Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
    • De reden dat Porsche Volkswagen niet overneemt heeft niets met de economie te maken,maar aan één of andere VW wet.
      http://www.telegraaf.nl:80/dft/nieuws_dft/2661621/__Porsche_verliest_rechtszaak_over_VW-wet__.html

        [quote=”daniell”:1tbv70mv]verlagen?? volgens de optielijst van mijn wagen heb ik reeds een sportophanging en hangt hij al wat lager dan origineel, indien ik dit overweeg om hem wat lager te leggen zal dit zekers gepaard gaan met attesten zekers??[/quote]

        Ik heb een duits Dekra attest voor m’n sportveringen.De wagen is indertijd ingevoerd vanuit Duitsland. De eerste eigenaar van de Boxster was een personeelslid bij Porsche.Het was dus ook logisch dat de sportveringen bij Porsche zelf gemonteerd werden.
        Op de keuringspapieren van vorig jaar staat duidelijk vermeld dat de wagen LAGER dan ELF centimeter is.De auto is reeds verschillende malen de Belgische keuring zonder problemen gepasseerd.
        Maar wat raad ge nu?
        Toen ik twee weken geleden met m’n auto naar de keuring ging,werden de attesten gewoon terug in de auto gesmeten,reed men op de brug (met schade onderaan de wagen)en deed men het balktestje.
        Natuurlijk viel het balkje halverwege de wagen om.
        Meteen begon die keuringsgast te zeveren van ”dat ziet er hier niet goed uit hé”.
        Gelukkig kon ik hem aan z’n muizeverstand brengen dat er onderaan twee rubberen flapjes hangen om een luchtstroom naar de motor te leiden,en dat die het balkje raken.
        Met heel veel tegenzin moest ie het nu wel goedkeuren.
        Uiteindelijk werd de Boxster toch afgekeurd voor versleten achtererbanden.Ik ben nu wel te weten gekomen dat er op die keuring (St. Denijs Westrem) nog een lijn is met een put,zodat wanneer ik terug ga voor de herkeuring niet meer op de brug moet. (lijn 5)
        Dus,wanneer U beslist om nog lagere veringen te monteren,zorg zeker voor goede attesten.

          Die lampjes zouden na een tijdje moeten uitgaan.

            Ik heb ook eens een kromme remschijf gehad bij een Chevy pick-up.
            Toen voelde ik het rempedaal op en neer gaan.

              Er bestond al een boot “designed by Porsche”.
              Alleen is de motor uit een Viper :evil:
              http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ … wat-anders

                Ik kreeg dit als antwoord op m’n vraag waarom deze nogal vlug stuk gaan.
                M’n boxsterke heeft nu +/- 105.000 km. en is volgens de vorige eigenaar nog niet vervangen.

                  Bij het afspuiten met een hogedrukspuit er op letten om niet in het rooster van het luchfilter te spuiten.
                  Die luchtmassameters kunnen slecht tegen water/vocht.
                  Info gekregen bij Evoluzione Motors.
                  (onafhankelijke specialisatie: Porsche en Ferrari)

                    En hier nog ééntje
                    http://www.youtube.com/watch?v=63aKb5mO5eM&NR=1

                      Ok,bedankt mannen.
                      Met wasbenzine moet het dus lukken.
                      Ook die tip met koperkuis is welkom.

                        Benzine,… bent U wel zeker dat het kunstof hier niet gaat van verkleuren?

                          Die oranje pinkers vooraan vind ik niet erg.
                          Mischien dat er later een andere set met witte pinkers gemonteerd word,dat is mogelijk,maar dat is niet dringend.
                          Ik had het wel over de ”plaathouder”,niet over de nummerplaat zelf.
                          Maar ik moet toegeven,het is inderdaad geen zicht.
                          De plaat zelf is van 1978 en heeft op 18 wagens gezeten.
                          Vandaar al die gaten,en geen KOGELGATEN. :wink:
                          Andere velgen,…natuurlijk staan die ook op m’n verlanglijstje.(wa dacht ge)

                            Vanmiddag heb ik tussen twee buien in,een paar fotootjes genomen.

                            http://img138.imageshack.us/my.php?image=boxie0077tj7.jpg

                            http://img138.imageshack.us/my.php?image=boxie0066ii1.jpg

                            http://img138.imageshack.us/my.php?image=boxie0055pc2.jpg

                            Er worden deze week zo vlug mogelijk deftige plaathouders gemaakt.

                              Proficiat met Uw aankoop Hans.
                              Inderdaad,bij Evoluzione Motors weet men een Porsche heel goed te behandelen.De Walter is een echte Porsche kenner.

                                Het is er dan toch van gekomen.
                                Sinds vrijdag rijd ik met een zwarte Boxster. (foto’s volgen)
                                Het wel even aanpassen voor mij.
                                Van een amerikaanse pick-up naar een verlaagde sportwagen.
                                Meteen al een eerste bok geschoten ook.
                                Na een eerste stop om benzine te tanken,een twintigtal kilomter van de garage,reed ik bij het verlaten van het bezinestation over een klein bultje,meteen gingen de beide ramen naar beneden.En maar regenen natuurlijk.Gebeld naar de dealer dan maar.Die wist direkt ook niet wat het euvel zou kunnen zijn.
                                Allee,dan maar die 20 km. terugkeren naar de garage,met de ruiten volledig open. Daar aangekomen wist de garagist ondertussen al wat het zou kunnen zijn.De klep om het dak te sluiten was niet volledig gesloten,en met over dat bultje te rijden was de kap een stukje naar boven gewipt,met als resultaat dat de ramen open gingen en niet meer dicht wilden zolang het dak niet volledig afgesloten werd.

                                Op de keuring hebben ze wel gezaagd over de sportveringen.
                                Die veringen zijn toen de wagen nog in Duitsland reed,bij Porsche in Stuttgard gemonteerd,en voorzien van een Dekra attest.
                                Dit moesten ze wel aanvaarden,maar het staat wel vermeld op de keuringsbrief…lager dan 11 cm.
                                De originele Porsche spoorverbreders moesten wel (tijdelijk) verwijderd worden.Over de 17 inch velgen hebben ze niks gezegd.

                                  Ik gebruik al jaren zonder problemen een Optimate voor m’n oldtimers en Harley.
                                  Deze kan men in elke motorfietsenzaak bekomen.

                                  http://www.rad.eu/nl/c/p/4167-optimate-lader-optimate-iii.htm?gclid=CNbv5oWKmZACFQPklAodFh86og

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)