Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 347)
    • Hey Sensa911,
      (late) proficiat met je aankoop. Zo’n originele specificatie is heel cool, ook al zijn dat hout en de Tip mijn ding niet. Ze dweilen al wel de straat niet met 964’s, op deze manier wordt het helemaal JOUW 964. Good find!

      Detailke over dat hout… Is het hout? Vooral op moderne auto’s steekt er geen hout in zo’n plaatjes, het is dikwijls gewoon een laagje verf. Volgens mij heeft de oorspronkelijke eigenaar er een mooie duit voor betaald, ik vroeg me af of Exclusive dan op zijn minst een laagje echt hout levert…

      Ik volg je perikelen voor de revisie en hoop dat er verder geen verrassingen meer opduiken!

      0

        Nee, niet in het buitenland gevonden ook al heeft ie Europa al wel gezien. Heel ironisch, ik heb de meeste 993’s in mijn budget in een straal van 500km rond Leuven gezien (advertentie of in het echt) en deze stond op een 20 km van mijn thuis te koop bij iemand die een collega bleek te zijn…

        Nog eens bedankt voor de warme verwelkoming. Als ie technisch en administratief in orde is wil ik wel eens aan een forum activiteit deelnemen. Er zijn hier een paar interessante machines!

        0

          Hey Roosenr,
          Ik ben een goeie maand geleden ook naar deze auto wezen kijken. Je hebt blijkbaar hetzelfde verhaal gekregen ivm dat vandalisme. Je beschrijving is ook heel gelijkaardig aan wat ik ervan dacht.
          Is het veel dat ze vragen? Gebaseerd op wat ik in mijn intense zoektocht van de laatste maanden gezien heb, is de vraagprijs niet abnormaal. Maar wat er uiteindelijk aanvaard wordt is misschien iets helemaal ander. De wagen staat toch al een tijdje te koop dus kan je mss wel een cheeky bod doen.
          Ik ben er uiteindelijk niet verder op ingegaan dus het sprong er niet direct uit. Heb je de printout van wat ze er aan gedaan hebben al gevraagd/gekregen? Kan wel interessant zijn. Ik heb het moest je geïnteresseerd zijn.

          0

            Bedankt voor de warme verwelkoming.

            Allé dan, als het ‘bewijzen op tafel is’. Dit is ‘m…

            Attachments:
            • porsche-911-993-S1790668-1-2.jpg
            • porsche-911-993-S1790668-2-2.jpg
            • porsche-911-993-S1790668-6-2.jpg
            0

              Die auto is al verkocht… Het punt is (voorlopig) academisch.

              Morgen ga ik naar de volgende kijken…

              0

                [quote=”cabrio wim”:19h8pam2]Dat is dus het punt. :idea: Als je de ramen er niet uithaalt zal daarna de roest waar niet bij kunt weer gaan doorwerken.
                En dat opfrissen is zuiver een verkooptruc, eerst zie je er niks van, maar na een aantal jaren zegt het gewoon van > hier ben ik weer, en het roest duiveltje vertoont zich terug. :wink:
                Nadeel van zulke behandelingen is, dat het daaronder al die jaren gewoon verder gegaan is, dus wie weet wat kom je tegen. :roll: [/quote]

                Ben eens op je site gaan kijken. Jij weet precies wel iets van corrosseriewerk ;-) )

                Wat zeg jij als er iemand bij jou langskomt om zo’n roest weg te werken. Inclusief voorruit en achterraam eruit en nieuwe dichtingen? Ballpark figure…

                0

                  Ter informatie, de wagen staat in Drogenbos, je kan ‘m vinden met de Used Car Locator van http://www.porsche.be . Het is een Aventura groenen Carrera 4 met 160 000km voor 29500€.

                  Dat het niet voor een paar 100 Euro gedaan kan worden, besef ik wel. Ik dacht eerder in de richting van 1000. Is dat realistisch?

                  Stel dat het volgens de regels van de kunst gedaan is, kan je dan op 2 oren slapen?

                  Wat me een beetje stoort is dat ze bij de dealer zeiden dat de wagen bij hun normale carrossier 4 jaar geleden herspoten geweest is omdat de lak wat ‘opfris’ kon gebruiken. Maar, de ruiten zouden er toen niet uitgehaald zijn… Ik dacht dat je dan geen goed werk kon leveren. Aangezien ik van een officiële dealer enkel het beste zou verwachten vind ik dat vreemd. Ook lijkt het me sterk dat er 4 jaar na herspuiten terug roest zou verschijnen. Nog een teken dat dat herspuiten dan toch niet zo perfect gebeurd zou zijn.

                  M.a.w. deze gedachten houden me tegen maar aangezien ik niets afweet van carrosseriewerken, de wagen een minutieus dealerverleden heeft en de prijs zo interessant is, wilde ik eens checken of ik te streng ben.

                  0

                    Ik denk er zo al lang over.

                    Maar vergeleken met Clarkson zijn die anderen allemaal de bescheidenheid zelve!

                    0

                      Is mogelijk maar niet goedkoop. Dus, alleen in sommige gevallen interessant.

                      Een aantal jaren geleden heeft 911&Porsche World eens een feature gedaan over een 993 Turbo die zo omgebouwd was.

                      Persoonlijk vind ik het een beetje ‘over de top’. En volgens mij draagt ie dat stigma altijd mee.

                      0

                        Ik dacht dat ik ze ooit zelfs in een oude catalogus van Porsche zien staan heb. Porsche Tequipment denk ik…

                        (niet zo’n waardevolle info als ik het niet kan aantonen natuurlijk :? )

                        0

                          Ja, 993 en 996 Turbo vond ik ook één van grote raadsels. Heb nog eens gecheckt en zo stata het er (in pond dan).

                          Maar even Turbo’s buiten beschouwing gelaten, ik had gehoord dat de 964 duur was in onderhoud maar zo duidelijk de duurste?

                          Voor m’n eerste Porsche twijfel ik tussen 964 en 993. Dit is nog een reden om naar de 993 te gaan. Aan de andere kant moet ik ook eens wat serieuzer naar een 996 gaan kijken denk ik.

                          Dat van die wisselstukken is een goed punt. Dat zal wel niet ingerekend zijn.

                          0

                            Dat zijn geen onmogelijk dromen! Zeker als ie al een Porsche heeft.

                            1. Fabriek bezoeken: heb dat al gedaan een hele tijd geleden. Heb toen de contactgegevens bij een Porsche-dealer gekregen. Toen werd je verwacht in het Porsche-museum en werd je bij een groep gezet.

                            Tip, probeer het te organiseren wanneer het nieuwe museum open is. Dan kan je dat ineens ook bezoeken.

                            2. Cayman: Twee mogelijkheden, ene huren maar dat kost al gauw wat. Hier een willekeurige greep uit het aanbod als je op google kijkt.
                            http://www.porscheverhuur.be/NL/caymanprijs.htm

                            Een andere mogelijkheid is langsgaan bij een dealer. Als ie eventueel z’n huidige model wil inruilen voor een nieuwere, kan ie eventueel wel een testrit doen. Maar ik zou dit niet doen als ie niet echt geïnteresseerd is…

                            0

                              Dit was verfrissend. Spijtig dat we in België enkel Top Gear kunnen zien waar elke zin voor objectiviteit volledig verkracht wordt door JC. Die maakt er gewoon een sport van om enkel z’n persoonlijk gedacht te laten spreken. Het is al geen goede piloot, een echte journalist is ie ook niet. Wat dan wel?

                              Sorry.

                              Ik denk dat die R8 een prachtwagen is maar het zal voor mij de 911 nooit van de troon stoten.

                              0

                                Iemand een idee hoeveel testwagens er gebouwd worden voordat een model in produktie gaat? Zijn dat de ingenieurs die met die wagens rijden om aanpassingen te controleren of speciale piloten?

                                Bij Porsche weet ik het niet maar bij een ‘grote constructeur’ worden er toch snel een hoop gebouwd. De voorbereiding gebeurt in verschillende fasen en voor elke fase worden er een aantal gebouwd. Naarmate je dichter bij de start van de productie komt meer, en lijken ze bovendien meer en meer op het uiteindelijk model. Deze testwagens zijn trouwens gigantisch duur. In het begin met de hand gebouwd, of eerder samengeraapt als Dr. Frankenstein, en tjokvol prototype onderdelen.

                                Wie ermee rijdt? Dat hangt ervan af wat er gebeurt. Als het rijgedrag op de limiet getest wordt, zijn het gespecialiseerde evaluatoren. Maar ook de ‘gewone ingenieurs’ krijgen hun kans om de stukken waar zij aan werken te testen. Degenen die je op de Nürburgring ziet zijn doorgaans speciale piloten.

                                0

                                  Bedankt voor de info. Wel effie een koude douche…

                                  Uiteindelijk dacht ik aan een 3.2 waarvan de motor en het onderstel in orde is om dan het interieur en exterieur te ‘backdaten’. Als de lak dan in mindere staat is, is dat geen probleem, moet toch herspoten worden. In mijn naïviteit dacht ik dat het dan zou lukken voor 30K. Een 3.2 voor laat ons zeggen 15K à 20K en de rest voor de ombouw. Ik denk dat ie met wat kilo’s eraf al snel genoeg zal zijn met 231PK. Als je bovendien wat van het interieur kunt verkopen recupereer je nog een klein beetje dacht ik.

                                  Is het dan nog onmogelijk?

                                  Mijn probleem is dat ik geen ervaring heb dingen zelf te doen. Daarom zie ik er tegenop om het zo te doen. Ik zou het wel willen leren hoor! Bovendien heb je dan ook een plaats nodig om eraan te werken.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 347)