de wagen toch niet laten verlagen, want anders heb je kans op raak/snijpunten. Vooraan zou ik persoonlijk niets wijzigen maar je kan eventueel gaan naar 3 cm.De kans is zelfs groot dat men het op de TC niet opmerkt omdat het inside praktisch niet opvalt. Hou wel rekening dat je de bouten aanpast aan de spacers en nadien een uitlijning laat uitvoeren met de nieuwe waarden.
in antwoord op: 997S Spacer breedte[quote=”Pieren”:14in5d7h]eigenlijk is het toch een soort software die de schakelmomenten bepaald, …[/quote]
Zo simpel is het spijtig genoeg niet :wink:
Ik ben er zeker van dat je met deze wagen ook zonder “knopje” plezier zal hebben en zoals Cabrio Wim al zei, niets belet je er ééntje te plaatsen :D
in antwoord op: sportknop in Cayman sBeste Vicdubois,
Je probleem is herkenbaar en als ik jou was zou ik zeker niet meer met de wagen rijden en zo snel mogelijk een afspraak maken met de Porsche dealer. Ben ik juist als ik las in je topic dat het lampje “CHECK”, brand, is dit juist ?
Het heeft zeker niet te maken met je tankbeurt.
In je boekje zal staan dat het de “uitlaatgasbewaking” betreft, maar als dat brand mag je voor 95% zeker zijn dat het dat niet is.
De uitlaatgasbewaking registreert tijdig functiestoringen die kunnen leiden tot bv. een verhoogde uitstoot of tot gevolgschade.
Zou het lampje knipperen dan heb je schade aan je uitlaatgasreinigingssyteem en worden de storingen opgeslagen in het geheugen van de besturingselektronica.Volgens jouw diagnose en omschrijving ben ik vrij zeker dat het een nokkenas probleem is (al hoop ik voor jou van niet).
Blijven rijden met de wagen is gegarandeerd motorschade.Als het is hetgeen ik vermoed reken dan op een kostprijs tss. 3000 euro en 3500 euro.
Het is een probleem bij Porsche 996 alhoewel minder bekend en je mag van geluk spreken dat de wagen zoveel km’s op de teller heeft. Meestal manifesteert het zich veel vroeger.Graag feedback als je een diagnose hebt en hopelijk voor jou heb ik ongelijk.
in antwoord op: Lampje uitlaatgascontrole