Aangemaakte reacties
-
Zit blijkbaar ook nog wat onderling verschil in de US versies .
Canada/US/California modellen weer net iets anders.
Wat ik er kan uit opmaken is dat er een verschil in inlaat zoals EGR klep,catalic converter enz. maar ook dat er sommige een andere oliepomp hebben gekregen om in een warmer klimaat te voldoen.Die Amerikanen gebruikten daar 91 RON benzine ,misschien uit dat zich ook in compressie verhouding ?
In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980@ Peter-targa
He dat zou fijn zijn ,die jongens kunnen je vertellen hoe je 911 destijds van de band rolde of wat ?
Dat zou heel wat vragen kunnen beantwoorden :respect2:
Een Pacha interieur is wel cool :first:
@Bully
Beetje spijtig dat die er dan zal afmoeten ,CARRERA klinkt anders wel geil :DIn antwoord op: Carrera of turbo spoiler:D Blijkbaar redelijk wat pro en contra over de achterspoilertjs :D
Wel of niet ,ieder zijn mening natuurlijk en het woord origineel kan langs twee kanten worden geinterpreteerd .[quote=”targa?” post=111504]@python
klopt van het sportpakketje, ik heb ook voor- en achter spoiler (473) + de 16″ Fuchs (395). Zou sportophanging (474) daar ook niet bijgehoord hebben?[/quote]Ik weet het niet ,voor mij allemaal nog nieuw en probeer hier en daar uit te zoeken wat op mijn kist zit :D
Mijn targa heeft de 16 inch ,die frontlip ,van die banaan koplampsproeiers ,achterspoiler en wat ik kan uitmaken Bilstein schokdempers eronder .
Achter op de klep staat Carrera en heeft de opties maar hij is van bj 78 en toen dacht ik geen carrera gemaakt te zijn :wtf:In antwoord op: Carrera of turbo spoilerVolgens deze site : 3.0 SC USA/Canada bj. 1981-1983 (132Kw/180HP)HIER
EN HIERIk wil niet tegen de kop stoten dus als ik een stomme vraag stel is dat uit onwetendheid :engeltje:
Ik vroeg me af of je deze motor voor een goeie gekocht hebt ?
Goeie bedoel ik dan zoals wisselen en knallen met dat ding.
Ik dacht gelezen te hebben 4000 euro maar nu blijken er 2 kopbouten afgebroken te zijn ?
Voor zover ik gelezen heb is dit blijkbaar niet heel abnormaal ,de 3.0 sc zou wel eens meer last hebben van afgeknapte kopbouten , zou iets met doorroesten te maken hebben.In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”Morris52″ post=111597]@ Gette , en er is iets wat ik al langer had bijgeleerd
De 204pk heeft koplampsproeiers op de bumpers staan, als ik straks de motor ga halen , ga ik nog enkele foto’s nemen ook van de oude kas waar ze uit kwam.
Mvg, Guy[/quote]Zou dat ook niet gewoon een optie kunnen geweest zijnzijn ?
Mijne is een bj.78 SC en heeft ook die koplampsproeiers op de bumper .
Ze zouden hem natuurlijk kunnen veranderd hebben maar ik zie geen tekenen van schade omdat de orginele kleur er ook nog opzit en de rest van de reutemeteut darmpjes en schakelaartjs binnen zit er ook in zit.In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Die gele carrera heeft wel wat maar is volgens mij geen Nr.106 Talbot Yellow ?
Aarg ,het lukt me niet om hier een afbeelding te plaatsen :evil: :roll:
In antwoord op: Carrera of turbo spoilerIk kwam gisteren een site tegen waar hier heel wat info met foto’s over te vinden was maar die ben ik ondertussen alweer kwijt. :|
Daar werd nog een onderscheid gemaakt tussen de vroege turbo (zoals die van Guy) en de carrera spoiler.
De vroege carrera spoiler zou dat kleine zwarte roostertje NIET hebben ?
Bij dat optisch carrera pakketje zou samen met die front lip ook nog 16 Inch. Fuchs horen in plaats van de standaard 15 Inch velgen ?In antwoord op: Carrera of turbo spoiler@ peter-targa
Ik ben er zeker niet tegen ,sommige vind ik zelfs mooier met spoiler ,sommige ook weer niet.
Ik weet niet hoe komt maar sommige hebben het en sommige niet !
Ik denk de totale combinatie ,kleur , velgen …enz moet kloppen .
Je hebt dat gevoel ook als je voor een wagen gaat kijken ,de klik moet er zijn .Spijtig is de mijne standaard 106 Talbot yellow , en dat vind ik persoonlijk nu niet bepaald de mooiste kleur voor een SC targa :cry:
Ik vind ze veel mooier in de grijs of platina tinten zoals de jouwe .Hoe zit het eigenlijk als ik mijn targa een andere kleur zou geven als standaard ,zou dit veel afbraak doen in waarden ?
(of ben ik teveel off topic aan het gaan? :engeltje: )In antwoord op: Carrera of turbo spoilerBij het rond kijken voor wat spullen op e-net voor men resto werd ik al gelijk een beetje transpireren van de prijzen die ik tegen kom maar dit is een fijne link ,lijken me faire prijzen :first:
@Guy, goe bezig ! :respekt:In antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”cabrio wim” post=111300]Wat is die zwarte smurrie allemaal onder de plaat. :shock:[/quote]
Een 944 heeft een koppeling met een rubber hart met als functie de schokken op te vangen zoals de veren in een meer voorkomende koppelingsplaat .
Spijtige aan de 944 koppelingsplaat is dat bij stevig gebruik meestal dat rubber hart als eerste scheurt .In antwoord op: restauratieproject by ChineeskeDeze is wel handig :drink:
http://cache.jalopnik.com/assets/images/12/2010/02/porsche_bbq_real.jpgIn antwoord op: Carrera of turbo spoilerDeze is wel handig :drink:
In antwoord op: Carrera of turbo spoilerPfff…ik verdien een schop onder men kont !
Gisteren avond laat heb ik het gelaten voor wat het was ,een beetje een tegenvaller net nu ze goed draaide :cry:
Daarnet kon ik het niet laten om toch nog eens te kijken of ze nu wel wil nu ze koud staat.
Valt men oog op de benzine meter :shock:
Je raad het wel ,door al dat starten en testen is die gewoon zonder benzine gevallen :roll: :oops:In antwoord op: Ontsteking 3.0 SC 1978-1979Gisteren avond de warm up controle valve eraf gehaald en grondig doorgeblazen met perslucht en veel carbu reiniger.
Het zijn maar minuscule gaatjes waarvan de aanvoer compleet dicht zat :|
Na het terug monteren en pressure testen liggen de waarden nu +- zoals ze horen te zijn.
Koude motor starte na de eerste klik :happy:
Warm gedraaid en ging prima tot die opeens gewoon stilviel en niet meer wou starten :wtf:
Misschien dat de CO waarden te veraf liggen een een air/fuel afstelling dringend aan de orde is ?
Daarvoor moet ik eerst een CO tester scoren en men zelf gemaakte druktest leiding heeft het begeven dus is ten vroegste iets voor morgen :|In antwoord op: Ontsteking 3.0 SC 1978-1979Gij weet voorlopig nog wat doen zie ik :D
Die gaskabel lijkt me zo goed te zitten ,wss zit die gewoon te los of gaat de gasklep te stroef (WD40 :respect2: )In antwoord op: restauratieproject by Chineeske