Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 244)
    • Hey RubenB, dat moet zeker kunnen. Ik heb je telefoonnummer nog en zal je eens bellen om af te spreken.

      Ondertussen zijn de eerste voorbereidingen begonnen voor het laswerk.

      image_2013-08-07.jpg

      De kleine suspension pan heb ik inmiddels geruild voor het grotere exemplaar omdat dat uiteindelijk efficiënter zal zijn.

      Op de hele auto hadden we tot nog toe geen enkele mm donker blauwe lak aangetroffen. Bij het afschuren van de dwarsdrager achteraan blijkt tussen het originele groen metallic en het huidige zilver metallic nog een laag blauw en groen te zitten, Vreemd, temeer omdat de auto verder zo dun en strak staat: eens checken of dit op de andere plaatsen ook zo is.

      Ondertussen kreeg ik een reactie op een post die ik een half jaar geleden op het early911sregistry.com had geplaatst. Ik was toen op zoek naar foto’s van een origineel madras 42 (donker bruin) interieur en de gegevens van een partij die deze nog kan leveren. Op basis van originele folders 72/73, die ik o.m. op pff.de terugvond, kocht ik de originele Porsche stof inmiddels al bij Sicartz in Duitsland. Het donkerbruine skai stond ook in de folder en dat vond ik ook in de wagen terug.

      image_2013-08-07-2.jpg

      image_2013-08-07-3.jpg

      Op basis daarvan en van en andere foto’s van originele interieurs kon ik mij een perfecte voorstelling maken van hoe het er zou moeten uitzien. De foto’s die ik nu doorkreeg (van een coupe) bevestigen dit volledig:

      image_2013-08-07-4.jpg

      image_2013-08-07-5.jpg

      image_2013-08-07-6.jpg

      Ik denk dat dit in combinatie met het green metallic prachtig zal zijn, en in ieder geval conform Kardex.

      Mijn dochtertje, die helemaal gek is van deze auto, houden we ondertussen op gepaste wijze bezig:

      image_2013-08-07-7.jpg

      0

        Eigenlijk kom je dan uiteindelijk uit op zoiets als metallisatie als tussenliggende stap. Ook RubenB gebruikte dit bijv. in zijn restauratie.

        0

          De vraag die we ons stelden was of het überhaupt mogelijk is om (volgens ons op dit moment) het beste van beide werelden te combineren en dus het machinaal ontlakken en ontroesten te laten volgen door een corrosiebescherming op basis van een elektrostatisch verfproces. Onderliggende assumptie daarbij was dat het zinkfosfateren niet hoeft en dat er dus geen zuren aan te pas komen.

          Wij zijn geen chemici en kunnen dus ongeremd vragen stellen vanuit het boerenverstand geredeneerd en het was blijkbaar op zich zo gek nog niet…

          0

            De kogel is door de kerk en het las-en spuitwerk werd toevertrouwd aan Enzo Repair bvba te Kontich. Het bedrijf werd nog maar een jaar geleden opgericht en is dus nog niet zo bekend. Beide zaakvoerders hebben meer dan genoeg ervaring en leveren perfect spuitwerk af. Ze zijn niet aan hun proefstuk toe wat oldtimers/Porsches betreft en ze hebben ondertussen nog zeer goede medewerkers weten te strikken.

            Het is natuurlijk altijd even lastig om een auto aan iemand toe te vertrouwen, maar hier zou het dus moeten lukken. Vandaag werd de auto afgeleverd. Staat daarmee dicht bij huis en kan dus makkelijk even bezocht worden.

            Ik had al enkele plaatdelen meegenomen en op hun advies hebben we nu nog enkele delen bijbesteld.

            Uiteindelijk lijkt me de aanpak waarvoor zij staan nog de beste: zoveel mogelijk schuren (ook wel eens machinaal ontlakken genoemd :-)) en slechts locaal stralen indien nodig. Naar aanleiding van een aantal horrorverhalen mbt chemisch ontlakken en ontroesten enerzijds en volledig zandstralen anderzijds, lijkt me dit de minst slechte piste. Ik heb nog wel gecheckt of een geschuurd en locaal gestraald chassis een ktl behandeling kan krijgen, maar in Groningen willen ze blijkbaar geen vuil badwater ;-).

