Aangemaakte reacties
-
MDMIKE
En,is het probleem met het soms moeilijk starten al opgelost?in antwoord op: moeilijk startenDe reden van het soms niet direkt aanslaan van de nog half warme motor,kan door verschillende oorzaken komen.
De koudstart is het eerste idee dat in m’n gedachten kwam.in antwoord op: moeilijk startenVolgens mij is het de sturing voor de koudstart die niet goed werkt.
Deze geeft waarschijnlijk een koudstart bij een nog warme motor,met een verzuipen van de motor tot gevolg.in antwoord op: moeilijk startenMDMIKE.
Door het gepruts van de vorige eigenaar,is het bijna niet meer te achterhalen hoe of waarvoor sommige elektrische
leidingen voor dienen.Feitelijk zou de hele wagen opnieuw moeten bekabeld worden.
Dat koudstart systeem mag enkel in werking treden bij een koude motor.
We gaan dit oplossen door een simpele drukknop.
Wanneer ik de wagen wil starten met koude motor,hoef ik dan enkel de knop in te drukken.
Eens de motor aanslaat word dan de knop terug los gelaten.
Bij het starten van een warme motor hoef ik niks te doen.in antwoord op: moeilijk startenOp een 928 zit een koudstart systeem.
Dit is een nogal ingewikkeld systeem.
Bij mijn 928 werkt dit systeem ook niet,word tijdelijk vervangen door een drukknop.in antwoord op: moeilijk startenIk ben blij te vernemen dat het in orde gekomen is met Uw wagen.
Ik heb het niet zo voor airco’s.
Ik rij liever met de raampjes open om ten volle van het mooie weer te genieten.
Ik zit niet graag in een auto met de ramen potdicht,zal wel iets met m’n motorverleden te maken hebben zeker. :roll:
Alhoewel,bij lange ritten op de autosnelweg is een airco soms wel handig.
In m’n 928 zit er geen airco,waarschijnlijk is deze eruit gesloopt door de vorige eigenaar.
Als ik alle wagens optel die ik in het verleden gehad heb,kom ik aan 12 wagens waar airco in zat. (meestal u.s.a cars)
In het beste geval gebruikte ik de airco om de ruiten te ontwasemen.Tja,hij staat nog steeds in de werkplaats.
Walter heeft het de laatste weken zeer druk gehad.
Ik ben er eergisteren langs geweest,en het kan goed gebeuren dat Walter deze week een gaatje kan vrij maken om
de 928 nog eens verder onder handen te nemen.
Van zodra er nieuws is,laat ik dit zeker weten.Ik heb momenteel vijf wagens in gebruik,en één 2.5 Boxster waar ik heel tevreden over ben.
Men mag geen appels met peren vergelijken.
Een auto die ontworpen is om een motor van 208 pk. aan boord te hebben,zal nooit de eigenschappen
hebben om echt te racen.Men kan van een boerenpaard ook geen renpaard maken.
Net zoals echte Porsche diehards staalhard van mening zijn dat een Porsche luchtgekoeld moet zijn,zullen er
ook altijd mensen zijn die van de Boxster vinden dat het een wagentje in voor de dames,of een instapmodel is.
Boxster is gewoon een model van Porsche,punt.
Stel dat ik morgen een Carrera GT koop,moet ik dan neerkijken op alles wat minder is?
Ik ben eens benieuwd wat de meningen gaan zijn indien Porsche morgen bv. met een elektrische auto gaan af komen.
Voila,t’is eruit.MDMIKE,
Er is heel wat werk aan het elektrisch gedeelte van Uw 928 gebeurd.
Het zou me niet verbazen dat er bij deze werken ergens een draadje los gekomen is of slecht kontakt maakt.in antwoord op: Laadlampje batterijIk weet niet uit welke streek U bent,maar deze hier zou goed werk leveren.
Ikzelf heb nog geen wagen bij deze firma laten opkuisen.
http://www.carcleaning-peter.be/in antwoord op: Auto polijsten[quote=”MDMIKE”:88notk1n]Hoin
Bedankt alvast ,hoe is het daar met de uwe waneer zou je de baan op kunnen.
Alvast groetjes Mike.[/quote]
Goeie vraag.
Hier kan ik helaas nog geen antwoord op geven.
Ik denk dat de zomer al een heel stuk gepasseert zal zijn.MDMIKE,
Ik heb vandaag Uw 928 gezien.
Wat me meteen opviel was dat het mistachterlicht ingebouwd zit in het achterdeel.
Dit deed me er aan denken dat ik nog een mistachterlicht moet plaatsen voor de keuring.
Als later de wagen herspoten word,zal er een achterdeel zoals het jouwe gemonteerd worden.
Uw wagen mag zeker gezien worden.Mike,
Het is een tweetal weken geleden dat ik nog eens tot ginder geraakt ben.
Men doet telkens verder wanneer men tijd heeft.
Zaterdagmorgen gaan we eens kijken tot hoever we met de werken staan.Euh…ik heb m’n boxster 1,5 jaar,en het is me ook nog niet opgevallen dat er verschil van
vorm is. :oops:in antwoord op: Zijdelingese luchtinlatenGisterenmiddag had ik een paar uurtjes vrij,en met het mooie weer kon ik het niet laten om een
toerke met de Boxster te doen.
We zijn eens naar de werken aan de 928 wezen kijken.
Het werk schiet aardig op.
De motor heeft deze week bijna een volle minuut gedraaid…om dan te verzuipen.
Blijkbaar word er teveel druk opgebouwd in het injektiesysteem.
Ondertussen maak ik een batterijbevestiging voor in de koffer,zodat deze zich niet meer onder de wagen bevind.
De originele bevestiging onder de wagen is in het verleden slecht hersteld en er zou toch een volledig nieuwe moeten
gemaakt worden.