Aangemaakte reacties
-
Vorig jaar in december ben ik ook naar de keuring (St.Denijs Westrem) geweest zonder de spacers te verwijderen.
Ook bij mij hebben ze niks gezegd,ze hadden wel het plezier om m’n Boxster af te keuren omdat volgens hen de achterbanden versleten waren.
Het jaar daarvoor (2007) is de garagist van Evoluzione Motors naar de keuring geweest te Dendermonde,en
daar is ie wel afgekeurd voor de spacers.
Ik denk dat wanneer men niet teveel aandacht trekt naar bv.extra brede/speciale velgen of banden,het niet
direkt opvalt dat er spacers gemonteerd zitten.
Of ge moet natuurlijk een Porschehater aan uw been hebben. :evil:Het is stil waar het niet waaid hé. :)
Veel is er ondertussen niet gebeurd aan de wagen.
Er word enkel aan de 928 gewerkt wanneer het kalm is in de garage,en ikzelf heb al
helemaal geen vrije tijd.
Vorige week ben ik op zoek geweest om de afgebroken kontaktsleutel te laten bijmaken.
Ik heb hiervoor een zestal sleutelzaken bezocht,maar nergens kon men deze sleutel maken.
Het machientje (klem) om dergelijke sleutels te maken kost +/- 600 euro.
Indien ik toch de sleutel wou laten maken moest ik het machientje zelf betalen,want voor
één sleutel wilde men het toestelletje niet aankopen.
Dus,wat hebben we gedaan,een nieuw slot besteld bij Porsche…kostprijs 70 euro.
De prijs valt nog mee,maar er is maar één sleutel bij,een tweede sleutel kan bij Porsche bijbesteld worden.
Nadeel is,voor de deuren heb ik nu ook geen sleutel.
Later zal ik dus ook in de deuren nieuwe sloten moeten steken.Verder is er dan ook nog een originele bevestiging klaar gemaakt voor de benzinepomp en filter.
Deze week zou er verder aan het injektiesysteem en de elektrische bekabeling gewerkt worden.
De komende 14 dagen kan ik door gebrek aan tijd echter niet tot bij Evoluzione Motors gaan,dus
het zou hier terug stil kunnen worden.Oei,
En ik die dacht dat ik iets nieuws gevonden had.
Ik heb dit pas vandaag via het “Google abonneer” ontvangen.in antwoord op: Busje komt zoDeze week is er niks aan de wagen gedaan.
Er is wel een hele doos met nieuwe onderdelen uit Duitsland toegekomen.
Ook is de benzinetankbeugel geleverd die ik besteld had bij FG Motors
Vandaag moest Walter een wagen halen in Duitsland,en was deze morgen gesloten.
In de loop van de week zal Walter tijd proberen vrij te maken om de injektie onder handen te nemen.
Volgende week zaterdag gaan we de benzinetank plaatsen.
Ik schat dat binnen een drietal weken de 928 klaar zal staan voor de keuring.MDMIKE
Dit is jammer,ik had U niet meer verwacht.
Is het probleem met het knopje opgelost?[quote=”mcklusky”:14fpe9c4]Ik heb nog een origineel reservewiel en 928 krik te koop liggen. 8) [/quote]
Indien ik hier geen reservewiel vind,laat ik U iets weten.
Ik ga eerst eens zien of er dichter bij huis hier iets te vinden is.
Alvast bedankt voor het aanbod.[quote=”MDMIKE”:5l8gaszi]Hoi, rond welk uur ga je
Groeten Mike.[/quote]
Ik denk dat we rond 10.00 / 10.30 er zullen zijn.
Daar zeg je zo wat,ik heb ook geen reservewiel.
Zaterdagmorgen moet ik terug naar FG motors en daarna naar Berlare.
Mischien zie ik U bij de Walter.Achja inderdaad,nu zie ik ook m’n vergissing.
Ik heb weer eens te vlug gereageerd zonder goed te kijken naar de vraag.Sorry,mijn fout.
Ik heb dus die paarse uit Hulst gekocht.Nee,naar de Strosek ben ik niet gaan kijken,om de eenvoudige reden dat de verkoper niet meer reageerde op m’n e-mails en ik geen info had omtrent het adres waar deze wagen staat.
Ik heb dus verder gezocht en elders een geschikte 928 gevonden.
Rare typ die gebuur van U.Op die manier zal de Strosek nog lang te koop staan.M’n vraag over Strosek is reeds lang beantwoord en zijn daarmee off-topic bezig.Toch wil ik verder berichten over het terug op de baan brengen van m’n 928.
Dus voor het vervolg van dit verhaal zie het topic RENOVATIE.
Bedankt voor de medewerking. :DIk heb deze middag de lpg volledig eruit gesloopt.
Er zaten twee tanks,ééntje op de plaats van de benzinetank en een grotere in de kofferruimte.Er is een klein polyester benzinetankje boven de batterij gemonteerd.Als we zien hoe dit alles gemonteerd was,vragen we ons toch af hoe de wagen nog niet in brand gevlogen is of ontploft.
Men moet het zien om het te geloven.
Door het gewicht van de volle gastanks zal waarschijnlijk de vering doorgeslagen hebben.Dit hebben ze proberen te voorkomen door rubbers tussen de spiraalveren te steken.
In de loop van deze week gaat Walter (Evoluzion Motors) de kompressie meten en het elektrische gedeelte uittesten.
Vrijdag ga ik dan terug om een benzinetank te plaatsen.
PS:
Kan ik iemand een plezier doen met de gastanks en dergelijke?Ja,hij staat er sinds donderdagmiddag.
Er is heel wat meer werk aan dan eerst verwacht was.
Walter gaat van de week alles eens nazien en noteeren wat er dringend moet gebeuren.
Om een voorbeeld te geven :
Door de plaatsing van de lpg installatie is er geen origineel luchtfilter meer.De lpg moet eruit.
Er is zelfs geen contaktslot meer.Wanneer ik de stroom via een schakelaar op het dashboard aanzet,hoor ik geen benzinepomp zoemen.
Ik vermoed dat er geen benzinetank meer is,maar er een gastank in de plaats gekomen is.
Ook het interieur zal deftig onder handen moeten genomen worden.
Zaterdagmorgen ga ik eens rustig een paar dingen bekijken en bespreken met Walter.
Word vervolgd……….alhoewel dit topic niks meer met Strosek te maken heeft.Garage EVOLUZIONE MOTORS.
Brugstraat 33 Berlare.
Deze is volgens mij het dichtst bij Heusden.in antwoord op: Garage gentMDMIKE;
Hij gaat naar EVOLUZIONE MOTORS te Berlare.
Ik heb daar een goed jaar geleden m’n Boxster gekocht,en ben heel tevreden over deze garage.
Het is een onafhankelijke garage voor Porsche en Ferrari.Even een vraagje:
Is er hier iemand die iemand kent,of horen vertellen heeft,over wat er gebeurd wanneer er een riempje van de delco breekt of slap word en een tandje verspringt.Wanneer dit gebeurd zou er na +/- 5 kilometer al een gat in de zuiger gebrand kunnen worden.
De oplossing voor dit euvel zou verholpen kunnen worden door simpel een ontluchtingje te plaatsen,zodat de oliedampen kunnen ontsnappen en het riempje er minder last door heeft.