Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 548)
    • Ik tank alleen bij Esso en Texaco en moet zeggen dat ik de 911 wel iets beter voel presteren in hogere toeren met 98. Het kan natuurlijk ook tussen mijn 2 oren zitten :wink:

        Dit is een carrera 2.7 met de k-jet 165 pk. Een model voor de Amerikaanse markt.
        Als de verkoper over een 3.0 spreekt klopt het verhaal over 395 exemplaren al niet meer + als men er 1 jaar uitkiest is bijna elke 911 een unicum.
        Van de gewone carrera 2.7 (MFI) zijn er dat jaar 518 gebouwd dus de US is specialer :lol:

          zoals hierboven geschreven:

          Grote bandenomtrek
          verschillend gewicht
          verschillend aantal pk (dit kon nog eens schelen bij het verlaten van de fabriek) + hoeveel pk heeft deze nog over na 20 jaar
          andere bestuurder

            Welkom :wink:

            De 944 S2 is inderdaad een heel goede wagen en heel vergevingsgezind als je over de lijn gaat. Uitermate gebalanceer, veel koppel.. Heb ooit de cabrio gereden en dit blijft één van de leukste wagens die ik ken.

            Voor een garage zou ik FGPorsche in Zaffelare aanbevelen. Correcte service en prijs + heel veel stukken op stock

              Waarom zou je geen 5-10000 km kunnen doen op een jaar. Heb de 2.2 en 2.4 al meermaals gereden en lange afstanden zijn geen probleem. Rijdt nu relatief veel km’s met de 2.7 en ben nooit moe als ik uitstap juist gelukkig dat ik er weer … km met gereden heb. Wagen staat met het slechte weer binnen maar anders bolt deze gemakkelijk 200 km op een weekend. Als ik de tijd heb rijd ik quasi altijd met de P, weliswaar soms een klein probleempje (mijn schakelaar van grootlicht is nu kapot (nog maar 2 jaar oud). Wat ik wel gedaan heb, en nog steeds aan bezig ben is alles aan het vernieuwen. Zo staat binnenkort allemaal nieuwe chrome en rubbers op het lijstje + mijn velgen laten anodiseren en nieuwe rubbers. Volgende winter gaat dan de wagen volledig uit elkaar en heb ik alle stukken al liggen waardoor de kosten gespreid zijn. op die manier is Porsche rijden te doen maar een goede oude voor minder dan 30.000 -35.000 is moeilijk te vinden. Ze hebben de leeftijd waardoor er al veel versleten is en mijn raad is , plaats zoveel mogelijk nieuwe stukken want anders sta je binnen de korste keren weer in panne en heb je 2* de kost

                ik heb geen gordels achteraan in de 912 en 911 2.7. Nog nooit een opmerking over gehad :wink:

                  Als hij niet weg moet zou ik hem ook houden. Heb zelf ook een 2.7 targa van 75. Als de wagen af is zit ik goed boven de 30.000 euro. Waarde als ik de wagen verkoop. Mss 15.000 euro. Maar quasi alles is dan vervangen tot de k-jet die volledig nieuw is. Je moet weten dat niet alles goud is wat blinkt :wink:

                    aan de veranderingen te zien is er nog veel werk om deze terug origineel te zetten en dan heb je de verkeerde motor nog. Ik wil uw werk niet afbreken maar ik vermoed volgens de prijzen van dergelijke Porsches dat je zo rond de 12 -13.000 euro mag rekenen als deze zo goed staat als jij zegt. De reden is dat dit een wagen is voor liefhebbers die gewoon een 911 willen om te rijden en niet genoeg geld hebben voor de matching numbers of een tijdsoriginele wagen en deze wagen heeft geen van beide.

                      ik heb de 2.2 en 2.4 gereden en zou persoonlijk voor de 2.4 gaan. Deze heeft de 915 boite al. iets meer koppel. Juist had de 2.4 iets meer zwart ipv chromé, maar dit kun je snel oplossen :wink:

                      Ik heb momenteel een 2.7 en rijdt er eigenlijk het liefst in. Ben deze terug aan het brengen naar de chrome ipv de jongere look die ze deze willen geven hebben. Het voordeel is dat dit model goedkoper in aanschaf is. Een potentere motor heeft.( Zeker in S specs.)betere zetels en stuur(carrera stuur)

                      De oude hebben natuurlijk een andere uitstraling. De E en S zijn de te zoeken qua vermogen maar een goede T is ook niet mis, zeker de 2.4T niet

                        ik moet het nog eens goed uitrekenen maar zeker rond de 10.000 euro zonder werkuren

                          ik heb een nieuwe benzineverdeelkop geplaatst en mijn verbruik is van 40-45l/100km naar 12l gezakt met wisselend sportief en constante snelheden.

                          Ik heb daarvoor quasi alle andere CIS componenten laten vervangen met bijna geen resultaat. Het voordeel is nu wel dat ik echt een volledig nieuwe motor en injectiesysteem zitten heb en goed ben voor een heel lange tijd 8)

                          het nadeel is wel dat dit een heel kostelijk grapje is om uw blok en injectiesysteem bijna volledig te laten vernieuwen en reviseren maar je weet dan wat je in handen hebt

                            klopt in 77 was de carrera 3.0 er al en deze had de bredere flanken. in 72 had de 2.7 RS deze ook maar waren net iets anders. Ik weet wel niet of de carrera 2.7 de flanken heeft van de RS of de carrera 3.0 maar ik dacht dat dit dezelfde waren als de RS.

                            Van 77 had je ook al de SC maar toen was de 2.7 er niet meer :cry:

                              En weer een paar nieuwtjes

                              VW T2a, Porsche
                              Schaal: 1:18 – Metaal/plastic – Afgewerkt model
                              Schuco

                              Porsche 911 (930) 3.3L Turbo, dkl.-blau 1985
                              Schaal: 1:18 – Metaal/plastic – Afgewerkt model
                              Norev

                                normaal is er maar 1 vacuumdarmpje. Wat ik zou doen is omdat er vacuum moet zijn is dat ander darmpje eens aansluiten op de delco en kijken wat deze doet. ofwel moet je er eensfoto’s van maken zodat we er een beter beeld van krijgen :wink:

                                  het kan een goede reden zijn. of 1 van de redenen. Je moet rekenen dat bij een k-jet veel factoren een rol kunnen spelen in dit verbruik en alle kleine beetjes maken een groot probleem. Er is ook de factor leeftijd en al die onderdelen hebben last van slijtage, ouderdomsverschijnselen.

                                  eerst moet dat lek opgelost geraken. Een nieuwe kost tussen een 1500-2000 euro. Bij een okkasie kan er een ander probleem zijn dan dat bij u.

                                  Wat kun je doen om te testen of er teveel wordt ingespoten. Je neemt 6 flesjes van een 0.5 liter en nummert deze van 1 tot 6. Alsook de leidingen en steekt de injectoren (of zonder de injectoren) elk in het overeenstemmende flesje. Nu laat je de benzinepomp draaien en duw je de airflowsensor plate (nummer 2 hierboven) volledig naar boven gedurende 30 of 60 seconden. Daarna vergelijk je of ze allemaal evenveel benzine spuiten. Het kan zijn dat er 1 of 2 zijn die 2* zoveel geven. Als je uitrekent wat dit scheelt op 100 km :wink:

                                  Als er nog vragen zijn mag je me die altijd pm’en.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 548)