Aangemaakte reacties
-
Stoelventilatie staat dan weer in de middenconsole (nabij de instellingen van de airco).
in antwoord op: Knop voor stuurwielverwarming 991.2Bedankt voor de feedback Rollie. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het verschil tussen 718 en 991 is. Mijn doel blijft ook een 911 aan te kopen, maar da’s nog even doorsparen (lees : niet voor morgen). Ik heb al wel met een 911 gereden (964), maar da’s natuurlijk anders dan de huidige moderne 911’s. Ik denk dat je een goed punt hebt : het grote verschil zal je idd pas op een trackday voelen, maar geluid en beleving zullen dagdagelijks toch ook een andere indruk geven. Dank alvast voor je toelichting en blijf genieten van jouw prachtige nieuwe aankoop.
in antwoord op: Boxster 718 uit 991.2 inInderdaad goed gedaan : niet uitstellen wat je vandaag kan doen. En laat maar weten of en hoe zo’n 991.2 anders/beter rijdt. Als 718-rijder ben ik hier ook benieuwd naar. Voor de rest : genieten maar !
in antwoord op: Boxster 718 uit 991.2 inja, jammer dat de manuele bak enkel in de S-versie te verkrijgen is. Toch direct 20.000 Euro’s meer om op te hoesten.
Ik heb leder reiniger en leder conditioner van Porsche zelf. Telkens na de zomer (na de hitte in de wagen) en na de – allez ja – “winter” (koudeperiode) behandel ik het leder in de wagen en moet zeggen dat je dit toch merkt hoor. Ook het stuur krijgt een behandeling en voelt veel beter aan. De producten van Porsche zijn overigens niet duur.
in antwoord op: LederonderhoudDenk dat ik me idd niets ga aantrekken van de N-coderiing. De wagen is nu 2 jaar en dus uit garantie (dan heeft P alvast geen excuus meer om eventuele garantieherstelling af te wijzen). Bovendien ben ik een eerder rustige chauffeur die geen circuit ga opzoeken en ook geen zotte dingen doet op de openbare weg. Ik wil wel het beste schoeisel onder de wagen om in alle omstandigheden de wagen zo goed mogelijk onder controle te houden. Dank voor de feedback alvast… Nu wachten tot ooit de bandencentrales eens terug open gaan zeker ?
in antwoord op: 718 Boxster met Michelin Pilot Sport 4SIk had (heb) dit ook bij mijn Boxster. Na montage van winterbanden nagenoeg geen last meer van. De standaard P-Zero’s verdwijnen dus in de “winter”periode.
in antwoord op: Gekraak bij draaien.Vreemd : als je er nu naartoe zou rijden dan krijg je geen LEZ-boete maar een boete omdat je daar in deze corona tijden niet mag komen… Tja, wel goed zeker voor professionelen die mensen in die zones moeten gaan ondersteunen. Voor de rest eigenlijk een heel dubbelzinnige en gemene maatregel.
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenEven melden dat het museum tot nader order gesloten is… yep : Corona. Sorry om de pret te verstoren, maar het zou ook zinloos zijn om 500+ KM te rijden om dan daar voor gesloten deuren te staan, toch ? Ik heb overigens de voorbije twee jaar het museum en fabriek 2 keer bezocht en je moet toch enkele weken vooraf een bericht sturen voor je je afspraak tot bezoek van de fabriek te pakken hebt. Denk dus zeker niet dat je vandaag een mail stuurt en je overmorgen kan gaan (enfin, in mijn geval was dat toch zo). Ik dacht ook dat het museum op maandag gesloten was, dus als je het bezoek aan een lang weekend wil plakken is vrijdag de dag…
in antwoord op: Fabiek Porsche bezoekenIk heb een 3-tal jaar geleden de grote VW-fabriek in Wolfsburg bezocht. Zoals jullie mogelijk weten staan daar 2 grote glazen torens waar de klanten hun “vers geproduceerde wagen” rechtsreeks vanuit de fabriek kunnen afhalen. Ik heb toen vernomen dat klanten uit enkele andere landen dit ook konden aanvinken als “optie”. Nederlanders en Oostenrijkers konden dit doen. Belgen niet omdat de wagen fysiek in België moet staan bij de registratie. Ik weet niet of dit 100 % klopt, maar dat is alvast datgene wat ik toen gehoord heb. Anderzijds : waar staan we als “één Europa” met vrij verkeer van goederen. Op dit gebied alvast niet ver hé ?
in antwoord op: Nieuwe Spyder in verwachtingMet mijn handgeschakelde 718 heb ik een gemiddelde van 9,3 L/100 km (langdurig), MAAR daar zitten wel relatief veel korte ritten in van pakweg 10 km. Dit heeft natuurlijk ook een invloed gezien een koude motor meer verbruikt. Als ik langere ritten doe kan ik zonder veel moeite tussen 8,2 en 8,5 L halen. Onder de 8 L heb ik ook al gehaald, maar dan is het echt wel bewust zuinig rijden (goed vooruitkijken, anticiperen op het verkeer etc). Het is eens interessant om te zien hoe laag je kan geraken, maar da’s wel eerder de minderheid van m’n ritten. :-)
in antwoord op: Verbruik versus toerental.M.a.w. 100 Euro sparen (ne goeie naftbak) en VAB of Touring nemen…
in antwoord op: Porsche assistanceWauw ! Geniet ervan !!
in antwoord op: Yellow Submarine – it’s a SpyderYep : idem, zelfs bij 718 Boxster met 18 duim standaardvelgen/banden (Pirelli P Zero zomerbanden), vooral als het koud is en het rubber hard wordt. Bij m’n 19″ velgen met winterbanden Continental heb ik dit dus niet…
in antwoord op: wie rijdt panamera model 2018Dank voor de nuttige info Stijn. ‘k Ben soms een ietwat onwetend, maar daar dient dit forum oa voor hé ? ‘k Heb geen intenties om limieten op te zoeken op de openbare weg, maar wagens met achterwielaandrijving en veel PK’s dienen mijn inziens deftig “schoeisel” te hebben. Dank voor de plaatsingstip (maar dit zal wellicht weinigen verbazen dat dit meer kost dan elders).
in antwoord op: Bandenmaat 265 vs 255 in R18