            We zullen in twee fasen werken waarbij de motorruimte, het dashboard en de kofferruimte al worden aangekleed alvorens de rest wordt gelakt. Dit om schade aan het lakwerk tijdens montage zoveel als mogelijk te vermijden.
            Ook wordt in de eerste fase al zoveel als mogelijk alle bodyschutz voorzien en oliekoeler aangesloten ed.

            Het bestellen van allerhande onderdelen is ondertussen ook al ver gevorderd en loopt ondertussen aardig op. Er wordt zoveel als mogelijk origineel Porsche materiaal verworven (ook als er veel goedkoper alternatief is)en er wordt daarvoor beroep gedaan op een cocktail van:
            – Rose Passion
            – Joma Parts
            – CPPonderdelen
            – Carpoint

            Binnenkort dus enkele plaatjes van het reeds uitgevoerde las-en spuitwerk.

            Een van de belangrijkste werkjes die daarbij moeten gebeuren is het vervangen van de suspension pan en de tank support zoals op deze filmpjes te zien is:

            How To 911/912: Front Suspension Pan Restoration

            How To 911/912: Install Your Front Gas Tank Support

            0

              Eergisteren nog verder gesleuteld en hij is bijna kaal.

              Gisteren alle notities netjes in Excel opgenomen, met aanduiding van waar het opgeslagen werd (doos/locatie), wat naar carrossier moet, wat naar poederlakker moet, wat naar garnierder moet, wat besteld moet worden etc.

              Nog enkele foto’s.

              Bijna tijd voor een portie van het betere las-en spuitwerk.

              Attachments:
              • DSC01242.JPG
              • DSC01240.JPG
              • DSC01239.JPG
              0

                image_2013-07-14.jpg
                Vandaag weer een dag verder gewerkt:
                – Benzinetank verwijderd na deze eerst met een elektronische benzinepomp op accu en een jerrycan te hebben leeggemaakt. Dat was blijkbaar goed op het diepste punt gebeurd, want er kwam nadien geen halve liter benzine meer uit.
                – Tellers en schakelaars uitgebouwd en geconstateerd dat alle tellers origineel waren (oktober en november 1972). Alle tellers zullen netjes gereviseerd worden en klokje werkt op dit moment niet.
                – Het Momo stuur liet zich niet gemakkelijk verwijderen, maar uiteindelijk toch. Het originele stuur zal nieuw overtrokken worden en met de restauratie van het interieur gebeuren.
                – Linkse gardebou verwijderd en geen nieuwe verrassingen.
                – Rails zetels verwijderd.
                – Remvloeistof verwijderd en onderdelen afgebouwd.
                – Rond motor alles afgekoppeld.
                – Lijm al grotendeels verwijderd. Uiteindelijk werkte Thinner nog het best: met borstel overdadig inpappen en met vod en spatel verwijderen.

                Aangezien de auto nog grotendeels origineel is ondertussen proberen te achterhalen hoe er oorspronkelijk in de fabriek gespoten werd. Vooraan wellicht in body kleur. Achteraan lijkt het dat af fabriek de body color overprayed werd met zwart, maar blijkbaar niet overal even goed. Nu heb ik al wat forums afgeschuimd en in de jaren 72 en 73 blijkt men niet erg consistent in het spuiten te zijn geweest.

                Enkele foto’s van de vorderingen.

                Saldo roest pijnpunten als volgt:
                – aan voeten bestuurder
                – aan support benzinetank (links serieus ook naar buiten toe, vooraan en rechts op enkele plekken)
                – aan deurstijl passagier (scheur ingeroest)
                – aan deurstijl bestuurder eerder oppervlakkig
                – aan rechtse gardebou aan het join fender en body paneeltje bovenaan enkel cm

                Attachments:
                • image_2013-07-14-2.jpg
                • image_2013-07-14-4.jpg
                • image_2013-07-14-5.jpg
                • image_2013-07-14-6.jpg
                • image_2013-07-14-7.jpg
                • image_2013-07-14-8.jpg
                0

                  Dochter van 2 jaar en 9 maand gisteren betrapt… Ze was een goedenachtkusje aan het geven aan onze “Froggy”. De auto met het immer blije gezichtje… Slim en emotioneel ontwerp…

                  Ze vertelt ook overal over die autokes…

                  Attachments:
                  • image_2013-07-13.jpg
                  0

                    Blij dat het weekeinde is en ik verder kan strippen zondag. We gaan bijna elke vierkante cm gezien hebben en dan moet ik beslissen. Mijn handen tintelen al…

                    0

                      Oliekoeler vooraan is standaard op een S 2.4 model 1973.

                      Foto’s van vooraf heb ik nu niet bij de hand.

                      0

                        Een madras stof. Weet niet precies de welke, maar dat kunnen de mensen van Sitzklinik (Sicartz) in Duitsland wel. Ze kunnen ze waarschijnlijk ook leveren per meter. Ik heb er ook al een stof gevonden die nergens meer te verkrijgen was.

                        0

                          Die fiscale zegel mag je vergeten, dat wordt al een hele tijd niet meer toegepast. Je zal een retributie betalen bij ontvangst nummerplaat (30 EUR) en daarna krijg je uw eerste betaaluitnodiging voor verkeersbelasting (incl BIV).

                          Ik weet niet of je al een gelijkvormigheidsattest hebt. Heb je dat niet, dan zou ik eerst naar D’Ieteren gaan en nog niet inschrijven bij DIV! Daar kan je dit na een bezoek en 150 EUR lichter direct meekrijgen. Auto moet uiteraard origineel zijn en liefst matching numbers of in ieder geval eenzelfde motor ed. Alternatief is de homologatiekeuring. In ieder geval heb je een gelijkvormigheidsattest nodig voor inschrijving dagelijks gebruik.

                          Terug naar het roze formulier. Ik vermoed dat je dit al hebt en dat je dus al bij de douane geweest bent en dus een vignet 705 gekregen hebt en 0,10 EUR betaald hebt en misschien btw (afhankelijk van waar hij komt (binnen of buiten eu) en of er al elders werd ingeklaard).

                          Volgende stap is een technische keuring, want die dienen een stempel te zetten op het roze formulier en uiteraard moet de auto technisch ok zijn.

                          Daarna nog het vignetje van uw verzekering erop.

                          Als je de rest invult en uw handtekening zet, dan kan je met uw buitenlandse papieren, factuur of verkoopovereenkomst en roze formulier naar de DIV. Ze maken het dan direct in orde en geven u de combinatie van uw nummerplaat. De dag erop meestal wordt uw nummerplaat geleverd (30 EUR betalen aan postbode) en ondertussen kon je ook uw duplicaat voor vooraan regelen.

                          Opvijzen en rijden maar… :driver:

                          0

                            Dag 993,

                            Is het een ingevoerde wagen, of een die al eerder in BE ingeschreven is?

                            0

                              Daar ben ik wel een fan van, dat klopt.

                              0

                                En als we nu eens de redacties van Panorama, Telefacts, Discovery Channel enz aanschreven om een documentaire te maken…

                                Val opzetten en wachten tot de verdomde muizen erin lopen…en heel het achterliggende netwerk oprollen.

                                Schone documentaire voor de TV zenders. Weer reklame voor de politiediensten…maar ze moeten er dan wel eerst aan meewerken… en de burgers krijgen nog eens het gevoel dat er toch zaken worden opgelost en liefst ook nog dat er serieus wordt opgetreden.

                                Een nieuw format: “Crapuul 2013”. Kandidaat crapuul hoeft zich niet aan te bieden, enkel slachtoffers of potentiële slachtoffers kunnen onderwerpen aanreiken. Jammer genoeg, genoeg van dat soort thema’s.
                                – oldtimerdiefstal
                                – bagagediefstal
                                -…

                                0

                                  Het chassisnummer komt niet overeen met de titel:
                                  911 akkoord
                                  3 dus model 1973
                                  2 is een E, zou een 3 moeten zijn voor een S
                                  1 is een targa
                                  0288 is het volgnummer

                                  Dus uitkijken naar een E met S trim?

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 244)