Aangemaakte reacties
-
[quote=”bladerunner” post=192302]Voor 1.000.000 koop ik in plaats van één gedrocht liever, een Singer, een 356 Cabrio, een pre-impact Targa, een 964 jubi, een 993 4S, een 997 Sportclassic, een 964 speedster en een nieuwe 991 4S Targa. :happydance: :happydance:[/quote]
Dat kan ik enigszins begrijpen maar dan zou ik je aanraden om na 10jaar niet te kijken wat de vergelijkende waardes op die moment zijn. :D
[quote=”kristof-vh” post=192315]
In 1969 bestonden er nog geen ST-s !
Als je de adv. leest en door de fotos scrolt zie je dat hij oorspronkelijk met smalle kas heeft gekoerst en pas tegen 1972 is omgebouwd tot ST (brede kas – 2.5 motor) voor Lemans.[/quote]Je hebt gelijk maar ook weer niet. :mrgreen:
Ik dacht even dat eind 69 de eerste ST’s geproduceerd zijn maar ik heb het even gecontroleerd en blijkbaar toch niet. Maar dat deze in 72 omgebouwd is kan normaal ook niet want de ST is enkel geproduceerd in ’70 en ’71. Bovendien zie je op één van de foto’s onderaan dat hij reeds de ST ombouw heeft terwijl de race in ’71 gereden werd. ;)in antwoord op: Porsche als garage goudAls ze er nu niet vanaf raakten zouden de prijzen op amper een jaar tijd niet toegenomen zijn met 50%-100% en al naar een 1.000.000$ gaan voor een wagen in tiptop conditie.
in antwoord op: Porsche als garage goudVerbaasd me dat de 959’s niet verkocht raakten. Was de 959 niet zowat het antwoord van Porsche op de ferrari F40 destijds?
Die 69S vind ik overigens ook erg duur! Als het nu nog een ST was…
Maarja, zo herinner ik me ook die Nederlander die in 2000 €8.500.000 betaalde voor een ferrari 250 GTO en hem 12 jaar later van de hand doet voor €35.000.000. Goed geeïnvesteerd noem ik dat!! :shock:
in antwoord op: Porsche als garage goudIdd een kwestie van smaak en goesting. Ik vind het wel kunnen! Niet dat ik zo extreem zou gaan als het eerste exemplaar hieronder maar ik vind het wel cool! Maar ik kan natuurlijk even goed een exemplaar zonder ook maar 1 sticker appreciëren… ;)
in antwoord op: stickertje plakkenEen gelukkig nieuwjaar aan iedereen! Met enerzijds een optimale gezondheid en anderzijds veel *porsche plezier! :driver:
in antwoord op: De beste wensen voor 2015Haha! Ik stelde mij ook al vragen bij de zussen-stelling. Ik dacht eerder aan bloedverwanten 1ste graad… :mrgreen:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Dit lijkt me ook wel een mooie basis! Heeft al wat leuke upgrades en zaken die niet meer dienen te gebeuren. En als we de verkoper mogen geloven, ligt er een gezond blok in zodat je in eerste instantie gewoon kan genieten en de motor eventueel later nog onder handen kan nemen. ;)
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken[quote=”Yellow Submarine” post=191362]
^^Peter, mooie vondst! Wie is die gast? Een ver familielid van Magnus Walker of gewoon een groupie? :D
[/quote]Heeft op zich niks met Magnus Walker te maken (buiten de sticker dan) maar gezien de bekendheid van Magnus wordt dit type wagens wel meteen aan hem gelinkt. Dit is eigenlijk gewoonweg het R-gruppe type waar ik het eerder in dit topic over had.
Singer heeft veel fans waarvan de meesten er nooit een zullen kunnen kopen. Het enige alternatief dan is zelf aan de slag gaan maar ofwel ben je dan evenzeer een massa geld armer, ofwel ga je zelf aan de slag en bespaar je je een deel van dat geld. Het gevaar dan is wel dat je komt te zitten met een ‘halve singer’. Vandaar dat het mijn inziens beter is om te kijken naar alternatieven. En dat kan dan een 2.8 RSR zijn of een ST-replica als je houdt van de basic lijn van een singer, zijnde de early look met brede spatborden. Als dat niet nodig is, kan je voor een hotrod gaan, geïnspireerd door Magnus of de R-gruppes in het algemeen.
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te makenOp mijne digicorder… :mrgreen:
Geen idee waar de docu te vinden is maar ik kan de film ‘Rush’ wel aanraden als alternatief! ;)
in antwoord op: Hunt vs LaudaMagnus walker… Als je één van zijn grondige builts kan evenaren ben je denk ik al erg goed bezig! Dat zijn namelijk ook geen kleine karweitjes!
Die wat hij verkocht voor $302000 was zijn 1972 STRII project. Geweldig machine in mijn ogen en ik weet nog wat een impact deze op mij had toen ik hem voor het eerst zag. Meteen verkocht!
Hier een budgetvriendelijk project van hem: http://www.stanceworks.com/2014/05/magnus-walker-78schr/
En hier zijn huidig project (als je dat kan doen met een 67S… :shock: ): http://www.stanceworks.com/2014/10/magnus-walker-porsche-67s-rt/
Anyway, in the end is het overal hetzelfde: welke weg dat je ook kiest, als je het grondig wilt doen, gaat het geld kosten! Ik denk dat je vooral even moet kijken wat je allemaal zeker zou willen voor jouw perfecte porsche. Ik vind een Singer ook geweldig met z’n early look, gecombineerd met turbo look, maar daarom moet ik nog geen singer willen bouwen. Ook tussen de R-Gruppes zitten fantastische bakken! Sommige narrow bodies van Magnus bijvoorbeeld ben ik ook verliefd op geworden. Ik denk dat het in the end eerder zoiets wordt voor mij maar uiteindelijk blijf ik met één oog toch nog uitkijken voor een goed basis om iets 2.8 RSR achtigs (lees: singer look) te doen. Och ja, een mens moet dromen hé… :mrgreen:
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te makenNaar mijn mening niet meteen te catalogeren onder de noemen KNAPPE vrouw maar ‘t zijn dan weer wel ferm tetten… :happydance:
in antwoord op: knappe vrouwen en porschesDe bekende sites even raadplegen lijkt me het beste. JOMA parts, rosepassion, en als je er niet tegenaan ziet om in de VS te bestellen: sierra madre collection.
in antwoord op: Online onderdelen voor 912. iemand goede adressen?Ik ben geen echte kenner maar daar is alleszins een hoop werk aan! Bovendien doet Beverly Hills Car Club wel een belletje rinkelen: http://www.early911sregistry.org/forums/showthread.php?107123-Beverly-Hills-Car-Club&highlight=beverly
Dan zou ik eerder voor die blauwe 2.7 opteren die hier eerder gelinkt werd. (Nederlandse wagen geadverteerd via mobile)
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te makenJe bent precies erg zeker van je stuk :mrgreen:
Dit is het eerste filmpje dat ik ooit zag van SVD en als je ff doorspoelt naar minuut 4 geven ze zelf aan dat de plannen wijzigden van een 3.2 carrera naar een 964 die ze als basis zouden gebruiken.
Bovendien komt het ondertussen in meerdere filmpjes en webpaginas terug dat ze wel degelijk een 964 gebruiken.
Nu, als klant kant je wel speciale wensen doorgeven maar bij mijn weten heeft er nog nooit iemand gevraag om een 993 te gebruiken. Zou ook niet realistisch zijn aangezien ze alles hebben afgestemd op een 964… ;)
Edit: oeps, filmpje vergeten… :roll:
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te makenDat zie je dan toch verkeerd Dirk. Singer gebruikt wel degelijk de 964 als basis. Ik zou niet te veel te werk gaan op zaken als ruitenwissers. Singer neemt zowat alles onderhanden… ;)
in antwoord op: Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken