Aangemaakte reacties
-
Ik weet niet of dit dezelfde is maar Graaf Rossi, baas van Martini Racing had bij Porsche een 917 (917.030) besteld voor op de baan. Deze wagen was zilver en was ingeschreven in Alabama nummerplaat 61-27737.
De wagen was de eerste sportwagen ter wereld met ABS.
De wagen verbruikte op de autostrade 30l/100km.Wat me wel opvalt is dat de 2 917 iets anders zijn van detail. o.a. de spiegels, nummerplaat, reflector naast achterlichten, uitlaat, scoop bovenop het dak….
Mss zijn er wel 2 ingeschreven geweest :wink:
in antwoord op: Met de 917 onderwegGeen 911 ombouw maar wel een 959 ombouw.
Vraag me eigenlijk af hoeveel dit nog waard is?
Zonde van de originaliteit :cry:in antwoord op: Porsche 959 cabrioletOp die plaats hebben veel Porsches last van. Ikzelf heb al veel SC en 3.2 gezien met dit verschijnsel
in antwoord op: De fameuze roest in de buurt van de raam wegwerkenje weet toch maar wat eraan is als je de motor uit elkaar haalt. Persoonlijk zou ik wachten na het uit elkaar halen en dan met de mechanieker verder afspreken :wink:
in antwoord op: Vervang / revisie 2.0 motor 924 ?neen, de 901 was de 911 van 1964-65
in antwoord op: De Grote Porsche Quiz !!!klopt ookwel project 695
dit model werd ontwikkeld in 1959 en was klaar in 61
Deze had ook een 6-cilinder (type 745) een 2.0 l van 120pk en later een 2.2 van 130pk. De motoren werden vanaf 61 ontwikkeld :wink:
in antwoord op: De Grote Porsche Quiz !!!Wat voor boek zoek je eigenlijk?
ik heb momenteel zo’n 35-40 Porscheboeken dus mss kan ik je wel helpen bij uw probleem :wink:Wat ik ook ervaren heb is dat je soms beter abonneert bij bepaalde tijdschriften als je je echt wilt specialiseren in de verschillende (sub)modellen
Met een BE ben je inderdaad niet altijd in orde. ik rijd vrijwel alle dagen met een remorque rond en opgepast want met bijna elke Porsche op de oudjes na ben je te zwaar en moet je een CE hebben. Anders ben je niet verzekerd ed en zul je de kosten die je uitspaarde met al dan nieti emand zijn remorque te lenen dubbel en dik terug betalen aan vadertje staat :wink:
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…oké,
ben ik het deels met eens.
Mijn wagen dat ik aan het restaureren ben gaat geen enkele officiele stempel dragen maar er gaat wel een ringmap vol papieren bij zitten vanaf 1987. van mijzelf is de map bijna volledig gevuld met zaken die ik vervangen heb. Uiteindelijk is dan de motor, versnellingsbak,… gereviseerd. bijna alles vervangen. en mijn volgende stap is het chassis eens heel goed onder handen laten nemen.Enfin om een lang verhaal kort te maken wil dat zeggen dat het geen goede wagen zou zijn zonder de off stempels terwijl ik zeker ben dat er weinig tijdgenoten zijn die in zo’n staat verkeren.
Het enige wat belangrijk is in mijn ogen bij een aankoop zijn de facturen die recent (laatste jaren) gebeurd zijn en de algemene staat. aan een oudere wagen mankeert er altid iets of deze nu officieel of niet onderhouden is. Het kan zelfs beter gedaan zijn via een parallelgarage
in antwoord op: waarde stempels OHBwaren mijn auto’s niet maar deze vrienden zijn inderdaad bijna allemaal terug gegaan. 1 iemand heeft nog een discussie met een dealer maar dit komt wel in orde :wink:
wel grappig om garages te testen maar triestig om te zien dat ze het toch allemaal niet zo nauw nemen. Daarbij wil ik natuurlijk niet alle garages over dezelfde kam scheren :!:
in antwoord op: waarde stempels OHBJa ken dat vervangen. Bij Audi, volkswagen,… ook al meegemaakt dat alles vervangen is totdat vb de gemarkeerde bougies er nog opzitten terwijl ze toch doorgerekend worden :?
Het belangrijkste is dat de wagen volledig in orde is en correct alles vervangen is, desnoods vul je het zelf bij van mijn part :wink:
in antwoord op: waarde stempels OHBdaar wil ik wel meer van weten want iemand die ik kende had 1 van de heel eerste in België en dan spreek ik binnen de 10- 20 auto’s.
De mijne is ook een 85 en zelfs één die ingeschreven is geweest via Porsche zelf.
De 944 turbo zou gemaakt zijn vanaf modeljaar 86 maar in 85 zouden er 178 gemaakt zijn.
Heb ook nog nooit een 944 turbo van 84 gezien trouwens
Dit gaan we eens moeten uitspitten :wink: :D
De 944 turbo was er maar vanaf 1985. Heb namelijk 1 van de eerste.
ik heb een turbo 220pk van 85 zonder sper ed. Het fungehalte ligt extreem hoog. Je kan de wagen laten uitbreken wanneer je wilt + het is een wagen die veel vergeeft als je een beetje “wagengevoel” hebt.
de gewone 944 is een heel goede wagen maar naar mijn normen is dat een veel tragere wagen die me maar de sensatie bezorgt van een goede normale wagen genre saab 9-3 150 -185 pk of modeo 2.2 tdci
De S2 cabrio is natuurlijk mijn favoriet. Veel koppel en vermogen die heel mooi afgegeven worden + het cabriogevoel :wink:
hopelijk ben je hier al wat mee
Teproco (rennsportclassics) in Deurne is een goed adres voor een goede motorrevisie -opbouw naar RSR configuratie :wink:
Van FG uit Zaffelare ben ik ook zeer tevreden van mijn revisie
in antwoord op: informatie gezocht