Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,048)
    • Speed en reference sensors zijn vervangen maar komt er ook een signaal binnen ?
      Als je direct geen oscilloscope ter beschikking hebt is dit misschien een hulpje om ze te testen.
      linkje voor 944 maar principe is hetzelfde
      Of hier wat over afstelling ervan (0.8mm)

      Ik zit maar wat mee te denken , normaal zouden de 3.2 ‘s ondertussen twee rijen dik aan je deur moeten staan wachten om hun ECU even uit te lenen !!!

      0

        Sorry Wim geen 3.2 hier .
        Krijgt die geen ontsteking ?

        0

          Das makkelijk…. ” het haakje van Maggie De Block haar bikini ” :sleep:

          0

            Keuze van 200€ tot 2000€ en nog , wat voor de een te luid is voor de ander te plat , ieder heeft een eigen mening over hoe sound ,looks en kostprijs er moet uitzien .
            Als je zelf aan de bak zou willen hier een Low cost uitlaat die vind ik zelf aardig geslaagd is .

            0

              Keuze van 200€ tot 2000€ en nog , wat voor de een te luid is voor de ander te plat , ieder heeft een eigen mening over hoe sound ,looks en kostprijs er moet uitzien .
              Als je zelf aan de bak zou willen hier een Low cost uitlaat die vind ik zelf aardig geslaagd is .

              0

                De Bosch starters hebben daar blijkbaar wel meer last van dus goed mogelijk .
                Het probleem zou eerder het relais zijn die niet schakelt door de hitte .
                Er is een soort van hot start relais kit voor te krijgen maar meestal het er op neer dat de starter (startrelais) stil aan revisie of vervanging toe is .
                Als alternatief voor de Bosch word er soms voor een High Torque Starter gekozen die zouden lichter en krachtiger een beter tegen de hitte bestand zijn .
                Uiteraard is het altijd raadzaam om eerst na te gaan of die ten tijde van falen überhaupt wel stroom krijgt aan de starter .
                Verder alle stekkers en massa eens goed schoon te maken helpt soms ook al een eind

                0

                  De Bosch starters hebben daar blijkbaar wel meer last van dus goed mogelijk .
                  Het probleem zou eerder het relais zijn die niet schakelt door de hitte .
                  Er is een soort van hot start relais kit voor te krijgen maar meestal het er op neer dat de starter (startrelais) stil aan revisie of vervanging toe is .
                  Als alternatief voor de Bosch word er soms voor een High Torque Starter gekozen die zouden lichter en krachtiger een beter tegen de hitte bestand zijn .
                  Uiteraard is het altijd raadzaam om eerst na te gaan of die ten tijde van falen überhaupt wel stroom krijgt aan de starter .
                  Verder alle stekkers en massa eens goed schoon te maken helpt soms ook al een eind

                  0

                    Als je de O2sensor relais uitrekt en hij valt stil (dus hij reageert hierop) zou je voorzichtig mogen aannemen dat die werkt of er werkt althans iets.
                    Een beetje dubieuze want een O2 sensor van die generatie reageert normaal niet zo heel snel ,hij moet om te beginnen al eerst goed op temperatuur komen om een zekere output te kunnen sturen naar de module , dan eenmaal op temperatuur werkt hij meestal alleen maar bij half gas (closed loop)
                    Anderzijds zijn er een heel pak andere factoren die hier in meespelen zoals jou filmpje bv. niet aangeeft of die warm of koud was toen je de test deed.
                    Al dan niet of de motor op bedrijft temp. is maakt een groot verschil welke componenten er op die moment in werking zijn (of zouden moeten zijn) en de motor sterk kunnen beïnvloeden .
                    Ik ga ervan uit dat ook bij jou de motor niet volledig op bedrijfstemp. was , in dat geval zijn mogelijk dingen zoals koudstart verstuiver ,verhoogt stationair toerental en WUR opwarm periode enz. nog in werking dus moeilijk om hier een oorzaak op te plakken .
                    Enige goeie manier om hier wegwijs in te worden lijkt mij dat je de zaken van voor af aan naloopt om stelselmatig proberen uit te sluiten
                    Beginnende met een paar nieuwe bougies,benzine/ luchtfilter – bougie kabels controleren , ontstekings timing afstellen – CIS systeem druk test (kan je heel wat uit opmaken) , vacuum lek check – enz…….
                    Succes

                    0

                      Als je de O2sensor relais uitrekt en hij valt stil (dus hij reageert hierop) zou je voorzichtig mogen aannemen dat die werkt of er werkt althans iets.
                      Een beetje dubieuze want een O2 sensor van die generatie reageert normaal niet zo heel snel ,hij moet om te beginnen al eerst goed op temperatuur komen om een zekere output te kunnen sturen naar de module , dan eenmaal op temperatuur werkt hij meestal alleen maar bij half gas (closed loop)
                      Anderzijds zijn er een heel pak andere factoren die hier in meespelen zoals jou filmpje bv. niet aangeeft of die warm of koud was toen je de test deed.
                      Al dan niet of de motor op bedrijft temp. is maakt een groot verschil welke componenten er op die moment in werking zijn (of zouden moeten zijn) en de motor sterk kunnen beïnvloeden .
                      Ik ga ervan uit dat ook bij jou de motor niet volledig op bedrijfstemp. was , in dat geval zijn mogelijk dingen zoals koudstart verstuiver ,verhoogt stationair toerental en WUR opwarm periode enz. nog in werking dus moeilijk om hier een oorzaak op te plakken .
                      Enige goeie manier om hier wegwijs in te worden lijkt mij dat je de zaken van voor af aan naloopt om stelselmatig proberen uit te sluiten
                      Beginnende met een paar nieuwe bougies,benzine/ luchtfilter – bougie kabels controleren , ontstekings timing afstellen – CIS systeem druk test (kan je heel wat uit opmaken) , vacuum lek check – enz…….
                      Succes

                      0

                        Misschien moet je dat best eens goed proper (droog) maken ,een eindje gaan rijden en nog eens kijken of er te achterhalen valt van waar het juist komt !

                        Op het eerste zicht lijkt het idd uit de oliekeerring te komen maar die druppel olie die daar hangt lijkt niet echt op versnellingsbak olie en zou wel eens van de onkoppelings slave cilinder daarnaast kunnen komen .

                        Voel eens aan die olie , wrijf het eens tussen je vingers
                        versnellingsbak olie is heel dik (plakkerig) en heeft een specifieke geur, remolie daartegen is heel dun (water) en meestal zo goed als geurloos .

                        0

                          Misschien moet je dat best eens goed proper (droog) maken ,een eindje gaan rijden en nog eens kijken of er te achterhalen valt van waar het juist komt !

                          Op het eerste zicht lijkt het idd uit de oliekeerring te komen maar die druppel olie die daar hangt lijkt niet echt op versnellingsbak olie en zou wel eens van de onkoppelings slave cilinder daarnaast kunnen komen .

                          Voel eens aan die olie , wrijf het eens tussen je vingers
                          versnellingsbak olie is heel dik (plakkerig) en heeft een specifieke geur, remolie daartegen is heel dun (water) en meestal zo goed als geurloos .

                          0

                            Nee , krukas moet 2 omwentelingen maken om de nokkenas 1 maal laten rond te gaan .

                            -inlaat + compressie = 1é omwenteling krukas
                            -arbeidslag + uitlaat = 2é omwenteling krukas

                            0

                              Nee , krukas moet 2 omwentelingen maken om de nokkenas 1 maal laten rond te gaan .

                              -inlaat + compressie = 1é omwenteling krukas
                              -arbeidslag + uitlaat = 2é omwenteling krukas

                              0

                                Zo extreem verbouwd ziet er die toch niet uit !

                                0

                                  Haha…echt waar ik heb hem terug eraf gesmeten ,in eerste instantie leek hij wel ok maar des te meer ik er naar keek begon de niet helemaal correcte pasvorm me te irriteren en jou foto heeft de doorslag gegeven .
                                  En gelijk heb je , veronderstel dat het zelfs voor een ervaren carrossier niet altijd makkelijk is om die krengen in vorm te krijgen laat staan voor een amateur .


                                  @floere

                                  Niet echt ,het valt niet echt op maar het gedeelte vlak onder het rooster staat bol dus het water loopt eraf .
                                  Althans zo is het bij de mijne ,in grote lijnen zien ze er hetzelfde uit maar je hebt een paar verschillende modelletjes in die ducktails .
                                  Zo zitten aan het model dat Wim toont vlakke kanten aan de zijkant , vanaf de zijkant gezien lijkt die hoger te liggen dan de carrosserielijn .
                                  Het model dat ik heb heeft dat niet .

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,048)