Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 615)
    • Wat staat vermeld op de bijlage met de uitleg waarom de stukken niet in orde zijn?

        Oeps,was al gezegd :oops:

          Oeps,was al gezegd :oops:

            Heeft het te maken met openklapbare koplampen?

              Heeft het te maken met openklapbare koplampen?

                Dat was me nog eens een mooie herfstmeeting! Vallende bladeren,wat regen,maar toch een opkomst om van te smullen.Dikke pluim( alweer) voor Deepee voor de organisatie en zijn catering, dat was gene slappe koffie :drink: Dank ook aan Sensa voor de champagne en de versnaperingen,alsook aan de ega van Ghost.
                Weer toffe mensen tegengekomen met mooie wagens zoals deze van Duzze.Was ook een beetje een Gardatrip
                reunie :happydance: Toch leuker rijden met zo’n prachtige 944 cabrio als met een daily Audi hè Herman!
                Na de laatste koffie in Sharphill City met een delegatie naar Westerlo gereden, waar in het Torenhof op initiatief
                van Monza en ega getafeld werd. Bccars was weer in vorm en natuurlijk weer goed gelachen!!
                Dank aan iedereen voor de ambiance, wanneer de volgende samenkomst, Harley G? :music:

                  Dat was me nog eens een mooie herfstmeeting! Vallende bladeren,wat regen,maar toch een opkomst om van te smullen.Dikke pluim( alweer) voor Deepee voor de organisatie en zijn catering, dat was gene slappe koffie :drink: Dank ook aan Sensa voor de champagne en de versnaperingen,alsook aan de ega van Ghost.
                  Weer toffe mensen tegengekomen met mooie wagens zoals deze van Duzze.Was ook een beetje een Gardatrip
                  reunie :happydance: Toch leuker rijden met zo’n prachtige 944 cabrio als met een daily Audi hè Herman!
                  Na de laatste koffie in Sharphill City met een delegatie naar Westerlo gereden, waar in het Torenhof op initiatief
                  van Monza en ega getafeld werd. Bccars was weer in vorm en natuurlijk weer goed gelachen!!
                  Dank aan iedereen voor de ambiance, wanneer de volgende samenkomst, Harley G? :music:

                    Betreft hier invoer van buiten de EEG . Ik vrees dat dan à priori een validatieprocedure (homologatie alleenstaand geval)verplicht is, ook al is het voertuig > 25 jaar en ga je hem direkt als oldtimer inschrijven.

                      bel eens naar een ander station en vraag eens om je auto in te willen inschrijven op naam van je vrouw op hetzelfde domicilieadres :idea:[/quote]

                      Bij een overdracht van een voertuig/plaat tussen echtgenoten wordt enkel een administratieve keuring gedaan, maw op een nieuw roos formulier door keuring
                      afgeleverd wordt in vak X10 vermeld:overdracht tussen echtgenoten. Dan is er geen technische keuring vereist.

                      De reden dat je voor een overzetting van je gewone plaat naar een O plaat de wagen terug moet voorrijden en terug laten keuren is dat het keuringsverslag
                      er anders uitziet: volgende vermelding wordt er op gezet: ” dit document geldt niet als tecnhische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien” ( raar maar waar….)

                      Wat betreft de BIV: gezien de wagen al was ingeschreven(onder gewone plaat) en > 25 jaar heb je maar het minimum aan BIV betaald,Bij herinschrijving
                      op jou naam onder een O- plaat(hetzij in 2015 hetzij in 2016) betaal je niet terug BIV

                        Heb nog eens geinformeerd in Geel,moet mezelf even corrigeren,want blijkbaar weer veranderd: Voor overschakeling van gewone naar O platen dient de wagen
                        toch weer voorgereden te worden op de keuringslijn met vermelding keuring als oldtimer.uitleg: oldtimers worden op ander punten gecontroleerd als gewone wagens…terwijl een oldtimerkeuring nu net oppervlakkiger en meer visueel is.
                        Je gaat dan terug een roos formulier krijgen voor inschrijving oldtimer.Hierop wel markeren in vak X10: herinschrijving op titularis.

