Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,119)
      • [quote=”Marc-911″:1e2kfltw][quote=”porsche”:1e2kfltw][quote=”Marc-911″:1e2kfltw]Wat is de maximale spacerbreedte, voor en achter, die ik kan monteren?
        Wagen heeft standaard “Carrera S” velgen.[/quote]
        Even telefoontje naar de dealer en je bent 100% zeker.[/quote]

        Niet helemaal…die kan enkel maar aangeven dat je je bij de 5mm als voorgeschreven door P mag houden (begrijp ik ook wel) ivm garantie….vandaar de vraag hier[/quote]

        Normaal zal de dealer inderdaad 5 mm opgeven omdat deze waarden door Porsche goedgekeurd zijn ivm gelijkvormigheid en garantie.
        Zij kunnen wel informatie geven tot welke max. waarden je kan gaan maar dan op eigen verantwoordelijkheid.
        Is je wagen een 997 of 997S, het hangt ook af van het soort velg dat je hebt liggen en is het vooraan of achteraan ?
        Bij de standaardvelgen kan je probleemloos tot 7 mm achteraan gaan. Je moet dan wel de uitlijning van je achterwielen laten herzien, velen vergeten dit wel eens.

          [quote=”deluc”:267tcfq5]hey Porschespecialisten :D

          bij Raes racing staat er een boxter te koop. Ik ben leek en daarom de vraag: wordt er met een tiptronic zelf ontkoppeld of gebeurt dat automatisch? Is deze wagen interessant voor zijn prijs? :?:
          klik hier voor naar deze Porsche te kijken.

          hopelijk in de toekomst:
          ook een Porscherijder :lol:
          de Luc[/quote]

          Tiptronic is een “Sequentiele automaat”, dat wil zeggen een automatische versnellingsbak die met knoppen op het stuur of met tikjes tegen de pook is op- en terug te schakelen. Dit soort automatische versnellingbakken heeft bij veel autofabrikanten een andere naam. Bij Alfa Romeo wordt het bv. Selespeed genoemd en bij Audi en Porsche Tiptronic.

          De Tiptronic-versnellingsbak heeft een “H”-vormig keuzehendel. Links is het een “traditionele” automatische versnellingsbak. Voor het wisselen naar het handbedienende programma moet de keuzehendel vanuit stand “D” (drive) naar rechts worden gedrukt. Door de hendel naar voren (+) te drukken wordt opgeschakeld. En omgekeerd om terug te schakelen. Het Tiptronicsysteem is met een veiligheidsapparaat uitgerust die verhindert verkeerde handelingen uit te voeren. Dit systeem heeft zijn degelijkheid bewezen maar begint stilaan verouderd te geraken.

          Wat betreft je andere vraag, is dit een interessante wagen ?
          Zeker een diagnose laten uitvoeren bij voorkeur door een Porsche dealer of specialist om latere onaangename verassingen uit te sluiten.
          Een Porsche wordt soms vanuit het hart gekocht en niet altijd met verstand :wink:

          Hij is van 1998 dus één van de eerste, heeft 2 eigenaars gehad. Vraag ook of de historiek aanwezig is, die kan je veel vertellen over de wagen.
          Is het een Belgische wagen laat dan zeker even het chassis nummer nakijken bij de Porsche dealer, aan de hand van dergelijk nummer is de historiek te achterhalen. Eventueel kan je de motor laten uitlezen op de werkelijke km’s.
          Raes heeft veel Duitse wagens in verkoop dus de kans is groot dat het een Duitser is. Uiteraard niets mis mee als hij 100% in orde is.

          Toevallig zag ik dat op dit forum ééntje te koop wordt aangeboden, iets duurder maar lijkt me wel in orde aan de omschrijving te zien.

            [quote=”DJBA629″:1ba7xtva]hallo,

            Ik ben van plan me een porsche 996 carrera 2 of 4 aan te schaffen. Bouwjaar rond 1999-2002.
            Ten tweede kan er mij iemand vertellen wat de gemiddelde kostprijs is van een onderhoud voor dit type wagen?

            Jurgen[/quote]

            Op je belangrijkste vraag heb ik hier nog geen antwoord gezien daarom even enkele onderhoudprijzen van de 996 als richtlijn.
            Dit zijn prijzen betaald bij een Officiele Porsche dealer. (huidige uurprijs 64 euro p/u)
            Over de prijs van een onafhankelijke garage spreek ik me niet uit maar tot 50% goedkoper zoals “Porschky” vermeld lijkt me weinig.
            Welke zelfstandige garage kan zijn kost verdienen aan een Porsche voor 32 euro p/uur vraag ik me dan af.
            Wel zie ik op mijn Porsche factuur een benzinefilter staan van 27,83 euro daar waar een kennis van mij 43,25 heeft betaald bij een onafhankelijke garage met zelfde referentienummer? Ook zie ik bij wijze van voorbeeld grote verschillen bij een zelfde gebruikte olie? Dit is gewoon een neutrale vaststelling.

            Nazicht (klein) 20.000 km : 761 euro – inbegrepen nieuwe batterij (235 euro)
            Nazicht (groot) 40.000 km : 875 euro – inbegrepen remblokjes en vervangen remolie – nieuwe frontrubber cabriodak (garantie)
            Banden achter 2 stuks 285/30 18 PZero : 429 euro (bandencentrale)
            Nazicht (klein) 60.000 km : 825 euro
            Nazicht (groot) 80.000 km : 1940 euro (incl. nieuw remschijven V – remblokjes V & A + nieuw contactslot + vervangen koelgas airco.

            Realistische cijfers zonder taks, verzekering e.a. hierboven al vermeld.
            Banden kunnen inderdaad tot 50% goedkoper zijn in een bandencentrale maar dat is logisch, een Porsche Dealer is geen bandencentrale en zij hebben bijgevolg niet de omzet van een bandencentrale. Onderhandelen is hier de boodschap want de verschillen tss. de verschillende bandencentrales zijn soms enorm.

            Als je wagen altijd bij een Off. Porsche dealer in onderhoud is geweest kan je een “Porsche Approved Garantie” afsluiten.
            Dit is alleen mogelijk als de wagen minder dan 9 jaar oud is en minder dan 200.000 km heeft gedaan met respect van alle onderhoudsintervallen.
            Kostprijs 2099 euro incl.btw op jaarbasis. Alle onderdelen zijn dan gedekt.

              [quote=”regal”:1ukqmz4l]Weet iemand wat een pakkingsetje zowat zou kosten, welk merk best te gebruiken?
              Ben nieuw lid sinds vorige maand, en trotse 964 c4 eigenaar geworden.[/quote]

              Ik vermoed dat je een model 964 hebt gekocht 1989/91 omdat je over dat pakkingsetje begint. Een bekend fenomeen bij deze Porsches omdat de eerste jaargangen “cylinder heads” gemonteerd waren zonder pakking. Hierdoor begonnen al deze modellen vroeg of laat olie te lekken.

              Het probleem werd opgelost door Porsche eind 1991 door kop pakkingen te plaatsen. Eigenaars die destijds deze pakking niet hebben laten plaatsen geven uiteraard het probleem door aan de volgende eigenaar.

              Nu wat betreft je eigenlijke vraag omtrent de kostprijs die valt best mee wat betreft de pakking, destijds heb ik omgerekend +- 30 euro voor een dergelijke set betaald, nu zal dat iets meer zijn misschien.
              De pakking is de kost niet, wel de werkuren, tenzij je het zelf wenst te doen.

              Tevens zou ik zeker indien er nog geen pakking is geplaatst eens kijken of er wel een ventielkit geplaatst is. Dit is veel belangrijker dan je koppakking omdat dit ook één van de probleempunten was destijds van de 964 – 1989/91 en je hierdoor ernstige motorschade kan oplopen als dit setje niet geplaatst is.
              (Locatie: Deze distributiekoeling loopt van de luchtfilterkoeling naar de distributieverdeler)

                [quote=”jac137″:2xzwmr5t]Hallo,

                Heeft iemand al eens de remklauwen van een 914 uitgebouwd, gereviseerd met een revisie setje, en het zaakje weer terug gebouwd.
                Zoja hoe moet / kun je dit dan op een goede en gemakkelijke manier doen.

                Groet,

                Jac.[/quote]

                Hier vindt je alle info en foto’s http://www.pelicanparts.com/914/914tech_articles.htm
                Voor de remmen scroll je naar onder.

                Succ6

                  Een sportknop laten installeren op een Cayman, 997 of Cayenne is niet meer mogelijk nadien.

                  Meestal neem je de beslissing bij aankoop omdat deze optie niet zomaar een “knopje” is maar invloed heeft op diverse factoren.
                  Bij de laatste modellen heb je dan nog de keuze uit “het sport chrono pakket plus” en de “launch control”.

