Aangemaakte reacties
-
intussen dan toch losgekregen…
in antwoord op: brandblusser 718Tja, dat argument gebruikte STV Automotive dus ook “verzekering”. Voor mijn verzekering heb ik dit niet nodig (nagevraagd). De remote service was in 2020 in België 199 Euro, in Duitsland… 99 Euro. Security Service : 423 Euro in B en … 289 in D ! Als het het idd niet nodig hebt (verzekeringstechnisch dan), dan is het toch maar een dure gadget.
in antwoord op: Porsche Connect Cayman 718Ik heb idd het eerste jaar ook de Porsche connect app “gratis” kunnen gebruiken. Het tweede jaar was het 200 Euro/jaar. Redelijk veel voor wat het is (een gadget eigenlijk, toch ?), maar datgene wat mij meer stoorde was dat het in de buurlanden goedkoper was. Moet een mens “zeuren” omdat het hier duurder is. Misschien niet, maar waarom kan het in de buurlanden merkelijk goedkoper dan hier ? Vreemd.
in antwoord op: Porsche Connect Cayman 718@ Wing : ik wist wel dat je – doorgaans – met winterbanden minder snel mag rijden dan met zomerbanden. Staat zelfs in de manual als ik me niet vergis. De echte reden waarom ken ik niet (ik vermoed omdat de zachte rubber van de band zeer snel slijt ? Als iemand het weet laat het me gerust weten). Van een stickertje had ik nog nooit gehoord. Overigens aparte set velgen/winterbanden in een officieel Porsche Centrum gekocht. Ik heb hen gisteren aangeschreven om dit te melden. Ik weet niet of zijzelf op de hoogte hiervan zijn, maar ik zou dit wel verwachten en het betrokken Porsche Centrum zou dan idd minstens een melding moeten maken van de snelheidsbeperking telkens men van zomer- naar winterbanden gaat wisselen. Ik ga overigens niet zo’n onnozel stickertje op m’n dashboard kleven (behoudens als we naar de controle gaan natuurlijk). Ik snap de wetgeving hier niet goed : we mogen toch maar 120 km/h. Ja Duitsland is een buurland waar je sneller mag, maar als je de logica doortrekt zou eenieder die géén winterbanden plaatst in de winterperiode een sticker op zijn dashboard moeten kleven dat men in bepaalde landen plicht heeft om winterbanden te monteren… Beetje uit de context maar toch helemaal ongelijk heb ik ook niet.
in antwoord op: Stickertje@DeePee : keuringsstation Brasschaat. Al meermaals op de Noorderlaan in Antwerpen geweest, maar daar was men (vroeger toch) redelijk nors. De wagen is tip top onderhouden (zo hoort het voor “ons merk”, toch ?). De eerste persoon heeft enkele minuten bezig geweest met de brandblusser (proberen los te krijgen) om toch maar te zien of de datum nog geldig was. Verder niets abnormaals gezien, maar dan “het verdict”.
in antwoord op: Stickertje“jufra ga eens een stapje opzij, dan kan ik volop van de velgen genieten”
Âin antwoord op: Knappe Porsches en vrouwen deel 4Dag Marc,
Goede keuze ! Ikzelf ben ook “maar” een gewone bediende, dus de duurdere Porsche’s zitter er voor mij ook niet in, maar mijn 718 Boxster geeft me keer op keer plezier. Ieder zijn ding en ik ken wielerfanaten die jaarlijks duizenden Euro’s uitgeven aan materiaal. Zolang je er geen boterham moet voor laten zou ik zeggen : volop doen. We moeten niet depri doen, maar vooral het laatste jaar moest ervoor zorgen dat je dingen niet moet uitstellen en je volop moet genieten van het leven. Dit forum zit vol met levensgenieters :-)
in antwoord op: Porsche Cayman 987.2 2.9 2009De binnenkant van de voorste remschijven bleken corrosie te hebben. Â Waarschijnlijk doordat ik vorige week onderaan de wagen uitvoerig met water gesproeid had (om het strooizout weg te spoelen) en de wagen meerdere dagen dan zonder te rijden heeft dit tijd gehad om toch wat meer roestvorming aan de binnenkant vd schijven te veroorzaken. Â Enfin, probleem is opgelost.
in antwoord op: remprobleem ?Een beetje andere velg en wat opties (waardoor de auto zwaarder wordt) en ik kwam op een hogere co2. Blijft belachelijk veel voor een fijne auto maar zonder dat daar écht power in zit.
in antwoord op: WLTP Luxetaks@ bccars : mooi geschreven. Eenieder is overtuigd van zijn mening. Ook al is “wetenschappelijk” misschien aan te tonen dat het ene “beter” is dan het andere, een persoonlijke voorkeur heeft eenieder van ons. Ik heb graag “ne manuele”. Het enige wat ik jammer vind is dat ze zeldzamer worden, dat is al wat ik wou aantonen. Voor de rest : volop genieten van ons speelgoed.
in antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakOp dat punt zit het op dit forum al goed Vandamme : het feit dat we met z’n allen voor een wagen met passie gekozen hebben duidt aan dat we toch gekozen hebben om te genieten van ‘t leven. Jammer genoeg is het leven soms te kort.
in antwoord op: Het ga je goed Herman911!Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik heb met de handgeschakelde toch meer gevoel met de wagen, meer connectie, ook al is een PDK pakweg een halve seconde sneller, zuiniger etc. Puur rationeel is de PDK beter, maar mijn persoonlijk gevoel gaat er niet voor. Gewoon jammer dat je nu steeds meer naar de “S”-modellen (ook bij de 992) moet gaan om de manuele bak te kiezen. Die extra PK’s bij de S-modellen zijn voor mij persoonlijk niet nodig en dus is dat een dure meerkost om toch maar je eigen voorkeur te kunnen aanvinken.
in antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakik heb de foutmelding van de koelvloeistof ook gehad. Vloeistof bijgevuld en twee weken later weer van dat. Goed gekeken of er geen lek was, niet dus. Laten nakijken (nog onder garantie) en bleek een sensor te zijn die men moest vervangen. Een hele klus want die sensor zit ergens bovenaan de motor en de motor moest er dus in zijn geheel uit. Hopelijk is het bij jou net iets simpeler op te lossen 993 …
in antwoord op: Foutmeldingen