Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 262)
    • Zelf kan je dus geen slag slaan bij de japanners, jammer… Maarja, de handelaren moeten ook hun brood verdienen zeker? Al vermoed ik dat ze ginds voor heel erg schappelijke prijsjes te krijgen zijn en is daar uiteindelijk hier weinig van te merken.. :think:

        Van waar zouden ze die japanners zoal halen? Zijn daar ook bekendere sites van?

          Ja, uiteraard speelt het feit dat je hem niet kan bezichtigen. Maar anderzijds is er ook het prijsverschil. Hoewel, ik ga ook niet beweren dat ik duizenden euro’s uitgespaard heb! Uiteindelijk is het altijd veiliger om in de nabije omgeving te kopen maar het grote aanbod en de relatief simpele weg om hem hier te krijgen maken voor mij dat ik toch kijk wat er ginds te krijgen valt. In the end heb je een pak minder zekerheid en is het enige wat je kan doen je gezond verstand proberen te gebruiken en als je een goed gevoel hebt bij de verkoper, dat scheelt ook al. Persoonlijk had ik op internet het een en ander gevonden mbt de eigenaar waardoor zijn verhaal alleszins al te verifiëren viel. Dat stelde al wel deels gerust. Nu, de barsten die in het lakwerk zaten in de deur, daar wist ik bijvoorbeeld niets van maarja, dat is een beetje het risico van dit systeem denk ik dan. Ondertussen heb ik ook een interessante 911S van ’76 zien staan met wide body aan een wel heel aantrekkelijk prijsje en ik heb er een tijdje voor over en weer gemaild maar toch beslist om er mijn handen vanaf te houden. Aanlokkelijk is niet altijd aantrekkelijk! ;)

            Ik kocht de wagen particulier. In principe was hij verkocht aan een andere kandidaat maar deze liet achteraf niet van zich horen en zo heb ik hem uiteindelijk toch kunnen kopen.

            Ik heb hier een topic aangemaakt. https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/122321-mijn-eerste-porsche?start=12
            De laatste 4 foto’s waren foto’s van de verkoper, de andere heb ik thuis genomen. Als je mijn eerste post in de thread leest, kan je ook mijn bevindingen zien mbt de staat van de wagen. ;)

              Hi Stoffel,

              ik heb toevallig net je voorstel topic doorgelezen! Het leukste stuk is volgens mij net de zoektocht zelf! Ik heb de mijne via ebay gekocht. Misschien niet de ideale plek maar ik had er vertrouwen in en kon mij vinden in de prijs dus ben ik er gewoon voor gegaan. Tot op vandaag nog geen spijt van gehad. Interessante pagina’s om in de gaten te houden zijn misschien wel thesamba en pelicanparts. Die check ik ook dagelijks… ;)

                  Volgens de handelaar waren er geen lasnaden te zien. Bij de voorzijde zou dit nog kunnen indien er volledige turbo spatborden gemonteerd werden maar achteraan kan dit in principe niet. Of het zou een WTL moeten zijn…

                    [quote=”Mushroom” post=163969]Voor mij persoonlijk: mèh
                    Bob De Bouwer gehalte is te hoog :salut:[/quote]

                    [quote=”Gette” post=163972]Ik vind vooral de racestand van de ruitenwissers en de meegelakte olieleidingen de moeite :think:[/quote]

                    Ik kan jullie redenering wel volgen hoor. Ik bekijk hem vanuit het standpunt: ik zie een 3.2 wel zitten om er vervolgens een soort outlaw backdate van te maken met een knipoog naar singer. En dan heeft de wagen ook wel wat voordelen lijkt me. En de prijs lijkt me op zich ook niet zo slecht.

                      Ik weet niet of het een koopje is maar wat is jullie idee hiervan?
                      http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-carrera-turbolook-3-2-82753609.htm
                      Is er trouwens iemand bekend met deze handelaar uit Ninove?

                        [quote=”Mushroom” post=163832]
                        Btw, ‘t is een schaalmodel… :shock: :applaus: 8)[/quote]

                        Bij deze hoef ik hem niet meer te uppen. Toen ik deze foto voor het eerst zag, was dat voor mij gelijk het beeld van mijn ideale porsche. Ik verschrok dan ook behoorlijk wanneer ik pas weken nadien vernam dat het een schaalmodel is. :wtf: Blijft wel een erg cool ding! :coolness:

                        [quote=”Goof” post=163845]Dit is gewoon een gevolg van de kleine ‘cabine’ die een Porsche heeft. Doe het raam aan de andere kant maar eens een beetje open zodat de lucht kan ontsnappen, dan zou het een pak vlotter moeten gaan.[/quote]

                        Dat klinkt op zich erg aannemelijk al is de cabine van een 912 niet bepaald groter en bij deze was het mij nog nooit eerder opgevallen. Die sluiten toch een stuk gemakkelijker!

                        [quote=”FirstP” post=163859]Wim zal hier straks wel een professionele uitleg voor kunnen geven zeker? :respect2:[/quote]

                        Bring it on Wim! :popcorn:

                          Oke, alvast bedankt! Ik heb me altijd voorgenomen dat de deuren als het wat dicht zouden vallen en ik schrok er eigenlijk best van. Fotootje komt er morgen aan, ik lig net in m’n bed maar op m’n laptop heb ik wel een grotere foto. Grt

                              [quote=”FirstP” post=163076]Wagens van die ouderdom hebben geen gelijkvormigheidsattest (was niet nodig in Duitsland).
                              Bij de homologatiedienst van MB maken ze dus het gelijkvormigheidsattest voor je en er wordt ook een plaatje voorzien onder de motorkap zodat alles voor de Belgische wetgeving in orde is. (kostprijs 100€)[/quote]

                              Ik had er geen idee van dat dit nodig is. Mijn eerste SEC ben ik ook gaan halen in Berlijn en daar heb ik dit proces niet doorlopen. Ik heb ben gewoon met de documenten die erbij waren naar de keuring geweest en dit vormde geen enkel probleem. Anderzijds, 100€ is ook geen been af…

                                [quote=”de_koen” post=163033]die blauwe met turbo blok heeft 3.6 350pk op de papieren staan dus makkelijk legaal in te voeren en correct te verzekeren.[/quote]

                                Koen, ken je de wagen of heb je contact gehad dat je dat weet?

                                  Ik heb dit model ook altijd iets vinden hebben maar mijn persoonlijke all-time favorite MB blijft toch wel de SEC uit de jaren ’80. Een aantal jaren terug heb ik er 2 verschillende gehad, de eerste heb ik helaas geaccidenteerd (4.2 V8 is niet ideaal voor een jonge bestuurder) en de tweede heb ik verkocht wanneer ik heb getekend voor m’n hypothecaire lening. Beide waren ze van 1990 dus oldtimer was geen optie maar gelukkig moest ik toen naar niets kijken aangezien ik nog ‘thuis’ woonde. Momenteel kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat ik er niet opnieuw ooit een in huis haal…

                                  [quote=”FirstP” post=162954]
                                  P.S. Morgen ga ik voor de homologatie naar MB en als alles daar OK is dan moet ik enkel nog in oktober naar de keuring en kan het feest beginnen :driver:[/quote]

                                  Wat dient er precies gehomologeerd te worden? Ik dacht dat hij van Duitsland kwam?

                                  [quote=”Harley49″ post=152178]
                                  Mijn 320 E was inderdaad van omstreeks bj 2000.
                                  [/quote]
                                  Dat was idd een slechte periode. Ik heb hier nog een C220CDI staan voor dagelijks gebruik met hetzelfde probleem…

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 262)