Aangemaakte reacties
-
[quote=”etieke”:jcwa078g]nog een tip
bewaar ook nooit de originele papieren in de wagen altijd copie
het ergste wat je krijgt bij een verkeerscontrole is een pv van waarschuwing en dat je binnen een bepaalde tijd de originele moet gaan laten zien op het politiekantoor.[/quote]
Niet volledig mee akkoord. Ik deed dit vroeger ook maar heb daar wel een boete voor gekregen + binnen de 2 dagen papieren laten zien op politie kantoor.Papieren worden praktisch niet gestolen. De kans is echt zo klein dat ik liever mijn originele papieren opberg op een veilge plaats in de wagen en de kopij thuis bewaar. Hoef ik ook geen schrik te hebben voor een bekeuring + nog eens een extra rit naar politiebureel.
En bij een diefstal van de wagen zal je misschien zeggen…. ja de kans is dan ook klein dat men hem terugvindt en dan heb ik mijn papieren ook niet meer nodig.
Een GSM pikt men ook niet uit je wagen als hij uit het zicht ligt. Meestal is het slordigheid van de bestuurder, tas of jas achteraan, GSM op de zetel enz.
Dat is de kat bij de melk zetten, dus voorkomen is beter dan genezen. En de Porsche rijders onder ons met een ouder model die hebben dan nog hun geheime bergplaats in de koffer. Ideaal voor je papieren. :wink:in antwoord op: Autopapieren gestolen[quote=”BC911″:32qmwz26]Ook nog even dit. Het is ook de bedoeling om de binnen bekleding te vervangen. Niet de stoelen, maar de tapijten aan de zijkanten … enz. Iemand ervaring met http://www.lakewell.com/ ? Zij verkopen ook volledige sets voor de 911.[/quote]
Lakewell levert topkwaliteit en hun afwerking is onberispelijk. Ik heb diverse kennissen en vrienden in de oldtimer rally wereld die hun wagen daar hebben laten onderhanden nemen en ik moet zeggen, top. Ze hebben ook veel buitenlandse klanten in dit milieu, dat is ook de reden van hun Engelstalige website. Heeft ook veel te maken met hun kennis en oog voor detail bij de exclusieve oldtimers die ze te behandelen krijgen. Hun locatie is wel zeer exclusief, beslist de moeite om ze eens een bezoekje te brengen.Zelf ben ik zéér veeleisend en daarom dat hun werk mij wel bevalt. Ik kan niet vergelijken met andere Belgische firma’s omdat ik daar geen ervaring mee heb. De prijzen van Lakewell zijn wel zoals hier ergens werd vermeld stevig. Kwaliteit heeft zijn prijs zeker.
in antwoord op: Restauratie 911 Carrera 3.2LNieuwe documenten aanvragen is zeker geen probleem.
Uiteraard eerst even aangifte doen bij Politie zodat ze een PV aanmaken voor je gestolen gelijkvormigheid.
Bij de TC kan je een kopij document vragen van je Car Pas en keuring.Bij Porsche worden alle wagens in de databank bijgehouden op voorwaarde natuurlijk dat je bij hen steeds in onderhoud bent geweest maar dat is het geval bij jou las ik.
Met je PV zal Porsche je dan dan een nieuw (kopij) van het gelijkvormigheid bezorgen.
Onderhoudsboekje is geen probleem, Porsche maakt je een nieuw aan en wat betreft de historiek van je vorige onderhoudsbeurten kan je laten afprinten. Zo is er later geen probleem bij herverkoop.Dan nog even een tip, bewaar in een Cabrio nooit je papieren in de wagen maar in de koffer.
in antwoord op: Autopapieren gestolen[quote=”kuyperswesley@hotmail.com”:emc0jt9y]Vraagje, zet er hier iemand soms PSM van de wagen uit? Zo ja, bij welke gelegenheden? Is het op circuit aan te raden deze knop af te zetten?
Laatst zette ik’em ff af, en maakte bij de eerste snelle bocht een lekkere “onverwachte” drift mee.