                  Het heeft zowel invloed op het motormanagement, gaspedaal, ophanging enz.
                  Ik heb vorig jaar bij aankoop van een Cayenne S even getwijfeld omdat de prijs stevig is. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de optie toch genomen heb want het geeft je wagen extra race capaciteiten met een indrukwekkende baanligging. Die extra meerkost vergeet je toch nadien.

                  Bij de 997 kan je de optie alleen in combinatie met het PDK systeem nemen.

                    [quote=”Marc-911″:1mw9ifry]Wat is de maximale spacerbreedte, voor en achter, die ik kan monteren?
                    Wagen heeft standaard “Carrera S” velgen.[/quote]
                    Even telefoontje naar de dealer en je bent 100% zeker.

                      [quote=”rafv”:td1g3m75] Resultaat: 307pk, 370nm, en dat voel je ook [/quote]

                      307 pk met 270nm voor de 964 lijkt me iets te onrealistisch.

                      Een 964 van 250 PK krijgt een winst naar 260 PK – Koppel van 315nm naar 325nm – km 262 naar km 268.
                      Een 964 RS van 260 PK krijgt een winst naar 270 PK – Koppel van 325nm naar 340nm – km 265 naar km 272.

                      Bij Power Plus Engineering beloven ze een winst van +20pk en +25nm, dus hoe jij aan 307 pk komt is me een raadsel.

                      Ik heb destijds in kombinatie met de chip een sportkatalysator geplaatst samen met een FVD vermogenkit.
                      Gemeten waarden op de Porsche vermogenbank van Carrera Motors 275 pk, dus een realistische winst van 25 pk en een licht verhoogde, praktisch niet waarneembare topsnelheid.
                      De aanpassing liet zich goed voelen bij het sportief optrekken tot 4 versnelling, daarna was er praktisch geen verschil merkbaar.

                      Laat je dus zomaar geen verkoops pk’s aansmeren, klinkt leuk in de oren maar bij een vermogen test vallen de meeste door de mand omdat de beloofde pk’s niet haalbaar waren. We hebben zo diverse testen laten uitvoeren, ook bij andere merken en het beloofde resultaat was meestal bedroevend.

                      Bij een diesel is de pk winst hoger en voelbaarder.

                      Vraag pk garantie, laat het op papier zetten en laat een vermogentest uitvoeren.
                      Een chip is een hulpmiddel maar geen wondermiddel.

                      Bij de Cayenne Diesel beloofd men in de boekjes ook een verbruik van 9Ltr/100 km. :wink:
                      Mijn vriend kan hem amper onder de 13 Ltr houden, nochtans is hij geen racer en doet hij veel autobaan.

                      Het verhaal klinkt steeds bekend, mensen horen het graag ……

                        [quote=”Bartje”:36smd26c]Chip is vervangen….duidelijk software probleem. Mag ik weten waar jij dan die goede chip hebt verkregen?
                        Misschien handig om te weten als laatste redmiddel.
                        Alvast bedankt.[/quote]
                        Ik heb indertijd de set gekocht bij FVD Duitsland.
                        Zij hebben na telefonisch en e-mail contact direct een nieuwe chip opgestuurd en het probleem was opgelost.

                        Succ6

                          [quote=”Bartje”:20br6r64]Heeft er al iemand een hittedraadluchtmaasameter en k&n filter laten plaatsen?
                          Na plaatsing en nodige aanpassing van de software heb ik problemen met mijn stationair toerental.
                          Stationair zuigt hij een enorme hoeveelheid lucht aan met dansend toerental en soms stilvallen tot gevolg.
                          Groeten,
                          Bart.[/quote]

                          Heb je chip software moeten vervangen, die is normaal bijgeleverd.
                          Wij hebben dat destijds ook gehad en het probleem lag bij de software die toen vervangen werd en het probleem was opgelost.

                          Succ6

                            [quote=”T-911″:1vqc0hqv]Ik ben een paar jaar geleden in contact gekomen met een soort van hardtop voor een porsche 911 targa.
                            Dit was gemaakt van een soort van doorschijnende zwarte kunststof. Ik kon dit toen aanschaffen, maar heb de kaas van tussen mijn boterham laten halen :cry:

                            Ik ben nog steeds op zoek naar dit soort dak voor m’n elf van 1979, wat ik toen gevonden heb, was dat dit alleen in amerika zou gemaakt geweest zijn gedurende 2 jaar. Is er iemand die de benaming weet van dit soort dak? ik weet dat het een benaming had naar een bepaalde race/plek.

                            alle info is welkom!

                            groetjes[/quote]
                            Hetgeen jij bedoeld is geen hardtop maar een vast targa dak. Die werden destijds verkocht in Duitsland en bij Penders kon je ze ook krijgen maar dat is natuurlijk lang geleden. Vermits er geen vraag meer is zijn ze ook moeilijk te vinden.
                            Dit vast targa dak was in polyester maar ik geloof nooit dat het zou passen op je model ’79. Ze werden gemaakt voor de ’86 modellen en de 964 targa modellen van ’90. De sluitingen verschillen namelijk.

                              Michael Kruijne, de verwijzing naar de restauratie topic van Bert V. geeft je eerder nachtmeries dan een goed gevoel veronderstel ik.

                              In jouw geval moet het allemaal niet zo drastisch en het kostenplaatje bepaal je natuurlijk zelf.
                              Laat je ook niet verleiden tot goedkope oplossingen, werken laten uitvoeren aan een Porsche hebben nu éénmaal hun prijs en goedkoop is in dit geval meestal slechte koop.

                              Wil je het tijdelijk oplossen dan kan dat vrij voordelig maar je mag er vrij zeker van zijn dat binnen de kortste keren het probleem terug opduikt.

                              Als je van plan bent je wagen te behouden zou ik het toch grondig laten uitvoeren om latere problemen te vermijden. Als het is zoals jij vermeld zit er meestal ook nog verborgen problemen te wachten die vroeg of later op andere plaatsen opduiken.

                              Ik heb ook nog een 911 3,2 van ’86 gehad zonder problemen omdat ik de wagen nieuw had gekocht en altijd mooi proper maakte in de kasten, want dat is meestal het probleem bij die wagens en vroegere modellen, ophoping van zand of slijk in de kasten en spleten waardoor het roestduiveltje vrij spel kreeg.

                              De plaatsen die jij vermeld zijn moeilijk bereikbaar voor grondige renovatie dus vrees ik dat het prijskaartje gaat tegenslagen.
                              Er zijn op dit forum mensen die knap restauratiewerk uitvoeren, ik zou zeker daar eens informeren naar het kostenplaatje.

                              Succ6

                                [quote=”SidewindR”:365gilnm]Idd zeer vreemd want het is niet veel anders dan wat de TomTom doet?

                                Er is geen enkele vorm van detectie!
                                Anders mogen ze op de radio ook niet meer melden waar ze staan te flitsen, dit doet net hetzelfde!

                                U niet laten doen hè Porsche!!!

                                EDIT: HIER nog wat meer info! (Uit De Standaard.)[/quote]

                                Probleem werd opgelost.

                                  [quote=”Oliver”:1ugbnu8e]Heeft iemand met dat toestel ervaring? Is legal zie : http://www.coyotesystems.be/nl/ [/quote]
                                  Heb in het verleden diverse degelijke toestelletjes gehad, het ene met al meer succes dan het andere maar, toch met de schrik in het achterhoofd van controles heb ik dit toestel een tijd geleden aangeschaft voor in mijn Porsche.

                                  De uitleg op hun website was veelbelovend en veilig …. :D
                                  De prijs dat ging nog, 199 euro …. :)
                                  De abonnementen liggen vrij hoog, 12 euro p/m …. :?

                                  Op de website staat duidelijk vermeld:

                                  Is Coyote legaal ?
                                  Ja.

                                  De technologieën die Coyote gebruikt zijn geenszins bedoeld om de radargolven of –bundels van politiediensten te detecteren.
                                  Coyote is echter een combinatie van een gps-systeem (positiebepaling via satelliet) en de gsm-technologie (mobiele telefonie), die dient om realtime verkeersinformatie te verstrekken. Het gebruik op de weg is dus toegelaten en volstrekt legaal. Coyote is een hulpmiddel om veilig te rijden.

                                  Kunnen politiediensten mijn Coyote-systeem in beslag nemen tijdens een controle ?
                                  Neen.

                                  Aangezien Coyote niet onder de toepassing van het verkeersreglement valt dat het bezit van radardetectors verbiedt (dit apparaat is slechts een radarmelder), kan het Coyote-systeem niet in beslag genomen worden tijdens een controle door politiediensten.

                                15 reacties aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,119)