Aangemaakte reacties
-
Beste Allen,
Alvast bedankt voor jullie meldingen. Wat betreft de oliefilter, deze heb ik zelf nog nooit vervangen. Ik zie wel dat er geen merknaam porsche op vermeld staat dus ik vermoed dat het geen originele is. Zijn die met een drukklepje enkel via de officiële Porsche dealers te verkrijgen of is er iemand die een merk en type nummer kent van een aftermarket product waar wel het drukklepje waar Wim het over heeft in zit. Ik hoor het graag.Verder wens ik jullie een fijn 2013 met daarin vele Porsche kilometers
in antwoord op: Leidingen oliekoeler vervangen = olie bijvullen?Beste Allen,
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Rob (1970) en ik heb sinds enkele jaren een 3.2 van 1988 en een cayenne Turbo. De 3.2 is een origineel in België afgeleverde wagen en de historiek is vrij compleet. Wat betreft de 3.2 heb ik een vraag die wat aansluit bij deze topic. Als ik de wagen start hoor ik al vanaf ik de wagen heb een rochelend geluid achter in de motor ruimte. Het is net of er lucht in het olie circuit zit. Na enkele minuten/km’s is het geluid weg en komt het ook niet meer terug tot de wagen opnieuw een dag heeft stilgestaan. Het olie niveau is voldoende. Mijn vraag is uiteraard of dit geluid normaal is bij de 3.2 of zit er misschien een automatische ontluchter op die niet goed werkt. In afwachting van een reactie alvast bedankt.in antwoord op: Leidingen oliekoeler vervangen = olie bijvullen?Ook jij nogmaals bedankt voor de tips. Het is inderdaad zo dat elk merk toch zijn specifieke probleempjes heeft. Goed dat internet bestaat. Op die manier kunnen we elkaar verder helpen en de hobby leuk en betaalbaar houden. Tot een volgende keer.
in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurVandaag heb ik even de tijd genomen en m’n bestuurderszetel verwijderd om bij de DME te kunnen. Ik stelde vast dat zowel de DME als de stuurdoos van de motronic los onder de zetel lagen.
Ik zag ook een bronskleurig rond doosje wat bij op de stekker waarin de DME zit is aangesloten. Op het doosjes staat een nummer en Japan vermeld. Op de twee foto’s in bijlage zie je het doosje duidelijk staan. Iemand een idée wat de functie is van het doosje? Daarna heb ik de test zoals in voorgaande door 911-lover beschreven uitgevoerd. De DME klikte twee maal. 1e keer bij contact aan, 2e keer bij starten en omgekeerd uiteraard. Ik heb daarna al de fiches en stekkers die onder de zetel zaten losgekoppeld en nagekeken. Bleek dat op één van de stekkers tussen het ronde doosje waar ik hierboven over sprak en de DME stekker veel aanslag (corrosie) zichtbaar was. Ik heb dan op alle zichtbare contacten contact cleaner gespoten, daarna alles gemonteerd en uitvoerig getest. Vervolgens de wagen goed warm gaan rijden en naar de technische controle geweest. Tijdens de technische controle werd de wagen ook een vijftal keer kort achter elkaar gestart terwijl hij warm was. Geen problemen meer gehad tot nu toe.in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurBeste 911-lover. Dat is nu het type antwoorden welke ik graag lees en krijg. Dit is duidelijk praktijk ervaring die bovenkomt en waar iedereen iets van op steekt die deze topic volgt. grt Rob Willems
in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurNogmaals bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen een DME besteld gezien de starter gereviseerd is ongeveer 1.5 jaar geleden. Indien het met de DME niet opgelost is mag ik de starter terug naar de firma brengen welke de revisie hebben gedaan en zullen ze een nieuwe relais plaatsen onder garantie.
in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurAlvast bedankt voor de reactie 911-Lover. Ik heb ondertussen op het forum van Pelican Parts ook gezien dat het een frequent voorkomend probleem is.
Ik heb daar ook de oplossingen gevonden om het probleem te verhelpen.in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurAlvast bedankt, ik probeer het en hou je op de hoogte.
mvgRob Willems
in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurDag Wim, Dag Wiliam,
Alvast bedankt maar ik wil melden dat het eerder een probleem elektrisch is want wanneer ik de sleutel omdraai gebeurd er gewoon niets. Zelfs de start relais klikt niet in.
Het is net of er achter het contact geen stroom wordt geleverd aan de benodigde delen.
Ik heb op elektrische schema’s gekeken en ik zie dat de starter(relais) rechtstreeks achter het contact staat.Gele draad #50 als ik me niet vergis.in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuurInderdaad, dat is niet netjes van mij. Ik heb de carrera circa 1.5 jaar geleden gekocht bij garage Oostvogels te Loenhout. Voordien heeft hij twee eigenaren gehad. Op de teller staan 190 000km. maar de motor is volledig droog en de wagen is in opperbeste en verzorgde staat. Het enige min puntje was dat het leder van de bestuurder wat geschaafd was. Dit is opgelost dmv wat lederverf aangemaakt op kleur en een sponsje.
Verder heb ik ook nog een Cayenne Turbo welke ik nu ca. 3 jaar heb. Ik heb er destijds een LPG installatie in laten plaatsen wat door vele werd afgeraden maar waar ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad heb. Je voelt het verschil in rijden tussen LPG en benzine helemaal niet. Er is ook een systeem voor geforceerde klepsmering ingebouwd. Valve Care.
Nogmaals mijn verontschuldigingen voor het me niet voorstellen bij de eerste topic die ik geplaatst heb. Maar het type antwoorden dat ik citeerde komt echt wel veel voor op de verschillende merkenforums en dit zorgt ervoor dat er weinig kan bijgeleerd worden.
in antwoord op: 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuur