
Aangemaakte reacties
-
Beste steven964,
Sorry voor mijn late antwoord.
De lip van +- 1 cm is inderdaad een probleem met 20″ vandaar ook dat de kas mooi werd uitgerold anders worden je banden echt gefilleerd en zijn ze nog goed voor de schroothoop.
Als jij je originele velgen behoud en geen verlaging laat uitvoeren dan hoeft dit zelfs niet om je banden en velgen mooi gelijk te laten komen. Persoonlijk zou ik mijn banden er nooit laten uitkomen dat vind ik niet mooi.
Het is juist mooi als je de banden gelijk met de kast laat komen van de wagen. Het is persoonlijk hé.
Ga je voor dit laatste dan moet je ze wel laten rollen.
Hou ook rekening dat je dan je uitlijning aanpast aan de nieuwe situatie hé want anders krijg je een ongelijke slijtage!Succ6
[quote=”Steven964″:2721fl82]Heb net nog even goed gekeken en achteraan zouden ze wel bijna 2 cm naar buiten mogen komen, maar gaan ze dan nog binnen mijn kassen inveren hé ? Aan de kas aan de binnenkant zit ook nog een lip van +/- 1 cm, hetgeen jij laten wegrollen hebt waarschijnlijk. Banden mogen daar zeker niet tegenkomen… tis nie gemakkelijk om dat op het eerste zicht te zeggen.
Hoop hier iemand tegen te komen met ervaring hierin, dus alles origineel maar met spacers.[/quote]
in antwoord op: Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?[quote=”PYB”:15a0kr76]Hallo,
Ik ben Pierre-Yves en Ik wont in Luik.
Maar Ik heb geen informatie van zij Tijdens zijn bezoek aan de garage verdoodt.
[/quote]
Beste Pierre-Yves,
Als je me in een PM even je Chassis nummer bezorgd zal ik even informeren bij garage Verdoodt i.v.m je wagen.
in antwoord op: Ik presenteer me…[quote=”mcklusky”:3dwuwz0u]zeker doen, anders kan je onmogelijk zelf een vergelijk maken…[/quote]
100% gelijk, is de enige manier om jezelf te overtuigen wat anderen ook mogen beweren.
in antwoord op: 993 Targa of 996 … ?Als je niet met originele banden en velgmaat rijdt en de wagen is bv. verlaagd dan heeft een gewone standaard uitlijning geen zin.
De wagen moet dan uitgelijnd worden vlgs. de nieuwe waarden.
Weinigen weten dit en de bandecentrale die typen in hun computer ook maar de waarden van het type en model in.Laat je uitlijning uitvoeren door een gespecialiseerde zaak met de nieuwe waarden en je zal zien dat je slijtage normaal wordt.
Tevens een jaarlijkse uitlijning vindt ik op een Porsche zowiezo een must.
[quote=”porsche914orange”:39uvh4ap]de laaste tijd eet de 993 car4 wel erg banden.
Maar dan alleen maar aan de binnenkant van de band.
Toen we in maarkedel waren voor de RSR potten te installeren, zij gert dat dit wel zou kunnen komen door de vering.Volgens hem zou die om de 3jaar moeten vervangen worden.
De originele zouden eruit moeten en bilstein eronder.Hebben jullie al van dit fenomeen gehoort, om de 3jaar is wel erg veel niet?[/quote]
[quote=”hansdemeyer”:2o5713m0]Kan een “officiële porsche-diagnose” hier nog veel aan toevoegen ? Wat moet ik mij bij de ‘kost’ van zo’n diagnose voorstellen ?[/quote]
Een officiële garage heeft er geen baat bij het mooier voor te stellen dan het is. Reken op 100 eur voor een deftige diagnose. Dubbel en dik zijn geld waard. Elk punt wordt afgecheckt en je weet waaraan je toe bent.
Je krijgt ook een kostenplaatje van hetgeen je recentelijk kan verwachten.De discussie 996 of 993 is zinloos, dat is persoonlijk.
Uiteraard hoor ik ook liever de sound van een 911, 964 of 993.Zelf rij ik jaarlijk 40.000 km à 45.000 km met mijn Porsche.
Ik lees dat er nog zijn die dagelijks rijden met hun Porsche maar ik vraag me dan af hoeveel kilometers per jaar en in welke omstandigheden.Een vriend van me rijd ook alle dagen met zijn Porsche, werkt thuis en rijdt per jaar max 3500 km, in de winter staat hij binnen en rijdt hij Audi.
Dat vind ik niet dagelijks rijden. Hansdemeyer is ook van plan +- 40.000 km’s te bollen en dan moet je eerlijk de voor een nadelen kunnen toegeven.Wees maar gerust dat ik in de winter dan gelukkig ben dat mijn verwarming, mijn ontdooing en ruitewissers werken zoals een gewone wagen en ik kan vergelijken want heb ook nog een mooie 964 en juist een verkochte 993.
Laat ons even eerlijk zijn, ik ben ook Porschist in hart en nieren maar de eerlijkheid gebied me te kiezen voor de veiligheid en comfort bij de vele kilometers.
Bij wat mooier weer en minder comfort en weinig kilimeters, volledig akkoord, het plezier van de real sound.
Over de 996 zijn al veel onwaarheden verteld.
Het eerste model met 3,4 motor kon problemen opleveren rond de 100.000 km. Het waren er sommigen en zeker niet allemaal zoals soms beweerd wordt die dit probleem konden vertonen. Vanaf de 3,6 was het probleem opgelost. Diegene die binnen hun garantie periode dit probleem hadden werden mooi door Porsche geholpen.De enige waarheid over de 996 is dat hij vlug aan waarde verliest en je een goede voor een mooie prijs kan kopen maar het blijven goede en betrouwbare wagens.
Ach ja het blijven eigenlijk nutteloze discuties.
Ieder zijn keuze en idee zeg ik maar.in antwoord op: 993 Targa of 996 … ?Voor dagelijks gebruik kan je beter opteren voor de 996.
Comfortable wagen t.o.v. de 993.Zeker wat betreft verwarming, airco en ruitenwissers die vanaf dit model eindelijk deftig functioneren wat belangrijk is voor dagelijks gebruik.
Qua onderhoud prijsvriendelijker dan een 993.
Ongeacht de dealers waar ik me niet over uitspreek moet je zowiezo een diagnose laten uitvoeren bij een erkende Porsche garage op jouw kosten!
Wil de verkoper dat niet toestaan dan zou ik zeker afhaken.
De prijs voor de diagnose weegt niet op tegenover de problemen die je later misschien zou kunnen tegenkomen.Succes
[quote=”hansdemeyer”:1u0vljpx]Ik heb mijn oog laten vallen op een prachtige 993 TARGA 1996 (bij Evoluzione Motors in Berlare). 138.000km, 37.400€
Voor datzelfde budget vind ik in Affligem (bij Rossignol) een 996 Van 2000 full option met 128.000km
De wagen zal dagelijks worden gebruikt (35 Ã 40.000km/jr)Iemand ervaring met de vermelde dealers ?
Mijn hart zegt 993, maar qua comfort scoort de 996 hoger…
Wie kan helpen de knoop door te hakken ?[/quote]in antwoord op: 993 Targa of 996 … ?[quote=”Frans911″:292wxwh5]In Nederland is een nieuwe webshop van Porsche in de lucht!
http://www.porscheaccessoires.nl
Zijn er ook Belgische webshops ?
Frans911[/quote]
Ja inderdaad een Nederlandse webshop, die Nederlanders toch hé :)
in antwoord op: Porsche webshop[quote=”Steven964″:3p1ah3se]Hey,
op mijn 964 staan nu de originele CUP I velgen, maar optisch staan ze nogal diep in de wielkassen, zeker achteraan.
Welke diktes van spacers steekt men het best om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen ? Dan bedoel ik optisch mooi en dat hij ook nog prima rijdt natuurlijk, want ik ga toch regelmatig op circuit.
Wil eerst even luisteren voor ik eventueel bestel, want je kan ze bestellen van enkele milimeters dik tot wel 8 cm
Iemand ervaringen hiermee ?[/quote]
Het is perfect mogelijk, hangt ervanaf hoever je wil gaan.
Ik heb het destijds op één van mijn wagens gedaan zonder problemen.Vermits ik de 964 verlaagd had en “20 turbo velgen had liggen moesten de kasten uitgerold worden. Dit heb ik bij Porsche laten uitvoeren om zeker te zijn dat het volgens de regels werd uitgevoerd.
Nadien kwamen de wielen mooi gelijk met de wagen hetgeen optisch zéér mooi is.
Als je me je e-mail bezorgd stuur ik je wel een foto zodat je het resultaat kan zien.
in antwoord op: Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?[quote=”Steven964″:1ilx5m20]Hey, ik zou graag mijn rondjes op circuit eens timen.
Bestaat er soort van chronometer voor in de wagen die je makkelijk na elke ronde kan afduwen en die wat geheugen heeft voor enkele ronden te onthouden ?
Zou haast eentje moeten zijn die je op het stuur of in de nabijheid ervan kan monteren.
Wie kent er zo iets en waar kan je dit kopen ?[/quote]
Hetgeen jij eigenlijk zoekt en nodig hebt is een “tripmaster”
Dit toestel wordt gebruikt in rally’s, je kan de snelheid, km’s enz. opmeten en bewaren. Het is zéér nauwkeurig omdat de co-piloot bij de bekende bolleke-pijl rally’s snel en nauwkeurig moet kunnen afduwen.
Hij moet gemonteerd worden door een specialist en bestaat in alle prijzen maar is zeker niet goedkoop. Je vindt ze soms tweedehands als je even zoekt.
Te koop in de speciaal zaken van rallymateriaal.
in antwoord op: Chronometer voor in de wagen ?[quote=”ferdy”:208sxdle]Er bestaat nu ook zelklevende ROOFING ( dakbekleding ) dat je op maat kan snijden en op de binnen bodem kan aanbrengen. Je hoeft het niet te branden en zal stukken goedkoper zijn dan het origineel materiaal. Dak bekleders hebben trouwens altijd wat overschot liggen !!!
:idea: :idea: :idea:
Yvan[/quote]Heb je er al eens aan gedacht hoe teerdakbekleding gaat stinken in de zomer ?
De oplossing van Cabrio Wim is perfect.
in antwoord op: behandelen bodem binnenzijde[quote=”Dino737″:2ldhj0bs]Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede foto van een Cayenne met interieur kleur:
* Standard interior Havanna/Sand Beige
* Standard interior Stone Grey/Steel GreyAlvast bedankt!
Dino[/quote]
Beste Dino,
Ik heb sinds twee maand een Cayenne S nieuw model met de interieur kleur Havanna/Sand Beige, één van de mooiste binnenkleuren vind ik.
Zal je de foto emailen.
in antwoord op: Goede foto interieur Cayenne[quote=”924carreragt”:32o0ebtw]Ik vrees dat als we openlijk gaan beginnen over de ene “specialist” en de andere “specialist” dat de discussie uitmondt in een vervelende situtatie voor alle partijen…[/quote]
Daar heb je groot gelijk in.
Een ander punt blijft dat het altijd éénzijdige verhalen zijn.
Het verhaal van de eventuele klant die niet tevreden en daarmee heb je het verhaal van één kant.Uiteindelijk zou de dealer ook zijn kant van het verhaal moeten kunnen doen en dan zou het misschien een heel ander verhaal worden.
Men kan niet voor iedereen goed doen en soms wordt met de waarheid een loopje genomen, toch zeker als er geen weerwerk is van de tegnpartij.Het is een beetje zoals een huwelijk waar men uit elkaar gaat en de pot de ketel begint te verwijten. De waarheid ligt meestal tussenin.
Daarom zie ik liever de possitieve verhalen die men heeft bij bepaalde dealers.
in antwoord op: Ervaringen met Porsche garages (niet Dealer)Hallo Danny,
Thanks voor je snel antwoord.
Dat was hetgeen ik wou weten !:D
in antwoord op: Originele Prijs ?[quote=”porsche666″:4ca6teru]hallo,
heb mij juist zo een elektrische spoiler gekocht van een 964,
Iemand ervaring om deze aan te sluiten?
Deze hoeft niet automatisch te gaan, (mag altijd)
Het is voor een 2.7 van 74Werkt dat zoals een automatische antenne? of zoals elektrische ruiten? (hiermee bedoel ik: moet de spoiler continu stroom krijgen en is er een derde kabel voor het signaal? of +- is uitkomen en -+ is ingaan)[/quote]
Een electrische antenne werkt wanneer men de radio aanzet, dus stroom krijgt.
Je spoiler kun je op dezelfde manier laten werken, aansluiten op de radio. :D NEEN GRAPJE HOOR !Als je de spoiler manueel wenst te bedienen plaats je een schakelaar, door stroom te geven laat je de spoiler dan omhoog of naar beneden gaan. De + is je stroomdraad die je onderbreekt door de schakelaar.
Succ6
in antwoord op: elektrische spoilerInderdaad dat was de site :D
Thanks, dat was snel !
in antwoord op: Toegelaten banden