                          Indien de inschrijving al gebeurd is met toekenning nummerplaat dient een herinschrijving te gebeuren op zelfde titularis met vermelding als oldtimer.
                          Je dient dan dus naar de keuring te gaan om een nieuw roos formulier te verkrijgen met vermelding::enkel als oldtimer,sticker van verzekeraar, in vak
                          X10 noteren: herinschrijving op titularis,en opsturen of binnenbrengen bij DIV.Nieuwe keuring wordt niet gevraagd.

                          Indien je de inschrijving nog niet gedaan had: terug naar keuring met roos formulier en: enkel als oldtimer laten noteren door keuring.

                            De Geet in Bilzen: zeer goede kwaliteit , heeft destijds mijn TVR gedaan:cabriodak en volledig interieur.
                            T&T interior design Lier: ook vakmannen.Ooit geweest met een MG.

                              [quote=”xtof-cfx” post=221461]Als het de steunlagers zijn, komt dat dan ook voor als je stil staat?
                              ook bij stilstaan is het minste tikje tegen het stuur goed voor een piep(je).

                              bedankt
                              Christophe[/quote]

                              Kwam inderdaad ook voor als ik uit stilstand het stuur draaide,niet altijd maar na een tijdje rijden werd het frequenter,enkel als ik het stuur draaide,
                              dus niet bij oneffenheden in het wegdek.

                                [quote=”beltar” post=221391]Wat met auto’s die je inschrijft in de zomer en uitschrijft in de winter? Wat is het verschil in rijtaks voor een 993 in 2015 en in 2016? Weet iemande hier een antwoord? Moet ik mijn 993 toch nog opnieuw op nrplaa zetten voor eind 2015? BIV heb ik al eens betaald , dus die valt weg.[/quote]

                                docs.vlaamsparlement.be/docs/stukken/2015-2016/g544-2.pdf

                                Hier vind je zeer uitgebreid de voorgestelde wijzigingen op vlak van BIV en VKB :amendementen
                                Lees wel:voorgestelde wijzigingen,die hoogst waarschijnlijk ook de defintieve wijzigingen worden.

                                Samenvattend: VKB :basis is huidige fiscale pk( het bedrag) ; zal verhoogd /verlaagd worden met 2 factoren
                                1/ in functie Co2 uistoot : norm 122 gram co2 :verhoogd/verlaagd met 0.30% per gram
                                2/ in functie euronorm : voor benzinemotoren: eur 0 : +30% ; eur 1 en eur 2 :+5%; eur 3:0%, eur 4 :-15% eur 5:-15%,eur 6:-15%

                                voorbeeld : een 993 van 1997 (populair voorbeeld): 18 fiscale pk of 1490.28 eur. Uitstoot 283 co2 : 283-122=161×0.30%=48.3% verhoging + 5% verhoging euro 2 =53,3% dus 1490.28 +794.32=2284.6 eur

                                Op pagina 28 van de tekst in bijlage staat echter ook een toevoeging van een paragraaf: voor personenauto’s,auto’s dubbel gebruik,
                                die na 31 maart 2016 worden ingeschreven…. dus in dit amendement spreekt men van 31/3/2016 ipv 01/01/2016

                                BIV :

                                de nieuwe berekeningformule vind je op pagina 17 van de verwijzing naar de tekst van het vlaams parlement.
                                Op de website :voertuigkosten.be vind je reeds een tool om de nieuwe BIV 2016 te simuleren aan de hand van de nieuwe formule.

                                  Zolang de drempel van 25 jaar voor de minimumbedragen niet wijzigt: BIV :41,99 . Bedrag VKB wordt opgetrokken van 34,89 naar 40 EUR

                                15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 615)