Aangemaakte reacties
-
Dat van die 918 tegen die bmw is ook wel een beetje appelen met peren vergelijken. En los van dat feit leek het mij ook niet echt zo te zijn dat ze gereed stonden om een sprintje te trekken. :roll:
in antwoord op: Online Porsche filmpjesPrima! Hopelijk zien we dan ergens het resultaat verschijnen. Ik zit zelf binnenkort ook met een miles teller en ook al heb ik een akkoord met iemand in amerika die op zoek is naar een miles teller om te ruilen, ik houd de piste voor een ombouw toch ook open.
in antwoord op: 912 ’69 onderdelen gezochtOké, nu valt mijne frank, je hebt het over de vaste deurbakjes. Dat zou idd kunnen dat die correct zijn voor een 69. Ik zat met de losse ‘flappen’ in m’n achterhoofd en daar heb ik eens van gelezen dat dat een ’68 only kenmerk is.
Wat de ombouw mph -> kpu precies omvat kan ik niet zeggen aangezien ik het zelf nog niet heb laten doen. Nu, ik ga er logisch gezien van uit dat de teller zelf ook omgebouwd wordt naar kilometers. De huidige tellerstand kan overigens ook behouden worden. Normaal gesproken wordt de teller ook insgelijks gekuist aangezien hij toch open gaat en ziet hij er achteraf weer een stuk beter uit (indien dit op voorhand wat te wensen over liet).
Prijs situeert zich normaal gesproken rond de 200€, en daar koop je niet snel een andere teller voor! Om dan nog maar niet te spreken over de toestand/werking/kilometerstand.P.S.: ik weet niet of ik hier een email adres mag plaatsen maar indien je Jan hier omtrent zou willen contacteren voor meer info, mag je mij altijd een pb sturen of zelf even googlen uiteraard.
in antwoord op: 912 ’69 onderdelen gezochtBedoel je met de deurbakjes de bakjes die je soms onder de handgrepen ziet? Want als ik mij niet vergis is dat een optie die enkel de ’68er had.
Km-teller kan je eventueel ook laten opbouwen van miles naar km. Er zijn meerdere adresjes te vinden maar Jan Van Gorp uit Geel zou een aanrader zijn.in antwoord op: 912 ’69 onderdelen gezochtSlate grey met een rood interieur werkt altijd. Maar in mijn ogen, als je dan toch voor origineel gaat, zou ik toch overwegen om eventueel voor het originele interieur te gaan. Misschien iets minder mooi dan het rode maar wel origineel, net zoals je de rest wil doen. Als het de bedoeling is om hem lange tijd zelf te houden, zou ik zelf opteren voor lekker de eigen zin te doen.
[quote=”stefx911″ post=183725]Het grijs is in ieder geval de originele kleur van deze 912..; Waarom ze die ooit rood herspoten hebben…[/quote]
Waarschijnlijk omdat er een tijd geweest is dan een ‘sportwagen’ moest opvallen qua kleur?
Het grappige hieraan is dat ik een grijze gekocht heb die origineel rood was… :lol:
Wel niet herspoten in het slate grey maar eerder een zilver tint.carbio wim: Ik vermoed dat schiefergrau en slate grey om dezelfde kleur gaat.
Attachments:in antwoord op: Nieuw projectje…Leuk! Een polo rode? Wat zijn de eerste plannen er mee? Zo origineel mogelijk of een andere piste om te volgen?
in antwoord op: Nieuw projectje…Zou in principe ook op air kunnen liggen he.
En anders: looks…
in antwoord op: Online Porsche pics[quote=”Ibiz@ke” post=183305]
[/quote]Jammie zeg! :applaus:
in antwoord op: Online Porsche pics[quote=”deepee” post=183367]standaard wielbouten = M12[/quote]
En dan komt ik uiteindelijk op 18mm voor de adapters. Zal ne nipte worden vrees ik!
Thanks! :up:in antwoord op: technische vraag mbt passen van velgenIk had deze thread nog niet goed bekeken aangezien het om een 964 gaat en ik persoonlijk meer voor het oudere werk ben maar dit ziet er hier wel erg netjes uit allemaal! Mooi zo.
Blijkbaar moet ik die colourlock ook eens gaan bekijken omdat ik met een plekje zit in mijn deurpanelen. Het plan was om hier een threadje voor te openen eens ik zover was maar die colourlock lijkt mij wel het spul te kunnen zijn dat ik nodig heb! :up:in antwoord op: 964 Refreshtoration[quote=”Ghost” post=183195]Dikte zou 1.5 maal de dikte van de bouten moeten zijn.[/quote]
Oke thanks! Geen idee hoe dik de bouten zijn maar stel dat ze dus 6mm zijn, zou in principe de dikte van de adapters 9mm mogen zijn. Dat kan interessant zijn. Iemand een idee naar de dikte van 912 bouten? :)
Als er nog anderen info hebben, shoot! Aanbieding van de velgen loopt vanavond af dus alle info is welkom! ;)
in antwoord op: technische vraag mbt passen van velgenPrecies niet veel animo voor.
Hoe dan ook, vandaag zit er tussen de aanbiedingen een GPS tracker, misschien dat dat sommigen kan bekoren.
Voor de eventuele geïnteresseerden: http://www.power2day.com/dagaanbieding.htmlin antwoord op: Dagaanbieding alarm[quote=”de_koen” post=183185]5×130 bij boren geen optie?[/quote]
Jammer genoeg niet nee. Het is niet dat de bouten afgedekt worden door een kapje al was dat anders wel de ideale oplossing geweest maar helaas.
[quote=”tttoon” post=183183]Ik denk dat 10mm technisch niet haalbaar is, omdat het naafgat voor de as (auto-kant) al 10mm diep moet zijn, dus dan blijft er als je het in profiel bekijkt geen materiaal over. Dan heb je ook heel erg korte bouten nodig. Denk er ook aan dat de et waarde helemaal gaat veranderen met die adapter, ik weet niet of met een 20mm adapter het wiel nog past (is et13 dan).[/quote]
Welja, dat is eigenlijk mijn vraag net. Ik weet dat de velg uiteraard naar buiten komt en het is daarom dat ik graag even had geweten meet welke minimum dikte ik rekening dien te houden.
In bijlage een foto van de type velg. Gewaagd maar een poging waard in mijn ogen.
Attachments:in antwoord op: technische vraag mbt passen van velgenMet de Porsche is het in mijn ogen niet anders dan met andere zaken. De mensen waar ik close mee ben, heb ik het verteld. Verder vertel ik het niet omdat het de kans bestaat dat het dan stoeferig zou overkomen, hetgeen zeker het geval niet is. Maar anderzijds verberg ik hem ook niet en als ik zin heb om er eens mee naar het werk te gaan, doe ik dit gewoon. Natuurlijk wordt er dan wel eens gesproken over ‘de porsche-man’ maar zo spraken ze voordien ook al wel eens over ‘de man met het sjaaltje’ omdat ik eens ergens deftig gekleed aan kwam. In mijn ogen jaloezie maar ik lig er niet wakker van. Don’t like it? Pech dan…
In tegenstelling tot zulke reacties staan ook verschillende positieve reacties. Ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb, tot op een bepaald niveau weliswaar. Ik ga het ook niet uithangen want dan kan je natuurlijk achterklap verwachten…
in antwoord op: Jullie ook last van jaloerse blikken/commentaar ?[quote=”cabrio wim” post=182635]Gisteren nog wat dingen verandert aan de neus, want zoals die roosters erin zitten bij de meeste Karmann’s kan mij niet bekoren.
Dit begint er beter op te trekken, maar is nog niet geheel naar onze zin.
Dus met de tijd zal ik wel eens iets anders maken voor in die gaten.[/quote]
Ziet er netjes uit! Anders misschien even uitkijken voor lowlight grilles?
in antwoord op: Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.