
Aangemaakte reacties
-
[quote=”zino”:j0xetxhl]hallo jongens
…….. de porsche ruikt verschrikkelijk naar benzine in de motorkap en hij valt nog steeds stil soms[/quote]
Misschien toch eens even binnenbrengen bij een Porsche dealer :wink:in antwoord op: wie weet dit[quote=”stefx911″:aziak7ud]Remolie niveau nog goed?[/quote]
Inderdaad, ABS pomp in front (onder kofferdeksel) even nakijken.
Bij eventuele lek direct het nodige doen, is zéér agressieve olie.in antwoord op: STORING ABS 964 TARGA 92[quote=”terrum”:238gjpdc]Spuiten is een mooi alternatief, je kan ze ook laten bekleden in de carbon zoals bij mijn stoelen, supermooi gedaan en de Koen van Kustom creations weet der wel raad mee grtz Geert[/quote]
Heb je daar toevallig een foto van want Carbon lijkt me wel een mooi en beter alternatief dan spuiten en krasbestendig vermoed ik.
in antwoord op: Spuiten achterkant zetels[quote=”zino”:3gnhenu2]bij porsche geraken ze er niet aan uit [/quote]
Dan had ik wel eens graag geweten bij welke Porsche dealer dit was :?:
in antwoord op: wie weet dit[quote=”kurt007″:39l6b0jy] Naar aanleiding van mijn vaders 60 ste verjaardag …. en (jongens droom van hem) …. Huren lijkt mij geen optie omdat men dan 3000 euro borg moet geven. Had eerder particuliere porsche bezitter in gedachten die zich even kan vrij maken mits betaling.
:D [/quote]Beter is de Porsche eigenaar laten rijden met de persoon in kwestie ernaast en hij zal veel meer van genieten van de Porsche ervaring.
Het is altijd delicaat iemand te laten rijden die nog nooit met een Porsche heeft gereden.Het is niet voor niets dat men een borg vraagt die meestal de franchise dekt bij ongeval.
Dat geld ben je uiteindelijk niet kwijt als er niets gebeurd en anders … potje breken, potje betalen :wink:in antwoord op: Porsche rit cadeau doen[quote=”DJBA629″:1hrgfcvv]ben geinteresseerd in een porsche cayenne – kan er mij iemand zeggen hoeveel ik moet opzij houden voor een onderhoud? Om de hoeveel km’s is dit? of is dit jaarlijks?
thanks porsche kameraden !![/quote]
Ik bezit een Cayenne S nieuw model.
De onderhoudsintervallen zijn 30.000 km – 60.000 km enz.
Het is ook een beetje in functie van hoeveel km’s je doet. Als je bv. maar 2000 km’s op een jaar doet dan mag je wagen wel eens vroeger binnen voor een controle maar ik veronderstel dat je daar geen Cayenne voor koopt om zo weinig km’s te bollen.Ik ben juist binnen geweest voor een klein nazicht van 30.000 km en heb daarvoor 745 euro betaald.
Uiteraard zijn er op deze km’s nog geen stukken vervangen buiten wat dichtingen, olie en kleine leveringen.
De logica is hoe meer km’s hoe hoger de kosten wat normaal is.Ik heb ook nog een 996 Cabrio die onlangs binnen is geweest voor 80.000 km en daar heb ik rond de 900 euro voor betaald.
Daar zaten dan 2 remschijven vooraan inbegrepen omdat die aan vervanging waren.Je kan ook als je een nieuwe wagen koopt een Porsche Approved Garantie afsluiten, kostprijs 2099 euro voor de Cayenne.
Dit is een extra verlenging van min. 1 jaar. Je kan dit alsnog afsluiten voor je standaard garantie verloopt.Ik heb het voor mezelf berekend en ben goedkoper gesteld als ik deze extra garantieverlenging niet neem, maar dat maak je voor jezelf uit.
Als je natuurlijk de pech zou hebben als je wagen juist uit garantie is en je hebt ernstige stukken, ja maar ik ga ervan uit dat ik een goede wagen heb en tot heden ben ik super tevreden, geen enkele opmerking.Hou uiteraard ook rekening met je BA verzekering en Taks die voor de Cayenne S niet min zijn. Het zijn kosten die jaarlijk terugkeren en je moet ook weer voor jezelf uitmaken of je het ervoor over hebt. Hier is het een beetje hetzelfde zoals hierboven wel of geen omnium. In dit geval heb ik geopteerd voor een omnium omdat het toch een dure wagen is en het minste ongeval een pak geld kost, dus dat risico wou ik niet nemen. Meestal neem ik alleen voor de eerste 2 jaar een omnium.
