Aangemaakte reacties
-
Yep, Herr Knoet, dit bestaat, en staat zelfs met een ferme grote foto op de achterzijde van Flat Six magazine! Is van een Franse producent, ik meen dat het DP Morris is, zou eens moeten checken…(de website staat erbij)
Maar het past inderdaad op zowel 986 als 987, ik heb het al één maal in het echt mogen zien, en het ziet er heel mooi uit!! Maar de prijs helaas ook… reken toch volgens lezersbrieven van Flat Six rond de 3000 euro…! (want helaas staan er op de website geen prijzen van de producten…)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt…
in antwoord op: Boxster S or Cayman?Hey Daggie,
Blij dat je mijn bedenkingen ergens kan smaken…
Ik deel je gevoelens over de 996 en zijn gedeelde 986 onderdelen… die trouwens ook absoluut niet meer de afwerking en kwaliteit van de 993-periode evenaren… we denken maar aan bvb de luizige plastic bediening van de kofferdeksels… die bij het instappen onvermijdelijk beschadigd geraken door je schoenen. Ook het feit dat in zo een dure wagen de extra tapijtjes bvb niet kunnen vastgemaakt worden, en steeds maar weer onder je pedalen schuiven bij het instappen zijn bvb ergernissen die je bij wagens van die prijsklasse niet zou mogen hebben. De 997’s zouden weer beter zijn naar het schijnt.
En ik deel het gevoel van Mcklusky: de witte Techart Cayman ziet er heel mooi uit, MAAR… aan welke prijs zitten we dan al niet weer!!?? Voor die prijs heb je zowat alle 911-modellen als recente okazie beschikbaar, en dan is wederom mijn keuze snel gemaakt… hoe graag ik de Boxster/Caymanreeks ook zie, en hoe goed ze eigenlijk rijden.
En Daggie, een testrit via de hoofdinvoerder moet mogelijk zijn. Als je vreest dat je niet au serieux zou genomen worden, neem dan gewoon een kopietje van je vorige inschrijvingsbewijs mee als je een testrit gaat gaan vragen… Hoe dan ook, de testrit die ik deed met de 2.7 in Knokke bij Geeraerd lokte ook niet-Porsche rijders! Toen ik een testrit deed (met de mooie donkergrijze die nu nog in hun toonzaal staat!) kwam er ook een jonge man met een BMW-diesel… en die werd met evenveel vriendelijkheid onthaald als ik… Dus go for it… :wink:
in antwoord op: Boxster S or Cayman?zoals sommigen weten reed ik tot voor kort met een Boxster S (252pk), en ik heb ook via mijn garage in Knokke met de Cayman 2.7 kunnen rijden.
Mijn eerlijke mening? De Boxster biedt nog steeds dat ietsje meer, zijnde het open rijden. Dat stijvere chassis (wat uiteraard wel klopt) is allemaal mooi en wel… als je over de Nordschleife aan het donderen bent! Wie zegt dat hij of zij in ons dagdagelijks verkeer dikwijls de limieten van een Boxster, S of niet, regelmatig tegenkomt, die wil ik nog eens tegenkomen! Zulke toogpraat horen we regelmatig… maar de werkelijkheid is toch dikwijls anders…
Ik geef graag toe dat op circuit, de limieten van een Boxster inderdaad (ook door mij) voelbaar waren wat chasisstijheid betreft, doch de Cayman zal ongetwijfeld ook menig 911 rond zijn oren zien vliegen, so…? Wij zijn geen autojournalisten die eens een toertje op circuit rijden, en er dan ‘de beste’ uitpikken (er al vanuitgaand dat ze weten waarover ze schrijven!). We zijn mensen die dagdagelijks (als het even kan) in verkeer rijden waar slechts een fractie van het potentieel van onze auto’s al je rijbewijs en een fortuin kan kosten (vooral dat laatste blijkt belangrijk te zijn!), zelfs ‘s nachts. En een Boxster overschrijdt deze limieten ook al… ruimschoots… Dus dan blijft er, buiten uiteraard persoonlijke voorkeuren wat looks betreft, vooral het extraatje van dat heerlijke open rijden…
Ik heb met beide gereden, en heb mijn Boxster S echt graag gehad, no doubt. MAAR… ik ga eerlijk zijn… zelfs al had ik nu geen kindje op komst, wat een extra zitplaatsje welkom maakt, mijn volgende keuze met een gelijkaardig budget als dat van jou zou ook toch weer een 2ehands 911 geweest zijn!! Misschien voor dat vleugje neuroticisme om toch weer een ‘911’ te hebben? Misschien voor dat iets mooie geluid (met sportdemper)? Misschien voor die net iets betere restwaarde? Misschien omdat het gewoon een 911 is? Misschien om een beetje van al deze redenen… maar misschien toch ook voor jou het overwegen waard?? Time will tell… maar voor een particulier vind ik de aankoop van een nieuwe wagen sowieso geen goede investering. Ik weet niet hoe het in jouw geval is, maar weet dat de eerste jaren de grootste waardedaling laten optekenen… ook bij Porsche! Wie een Porsche van een jaar of 4 van de eerste eigenaar koopt, en hem goed blijft onderhouden, zal bij latere doorverkoop de minste waardedaling moeten slikken hebben… Misschien dat ook dit het overwegen waard is… zeker bij dergelijke bedragen!! De standaard 2.7 Cayman is weer typisch ‘Duits standaard’; je mag al blij zijn dat er 4 wielen opzitten. Een Cayman met een mooi metaalkleurtje, fraaie velgen en enkele andere toeters en bellen kost al snel tegen de 60.000 euro aan, en dan zit je al weer in de buurt van een Cayman S… of de prijs van een 996 4S of zelfs GT3 als je een beetje uitkijkt… en dan is mijn keuze heeeel snel gemaakt.
