Aangemaakte reacties
-
[quote=”bladerunner” post=112272]Ah zo, ook van de Kempen dus. :first:[/quote]
Ja lap.. nu moet ik wel schuld bekennen ..ik zen van Geel :sarcastisch :happy:In antwoord op: Benzine filter 3.0 sc 1979Ik kwam een artikel tegen waar werd verteld dat de luchtweger van de K jetronic (wat vermoedelijk de meeste luchtblazers hier hebben) niet zo goed zou om kunnen met de grotere overlappingstijden van de S nokkenassen .
Er word eerder gekozen om de standaard SC nokkenassen naar een 964 profiel te laten slijpen.
KLIK HIERIn antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Vandaag mijn lesje weer geleerd :applaus:
Voor de vierde maal terug geweest naar de autoshop …nog steeds geen passend filter :wtf:
Die shop is nu wel vlak bij de deur maar Porsche verellen is immers maar 2 km verder .
Waarom makkelijk maken als het ook moeilijk kan is het moto :first: :sarcastischIn antwoord op: Benzine filter 3.0 sc 1979@ wim
Je bedoeld het timen van de nokkenas toch ?
Das wat anders als slijpen van een nokkenas.Ik had ergens opgevangen dat er onderling in de standaard nokkenassen (jaartal/type motor)ook wat verschil in overlapping zit ?
Weet niet in welke maten deze dan onderling verwisselbaar zijn of niet ?In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Jou elf heeft waarschijnlijk geen contactpunten meer maar een elektronische ontsteking .
Ben je wel zeker dat je geen bougiekabels verkeerd hebt zitten ?In antwoord op: ontsteking problemenIk ben ook recent nieuw hier dus alvast welkom van een ander groentje :drink:
Schoon bakske ! :lekker:
Welke kleur is dat ?In antwoord op: introductieIk ben niet specifiek op de hoogten over de 3.0 SC motor maar tussen wat hier genoemd word scherpe nokkenas en het daarmee gepaard gaande bokken ,wat is een scherpe nokkenas ???
Zolang er geen graden duration en lift worden bij vermeld kan het zowat alles zijn.In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Knap :applaus:
Verdomd snel in de start :driver:
Wat doet die op de 400 meter ?
Ik ben ook wel eens ooit in Ciney geweest maar ik denk op een andere locatie want herken dat daar precies nie.
Heb toen wel eens een keer meer in Brustem (st. truiden)gereden maar dat moet 2004-2005 geweest zijn (we worden oud :roll: )In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Hey bedankt , gaat zeker nog van pas komen ;)
In antwoord op: Benzine filter 3.0 sc 1979Bangelijk …Ik breng men motor naar jou als die gereinigd moet worden :D :respect2:
In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik dacht weer eens goedkoper af te zijn :sarcastisch
Ja..weet je wel , op een zaterdag namiddag ,niks anders meer open :?
Ik had die olie filter gelijk maar mee gebracht omdat die wagen lang heeft stil gestaan ,ik wou tijdelijk deze dan maar erop zetten en een paar keer warm draaien ,olie terug aflaten en dan weer nieuwe goeie filter erop.Het probleem is die benzinefilter maar ik had het kunnen weten …is niet de eerste keer dat die idioot me wat fout mee geeft :evil:
Maar zoals ik al zei ,op een zaterdag namiddag heb je niet veel keuze en je wil dat ding starten natuurlijk :driver: !
@John
Ik ga maandag terug en kan ik hem misschien nog omwisselen tegen het Bosch nr. wat op die site staat :engeltje:
Heb hier nu een MANN WK726 maar die past niet , schroefdraad is man/vrouw M12 en moet man/man 1xM12-1xM14 zijn .In antwoord op: Benzine filter 3.0 sc 1979Oke bedankt ,de persoon is momenteel op reis dus moet nog even wachten maar komt goed :lekker:
In antwoord op: Spatborden verschillende jaartallen?T’ja inderdaad ik begrijp je ding maar de mijne zijn er echt wel slecht aan toe .
Ik moet natuurlijk nog gaan kijken maar hij beweerde dat deze roestvrij zijn en dan heb je een betere basis om te beginnen.
Vraagprijs is 150 euro /stuk en dat lijkt mij een faire prijs voor roestvrije exemplaren denk ik toch ?In antwoord op: Spatborden verschillende jaartallen?Heb ooit een 944 gehad met een pacha motief, in het begin vond ik het raar maar nu vind ik het vet .
Hoort bij de tijdsgeest en tegenwoordig nog moeilijk te vinden in goede staat .In antwoord op: Carrera of turbo spoilerIk weet het niet Guy ,de 911 is voor mij vrij nieuw :|
Wat ik weet is wat ik hier en daar opgevangen heb.Maar ook uit die link van John blijkt dat vanaf jaar 1981 de max olie druk verschilt tegen over de vorige types.
Er blijkt een verschil in compressie verhouding te zijn (kan de bolle pistons verklaren)
maar het vermogen blijft toch hetzelfde .
Afstelling CO waarden liggen lager bij latere motoren en bougies zijn van een kouder type .
Vermoedelijk zitten op jou donor motor dus ook ander type K jetronic, nokkenassen en onstekingsverdeler .In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980