Kostprijs onderhoud is een relatief begrip, er zijn er die het te duur vinden, uiteraard zit je met Porsche prijzen en die vallen al bij al mee vind ik.
Mijn dochter heeft een Mini Cabrio die vorige maand ook voor 30.000 km is binnen geweest voor een normaal nazicht bij Garage Jorssen.
Kostprijs 575 euro zonder stukken. Dat vind ik dan weer duur maar je zit met de BMW tarieven en die zijn nu eenmaal 75 euro per uur.Een vriend van me heeft een Ferrari Modena, hij vindt dat ik weinig betaal, ik vind dat hij veel betaald.
De werkuren bij Ferrari zijn dan ook veel hoger (135 euro p/u) en bij het minste onderhoud moet de motor eruit, dat tikt aan natuurlijk.Een auto kost geld en het is maar wat je ervoor over hebt. Sommige passies zijn nu eenmaal niet goedkoop :wink:
in antwoord op: kostprijs onderhoud[quote=”plumber”:24ie6r8u] Aangezien ik dan toch in de kosten zit vroeg ik me af of ik de achterkant van mijn sportzetels niet zou spuiten in de carroserie kleur.
Heeft iemand hier ervaring mee? Doen of niet doen?Of is dit af te raden door de kwetsbaarheid (instap naar achteren)? Is dit makkelijk te verwezenlijken?
En gaan die “schelpen” gemakkelijk van de zetels? Ik heb geen zin om de helft van mijn wagen te slopen om dat te laten spuiten.Groeten,
Plumber[/quote]
Ik heb het destijds laten doen bij een 996 Cabrio en het resultaat was wel zéér mooi.
Je stoelen moeten er wel uitgenomen worden en uiteengehaald en daar was ik eerst ook geen voorstander van.
Daarom heb ik het door de Porsche dealer laten uitvoeren om bij eventuele problemen te kunnen terugvallen op hun garantie.Als je de achterzijde intensief gebruikt voor bv. bagage en/of kinderen dan kan je krassen onmogelijk vermijden.
Op de beurs in Essen was een firma die de schelpen op kleur verkopen, is goedkoper dan spuiten en het leek me krasbestendiger.
Spijtig genoeg heb ik er geen verdere aandacht aan besteed om de naam van de firma te noteren maar misschien kan je eens wat zoeken op internet.in antwoord op: Spuiten achterkant zetelsMaar liefst 20 van deze pareltjes hebben destijds de dienst uitgemaakt.
Er zijn er gesneuveld en de overblijvende hadden hun beste tijd gehad. Er was destijds dan ook weinig interesse voor.Slechts twee exemplaren hebben de tand des tijds overleefd, waarmee ik bedoel dat ze terug in nieuwstaat werden gebracht :
eentje wordt bewaard door de Historische Dienst van de Federale Politie en een ander wordt tentoongesteld in de galerijen van de Firma D’Ieteren.
Ze komen sporadisch nog wel eens buiten bij speciale gelegenheden.Hierbij de 911 E uit 1973
en de 911 Targa uit 1976
en uit de oude doos, de Targa in actie …
Bemerk ook het ontbreken van de sticker op de zijdeuren die eigenlijk niet standaard was.
Ik vraag me af waarom ze die op de gerestaureerde modellen kleven ?
Ook de streep op de gerestaureerde modellen wijkt af met de originele kleur, de eerste is te oranje en de andere te geel.
De kleur was wel degelijk rood zoals hieronder te zien is.
Hij is destijds door Minichamps even in productie geweest in zéér beperkte reeks (134 st) op schaal 1/43 waarvan ik er ééntje op de kop heb kunnen tikken. Met Belgische nummerplaat en al.
De modellenfabrikant Brekina heeft hem ook even op de markt gezet maar dan in schaal 1/78 en coupé uitvoering met fuchs velgen.
Onze buren kregen nadien beter gerief
Wij moesten het doen met een Golf II Gti, op zich wel een snelle wagen destijds
Hier hebben ze even van gedroomd :)
en dit ging erover :wink:
en de Duitsers ….. ja die hebben het juiste gerief :)
in antwoord op: 911 SC van de voormalige rijkswacht …De site oogt zeker clean, duidelijk en overzichtelijk, dus gebruiksvriendelijk.
De enige vraag die ik mezelf stel, maar dat is dan persoonlijk, of er behoefte is aan een zoveelste auto site in de rij die dergelijke informatie biedt.
Even “googlen” en de tientallen sites snorren voorbij die allemaal de meest volledige informatie beloven.Uiteraard is dit ook in België het geval maar zijn het uiteindelijk de gekende autosites die het meest gebruikt worden, meestal deze van het eerste uur.
in antwoord op: marktonderzoek Vroemm.nl[quote=”skremar”:314nem6u]hoi,
benn ieuw op dit foum, maar overweeg de aanschaf van een boxster. Alleen vraag ik me nu af of er specifieke koffersets bestaan van Porsche zodat de kofferruimte van de boxter optimaal benut wordt (om op citytrip te gaan met 2 personen). Het lijkt me iets leuk om er bij te onderhandelen.
mvg[/quote]
Even langs de dealer gaan en het boekje Porsche selection vragen, daar staan alle mogelijkheden in om je boxter maximaal te benutten.
Onderhandelen zoals je schrijft zal er niet bij zijn hoor :wink: er worden vaste prijzen gehanteerd.De prijzen vallen wel mee, een goede kwaliteit kofferset kost in de doorsnee handel ook best wat geld. Voordeel is dat het past in je wagen en alle ruimte maximaal benut wordt.
[quote=”Dino737″:pyq4h909]
Ik rij nu een jaar met de S met redelijk veel autostrade km (aan 135 km/h) en mijn verbruik ligt rond de 13l/100km. Ik moet zeggen dat ik dat hoger had verwacht en dus in begin geïnteresseerd was in een LPG installatie, met mijn huidige verbruik ben ik meer dan tevreden zonder LPG.Dino[/quote]
Dan rij je zeker met een nieuw model en die verbruikcijfers kloppen perfect.
Ik heb begin vorig jaar ook een nieuwe Cayenne S gekocht en mijn verbruik ligt ook rond die cijfers wat ik toch een ongelofelijke prestatie vindt voor dergelijke wagen van 2 ton.in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzine[quote=”Dr. Carpenter”:kjqzelf2]Kan elke cayenne met LPi uitgerust worden, Porschky?
Ik vraag me af wat de actieradius is van zo’n ufo-tank die op de plaats van het reserverwiel komt.[/quote]
Het gas LPi is eigenlijk een vrij recent systeem met ruimtebesparende tankoplossing. (Alhoewel :roll: )
Bij de nieuwe Cayenne wordt ook geen reservewiel meer geleverd, één van de opties die ik heb genomen is een bose sound surround systeem en de basbox, die de grote heeft van een reservewiel, speciaal ontwikkeld door Bose voor Porsche Cayenne zit dus op die plaats.
Gas is doeltreffend bij vele auto’s maar bij een Cayenne. :cry: Porsche Cayenne en Gas zijn redelijk delicate zaken.
De oude Cayenne met name de V6 gaf na de plaatsting van een gasinstallatie <-100.000 km problemen met kleppen/klepzittingen dewelke onderhevig waren aan overmatige slijtage. De oude Cayenne S had daar iets minder last van mits enkele belangrijke aanpassingen. Met de nieuwe modellen is het een totaal ander verhaal, door de directe benzineinspuiting (DFI) wordt de brandstof onder hoge druk op de milliseconde nauwkeurig gedoseerd via electromagnetische verstuivers. Nu wordt het even technisch maar de straal- en kegelhoek van deze inspuiting zijn geoptimaliseerd met het oog op de gunstigste koppel-, vermogens- en emmisiewaarden. De inspuiting wordt door het electronisch motormanagement geregeld en al deze zaken hebben er voor gezorgd dat het verbruik met 18% gedaald is en de prestaties verhoogd. Hier zit nu het duiveltje bij een eventuele gasplaatsing, men gaat/moet bij een gasplaatsing zogezegd het motormanagement aanpassen en daar loopt het dus al fout. Deze aanpassing wordt softwarematig gedaan maar houdt met een aantal parameters geen rekening, het zou te technisch worden hier dieper op in te gaan. Deze software aanpassing houdt bv. geen rekening als je tijdens het rijden overschakeld naar de sportinstelling. Deze instelling stuurt het motormanagement naar race capaciteiten (launch control van gaspedaal, zéér korte schakeltijden, later ingrijpen van toerentalbegrenzer en korte dynamiek van motor). Dit wordt allemaal ernstig verstoord bij een gasplaatsing. Dit gasverhaal bij de nieuwe Cayenne werd grondig getest bij de Duitse Porsche specialist Freisinger en de boodschap is "afblijven". Op basis van ervaringen uit de markt heeft Prins ook een lijst samengesteld waarin voertuigen staan vermeld die bij een geringe kilometerstand (<100.000 km) problemen met kleppen/klepzittingen kunnen krijgen (overmatige slijtage). Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt. Haal plezier uit de Cayenne zonder gas zou ik zeggen, veel leuker en plaatsbesparender. :wink:
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzine[quote=”Dr. Carpenter”:hd9slrp0]Over de Cayenne V6 3.2 is vaak te lezen dat de 250 PK’s van deze motor ontoereikend zijn. Zelfs over de nieuwe V6 3.6 met zijn 290 PK lees je nog hetzelfde in reviews. Ik begrijp dat niet. De nieuwe V6 zet toch mooie cijfers neer, zowel qua prestatie als verbruik. Wat verwacht men dan? V8 Turbo prestaties voor de prijs van een V6?
Hoe zit het dan daarmee?[/quote]Ik rij zelf met een nieuwe Cayenne S V8 sinds vorig jaar.
Die wagen rijdt als een droom en beantwoordt aan al mijn verwachtingen op alle gebied, zeker wat prestaties betreft.Uit nieuwschierigheid en omdat een vriend overwoog een Diesel te kopen heb ik 2 weken terug een proefrit gereden met de nieuwe Diesel. We hebben dezelde dag ook de nieuwe V6 benzine gereden.
De Diesel versie kon me echt niet bekoren, de power ontbrak gewoonweg, de hernemingen lieten te wensen over. De wagen was uitgerust met het sport systeem maar dat was eerder om te lachen vond ik. De benzine versie zonder sportversie was veel vinniger in opschakelen en trekkracht.
Het is een beetje willen en niet kunnen met de diesel. De argumenten dat de motor uit de Audi komt is appelen met peren vergelijken, alleen het gewicht al.
Maak je de keuze voor het minder verbruik dan zijn er andere SUV alternatieven en moet daar geen Porsche vooraan op staan vind ik. Anders ben je verkeerd bezig voor 58.000 euro zonder opties.
Als de Cayenne S een maatje teveel is dan zou ik liever met de V6 benzine versie rijden ipv met de Dieselversie. Ik doe liever 700 km met de Benzine ipv 1000 met de Diesel. Mijn mening uiteraard. :)
Uiteraard moest Porsche uit de hoek komen want blijkbaar is het de dag van vandaag “Not Done” om met een benzineverslindende wagen te rijden met hoge CO. Het CO van een normale grasmaaier op een gemiddeld grasperk staat gelijk met 1300 km maar ja dat is een ander verhaal zeker.:)
Laat je zeker niet misleiden door de opgegeven 9 Ltr. voor de Diesel.
Mijn Cayenne werd ook verkocht met een gemiddeld van 11 Ltr. hetgeen natuurlijk leuke verkoopspraatjes zijn. Er is wel door Porsche ernstig gewerkt aan het verbruikt dat in mijn geval voor de Cayenne S een min verbruik geeft van 18% door de directe inspuiting en een directe reactie op het gaspedaal zonder vertraging wat enorm leuk is bij het rijden.
Vermits ik nogal een sportieve rijder ben en graag mijn Sport optie gebruik ben ik zéér tevreden met de realistische 15 Ltr. daar waar het bij de oude Cayenne S meer dan 20 Ltr was bij sportief rijgedrag.
Een ritje naar Frankrijk met een vriend die met het oud model Cayenne S rijdt geeft volgend resultaat:
Nieuwe Cayenne S : 12,8 Ltr
Oude Cayenne S : 19,7 LtrAutobaan met in Frankrijk vinnige snelheden met pieken boven de 200.
Een Nederlander met een Cayenne V6 die we in Frankrijk tegenkwamen zat aan een gemiddelde van 15 Ltr.
Ik wacht op de Diesel met zijn 9 Ltr … wordt zeker vervolgd. :wink:
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzine[quote=”hans 1″:2esrhxgb]Heb enkele jaren geleden een 911 sc gekocht voor 12.000 euro in Nederland. Ondertussen 3 jaar mee gereden. Kreeg er amper nog 10.000 voor bij handelaar in tweedehands Porsche als ik 3.2 kocht.[/quote]
Een SC kopen voor 12.000, 3 jaar mee rijden en 10.000 krijgen.
Ik begrijp niet goed waarom je dan klaagt en zegt “amper 10.000 gekregen”.
Een SC is van eind jaren ’70 begin jaren ’80, laat ons zeggen een wagen van min. 25 jaar. Voor welke wagen krijg je dan nog zoveel. :wink: :o
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimer