Aangemaakte reacties
-
Ik denk niet dat het aan de boekskes ligt, maar volgens de echte Porsche kenners hier op het forum is de 11 zwaar overgewaardeerd en rijden de TA en middenmotors veel beter :up: , de meeste worden toch gekocht als belegging door mensen die er niet mee rijden en hem weer verpatsen … dus wacht ik nog wat tot de prijzen verder zakken en er enkel nog zotten als ik die graag belastingen betalen met zo’n barrel willen rijden :mrgreen:
in antwoord op: 993 C2 manueel met LSD & sportuitlaat af fabriekIk dacht dat dat je totaal was met het groot onderhoud en al de rest erbij. In dat geval is het natuurlijk veel geld voor slecht werk, maar ik denk niet dat ze bij ccr hem blank zetten en spuiten voor 6300€
in antwoord op: Eindelijk een 993Volledig blank zetten is enorm veel werk (als je dat ooit zelf eens gedaan hebt kan je daar van meespreken), normaal dat het dan veel duurder is en dat dat op voorhand moet afgesproken zijn. Maar dat wil niet zeggen dat als men toch de oude laklagen overspuit dat het resultaat niet perfect moet zijn.
Voor de rest blijf positief zou ik zeggen, ik heb ook heel diep gezeten omdat de kosten en problemen bij mijn restauratie mij bijna een depressie en 25k hebben gekost, maar aan het eind van de rit ben je de gelukkigste mens van de hele wereld en heb je enorm veel bijgeleerd … en een 993 is gewoon duur je gaat er maar kunnen van genieten als je mentaal de knop omdraait en niet meer aan geld denkt … 3x zo duur maar 3x fun ;)
in antwoord op: Eindelijk een 993Kan alleen maar vaststellen dat je blindelings een wagen kocht met veel achterstallig onderhoud, in plaats van zonder enige voorkennis op goed geluk weer dingen te vervangen zou ik ook eerst een goede garagist zoeken, heb ook al goede dingen gehoord van Dirk Gelaude in Brugge, heeft ook aan mijn 993 gewerkt.
in antwoord op: Eindelijk een 993Nee ik bedoelde dat als je een nieuwe steekt, de oude is voor de vuilbak want de startmotor van een Porsche vraagt veel energie en moet in goede conditie zijn … heb eens met de volgeladen accu van mijn scirocco de 993 proberen te starten maar die kreeg de startmotor gewoon niet rond, om maar een idee te geven …
in antwoord op: 4S opnieuw start probleemEen goede verfschraper zoals deze kan je enorm veel gebruiken en kost haast niks bij gamma :
Gebruik ik steeds bij ccr om kit weg te schrapen
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkWat ik doe is 1 keer per 1/ 2 weken aan de druppellader zodat de accu een beetje kan ontladen in de tussentijd
in antwoord op: 4S opnieuw start probleemHeb geen ervaring met schuifdak vanwege cabrio, maar zou het eens googelen op Engelstalige fora en dan op het gemak eens uit elkaar vijzen, zal wel iets kapot of afgebroken zijn zeker …
in antwoord op: Eindelijk een 993Constant aan de druppellader en nooit eens aan een normale laad/ontlaadcyclus onderwerpen dat is voor veel accu’s gewoon slecht … dat is als een atleet naar de olympische spelen volgevreten en volgespoten maar nooit getraind op normale inspanning en recuperatie, die ligt na 5 meter al plat op zijn buik … en een accu die ver 10 jaar oud is die gaat zeker niet meer willen presteren na zo’n leventje, Jazeker wat lichtjes doen branden dat wel maar zo’n zware startmotor doen draaien dat zal niet meer lukken omdat uw voltage goed is maar de capaciteit om zeep ;)
in antwoord op: 4S opnieuw start probleemEn als al het voorgaande niks oplevert blijft nog de temperatuur sensoren als mogelijke oorzaak, maar daar heb ik geen weet van waar ze juist zitten :
“Mixing chamber temperature sensors:
Each of the two mixing chambers have their own NTC thermistor sensor. These are made as a part of the car wiring harness and supposedly cannot be changed without changing the harness. This applies only to the part of the harness that is placed under the windscreen in the trunk where the HVAC servos are placed. I have never tried to change only the sensor, and not the harness. I would guess it’s possible.A failing mixing chamber sensor can make the according mixer servo to behave strangely. As mentioned below, both mixer servos normally move simultaneously. A failed mixing sensor can make the servo to not be moving proportional to the CCU temp knob setting, but make it move between extreme positions only. I would guess this will depend on how the thermistor fails. The Porsche Service Manual mentions that a failed mixing chamber sensor will be automatically taken out of consideration by the CCU, but I guess if the sensor is partly working it might create problems for the regulation mechanism.”