Maar hoe dan ook, het is jouw keuze, jij moet je er goed bij voelen, ongeacht het budget… en daarbij; “moeten” kiezen tussen enkele Porsches… geef toe… er zijn ergere problemen… :wink:
in antwoord op: Boxster S or Cayman?ondertussen is bekend geworden dat de zilveren versie die hier getoond wordt geen nieuw model is, maar de optionele spoilerkit die verkrijgbaar wordt via het Tequipment gamma…
in antwoord op: 2008 Porsche Boxsterik vrees dat de 90 euro nog te optimistisch is… Heb vorig jaar een defecte sleutel met afstandsbediending van mijn Boxster moeten vervangen (tweede sleutel deed het ook niet meer), en dat grapje heeft liefst 150 euro gekost! Ik hoop dat je er goedkoper vanaf komt…
in antwoord op: Nieuwe Sleutel ??indeed… en net dat heeft hen de das omgedaan; het feit dat ik er nog speciaal met balpen “BTW inbegrepen” bijgeschreven had op hun vage bestelbon, alvorens het ondetekend werd… Op een gegeven ogenblik tijdens de discussie probeerden ze zelfs een scenario uit waarbij het opeens niet meer om een BTW-wagen ging gaan, maar over een margewagen die particulier verkocht werd. Het was een van de meest enerverende en irritante gesprekken/discussies uit mijn leven… :evil:
in antwoord op: vraagje ivm met verkoopsovereenkomstikzelf heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt… helaas in een officiële Porschegarage!!
Tweedehands Porsche gekocht voor een overeengekomen bedrag op bestelbon. Eenmaal aangekomen voor de ophaling en betaling van het voertuig met bankcheque wil men echter de wagen niet factureren voor dit bedrag… maar natuurlijk voor een lager bedrag (lekker in het zwart in de pocket!). Aangezien ik een vrij beroep heb, en de wagen in mijn kosten ging steken (en ook omnium verzekerd was) eiste ik een factuur op het volledige bedrag… uiteraard. Zij eisten dat ik dan het bijkomende bedrag aan (verschuldigde) BTW (voor hen!!) zou moeten opleggen… Om een lang en ontgoochelend verhaal kort te maken, na een briefje van mijn advocaat was het opeens niet meer nodig om de meerprijs op te hoesten… Sommige mensen gaan proberen, en gaan daarin ver (ook zij dreigden met advocaat indien ik niet ging bijbetalen binnen de 15 dagen), maar eenmaal een bestelbon ondertekend is, hebben beide partijen zich daar nu eenmaal aan te houden…
Hoe dan ook, dan heb je jaren gedroomd van je eerste Porsche…en als het dan zover is, kom je totaal gedegouteerd met je droomwagen buitengereden, en is je hele stemming naar de knoppen! Alleen al daarom is het intriest dat dergelijke verkopers de markt soms verpesten…
in antwoord op: vraagje ivm met verkoopsovereenkomstmijn vader heeft ze indertijd nog op zijn BMW 7 laten steken, maar bleek er opmerkingen over te krijgen bij de keuring!? Ze waren zogezegd “te fel”, en de garagist die er steeds mee naar de keuring ging verwisselde ze sindsdien steeds door de standaardlampen voor de technische controle… (standaardlampen die inderdaad minder lichtopbrengst gaven!)
in antwoord op: philips blue visionis inderdaad een zeer knagend gevoel, weinig wat we kunnen zeggen kan dan ook ‘echte’ troost bieden…
sommigen zeggen dat het bonus-malus systeem bij de verzekeringen er niet veel goed aan gedaan heeft; dat mensen zich nu geremd voelen om kleine ongevallen en schade aan te geven, uit schrik dat hun premie een duizelingwekkende vlucht zou nemen… maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen (understatement) dat het om een veel algemenere mentaliteitswijziging gaat…
… maar dit alles biedt jou geen troost, nietwaar Walter?
Toch veel sterkte! Oprecht toegewenst… want ook ik weet helaas uit ervaring wat het is…
in antwoord op: Gered van moordpogingals dit de “nieuwe” wordt, zullen de fabricanten van aftermarketspoilers en lichtblokken zich vast verheugen, want de nieuwe look zal relatief eenvoudig te kopiëren zijn…
in antwoord op: 2008 Porsche Boxsterje tip is inderdaad heel aanbevelenswaardig!
Ik wou enkel nog maar eens benadrukken hoe gevaarlijk het is om op de looks af te gaan, en de verkoperspraatjes te geloven, en wil eenieder aanraden de nodige voorzichtigheid, misschien zelfs arwaan aan te wenden. Jouw tip past hier perfect in.
Ik heb uiteindelijk voor de Boxster gekozen omdat die verkocht werd met de zekerheid van een officieel dealer, en misschien is het wel nodig dat ik er tevens bij vermeld dat zij die wagen niet zelf aangeboden hebben als alternatief, maar dat ikzelf (tijdens het wachten :) ) eens stond te snuisteren tussen hun tweedehandswagens…
Maar ik denk wat we beiden op dezelfde golflengte zitten: hoe groot onze passie ook, het kost veel geld, teveel geld om enkel de passie te laten beslissen! En zo lang er veel geld mee te verdienen is, zolang zullen er mensen rondlopen die geen enkele twijfel zullen voelen om een ander er op te leggen, voor hun profijt…
in antwoord op: Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?Tja, ik heb een lesje geleerd… een heeeel duur lesje!!
Ik heb mij laten bedotten door de looks, door het (fake) onderhoudsboekje, de garage die er impressionant uitzag (garage in Anderlecht die Porsche en Ferrari doet)… het zag er allemaal goed uit… te goed. De wagen zelf was een droom; 993 4S in Sealgrau, muisgrijs lederen interieur met de carbon sportzetels, Turbo S achterspoiler, RS93 velgen…60.000 km… mijn hart bloedt nog als ik er aan denk of naar de foto’s kijk… helaas mijn bankrekening ook! :( onmiddellijk uit het verkeer genomen. Verkoper ontkent in alle talen, en de procedureslag is begonnen. Ik denk niet er ooit nog iets van terug te zien… de verkoper heeft ondertussen zijn matten opgerold…!
Ik koop sindsdien zelfs geen rolschaats meer zonder diagnose… en maar best ook. Ook de eerstvolgende 993 waar ik naar ging gaan kijken, was zogezegd een perfecte auto. Ik ben ermee naar Porsche Knokke gegaan, en voor amper 53 euro hebben die mensen daar een grondige diagnose gedaan… met als resultaat voor zowat 300.000 fr kosten, en de vaststelling dat de wagen toch een ongeval gehad had! De Boxster S was toen te koop bij hen, van de eerste eigenaars: een koppel renteniers dat de helft van het jaar in Bel Air woont, en de rest van het jaar in Knokke… echte dutsjes waarschijnlijk… :wink:
De wagen is sindsdien inderdaad perfect gebleken, net als hun service. Ik ben dan ook een tevreden klant gebleven aldaar, uit ‘dankbaarheid’…
Anyway, toen ik las van de man die zijn 928 in goede staat wou wegdoen voor een oudere 911 waarvan de historiek niet gekend was, heb ik mijn hart vastgehouden. Laat iedereen van (ook) mijn fouten leren: wat er goed uitziet is niet persé een goede koop! De kosten die je maakt om een en ander uit te zoeken, kunnen je zo veel kosten besparen achteraf!!! Believe me…
in antwoord op: Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?zowel uit wat MichM3 als Filip zeggen, kunnen we nogmaals afleiden dat er heel wat ongewenste en afgunstige reacties kunnen komen op onze speeltjes… en helaas doet een opvallende of onopvallende kleur niet zo veel uit! Zelf had ik als eerste een zwarte 964 carrera 2 van 10 jaar oud gekocht… voor een bedrag waar je amper een deftige nieuwe Golf mee kocht in 2000… en toch! In alle eerlijkheid; ik heb toen zelfs (achteraf) moeten vernemen dat men in het ziekenhuis waar ik toen werkte achter mijn rug zelfs een vergadering gehouden had om te beslissen “of ze nog tegen mij gingen spreken, aangezien ik een Porsche gekocht had”!! Zelfs na al die jaren, sta je er soms toch nog versteld van hoe erg de afgunst kan zijn… Maar dat je soms het dubbele aan uren werkt in de week om je zo iets te kunnen permiteren… dat telt niet mee natuurlijk…
Hoe dan ook, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag; mijn kleurkeuze is deels ook uit gemak bepaald! Mijn zwarte 964 was zeer mooi als hij net gekuist was… maar drie straten verder, en het mooiste was er al weer vanaf. Mijn tweede was een 993 4S in een prachtkleur: Sealgrau… maar helaas. Het bleek een perte totale te zijn, verkocht met valse papieren en keuring!! Dada 2 miljoen frankjes, amper 17 dagen plezier van gehad!! En mijn huidige Boxster S heb ik in Artic zilver gekocht, niet enkel omdat het een flatterende kleur is, die ook zeer goed doorverkoopt, maar het is ook een zeeeeer makkelijke kleur wat onderhoud betreft, want je ziet er amper vuil op… en dat is ook mooi meegenomen, als je geen tijd hebt om continu je autootje te kuisen! :D
in antwoord op: Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?oprechte dank aan allen… much appreciated!!
nu maar bidden dat het geen drieling wordt… :wink:
in antwoord op: kinderzitje mogelijk in 911-modellen?