Ik rij trouwens met cayman S[/quote]
Een sportieve rijder, en die mag je bij Porsche wel veronderstellen, wil geen duidelijke corrigerende remingreep voelen.
Een lichte koerscorrectie wellicht, maar ook niet meer. En dat is precies wat PSM doet.
Heel subtiel en heel laat (net voor het te laat is) grijpt PSM nauwelijks voelbaar maar toch zeer effectief in bij de recente generaties Porsche.De enige reden waarom je hem dus zou uitzetten is zoals je reeds aangaf bij circuit rijden. In andere omstandigheden kan ik echt geen reden bedenken.
Vorig jaar heb ik nog eens een slipcursus gevolgd en de PSM uitwijkproef is gewoonweg subliem te noemen tijdens de testen. Uitzetten voor dagdagelijks gebruik is voor mij dus zeker geen optie, Safety First op de weg zou ik zo zeggen.
[quote=”davidspeedster”:1tsvbt7r]morgend
ik heb nog een993 kinderstoel te koop vraagprijs eur 295 euro
[/quote]
Op het Nederlandse Porsche forum vraagt men 180 euro en dat vindt men daar al een stevige prijs.
Wat dan gedacht van 295 euro :?Ik heb destijds 145 euro betaald voor een kinderstoel van een 996 bij Porsche Antwerpen.
Het was wel geen gouden :wink:Hieronder vraagt men voor een kinderstoeltje voor de 997 de prijs van 434 euro met isofix verbinding.
Ja, de modellen zakken in prijs, de kinderstoeltjes daarentegen ….in antwoord op: KINDERSTOEL 993 / 964[quote=”zino”:j0xetxhl]hallo jongens
…….. de porsche ruikt verschrikkelijk naar benzine in de motorkap en hij valt nog steeds stil soms[/quote]
Misschien toch eens even binnenbrengen bij een Porsche dealer :wink:in antwoord op: wie weet dit[quote=”stefx911″:aziak7ud]Remolie niveau nog goed?[/quote]
Inderdaad, ABS pomp in front (onder kofferdeksel) even nakijken.
Bij eventuele lek direct het nodige doen, is zéér agressieve olie.in antwoord op: STORING ABS 964 TARGA 92[quote=”terrum”:238gjpdc]Spuiten is een mooi alternatief, je kan ze ook laten bekleden in de carbon zoals bij mijn stoelen, supermooi gedaan en de Koen van Kustom creations weet der wel raad mee grtz Geert[/quote]
Heb je daar toevallig een foto van want Carbon lijkt me wel een mooi en beter alternatief dan spuiten en krasbestendig vermoed ik.
in antwoord op: Spuiten achterkant zetels[quote=”zino”:3gnhenu2]bij porsche geraken ze er niet aan uit [/quote]
Dan had ik wel eens graag geweten bij welke Porsche dealer dit was :?:
in antwoord op: wie weet dit[quote=”kurt007″:39l6b0jy] Naar aanleiding van mijn vaders 60 ste verjaardag …. en (jongens droom van hem) …. Huren lijkt mij geen optie omdat men dan 3000 euro borg moet geven. Had eerder particuliere porsche bezitter in gedachten die zich even kan vrij maken mits betaling.
:D [/quote]Beter is de Porsche eigenaar laten rijden met de persoon in kwestie ernaast en hij zal veel meer van genieten van de Porsche ervaring.
Het is altijd delicaat iemand te laten rijden die nog nooit met een Porsche heeft gereden.Het is niet voor niets dat men een borg vraagt die meestal de franchise dekt bij ongeval.
Dat geld ben je uiteindelijk niet kwijt als er niets gebeurd en anders … potje breken, potje betalen :wink:in antwoord op: Porsche rit cadeau doen[quote=”DJBA629″:1hrgfcvv]ben geinteresseerd in een porsche cayenne – kan er mij iemand zeggen hoeveel ik moet opzij houden voor een onderhoud? Om de hoeveel km’s is dit? of is dit jaarlijks?
thanks porsche kameraden !![/quote]
Ik bezit een Cayenne S nieuw model.
De onderhoudsintervallen zijn 30.000 km – 60.000 km enz.
Het is ook een beetje in functie van hoeveel km’s je doet. Als je bv. maar 2000 km’s op een jaar doet dan mag je wagen wel eens vroeger binnen voor een controle maar ik veronderstel dat je daar geen Cayenne voor koopt om zo weinig km’s te bollen.Ik ben juist binnen geweest voor een klein nazicht van 30.000 km en heb daarvoor 745 euro betaald.
Uiteraard zijn er op deze km’s nog geen stukken vervangen buiten wat dichtingen, olie en kleine leveringen.
De logica is hoe meer km’s hoe hoger de kosten wat normaal is.Ik heb ook nog een 996 Cabrio die onlangs binnen is geweest voor 80.000 km en daar heb ik rond de 900 euro voor betaald.
Daar zaten dan 2 remschijven vooraan inbegrepen omdat die aan vervanging waren.Je kan ook als je een nieuwe wagen koopt een Porsche Approved Garantie afsluiten, kostprijs 2099 euro voor de Cayenne.
Dit is een extra verlenging van min. 1 jaar. Je kan dit alsnog afsluiten voor je standaard garantie verloopt.Ik heb het voor mezelf berekend en ben goedkoper gesteld als ik deze extra garantieverlenging niet neem, maar dat maak je voor jezelf uit.
Als je natuurlijk de pech zou hebben als je wagen juist uit garantie is en je hebt ernstige stukken, ja maar ik ga ervan uit dat ik een goede wagen heb en tot heden ben ik super tevreden, geen enkele opmerking.Hou uiteraard ook rekening met je BA verzekering en Taks die voor de Cayenne S niet min zijn. Het zijn kosten die jaarlijk terugkeren en je moet ook weer voor jezelf uitmaken of je het ervoor over hebt. Hier is het een beetje hetzelfde zoals hierboven wel of geen omnium. In dit geval heb ik geopteerd voor een omnium omdat het toch een dure wagen is en het minste ongeval een pak geld kost, dus dat risico wou ik niet nemen. Meestal neem ik alleen voor de eerste 2 jaar een omnium.
Kostprijs onderhoud is een relatief begrip, er zijn er die het te duur vinden, uiteraard zit je met Porsche prijzen en die vallen al bij al mee vind ik.
Mijn dochter heeft een Mini Cabrio die vorige maand ook voor 30.000 km is binnen geweest voor een normaal nazicht bij Garage Jorssen.
Kostprijs 575 euro zonder stukken. Dat vind ik dan weer duur maar je zit met de BMW tarieven en die zijn nu eenmaal 75 euro per uur.Een vriend van me heeft een Ferrari Modena, hij vindt dat ik weinig betaal, ik vind dat hij veel betaald.
De werkuren bij Ferrari zijn dan ook veel hoger (135 euro p/u) en bij het minste onderhoud moet de motor eruit, dat tikt aan natuurlijk.Een auto kost geld en het is maar wat je ervoor over hebt. Sommige passies zijn nu eenmaal niet goedkoop :wink:
in antwoord op: kostprijs onderhoud[quote=”plumber”:24ie6r8u] Aangezien ik dan toch in de kosten zit vroeg ik me af of ik de achterkant van mijn sportzetels niet zou spuiten in de carroserie kleur.
Heeft iemand hier ervaring mee? Doen of niet doen?Of is dit af te raden door de kwetsbaarheid (instap naar achteren)? Is dit makkelijk te verwezenlijken?
En gaan die “schelpen” gemakkelijk van de zetels? Ik heb geen zin om de helft van mijn wagen te slopen om dat te laten spuiten.Groeten,
Plumber[/quote]
Ik heb het destijds laten doen bij een 996 Cabrio en het resultaat was wel zéér mooi.
Je stoelen moeten er wel uitgenomen worden en uiteengehaald en daar was ik eerst ook geen voorstander van.
Daarom heb ik het door de Porsche dealer laten uitvoeren om bij eventuele problemen te kunnen terugvallen op hun garantie.Als je de achterzijde intensief gebruikt voor bv. bagage en/of kinderen dan kan je krassen onmogelijk vermijden.
Op de beurs in Essen was een firma die de schelpen op kleur verkopen, is goedkoper dan spuiten en het leek me krasbestendiger.
Spijtig genoeg heb ik er geen verdere aandacht aan besteed om de naam van de firma te noteren maar misschien kan je eens wat zoeken op internet.in antwoord op: Spuiten achterkant zetelsMaar liefst 20 van deze pareltjes hebben destijds de dienst uitgemaakt.
Er zijn er gesneuveld en de overblijvende hadden hun beste tijd gehad. Er was destijds dan ook weinig interesse voor.Slechts twee exemplaren hebben de tand des tijds overleefd, waarmee ik bedoel dat ze terug in nieuwstaat werden gebracht :
eentje wordt bewaard door de Historische Dienst van de Federale Politie en een ander wordt tentoongesteld in de galerijen van de Firma D’Ieteren.
Ze komen sporadisch nog wel eens buiten bij speciale gelegenheden.Hierbij de 911 E uit 1973
en de 911 Targa uit 1976
en uit de oude doos, de Targa in actie …
Bemerk ook het ontbreken van de sticker op de zijdeuren die eigenlijk niet standaard was.
Ik vraag me af waarom ze die op de gerestaureerde modellen kleven ?
Ook de streep op de gerestaureerde modellen wijkt af met de originele kleur, de eerste is te oranje en de andere te geel.
De kleur was wel degelijk rood zoals hieronder te zien is.
Hij is destijds door Minichamps even in productie geweest in zéér beperkte reeks (134 st) op schaal 1/43 waarvan ik er ééntje op de kop heb kunnen tikken. Met Belgische nummerplaat en al.
De modellenfabrikant Brekina heeft hem ook even op de markt gezet maar dan in schaal 1/78 en coupé uitvoering met fuchs velgen.
Onze buren kregen nadien beter gerief
Wij moesten het doen met een Golf II Gti, op zich wel een snelle wagen destijds
Hier hebben ze even van gedroomd :)
en dit ging erover :wink:
en de Duitsers ….. ja die hebben het juiste gerief :)
in antwoord op: 911 SC van de voormalige rijkswacht …De site oogt zeker clean, duidelijk en overzichtelijk, dus gebruiksvriendelijk.
De enige vraag die ik mezelf stel, maar dat is dan persoonlijk, of er behoefte is aan een zoveelste auto site in de rij die dergelijke informatie biedt.
Even “googlen” en de tientallen sites snorren voorbij die allemaal de meest volledige informatie beloven.Uiteraard is dit ook in België het geval maar zijn het uiteindelijk de gekende autosites die het meest gebruikt worden, meestal deze van het eerste uur.
in antwoord op: marktonderzoek Vroemm.nl[quote=”skremar”:314nem6u]hoi,
benn ieuw op dit foum, maar overweeg de aanschaf van een boxster. Alleen vraag ik me nu af of er specifieke koffersets bestaan van Porsche zodat de kofferruimte van de boxter optimaal benut wordt (om op citytrip te gaan met 2 personen). Het lijkt me iets leuk om er bij te onderhandelen.
mvg[/quote]
Even langs de dealer gaan en het boekje Porsche selection vragen, daar staan alle mogelijkheden in om je boxter maximaal te benutten.
Onderhandelen zoals je schrijft zal er niet bij zijn hoor :wink: er worden vaste prijzen gehanteerd.De prijzen vallen wel mee, een goede kwaliteit kofferset kost in de doorsnee handel ook best wat geld. Voordeel is dat het past in je wagen en alle ruimte maximaal benut wordt.