in antwoord op: Eindelijk een 993Ik heb nog eens bij de mijne gecontroleerd en als ik temperatuur omhoogdraai gaat er in de koffer ook niks bewegen in tegenstelling tot wat ik eerder dacht, dus ik denk dat het dan aan de 2 mixerservo’s onder het dashbord ligt die mogelijk vastzitten zodat er constant warme lucht doorkomt. Die hoor je wel niet zo goed, ik zou die eens vrijmaken en kijken of ze reageren op de temperatuurknop
(Ik heb ook gemerkt dat zodra je het contact aanlegt meteen de middelste servo in de koffer ziet bewegen zonder dat er aan de knoppen gedraaid wordt … dat zal dan de fresh air servo zijn die ook beweegt zodra je recirculatie indrukt, en volgens de tekening gaat er bij recirculatie nog een extra vacuümklep dicht
De 2 andere servo’s in de koffer zijn voor lucht naar ruiten en voeten)
in antwoord op: Eindelijk een 993Ok peter dat hierboven was de theorie, dit is hoe ik het mij herinner dat je de servo’s visueel en hoorbaar kan testen :
je bent best met 2 personen, 1 in de wagen om de knoppen van de ccu te bedienen, de ander bekijkt de werking van de servo’s in de koffer
koffer : verwijder plastic afdekking en het rubber dat erop zit, je gaat de servo’s zien zitten
nu zet je kontakt aan maar motor niet starten, airco uit, blazer verwarming op 0, temperatuur op laagste, defrost uit en recirculatie uit, en de 2 schuif schakelaars volledig links
nu draai je 1 voor 1 de schuifschakelaars open, je gaat de bijhorende servo kunnen horen en zien bewegen als hij correct werkt, gedurende paar seconden verdraait hij van positie
idem voor de recirculatie knop ga je ook een servo zien bewegen zodra je hem indrukt
de fresh air servo gaat denk ik open door aan de temperatuurknop te draaien
dan voor de servo’s in de voetruimte : verwijder de covers onder het dashboard links en rechts, de linker zit net tegen de kofferhendel, je kan de flexibele verwarmingsbuizen zien, eventueel de knelband losdraaien en de servo’s vrijmaken zodat je er zicht op hebt … als ik het mij goed herinner gaan deze open door de temperatuur knop omhoog te draaien
Aan je probleem te horen vermoed ik de fresh air servo in de koffer of een van de servo’s onder dashbord defect
de servo’s zijn vrij duur bij rose passion maar de beste prijs was geloof ik bij Van Kessel
ps : zet best de ccu van de 993 terug want die van de 964 heeft een servo minder en dan zou je verkeerdelijk kunnen denken dat er 1 niet werkt
in antwoord op: Eindelijk een 993“Always heated air, or no heated air from dashboard air nozzles:
The mixing flap servos, one or both, have probably given up the ghost, stuck in either open or closed position. These two servos control the heated air flow on each side of the dashboard.
Check mixer flaps operation by turning the CCU temperature knob to maximum and minimum. Both mixer valves should simultaneous open and close accordingly. See details below on where the servos are placed.Always heated air or no heated air on one side of the dashboard:
See previous fault.No cold (outside) air:
This is either due to a faulty fresh air intake flap servo, or the mixing flaps may be stuck in open position allowing heated air to overshadow any fresh air.
Check fresh air intake flap and mixer flaps operation by turning the CCU temperature knob to maximum and minimum. Both mixer valves should simultaneous open and close accordingly. The fresh air flap shall open on minimum temperature setting, and close on maximum. See details below on where the servos are placed. ”in antwoord op: Eindelijk een 993http://www.bergvillfx.com/porschehvac1
en
http://www.bergvillfx.com/porschehvac2
Ik heb nu niet veel tijd maar controleer eerst nog eens met temp verwarming op koud en airco uit of hij links en rechts even warm blaast in die stand, dat is om te weten of die onder dashboard werken
in antwoord op: Eindelijk een 993Er zitten een aantal servokleppen in de wagen die de warme / koude lucht regelen of mixen met buitenlucht of recirculeren … recirculatie klep, klep mix koud/warm, klep defrost, klep naar voet ruimte, en onder dashboard links en rechts zitten kleppen voor luchttoevoer via verwarmingspijpen vanuit de motor
Je gaat die op 1 of andere manier moeten controleren of die nog werken door aan de knoppen te draaien en te kijken of de servo verandert van positie
Voorin koffer onder plastic zitten een 3 of 4 servo’s en dus onder dashboard links en rechts achter de bekleding
Maar als links en rechts even warm blazen vermoed ik dat het niet de servo’s onder dashboard zijn maar die in de kofferruimte
http://web.archive.org/web/20081115201401/http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm
in antwoord op: Eindelijk een 993